Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2017-06-16, 23:53
Nie dziw się. Wiadomo, że Mercedesy, Rolsy, Bentleye i Maybachy służą włascicielom jako rekompensata za mikre przyrodzenie. Własciciele Dacii nie mają takich kompleksów
Ostatnio zmieniony przez ajax 2017-06-16, 23:55, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-04, 15:02
No i jest AdBlue w Daciach... W nowych konfiguratorach są same niebieskie dizle. Zmieniło się także coś w benzyniakach, bo 1.6 Sce LPG w Lodgy zmienił moc ze 102 KM (75kW) na 109 KM (80kW).
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-05, 14:18
Jak skonfigurujesz samochód, generowane jest zestawienie, w zestawieniu są dwie pozycje silnik, raz jest 102 KM a w drugim jest 109 KM.
Konfigurator na stronie w Polsce ma błędy, bo na niemieckim występuje tylko jedna pozycja 109 KM, a oznaczenie silnika to 1.6 Sce 110.
Na początek się przywitam, bo to mój pierwszy post...
Jako nieśmiało spoglądający na nowego Dustera rozważam go tylko w wersji z silnikiem klekota, ale... no właśnie tu obawiam się cyrku z AddBlue. Pojazd na pewno będzie użytkowany tak, że po dotarciu zimą w góry będzie stał pod pensjonatem albo na parkingu około tygodnia (my natomiast albo korzystamy z komunikacji lokalnej, albo śpimy w schronisku). Temperatury jakie widywałem na termometrze mojego obecnego gazolotu sięgały nawet -20'C, a to już nie robi dobrze temu śmierdzącemu blue-wynalazkowi.
I teraz pytanie do użytkowników tego dziadostwa.... jesteście w stanie z tym żyć w takich warunkach, jak opisałem powyżej? Ostatnia zima nie sponiewierała, ale może może ktoś z Was miał kontakt z użytkownikami Citanów... one chyba wcześniej dostały AddShi.t?
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
Też proszę jak przedmówca o jakieś info o tym niebieskim czymś
Lubię klekoty sam śmigam legendarnym 1.9TDI I wiem jaka to miła jest elastyczność plus niskie spalanie,
I chętnie został bym przy silniku disla.
Nie mogę już odkładać kupna nowego auta 400 tys obecny przebił i to jego ostatni sezon za rok chcę kupić nówkę obecnie w karuzeli aut mam na tapecie Suzuki S Cross 1.4T , Opel Mokka 1.4 T LPG, Duster 1.5 DCI, i ostatni ale raczej on odpada Subaru XV
1.4T Opla to walka z odmą... silnik ogólnie pancerny, ale jeżeli zapuścisz odmę, to szybko go zajeździsz (mamy w firmie wiele sztuk). W mojej ocenie odmę (zaworek w kolektorze) szlak trafia z powodu jego przymarzania. Do tego Mokka ma chyba realną pojemność zbiornika na LPG około 33l - w tej budzie to porażka. Dochodzą jeszcze problemy z przepustnicą. Mam Corsę wolnossaka i tam jest taki sam zbiornik, ale Corsa nie wpie... Ci na autostradzie 10-12. Chociaż mój "rekord" to 10,7. W rodzinie Ople jeżdżą od ponad 20 lat... mam sentyment, ale jak widzisz zacząłem szukać gdzie indziej.
Suzuki? ze spalaniem będzie to samo. Nie wierz w magiczną sprawność benzyniaków z turbo i wtryskiem bezpośrednim. Przy nawigacyjnych 130km/h może wpier... nawet koło 9+. Do tego ceny Pb i diesla w Niemczech są dużo mocniej rozjechane. Jeżeli jeździsz na wakacje samochodem, to możesz to poczuć.
Jeżeli nie chcesz 4x4, to pomyśl o Capturze - znowu przyjmują zamówienia na 1.5DCI (w poniedziałek pytałem przy okazji oglądania Daćki) ...do tej pory nie miał AddSiki ale faktem jest, że nowe sztuki zjadą z taśmy produkcyjnej już po wejściu nowej normy Euro. Poza tym Captur ma mało miejsca w nadkolu i może być ciężko z założeniem łańcuchów śniegowych (obstawiam max 9mm grubości).
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
Zależy mi na 4X4,
Gdy byłem małym chłopcem imponowała mi łada niva
Więc przyszedł czas w życiu że trzeba spełnić dziecięce marzenia
Dlatego jak SUV to chce mieć to 4x4 nawet jak średnio mi będzie potrzebne to chce mieć i już
Co do silników opla też mam dobre wspomnienia miałem Nexie która była oparta na kadecie silnik 1,5 75km LPG 2 generacji kupiłem przy przebiegu 100tys zezłomowałem z przebiegiem 450 tys silnik jak dzwon. Budę ruda zjadła ale nawet na złom o własnych siłach dojechała. W trasie 7l lpg brała w mieście 10l najbardziej udane moje auto.
Silniki Suzuki busterjet mają bardzo dobrą opinie. I stosunkowo podobno ekonomiczne. bezawaryjność marki też ma swoje znaczenie.
Osobiście gdyby była oferta Subaru Polska taka jak w Hiszpanii to nawet bym się nie zastanawiał
Subaru XV LPG
A co do Duster to miałem Daewoo więc jestem osobą co nie musi mieć znaczka na grilu by się chwalić przed sąsiadem. I silnik 1.5 DCI jak najbardziej by mi pasował bo po tylu latach dopracowali jego bolączki. Tylko ta zakichana ekologia mnie przeraża Bo jak bym wyszedł z domu do pracy a w nocy było by -20 i nie odpalił bym auta bo jakaś woda z mącznikiem zamarzła to by mnie szlak trafił na miejscu.
Szkoda że oferta aut z LPG jest tak uboga. Ktoś kto nie zaznał tankowania za gorszę ten nie dowie się jaka to przyjemność gdy nie liczysz się ze spalaniem.
Do dziś pamiętam jak się Nexią jeździło na randki w zimę i się jej nawet nie gasiło gdy się z panną w niej siedziało lub leżało
Średnio pali 5.7L/100km.
Odpukać, żadnych kłopotów. Miałem Dustera z 2011 z tym silnikiem wtedy miał 70k
Wiec silnik wybrałem z całą odpowiedzialnością.
Tamten silnik miał z tym wspólną chyba tylko pojemność... Z tego co wiem, to zmieniło się ciśnienie wtrysku (więc pewnie pompa i wtryskiwacze). Do tego wiem, że były w historii Renaulta co najmniej 2 koncepcje dopalania sadzy, a teraz doszło właśnie wspaniałe AdBlue. Bardzo mnie zastanawia, jak to działa w Daćkach po zamarznięciu.... (z racji przeznaczenia tego pojazdu jestem skazany na zamrożenie tego dziadostwa). Grzałka jest chyba przy wtryskiwaczu.... a czy jest w zbiorniku? Czy zbiornik jest zaizolowany termicznie? Do jakiej temperatury jest podgrzewany odczynnik i ile godzin wytrzymuje przy -20 do zamarznięcia? Ta zima to była pierwsza zima z AdBlue w Daćkach, a chyba mało gdzie dowaliło -20. Czuję się trochę jak w kasynie stojąc przed zakupem DD2 dci.
_________________ kle, kle, kle... 12s do setki ;]
seraphine masz te same dylematy co ja.
Tylko ja jestem ekosceptykiem. Więc do mnie to eko pie...olenie nie przemawia. Wydaje mi się że gdy jest -20 pompa ADBlu nie działa dopiero jak się rozgrzeje. Ale to by trzeba spytać specy w serwisie którzy pewnie nic nie wiedzą.
Ja sam się zastanawiałem czy lejąc samą wodę destylowaną zamiast ADBlue pewnie by wszystko działało.
Oczywiście nie w mrozie ale już np w lecie nie wytrącały by się kryształki z mocznika. a w zimę jakiś dodatek przeciw zamarzaniu płynu.
Póki na gwarancji auto to człowiek się spina. A potem wycina wszystko w piz..du.
Wg. mnie nie taki diabeł straszny...
Po co robić silnik w samochodzie który miałby nie odpalać przy -20C
Z czasem się dowiemy. Wole taką niepewność niż silnik benzynowy 3- cylindrowy lub innego nisko pojmnosciowego benzynówką z turbo do którego nie założy się lub nie jest opłacalne założenia instalacji gazowej.
U ruskich jest Renault Duster z wolnossącym 2.0 140KM i to jest najlepszy silnik do dustera.
1 Odpalenie klekota przy -20 nie jest wcale tak oczywiste. W Polsce, parafina z ropy wytrąca się przy wyższych temperaturach.
2 Aż zawalisz sobie mokry filtr. Czyli ze dwa miesiące.
3 I auto przeglądu nie przechodzi.
Ad1 Nie jest tak źle, Tankuje Olen lub Circle i do tej pory nigdy nie miałem problemu z odpaleniem klekota
Wymiana filtra paliwa co rok i tankowanie paliwa premium, i żadnych problemów z dislem w zimę jeszcze nie miałem,
Ad 2 tu może i masz racje gdyż to były tylko moje rozważania hipotetyczne na temat wody. Chodź gdzieś obiło mi się o uszy że kierowcy tirów tak robią.
Ad 3 Póki co to z przeglądami nie jest jeszcze tak źle. Jeszcze trochę słowiańskiej duszy w narodzie zostało.
Ja nic nie mam do dolewania ADBlue tak samo jak się dolewa płyn do spryskiwaczy byle by tylko to działało i się nie psuło.
A co do Rosji i silnika 2.0 Cóż póki co to Rosja jest jeszcze wolny kraj. Nie tak jak u nas Euro-kołchoz
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-08-30, 10:47
"Każdy nowy silnik diesla (każdego producenta) mający spełniać najwyższe normy Euro będzie wykorzystywał płyn AdBlue (również nowe silniki skonstruowane przez Renault 1,7 dCi).
Współczesne diesle spełniające normę Euro 6 wykorzystują płyn AdBlue. Jest to niezbędny element systemu SCR (Selective Catalytic Reduktion – układy selektywnej redukcji katalitycznej). Zasada działania systemu polega na wtryskiwaniu do układu wydechowego odpowiedniej ilości płynu AdBlue, który w katalizatorze SCR reaguje z tlenkami azotu, przekształcając je w nieszkodliwy azot i parę wodną.
Płyn AdBlue to wodny roztwór mocznika o stężeniu dokładnie 32,5 proc. Jego najpoważniejszą wadą jest to, że z racji wysokiej zawartości wody zamarza już w temperaturze niewiele niższej niż -11˚C i nie powinien być przez dłuższy czas wystawiony na działanie temperatury poniżej 5˚C. Podczas schładzania z roztworu wytrącają się kryształki mocznika, które w postaci białego osadu zbierają się na ściankach zbiornika. Jest to proces odwracalny – kryształki mogą się ponownie rozpuścić w roztworze, jeśli zostanie on delikatnie podgrzany i starannie wymieszany.
Po rozmarznięciu AdBlue ma nieco niższe stężenie niż wcześniej, a przez to może ponownie zamarznąć w temperaturze jeszcze wyższej niż -11 stopni Celsjusza. Kryształki, które odkładają się na elementach, z którymi AdBlue ma kontakt, mogą spowodować też usterkę, np. blokadę pompy."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum