Wysłany: 2019-07-26, 19:58 Czarna od wewnątrz pokrywa zaworów
Wczoraj wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów w końcu nadszedł jej czas.Chociaż zakupiłem w marcu ale jakoś tak schodziło.po demontażu wszystkich podzespołów odkryłem pokrywę i się zdziwiłem że taki kocmołuch pod nią.poczyściłem i zmontowałem z powrotem.Pytanie takie czy to normalne że taka czarna i wszystkie elementy pod pokrywą ? Olej wymieniany w tamtym roku.przebieg samochodu 299 tyś
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-07-26, 23:25
300 koła normalna sprawa. Jak chcesz to przepłucz silnik jakims ustrojstwem. Ja proponuje wymiane na dobry olej co7- 10 koła i samo mu przejdzie po 3-4 wymianie.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2019-07-26, 23:28, w całości zmieniany 2 razy
Chyba skłonię się do wymiany oleju .Ostatnio wlany był Castrol magnatec 10w40.
Nie wiem jaki wlewać olej żeby był dobry .Jaki polecacie do tego modelu ?
Chłopie to jest katastrofalny stan , płukanka i to nie jedna ale dwie w podwójnej ilości albo lepiej wlej litr ropy wymień olej na tanizne dodaj do niego płókaneczke polataj z 100-200 km i zmień dopiero na coś dobrego.
Taki nagar pracuje jak papier ścierny w silniku
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-07-27, 10:13, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki wszystkim za cenne wskazówki co do tego problemu
Zaczne tak płukanka LIQUI MOLY Płukanie silnika Engine Flush do obecnego oleju ,wymiana oleju i filtra oleju .Zobaczymy po jakimś czasie jak tam nagar.
A pózniej powtórka jeszcze raz .
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-05, 21:16
To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-08-06, 11:34
luckyboy napisał/a:
To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.
Tak.
To zobacz silnik 1.5 dci clio 3 z przebiegiem 300 koła i regularnej wymianie oleju w serwisie co 30 tys.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Chyba kolega wie , ze mowa o benzyniaku, w dieslu szlam jest prawie od razu.
Natomiast jesli chodzi o Liqui Moly engine flush, to wlasnie w tamtym tygodniu zrobiłem wraz ze zmiana oleju i wynik na plus ! silnik się uciszyl na pewno ! i lepiej pracuje - trzymałem około 12min na wolnych obrotach zanim zlałem stary olej z tym flushem.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2019-08-07, 13:15
shrek napisał/a:
luckyboy napisał/a:
To nie jest normalny stan silnika, gdyż pełno tam grubego czarnego nagaru. Silnik po 300tkm przy regularnej wymianie oleju może mieć co najwięcej złoty nalot. W takim stanie są zwykle silniki z Włoch, gdzie nie wymienia się oleju, albo robi się to bardzo rzadko.
Tak.
To zobacz silnik 1.5 dci clio 3 z przebiegiem 300 koła i regularnej wymianie oleju w serwisie co 30 tys.
W dieslu tak samo nagar nie oblepi silnika, tylko olej będzie czarny, gdyż dodatki dyspergujące powodują, że sadza unosi się w toni oleju.
Olej złej jakości lub rzadkie wymiany , nie wytrzymuje temperatury i zwęgla się ,
Wypłukać-wyczyścić , zalać min. 5-40 a nawet 5-50 (silnik spala lpg w trochę wyższej temperaturze niz bp.)
5-50
5 - będzie lepiej płukał silnik
50 - przeznaczony do pracy w wyższych temperaturach.
Wręcz przeciwnie - lepiej ,
zwłaszcza w wysokich temperaturach (wyższa lepkość)
Dodam ze castrola wyleczyłem się lata temu (często podrabiany , lubił zasyfiać silnik) tak naprawdę to nie wiesz co kupujesz,
Ostatnio zmieniony przez anples 2019-08-07, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
- plus milijon innych wyników badań do znalezienia przez inżyniera Gugla.
(Może się zdarzyć, że temperatura wzrośnie - chwilowo lub na dłużej - jeśli mieszanka się zuboży, ale to dokładnie tak samo jak na benzynie, tyle że ze względu na osobny sterownik, również niezależnie od benzyny).
Ok . po idealnym zestrojeniu , po AFR/sondzie szerokopasmowej . (ilu to tak robi ?)
Ilu sprawdza i jak często "rozjazdy map" (dopiero gdy auto wyraźnie nie jedzie) .
a te się zdarzają często , powodów jest kilka , sterownik stara się korygować , ale tylko stara .
na ten temat napisano tomy i bez sensu jest to dalej mielić .
Pozdr...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum