Pralka kiedyś wydawała się mi oczywista.. zerwałem taką wielką czerwoną kartkę z nowej pralki i ją podłączyłem.. Skubana wyszła mi z łazienki - nie odkręciłem kołków transportowych trzymających bęben Od tamtej pory czasem zerknę, szczególnie na te kolorowe instrukcje
Kiedyś kupowałem drukarkę do domu (ciągle działa). Poczytałem chwilę w internecie. Jedyne narzekania na ten model, to gościa, który ją instalował bez czytgania instrukcji, na intuicję.
Zatem po kupieniu wziałem instrukcję i jak tam było napisane (lekko przesadzam co do treści,ale istotnie niektóre czynnosci wydawały się zbędne lub w losowej kolejności wskazane do wykonania jako jedyny słuszny porządek) "lewą reką wyjmij kabel, pokręć nim 3 razy dookała i włącz do drukarki. Podłącz prąd na sekund trzy a nie więcej nie 5 i znowu wyłącz i włącz. Pamiętaj by w panelu sterowania dopiero w 3 sekundzie nacisnać "dodaj drukarkę" (na klawisz myszy klikaj środkowym palcem prawej dłoni!!!!) i nie przesuwaj okna panelu po ekranie." - to robiłem dokładnie jak instrukcja chciała, nie zastanawiając się, dlaczego takie wymagania. Ostatecznie jedyny znany mi przykład narzekania wynikał z tego, że ktoś nie włączył i wyłączył, więc widać tak trzeba. Zrobiłem to małe misterium 5 minutowe. I drukarka działa do dziś. Chyba 8 czy 9 rok...
Jak wygląda sytuacja na rynku indywidualnym? Choć wśród producentów palma pierwszeństwa należy tu do Toyoty, w maju 2019 r. wśród modeli mieliśmy innego lidera:
Dacia Duster (829 szt.)
Toyota Corolla (544 szt.)
Toyota Auris (448 szt.)
Skoda Fabia (411 szt.)
Toyota Yaris (389 szt.)
Toyota RAV4 (333 szt.)
Dacia Sandero (300 szt.)
Kia Sportage (289 szt.)
Fiat Tipo (284 szt.)
Skoda Octavia (282 szt.)
To efekt 500+. Auto dla pospólstwa. I zechciej się tu wyróżnić...
Pospólstwo to kupuje trzymane pod kocem....za którymi ... biegł do granicy i płakał, a nie nowe auta. Jest to zdanie o tyle prawdziwe, że osoby, które w takie bajeczki wierzą - zasługują na miano "pospólstwo".
I żeby nie było - jak ktoś nie patrzy na cyferki na liczniku odległości przemierzonej przez auto a ocenia je wg stanu technicznego - to mimo, że kupuje ... - nie jest pospólstwem.
I z 500 + ma to zapewne nie tak dużo wspólnego.
Za TVN-em
"Najczęściej kupowanym modelem w 2019 roku była dotychczas Skoda Octavia (8 687 szt.; -0,31 proc. rok do roku), za którą uplasowała się Skoda Fabia (8 031 szt.; -5,64 proc.) oraz Dacia Duster (6 293 szt. +59,32 proc.), a następnie Toyota Yaris (6 248 szt.; -6,76 proc.). Pierwszą piątkę zamyka VW Golf (6 074 szt.; -0,70 proc.).
Najpopularniejszym modelem w 2019 roku wśród klientów indywidualnych jest Dacia Duster (3 983 szt.; +90,57 proc.), na drugim miejscu uplasowała się Toyota Yaris (3 423 szt.; -0,98 proc.), na trzecim – Skoda Fabia (2 785 szt.; -7,10 proc.), na czwartym – Fiat Tipo (2 196 szt.; +36,48 proc.), a na piątym - Toyota Auris (1 997 szt.; +9,48 proc)."
1. Dacia Duster 1 011 (+93,3%)
2. Toyota Corolla 536 (+382,9%)
3. Fiat Tipo 473 (+113,1%)
- co ciekawe, Toyota Yaris i Skoda Fabia w czerwcu są dopiero na 4 i 5 miejscu (2 i 3 - od początku roku). Na moje potrzeby, gdybym miał teraz wybierać, to wybór byłby między Tipo, Corollą, może którymś Oplem (Astra? Crossland X?) a Dusterem i mimo wszystko nadal wybrałbym Dacię.
Tipo i Corolla to zwykłe niskie auta, a Crossland X to podwyżsona Corsa za 80 tys. względem o 1/3 większego Dustera za 63 tys. z lepszym wyposażeniem. Już nie wspomnę że Crossland jest wysoki i wąski co wygląda po prostu tragicznie.
Tego nie można rozsądnie porównywać.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-11, 10:36, w całości zmieniany 1 raz
Tipo i Corolla to zwykłe niskie auta, a Crossland X to podwyżsona Corsa za 80 tys. względem o 1/3 większego Dustera za 63 tys. z lepszym wyposażeniem. Już nie wspomnę że Crossland jest wysoki i wąski co wygląda po prostu tragicznie.
Tego nie można rozsądnie porównywać.
To podsumowuje, dlaczego wybrałem Dustera :) A oprócz mnie, jakieś 1100 osób miesięcznie.
Dla mnie w zestawieniu Duster/Crossland czynnikiem decydującym był za mały bagażnik w tym ostatnim. Z mojego punktu widzenia Crossland to raczej zoplowany Peugeot 2008 niż podwyższona Corsa.
Duster/Tipo - za słaby silnik w Tipo, kiepska ergonomia i niewygodna pozycja za kierownicą.
Duster/Corolla - nie rozważałem, bo Auris miał za mały bagażnik, a Corolla była tylko w sedanie, co mi nie odpowiada.
A czy przypadkiem poza tym nie wyszło, jako efekt uboczny, że duster najtaniej?
W porównaniu z Tipo SW z podobnym wyposażeniem wyszło mniej więcej równo (zwłaszcza że w Fiacie można uzyskać spore rabaty). Opel byłby droższy, ale trochę bardziej ekonomiczny z Puretechem 1.2 turbo. Zastanawiałem się też nad Oplem Combo lub Citroenem Berlingo, ale to jednak za bardzo krowiaste auta (w sensie: wielkogabarytowe) jak na moje potrzeby.
Mój Duster jeździł już poza asfaltem, ale nie jest to dla mnie priorytet, a raczej bonus.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum