Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-12, 22:56 Blokada a Nowe Sandero
Odświeżę temat. Zbliża się termin odbioru autka (jedzie już do Polski), więc ASO (Puławska) zaczęło kompletować dodatkowe wyposażenie. Dziś okazało się (tel. z Puławskiej), iż nie będzie domówionej blokady skrzyni biegów, po prostu jeszcze nikt nie robi blokady do Nowego Sandero Stepway (od poprzedniej wersji nie pasuje). Czyli FL nie polegał tylko na wizualnych zmianach zewnętrznych i wewnętrznych, zmianach silnikowych, ale „poprawiono” też coś przy tunelu środkowym.
kupując nowego dustera chciałbym miec coś więcej jako zabezpieczenie niż sam immo.. zastanawiam się nad blokada skrzyni biegów. czy to rozwiązanie ma sens w waszej opinii?
Mogę odpowiedzieć w ten sposób , miałem kiedyś forda eskorta z blokadą skrzyni biegów. Tylko żeby było jasne blokada mechaniczna na lewarek,być może teraz są inne. Forda eksploatowałem prawie 20 lat miejsce postoju parking na osiedlu.Miałem dwa włamania ale widocznie złodziej poddawał się widząc sztabę na lewarku. Jest to jeden z najtańszych zabezpieczeń auta obecnie oferowanych wobec różnych autoalarmów.
Blokada skrzyni to najlepsze zabezpieczenie .
Każda elektronikę łatwo można obejść , najlepsze immobilizery obchodzi się poprzez wstawienie inne komputera głównego .
Żeby obejść blokadę trzeba wymontować skrzynie
Montuje w każdym aucie które mam , teraz w daci mam taki fajny co tylko wyskakuje na 1 cm i nie lata po samochodzie a potem go tylko wpycham na wstecznym i już działa .
Mam fabryczną blokadę z katalogu daci
Na alarm już nawet nikt nie reaguje ....
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-12, 22:27, w całości zmieniany 2 razy
Też mam blokadę skrzyni zamontowaną przez serwis Dacii od razu przy zakupie. Płaciłem tylko za samą blokadę, robocizna była gratis. Wygląda estetycznie a blokowanie i odblokowywanie to tylko sekunda.
Nie ma samochodów których nie da się ukraść. Ale wolę blokadę od autoalarmu. Na pewno spowolni to złodzieja, a może i zniechęci. Faktycznie nikt już nie zwraca uwagi na alarm. Pamiętam w poprzednim autku jak zwariował mi alarm i przez 15 minut wył a ja męczyłem się pod maską żeby wyłączyć syrenę ... nikt nie zwrócił uwagi ... a wyglądałem dziwnie miotając się nerwowo wokół samochodu .
Podsumowując montuj śmiało blokadę skrzyni.
Ostatnio zmieniony przez McRap 2014-03-13, 09:39, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-13, 10:35
Z doświadczenia wiem że mechaniczne blokady z różnego rodzajami kluczami padają szybciej niż dobry alarm. Choć najlepiej mieć i jedno i drugie.
Dwa razy w życiu wzywałem specjalistę od samochodowych zamków, w tym raz do auta znajomego, któremu ukradli m.in. klucze. Wszystko trwało może 2 minuty.
Nie oszukujmy się - to wszystko są typowe rozwiązania, a każdy złodziej, jeśli chce być skuteczny oczywiście i jest złodziejem, a nie kretynem chcącym ukraść radio, takie rozwiązania zna, bo na tym "zarabia".
Najlepszym rozwiązaniem jest ubezpieczenie ;]
ubezpieczenie to najczęściej spokój na papierze, jak dochodzi do nieszczęść to się wypinają na każdego jak leci, dlatego trzeba potencjalne zagrożenia niwelować jeszcze dodoatkowo samemu
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-13, 23:48
Ja mam blokadę w Sandero i jakoś do dzisiaj nie wyrobiłem nawyku jej załączania. Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest "pstryczek elektryczek" zamontowany w tylko nam znanym miejscu. Koszty montażu śmieszne.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ja mam blokadę w Sandero i jakoś do dzisiaj nie wyrobiłem nawyku jej załączania. Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest "pstryczek elektryczek" zamontowany w tylko nam znanym miejscu. Koszty montażu śmieszne.
Trzeba wyrobić w sobie nawyk. Ja tak zrobiłem i zamykam 99 na 100 razy. Niestety często zapominam otworzyć blokadę więc jako ze mam oba kluczyki na jednym breloczku muszę wtedy gasić silnik jakoś do tego nie mogę przywyknąć.
A co do blokady nie wiem czy działa ale daje jakiś komfort psychiczny.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-14, 19:10
Tyle, że jak dorabiając jeździłem dużo autem i wysiadałem z niego z 2-3 razy na godzinę, to aż nie chce się zakładać i zdejmować blokady. A wg mnie sens ma właśnie o ile ją zawsze używamy. Pstryczki można schować tak, że nawet nie widać, że go włączamy. Kumplowi zakładałem pod mieszkiem ( trzeba było palcem wcisnąć mieszek zaraz pod gałką, żeby auto odpalić).
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-07, 09:07
fotorobart napisał/a:
nie wiem czemu narzekacie na blokadę, mam w C4 Gerdę.. jakoś przez 7,5 roku nie odczułem aby zakładanie lub ściąganie było jakoś upierdliwe
A do czego porównujesz?
Bo do braku konieczności ściągania upierdliwość jest tak ewidentna, że szkoda gadać.
Miałem raz taki badziew w aucie i zdarzało mi się zapomnieć o konieczności jego otwarcia, odpalałem silnik i musiałem go gasić, bo kluczyki były potrzebne do odpięcia blokady.
Zapomnieć zamknąć też się zdarzało.
Więc jeśli już - to TYLKO alarm na pilota otwierającego też od razu centralny zamek, bo on w żadnym stopniu nie utrudnia obsługi.
A najlepiej nic, bo szkoda kasy na coś totalnie zbędnego, AC lepsze.
Akurat kradzież całego auta to najmniejsze zmartwienie przy różnych możliwych sposobach jego utraty.
dla mnie schylenie się na siedząco, włożenie bolca w dziurę i wyjęcia go później z kluczykiem nie jest problem
To nie chodzi o trudność otwierania, bo i dla złodzieja to żadna trudność, tym bardziej, gdy ktoś nakleja na szybie info o tym jakiego rodzaju jest to zabezpieczenie (dzięki temu złodziej wie jaki sprzęt dobrać ). Skoro wchodzą do samochodu bez kluczyka w 10 sek, to jaki problem odblokować blokadę? Czasy włamań na "łom" dawno się skończyły. Dzisiaj złodzieje mają taki sprzęt, że żaden zamek im nie straszny. Blokada wydłuża czas nie o minuty ale o kilkanaście sekund.
Ja mam Bear-locka ale tego nowszego bez bolca i jest ok(zakładany w salonie). Podobno najlepszą blokadą jest ZEDER(machaniczna) i dużo o tym było w mediach ale sam nie testowałem. Prawda jest jednak taka że złodzieje dokładnie wiedzą kto AC ma a kto nie ma i kradną te bez AC i policja olewa śledztwo. A jak masz AC to sprawę drąży jeszcze ubezpieczyciel i męczy policję. Wniosek prosty--masz AC masz spokojną głowę!!!
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-06, 08:13
W katalogu Dacii nie znajdziesz żadnych blokad. Mogą być jedynie usługi montażu w ofertach poszczególnych dealerów. Na pewno są dwie polskie blokady: Dipol Lock oraz Bear-Lock. Wersja i rocznik Sandero nie ma znaczenia, o ile mi wiadomo są różne opcje blokad. Tylko trzeba się dogadać jak montaż poza siecią dealerską wpływa na gwarancję.
Bear-Lock w Sandero:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-07-06, 08:26, w całości zmieniany 2 razy
W moim dusterze z 2012 roku jest blokada z wkładką gerdy. Cała blokada ma stalowy pancerz nie jak te marketowe taniochy
Ja chyba sam sobie założę szczególnie że budowę daciowych plastików znam już dobrze.
Ten dip pol to właśnie taka taniocha
trzpień jest całkowicie odsłonięty
U siebie mam Wim-stoll
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-07-06, 09:36, w całości zmieniany 4 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-06, 11:05
Blokadę DIPOL mam w Matizie. Konstrukcję uważam za solidną, wkładka również jest Gerdy. W każdej takiej blokadzie najsłabszym punktem poza zamkiem jest jakość śrub mocujących podstawę blokady razem z fabryczną podstawą lewarka zmiany biegów- albo ze zrywalnym łbem, albo z łbami Torx zabijanymi stalową kulką. Wiadomo, że ktoś mający dużo czasu poradzi sobie z każdym zabezpieczeniem, ale działanie zniechęcające stanowi podstawę.
Zakłady ubezpieczeń wymagają dodatkowego zabezpieczania poza fabrycznym dla AC.
Wolałem zainstalować BearLock zamiast standardowego alarmu. Widziałem jak złodzieje kradli samochody z alarmami, ale o kradzieżach samochodów z blokadami skrzyń biegów (niewiele było skradzionych)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum