Witam!
Czy montował/aktywował ktoś tempomat do Dustera phII wersja ambience 1,6 benzyna 105km z użyciem ddt4all?
Przeglądałem forum ale nie znalazłem dla Duster konkretnych wskazówek.
Dzien dobry, mam Dacia Sandero 2 (2012, 0.9tce).Potrzebuje aktywacji tempomaty. Taśma tempomatu, kierownica z tempomatem, końcówka sprzęgła,przełącznik (od megane) jest juz zamontowana. Jestem we Wroclawiu.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-05-02, 14:50
Jak ostatnio wyłączałem czujniki TPMS to przy okazji mi proponowano aktywację tempomatu, więc jak chce Ci się jechać z tym do Poznania to mogę dać namiar.
Jak ostatnio wyłączałem czujniki TPMS to przy okazji mi proponowano aktywację tempomatu, więc jak chce Ci się jechać z tym do Poznania to mogę dać namiar.
akurat dzisiaj jade do Poznania, będę tam cały dzień. Bardzo proszę o kontakt.
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2019-05-04, 15:15
Bogdan_Sandero2 napisał/a:
nikt nie moze aktywować tempomatu? ja gotowy przyjechać do jakiego kolwek miasta i oczywiscie zaplacic za aktywacje. Przepraszam za mój polski (jestem z Ukrainy).
Wczoraj jadąc obwodnicą bawiłem się z tempomatem i pierwsze moje wrażenie to takie że przy włączonym tempomacie samochód jakby szybciej przyspieszał niż przy tradycyjnym wciskaniu pedału gazu.
To nie tylko moje odczucie ale i pasażera siedzącego obok. Chodzi mi o przyśpieszanie tak od 80-120 na piątym biegu.
Mam trochę racji czy to tylko złudzenie:)
Na tempomacie jak ma dużo do przyśpieszenia np.: o 30kmh w górę to komputer daje na maxa gazu, natomiast Ty jako człowiek i istota rozumna robi to z czuciem.
A to szkoda bo myślałem już że mam gdzieś ukrytą tajną turbinkę .
Tak w ogóle to mam dziwne odczucia jeśli chodzi o przyśpieszanie w tym silniku, raz jak wciskam pedał gazu na maxa to idzie jak burza innym razem jak mół. Mam dopiero 1000 km nastukane więc pewnie muszę się go jeszcze nauczyć.
Dzięki za odpowiedzi.
Tak w ogóle to mam dziwne odczucia jeśli chodzi o przyśpieszanie w tym silniku, raz jak wciskam pedał gazu na maxa to idzie jak burza innym razem jak mół
Tak w ogóle to mam dziwne odczucia jeśli chodzi o przyśpieszanie w tym silniku, raz jak wciskam pedał gazu na maxa to idzie jak burza innym razem jak mół
Tak w ogóle to mam dziwne odczucia jeśli chodzi o przyśpieszanie w tym silniku, raz jak wciskam pedał gazu na maxa to idzie jak burza innym razem jak mół.
dużo zależy od ukształtowania terenu oraz taki w jakim zakresie obrotów silnika przyśpieszasz. Zobacz jak wygląda wykres mocy i momentu obrotowego dla tego silnika, to się wszystko wyjaśni.
Czy jest możliwość dołożenia fabrycznego tempomatu do Dustera 1 ph2? Zmieniłem ramkę radia, bo moja była w kiepskim stanie i dorwałem taką z przyciskami zamiast zaślepek, demontując moją zauważyłem, że do zaślepki tempomatu jest wpięta kostka z kablami. Czy teraz wystarczy dokupić kierownicę z przyciskami?
Szukałem pod hasłem tempomat i nic nie wychodziło :) Przewalę te strony, myślałem, że po tylu latach ktoś ma krótką i treściwą odpowiedź, bo w ASO nie wiedzą...
Nie istnieje krótka i treściwa odpowiedź, bo możliwość dołożenia fabrycznego tempomatu zależy od wielu czynników - ale skoro u Ciebie jest wtyczka, to jest na to wysoka szansa, i w zalinkowanym temacie wszystko jest opisane.
Witajcie
Czy ma ktoś wiedzę, czy w takim ECU Continental 237104454R S180095134A który pracuje z silnikiem 1.5 dci 110 km w Dusterze z 2014 roku da się aktywować tempomat? Pytam, bo chciałem się dowiedzieć czy w ogóle jest sens próbować i kupować przełączniki, manetki itp.
Pozdrowienia dla posiadaczy "Dusterków"
czy w takim ECU Continental 237104454R S180095134A który pracuje z silnikiem 1.5 dci 110 km w Dusterze z 2014 roku da się aktywować tempomat?
Jeżeli tempomat był dostępny do tej wersji silnikowej jako opcja, to są na to bardzo duże szanse, ale 100% pewną wiedzą miałby tylko ktoś, kto już spróbował uruchomić tempomat.
A nie wymagana jest wymiana zwijacza na takiego z opcja tempomatu?? bo widziałem takie na allegro i zastanawiałem sie czy to potrzebne i jaka jest różnica
Spotkałem się z 3 rodzajami zwijaczy z taśmami:
1. Przeznaczony do fabrycznego tempomatu z przyciskami na kierownicy. Ma dodatkową wtyczkę do przycisków na kierownicy.
2. Nie przeznaczony do tempomatu ale z taśmą 4 pionową. Da się go zaadaptować dolutowując przewody. Jest to "lekka partyzantka".
Brakuje w nim też pinów w miejscu podłączania kostki, można je uzupełnić.
3. Nowe "chińskie" zwijacze z taśmami z allegro po 139zł. Nie nadają się nawet do adaptacji do tempomatu. Nie mają nawet "ślepego" gniazda do wtyczki od przycisków tempomatu.
Przyciski które są montowane na konsoli centralnej typ renault i typ dacia różnią się tylko ceną i kolorem podświetlania. Renault-biały (są tańsze) a Dacia-pomarańczowy (są droższe). (Pomijam uboższe wersje tylko z "ogranicznikiem prędkości).
Jeśli chcecie kupić kierownicę do wersji z tempomatem to kupujcie w komplecie z taśmą. Zaoszczędzi to sporo nerw. Takie rozwiązanie na 100% nie jest "druciarstwem".
Przeróbka z manetką od peugeota jest tańsza i ma tą zaletę że w razie pęknięcia taśmy można kupić zwykłą chińską za 139zł zamiast np: Valeo za prawie 400zł.
W mojej Dacii MCV II 1.2 16V z 2016 roku jest drugi typ taśmy. Szukam kierownicy z taśmą. Jeśli nie dostanę kompletu to zastosuje patent z manetką od peugeota. Z racji ceny będę miał przełącznik typ renault.
Ostatnio zmieniony przez Trojan1000 2020-04-28, 16:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum