Dzień dobry.
Obecnie poruszam się Fordem Focusem Kombi I 1,6 benzyna 2004/2005 rok. Zakupiony przy przebiegu 100tys, założyłem dobrą instalację LPG i teraz ponad 230tys na liczniku. Z gazem oprócz wymiany filtrów żadnych problemów. Niestety auto już mocno koroduje i mechanicznie wymaga doinwestowania więc muszę zmienić na coś innego, mimo że jestem bardzo zadowolony, chociaż ostrzegano mnie że Ford gOwno.... :)
Rodzina 2+2, 1-2 dłuższe wyjazdy w ciągu roku z dużym bagażem. Dziennie do pracy trasa 2x20km + jakieś sklepy itp, wiadomo. Ok15-17tys rocznie.
Czego oczekuję od auta?
Klima manualna - wystarczy.
Radio
Duża ekonomia - najlepiej LPG
Mała awaryjność (tanie części, serwis)
Dobrze jak by był ze sporym bagażnikiem - dzieci małe i przyzwyczaiłem się do dużego bagażnika = wygoda.
Dysponuję gotówką na zmianę ok25 tys, ale branie 8-10 auta niemieckiego trochę mnie martwi. Myślę nad dobraniem kredytu i zakupem nowego. Zainteresowała mnie nowa Dacia.
Myślałem nad Duster 1,6 z lpg ale ciężko będzie mi spłacić, chociaż samochód naprawdę ładny i praktyczny. Czym dłużej oglądam tym więcej wątpliwości.
Jakieś rady?
Rodzina 2+2, 1-2 dłuższe wyjazdy w ciągu roku z dużym bagażem. Dziennie do pracy trasa 2x20km + jakieś sklepy itp, wiadomo. Ok15-17tys rocznie.
...
Dobrze jak by był ze sporym bagażnikiem - dzieci małe i przyzwyczaiłem się do dużego bagażnika = wygoda.
...
Myślałem nad Duster 1,6 z lpg
Duster ma znacznie mniejszy bagażnik niż Lodgy lub Dokker. Zastanów się nad tymi modelami. Od Dustera znacznie tańsze, a dla rodziny bardziej adekwatne.
Nie pisałeś nic, żebyś mieszkał na przedmieściach 3 km od odśnieżanej drogi... Jeżeli nie potrzebujesz właściwości terenowych, pomyśl o innych modelach.
Ja mam Lodgy, chwalę sobie to, że wózkiem wjeżdżam bez składania. Wygrał u mnie z Dokkerem, bo ma 7 miejsc, a nieraz oprócz swoich dzieci wożę mamę albo teściów.
A to, że dziś masz model 2+2, nie znaczy, że za rok czy dwa nie będzie to 2+3.
milixx napisał/a:
Czego oczekuję od auta?
...
Duża ekonomia - najlepiej LPG
Z tym może być problem, bo Dacia właśnie zmienia gamę silników i nie wiadomo dokładnie czy lub kiedy nowe silniki będą miały fabryczny gaz.
Zwróć uwagę na * w cennikach: *Wersje z silnikiem 1.6 SCe 100 oraz wersje z fabryczną instalacją LPG dostępne wyłącznie ze składu.
milixx napisał/a:
Mała awaryjność (tanie części, serwis)
Dowód anegdotyczny to nie dowód, jednak moja Lodgy jeździ już półtora roku bez żadnej przygody. To trzy razy dłużej niż moja stara Ibiza, która przynajmniej raz na pół roku rozkraczała się i wymagała holowania.
milixx napisał/a:
..ciężko będzie mi spłacić, chociaż samochód naprawdę ładny i praktyczny. Czym dłużej oglądam tym więcej wątpliwości.
Jakieś rady?
Weź pod uwagę wątek Jakie koszty po zakupie auta w salonie oraz ceny przeglądów gwarancyjnych.
Jeśli bierzesz kredyt w RCI, pomyśl o przedłużeniu gwarancji i pakiecie przeglądów, może Ci się opłacać.
Sprawdź już dziś teoretyczne ceny ubezpieczeń takiego samochodu jaki chcesz kupić dla swoich parametrów, licząc teoretyczny samochód z poprzedniego rocznikia z teoretycznym przebiegiem 20000km itd, żeby zobaczyć ile byś musiał mniej więcej za rok wyłożyć na OC i AC nowego samochodu.
Wreszcie, obejrzyj przemówienie Jacka Walkiewicza, który mówi m.in. o tym, że są rzeczy, które warto, choć się nie opłaca.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2019-07-08, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za odzew.
Mieszkam przy centrum handlowym w Warszawie. Niestety ruch duży, zarówno osobowy jak i samochodowy, miejsc do parkowania mało. Lakier samochodowy na pewno na tym nie korzysta + sól w zimie. Dojeżdżam do pracy na obrzeża miasta.
Doker był moim pierwszym wyborem, ale wiadomo jak jest z kobietami, auto musi być ''ładne'', "reprezentacyjne", nie "białe" i najlepiej prawie nowe za 20tys
Dzięki za ukierunkowanie, popołudniu zajmę się czytaniem i oglądaniem.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-07-08, 13:03
Szukaj MCV II Kufer duzy większy od tego z focusa I ( 500l vs 573l) silniki wytrzymale dobrze pracujące na LPG ( niestety w 1.2 16v trzeba regulować zawory ręcznie). Jak dobrze poszukasz to coś fajnego powinieneś znaleźć .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-07-08, 14:22
milixx napisał/a:
Jakieś rady?
przy podanych wyżej założeniach Duster NIE jest optymalnym wyborem. Fakt - wygląda najlepiej, ale gdy się siedzi w środku i tak tego nie widać Poza tym w wersji 2x4 praktycznie w niczym nie będzie lepszy od innych aut (pomijając przyzwoity prześwit i spore koła o dużym profilu)
Ameryki nie odkryję - Dokker lub Lodgy (ta ostatnia 5 osobowa - będzie duuużo miejsca i na butlę lpg i na koło zapasowe i na setki litrów bagaży - Dokker będąc 5osobowy miejsca w bagażniku ma wręcz w nadmiarze) najlepiej w wersji stepway, co bardzo poprawia ich estetykę a w Dokkerze (niech mnie ktoś uzupełni czy w Lodgy) podnosi prześwit, co jest zbawienne również w mieście, biorąc pod uwagę dziury w jezdni, nienormatywną wysokość spowalniaczy i krawężników itd. Lodgy bardziej osobowa, Dokker niby bardziej przemysłowy. Ale - moim zdaniem ładniejszy od Lodgy i te drzwi! Nie wymyślono nic lepszego na ciasnych parkingach. Ergo? Dokker z benzynowym wolnossącym motorem SCe plus LPG (który ewentualnie można założyć rownie dobrze - jeśli nie lepiej a na pewno taniej w solidnym warsztacie instalatorskim) plus pakiet stepway i obłędny błękitny metalic ( te dwa ostatnie elementy dla zaspokojenia zmysłu estetycznego małżonki) i mamy auto wzór-konspekt
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-07-08, 14:29, w całości zmieniany 7 razy
Dzięki za odzew.
Mieszkam przy centrum handlowym w Warszawie. Niestety ruch duży, zarówno osobowy jak i samochodowy, miejsc do parkowania mało. Lakier samochodowy na pewno na tym nie korzysta + sól w zimie. Dojeżdżam do pracy na obrzeża miasta.
Doker był moim pierwszym wyborem, ale wiadomo jak jest z kobietami, auto musi być ''ładne'', "reprezentacyjne", nie "białe" i najlepiej prawie nowe za 20tys
Dzięki za ukierunkowanie, popołudniu zajmę się czytaniem i oglądaniem.
Nie-białe to w wypadku dacii 1800.
Wytłumacz kobiecie, że pójdziecie na kompromis - będzie nie-białe - ale dacia, za to baaaardzo wygodne w środku przy założeniu dużej ilosci gratów.
A jak jednak powiesz, że ten biały to BARDZO biały, to https://www.otomoto.pl/of...html#9e6c570142 - co prawda kawałek drogi ale od razu z LPG. A ode mnie voucher na 800zł akcesoriów (i obsługa w salonie na dobrym poziomie).
Jedno Ci powiem - mojej kobiecie (jak prawie wszystkim kobietom) duster się najbardziej podoba. Podczas pikniku dacii powsiadalismy do wszystkich modeli (od sandero przez dustera po lodgy i dokkera i logana MCV - swoją drogą też zacne autko). I przy wychodzeniu z dustera jej powiedziałem- a jak będzie po deszczu a Ty w sukience, jak wyjdziesz? (hint - listwa przy progu, może ładnie wygląda ale spodnie zawsze będą brudne po wysiadaniu).
Powsiadaliśmy do lodgy i dokkera. I zdecydowanie powiedziała, że w środku - najgorzej w dusterze.
Potem zapytałem - czy widzisz kolor karoserii? No i musiała się zgodzić, że w środku nie widać.
A potem zapytałem - a auto służy do oglądania czy do jazdy?
A teraz się jej ten biały coraz bardziej podoba, bo to prawdziwy biały a nie biay z kremem czy śmietaną.
Na dodatek w upał ewidentnie będzie mniej upalnie w środku -a ona upału nie znosi (a fizykę zna na tyle , by nie polemizować co do nagrzewania się białych i kolorów).
Krótko mówiąc - w Twoje sytuacji życiowej jeśli nowy-nowy - to dacia (cena) , jeśli dacia - to lodgy lub dokker. Jeszcze kupisz z LPG fabrycznym. A kobiecie powiesz, że nastęny będzie juz w jej wymarzonym kolorze:)
PS. RCI daje o tyle sensowne kredyty, że znaczną część kosztu (w moim przypadku nawet prawie 3 x więcej) kredytu zwraca w bonifikacie w ubezpieczeniu (a to każdy kupuje) i easy service ( a to powinien kupić każdy, kto chce jeździć ponad 2-3 lata , a na pewno, gdy kupuej z lPG)
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-07-08, 15:53, w całości zmieniany 3 razy
Przemyślę jeszcze wszytkie za i przeciw. Na razie wygrywa u mnie opcja Dokera. Nie ma zbyt dużego wyboru, chyba przez przerwę w produkcji. Muszę jeszcze wybrać się do salonu policzyć swoją zdolność kredytową. Jeśli chodzi o mnie to wystarczył by mi taki:
https://www.otomoto.pl/of...html#8a559b4c05
Pozdrawiam.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-09, 08:23
Przymierzałem się najpierw do Dokkera a później do MCV II bo mi spadły potrzeby przewozowe. Dokker to spore i bardzo pakowne auto za to większe czyli będzie więcej palił i miał gorszą dynamikę. Wszystko zależy od potrzeba Focus=MCV II a przy 0.9lpg będzie bardzo ekonomiczny.
Dokker ma w środku dużo "gołej" blachy na słupkach np. Jeżeli nie masz potrzeby wykorzystania przestrzeni to logan MCV.
Jak piszesz, podjedź do salonu i oglądnij, wtedy zdecydujesz.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Dołączył: 26 Maj 2019 Posty: 40 Skąd: Silent Hill
Wysłany: 2019-07-09, 18:24
milixx napisał/a:
Dzień dobry.
Obecnie poruszam się Fordem Focusem Kombi I 1,6 benzyna 2004/2005 rok. Zakupiony przy przebiegu 100tys, założyłem dobrą instalację LPG i teraz ponad 230tys na liczniku. Z gazem oprócz wymiany filtrów żadnych problemów. Niestety auto już mocno koroduje i mechanicznie wymaga doinwestowania więc muszę zmienić na coś innego, mimo że jestem bardzo zadowolony, chociaż ostrzegano mnie że Ford gOwno.... :)
[...]
Myślałem nad Duster 1,6 z lpg ale ciężko będzie mi spłacić, chociaż samochód naprawdę ładny i praktyczny. Czym dłużej oglądam tym więcej wątpliwości.
Jakieś rady?
Uśmiechnąłem się czytając tego posta . Właśnie w niedzielę sprzedałem Focusa I z 2004/2005 w gazie z przebiegiem 214tyś., ale mocno skorodowanym i za jakiś tydzień (mam nadzieję!) odbieram Dustera II w LPG.
Różnię się tylko tym, że o ile w momencie zamawiania miałem duże wątpliwości, to im więcej czytam tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem. Mam nadzieję, że się nie pomylę .
Znajdziesz znajdziesz nie bity, trzeba szukać po najmie krótko terminiwym u dealerów.
No to tylko, jesli chcesz auta pozbyć się za 3 lata.... Bo moge założyć się, że osoba biorąca auto na wynajem krótkoterminowy leje równo na wszelkie rady dotyczące użytkowania auta przez pierwsze 1000-3000 km , bo i tak auto nie dla niej.
A z kontekstu wynika, że naszemu koledze zależy na aucie na kilka ładnych lat. I jemu już warto zainwestować cierpliwość w prawidłowe dotarcie samochodu.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2019-07-10, 09:17
Niekoniecznie. Ja kupiłem 9-miesięczną Thalię u Kellera w Gliwicach. Była w nienagannym stanie, użytkowana w wypożyczalni samochodów. Do dzisiaj bez żadnych awarii. Wypożyczalnie mają bardzo rygorystyczne odbiory od użytkowników i ciągną dużą kasę za wszelkie usterki przy odbiorze. Wypożyczający dobrze o tym wiedzą i pilnują stanu samochodu. pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum