Wysłany: 2019-08-21, 06:19 Nie trzyma jedna śruba koła.
Miałem kiedyś taki incydent, że mechanik przesadził z dokręceniem koła i przy ponownym odkręcaniu pękły 2 śruby. W ramach reklamacji przegwintował mi te otwory w piaście, ale ostatnio jak ściągałem koło to zauważyłem, ze jedna ze śrub ma wyrobiony gwint i bardzo łatwo ją "przekręcić". Wymiana nie pomogła, bo z nowa śrubą stało się dokładnie to samo przy pierwszym dokręceniu.
1. Czy to oznacza wymianę piasty?
2. Jeżeli tak, to czy warto inwestować w drogiego Bilsteina, czy tańsza nie będzie jakoś znacząco gorsza?
3. Czy trzeba wymieniać jak najszybciej, czy lepiej poczekać jak się sypną łożyska (mam 110kkm) i wymienić piastę razem z łożyskami?
Nie znam tej technologii, ale chyba chodziło Ci o Helicoil.
A taka sprężynka wytrzyma siłę docisku śruby koła? Tam pojawiają się spore obciążenia.
Znalazłem takie coś. Chyba o to chodziło.
Ciekaw też jestem jaka jest trwałość takiej sprężyny. Warunki atmosferyczne i wysokie temperatury na piaście mogą spowodować, że ruda zje sprężynkę w 1 rok, jeżeli jest ze słabego materiału.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2019-08-21, 08:38, w całości zmieniany 1 raz
tak . tylko jak będziesz kupował to szarpnij sie na lepszy zestaw bo ostatnio robiłem tą samą operacje w e36 to wiertło poległo na 1 otworze.
Wymiar będzie pewnie ten sam czyli m12x1.5
najlepiej będzie kupić odzienie porządne wiertło albo oddać do zakładu to ci za ok 50 zł zrobią profi , tylko po co w takim wypadku w ogóle naprawić jak można dać używkę.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-08-21, 08:37, w całości zmieniany 1 raz
Zrób to na Helicoli, do tego klej czerwony i będzie git. To najtaniej wyjdzie, a jak nie chcesz to wymień piastę z łożyskami i będziesz miał spokój na lata, jak chcesz jeszcze nim długo pojeździć...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Samochodu nie zamierzam się pozbywać. Piasta Bilsteina kosztuje ok 400 PLN, więc sporo. Skoro są jakieś metody ratowania, to może z ich pomocą doczekam do wymiany łożysk. Po zimie na pewno pójdą do wymiany tarcze z klockami.
Ten klej, jak rozumiem, ma być pod sprężynkę, a nie na śrubę koła. Mam niebieski - taki będzie za słaby?
Ten klej, jak rozumiem, ma być pod sprężynkę, a nie na śrubę koła. Mam niebieski - taki będzie za słaby?
Dokładnie, tylko, że niebieski może być za słaby, bo jak będziesz kiedyś odkręcał koła to czasem może to puścić, a czerwony to musiałbyś grzać by je odkręcić.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Czerwony kosztuje grosze, chyba że chcesz się w to bawić...
Po niebieskim to zakup nowych sprężynek, czyszczenie po kleju.... ciekawe po co.
Zresztą to twoje auto twoja spawa. Powodzenia
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
W zestawie do montażu jest zazwyczaj 10 sprężynek, więc nie ma problemu. A jak klej puści przy odkręcaniu, to i usuniecie resztek nie będzie problemem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum