Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czarna od wewnątrz pokrywa zaworów
Autor Wiadomość
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-07-26, 19:58   Czarna od wewnątrz pokrywa zaworów

Wczoraj wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów w końcu nadszedł jej czas.Chociaż zakupiłem w marcu ale jakoś tak schodziło.po demontażu wszystkich podzespołów odkryłem pokrywę i się zdziwiłem że taki kocmołuch pod nią.poczyściłem i zmontowałem z powrotem.Pytanie takie czy to normalne że taka czarna i wszystkie elementy pod pokrywą ? Olej wymieniany w tamtym roku.przebieg samochodu 299 tyś


https://i.ibb.co/Vqcmvqj/IMG-20190725-123213.jpg
https://i.ibb.co/8NHXyrB/IMG-20190725-123219.jpg
https://i.ibb.co/T2Vr3Tq/IMG-20190725-123226.jpg
https://i.ibb.co/phqhZ5b/IMG-20190725-123240.jpg
https://i.ibb.co/xMd6bWy/IMG-20190725-123248.jpg
https://i.ibb.co/vQqPqSZ/IMG-20190725-123252.jpg
https://i.ibb.co/x15b45Q/IMG-20190725-123303.jpg
https://i.ibb.co/KXY40p7/IMG-20190725-123306.jpg
https://i.ibb.co/xFNr7Ms/IMG-20190725-123308.jpg
https://i.ibb.co/1rVv88f/IMG-20190725-123313.jpg
https://i.ibb.co/3yZg7w2/IMG-20190725-123315.jpg
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-26, 20:49   

Olej może i wymieniany, ale dość pośredniej jakości.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-26, 20:51   

Jak na 300 tysięcy i nie ściągane to chyba normalne.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-26, 21:21   

Lordi napisał/a:
czy to normalne że taka czarna i wszystkie elementy pod pokrywą ?

Tak.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-26, 22:43   

zrób płukankę silnika , np.
Liqui Moly Engine Flush - powinien ten szlam spłukać .
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-26, 23:16   

Regulowałem zawory w tym silniku przy 80kkm i zero nagaru. Cały czas Elf SXR 5w40
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-26, 23:25   

300 koła normalna sprawa. Jak chcesz to przepłucz silnik jakims ustrojstwem. Ja proponuje wymiane na dobry olej co7- 10 koła i samo mu przejdzie po 3-4 wymianie.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-07-26, 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-07-27, 09:03   

Chyba skłonię się do wymiany oleju .Ostatnio wlany był Castrol magnatec 10w40.
Nie wiem jaki wlewać olej żeby był dobry .Jaki polecacie do tego modelu ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-27, 09:48   

Chłopie to jest katastrofalny stan , płukanka i to nie jedna ale dwie w podwójnej ilości albo lepiej wlej litr ropy wymień olej na tanizne dodaj do niego płókaneczke polataj z 100-200 km i zmień dopiero na coś dobrego.
Taki nagar pracuje jak papier ścierny w silniku
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-07-27, 10:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-27, 10:05   

Polecam Shell hellix ultra 5w40, jest robiony z gazu przez co ma bardzo czystą bazę i nie pozostawia po sobie szlamu.
_________________
Browar domowy Mariampol
 
Lordi 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 131
Skąd: Łódz
Wysłany: 2019-07-27, 20:27   

Dzięki wszystkim za cenne wskazówki co do tego problemu
Zaczne tak płukanka LIQUI MOLY Płukanie silnika Engine Flush do obecnego oleju ,wymiana oleju i filtra oleju .Zobaczymy po jakimś czasie jak tam nagar.
A pózniej powtórka jeszcze raz .
 
jodlasty 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 100
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2019-08-02, 09:34   

To wyślij zdjęcia jak już ogarniesz temat.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-05, 21:16   

To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.

_________________

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-08-06, 11:34   

luckyboy napisał/a:
To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.


Tak.
To zobacz silnik 1.5 dci clio 3 z przebiegiem 300 koła i regularnej wymianie oleju w serwisie co 30 tys.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-06, 11:59   

Chyba kolega wie , ze mowa o benzyniaku, w dieslu szlam jest prawie od razu.

Natomiast jesli chodzi o Liqui Moly engine flush, to wlasnie w tamtym tygodniu zrobiłem wraz ze zmiana oleju i wynik na plus ! silnik się uciszyl na pewno ! i lepiej pracuje - trzymałem około 12min na wolnych obrotach zanim zlałem stary olej z tym flushem.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-07, 13:15   

shrek napisał/a:
luckyboy napisał/a:
To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.


Tak.
To zobacz silnik 1.5 dci clio 3 z przebiegiem 300 koła i regularnej wymianie oleju w serwisie co 30 tys.


W dieslu tak samo nagar nie oblepi silnika, tylko olej będzie czarny, gdyż dodatki dyspergujące powodują, że sadza unosi się w toni oleju.
_________________

 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-07, 13:33   

Lordi napisał/a:
że taka czarna i wszystkie elementy pod pokrywą ?
Olej złej jakości lub rzadkie wymiany , nie wytrzymuje temperatury i zwęgla się ,
Wypłukać-wyczyścić , zalać min. 5-40 a nawet 5-50 (silnik spala lpg w trochę wyższej temperaturze niz bp.)
5-50
5 - będzie lepiej płukał silnik
50 - przeznaczony do pracy w wyższych temperaturach.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-07, 14:14   

z tym w50 przesada silnik będzie gorzej smarowany , lej 5w40 z właściwościami myjącymi
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-07, 14:42   

Fruxo napisał/a:
tym w50 przesada silnik będzie gorzej smarowany
Wręcz przeciwnie - lepiej ,
zwłaszcza w wysokich temperaturach (wyższa lepkość)
Dodam ze castrola wyleczyłem się lata temu (często podrabiany , lubił zasyfiać silnik) tak naprawdę to nie wiesz co kupujesz,
Ostatnio zmieniony przez anples 2019-08-07, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 14:59   

anples napisał/a:
silnik spala lpg w trochę wyższej temperaturze niz bp

Bynajmniej:

https://www.autoexpert.pl...peratura,5691,1

http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-07, 15:09   

laisar napisał/a:
Bynajmniej:
Zmierz sobie temperaturę spalin na lpg i bp.
Ciekawe dlaczego na lpg jest wyższa 2-5% .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 16:02   

No nie jest:

https://lpg-forum.pl/temperatura-spalin-t36555.html

https://lpg-forum.pl/temperatura-spalin-t26901.html

https://lpg-forum.pl/lpg-vs-egt-t7606.html

- plus milijon innych wyników badań do znalezienia przez inżyniera Gugla.


(Może się zdarzyć, że temperatura wzrośnie - chwilowo lub na dłużej - jeśli mieszanka się zuboży, ale to dokładnie tak samo jak na benzynie, tyle że ze względu na osobny sterownik, również niezależnie od benzyny).
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-08-07, 16:51   

Cytat:
oleju w serwisie co 30 tys
I to jest problem. Co najmniej o 2 razy zbyt rzadko.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2019-08-07, 17:27   

laisar napisał/a:
plus milijon innych wyników badań do znalezienia
Ok . po idealnym zestrojeniu , po AFR/sondzie szerokopasmowej . (ilu to tak robi ?)
Ilu sprawdza i jak często "rozjazdy map" (dopiero gdy auto wyraźnie nie jedzie) .
a te się zdarzają często , powodów jest kilka , sterownik stara się korygować , ale tylko stara .
na ten temat napisano tomy i bez sensu jest to dalej mielić .
Pozdr...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 18:58   

zmieńcie temat i nie róbcie offtopu jak chcecie sie poklocic nt. temperatur spalania LPG ! :roll:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne