Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 09:10
Oczywiście można się zabezpieczyć i wyłączyć BT, lub ustawić odpowiednie uprawnienia dla danej apki.
Tutaj są opisy wszystkich funkcji Andka: Instrukcje
Jak zauważyłem to jest mnóstwo apek , które stwarzają niebezpieczeństwo przechwytywania danych. A całkowita kontrola nad BT, będzie w androidzie 10.
Testuje WAZE , wygląd ma ładny.
Waze ma nie tylko ładny wygląd :)
Idealnie działa poza granicami Polski ( we Frnacji są często wskazywane nawet dziury na drogach , leżące na jezdni przedmioty typu rozerwane opony z ciężarówek.
I co najważniejsze mimo że korzysta z map gogla to przez możliwość ich edycji czy zgłaszania błędów przez użytkowników nie robi takich jaj jak Google Maps
Jednocześnie wyszukiwarka adresów działa idealnie wykorzystując dane google :)
No i działa idealnie w trybie CarPlay ( w moim przypadku bo nie używam androida)
Ciekawa jest też funkcja wysyłania danych do śledzenia przejazdu dla osoby która na nas czeka - widzi nasz przejazd online na telefonie lub kompie :)
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-22, 13:05
Fajnie , ale nie zawsze się jeździ po autostradach, tylko po "polskich drogach". Niestety przejazd skrótem przez las czy rejony ..... gdzie nie dociera net. a są takie, unieruchamia aplikacje, więc na razie mam włączone dwie nawigacje. I wolałbym, by nawigacja precyzyjnie prowadziła głosem , jak Hołowczyca na trasie prowadzi pilot. Ale wygląd mi się podoba i jest bardziej czytelniejszy.
Po to własnie jest nawigacja w MN przecież :)
Podałeś przykład skrajny. Ja mam tez inne , czasami jeżdżę przez Szwajcarię , wcześniej bywałem w Albanii . Tam ceny internetu w roamingu sa takie że wolałbyś wyłączyć całkiem telefon bo rachunek telefoniczny rośnie makabrycznie szybko
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-23, 18:28
No i pojeździłem sobie po Warszawie tym razem. Waze, słabiutko ostrzegał. Od rana zgłosiłem 3 wypadki samochodowe, kilkanaście korków, 2 miejsca niebezpieczne. No przepraszam, ale przy takim zagęszczeniu samochodów powinno mnie ostrzegać. Chyba , ze wszyscy użytkownicy wyjechali za granicę . Pomęczę dalej, może mnie zaskoczy.
MN3 można odblokować bezpośrednio z pendrive skryptem autorun.sh umieszczonym w katalogu autorun_bavn. Do katalogu nng wrzucamy w odpowiednie miejsca ( content, license) pliki map i licencji. Wcześniej należy zrobić backup systemu. Cała operacja zajmuje ok 30min.
https://chomikuj.pl/awiczuk1/medianav/mn3
W testach to będzie bardzo długo ponieważ procedura nie jest bezpieczna dlatego nie jest upubliczniona.
Ta akurat została opracowana przez kolegów z Francji .
Dlaczego ten ssób nie jest bezpieczny - bo wciąż nie mamy kontroli nad wszystkimi mapami i licencjami .
A to może doprowadzić do zablokowania działania nawigacji czyli słynnego wyszarzonego przycisku "zgadzam się " . W tym momencie ta procedura przestaje działać .
Pracujemy nad prostą procedurą wgrywania za pomocą odpowiednio spreparowanego pliku LGU.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-28, 11:22
Tak też sugerowałem, bo jeszcze temat jest " śliski" i "niebezpieczny". Podobnie było przecież z wcześniejszymi wersjami na WinCe.
Może kolega awiczuk jak beta tester powie co mu się udało zdziałać?
Jeśli wszystko zostanie zrobione tak jak trzeba to procedura działa na 100%. Owszem jest niebezpieczna dla laika, który nie wie co robi ponieważ można usunąć pliki potrzebne w systemie. Plik LGU będzie działał tak samo jak ta procedura tylko uniemożliwi ingerencji w niego.
Zasada jest zawsze taka sama: Podmienić program nawigacji, dograć mapy i licencje. Ten skrypt to właśnie robi.
W ten sposób wgrywałem mapy w kilkunasty MN3 i wszystkie działy bez problemów.
Dodam jeszcze że można w ten sposób dograć różne inne rzeczy(np odtwarzacz video) do MN.
Mogę opisać krok po kroku co i jak zrobić po kolej dla uwolnienia MN3.
Jas_pik wyszarzały przycisk to zazwyczaj problem z licencjami lub usunięty plik ACTIVATION_CODE ( jak użytkownik za dużo wyrzuci lub za mało wgra.
@awiczuk .
Ja to wszystko wiem . Tylko że ta procedura wciąż jest niebezpieczna bo nie mamy prostego dostępu do zawartości MN .
To że udało Ci się zrobić w kilkunastu to się chwali , ale problem jest wtedy gdy trafia do nas z nie działającym softem nawigacyjnym.
To samo dotyczy tez wersji które fabrycznie nie mają uruchomionej nawigacji ( mimo że w samochodzie jest wszystko wraz z podłączona anteną GPS).
Ja już opracowałem bezpieczny sposób aktualizacji map/poi/licencji po uwolnieniu , ale wciąż samo uwolnienie jest niebezpieczną operacją.
A jak się dostać do systemu MN?
Mogę się poświęcić na swoim MNE w wersji 1.0.13.1
Czy ten system również ma kilka partycji tak jak na Windowsie?
W jakim formacie są te partycje? Fat czy jakiś Ext?
Poruszam się trochę w Linuxie ale potrzebuję jakichś wskazówek.
No właśnie w tym jest problem jak się do nich dostać . na razie możemy tylko kopiować i wrzucać dane za pomocą poleceń .
System jest bardzo mocno zabezpieczony.
@paul7 Ten sposób znany jest od 5 sierpnia i jest już udostępniony na forach FR.
Działaja mapy dostępne na http://www.my-navia.pl/viewtopic.php?t=45971
licencje jakie mam to: iPhone_Primo_ISR@1101_(NNG,_DEM,_3D,_PST,_CAR,_JV,_Google,_TMC)_(v2.1)_
i LGe_Renault_ULC4_18CY_Primo_WEU_17Q2_HM_POI_KML_SPC_TMC_JV_iWEUHM@17Q2RenaultULC
LGe_Renault_ULC4_18CY_Primo_PO_17Q2_HM_POI_KML_SPC_JV_iPOHM@17Q2RenaultULC
Dziala TMC
WAZNE: NIE USUWAMY LICENCJI. DOGRYWAMY TYLKO NOWE!
@Jas_pik Przecierz mozliwosc wykonywania poleceń z linii komend, dostęp do shell'a to właśnie dostęp do systemu.Czyli do systemu dostęp jest i można tak naprawde zrobić wszystko. Tak dziala linux. Nie potrzebne są graficzne programy do podmiany map. Ale jak ktoś się uprze to można wykorzystać projekt https://github.com/wayland-project/weston na którym oparty jest pulpit MN3 lub frameworka QT.
Skrypt powłoki autorun.sh, ktory uruchamia się automatycznie z usb zawiera właśnie polecenia shell'a.
Źródła systemu MN3 dostępne są tu:
http://opensource.lge.com...arch=LAN5810WR0
Na dzień dzisiejszy wiadomo, że jest menu serwisowe, ale nie wiadomo jeszcze jak je uruchomić.
Ostatnio zmieniony przez awiczuk 2019-08-29, 06:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-29, 09:34
Ok.
Na msieurlolo koledzy to próbują już od lipca, każdy ma swoje doświadczenia i próby. Ten sposób wydaje się prosty jak drut, ale powinieneś napisać , że tester bierze na siebie odpowiedzialność za próby.
Dobrze , Że udało ci się tyle razy poprawnie wgrać mapy. Jeśli uważasz , ze procedura którą użyłeś jest poprawna, to ją opisz dokładniej, może na swoim chomiku, lub ją oferuj inaczej, jak chcesz.
WSZYSTKO ROBICIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!
Sposób sprawdzony i działa.
1.Formatujemy pendrive fat32 (pendrive z diodą)
2.Kopiujemy autorun_bavn pa pendrive z archiwum Backup.rar
3.Wkladamy pena do radia i przekręcamy kluczyk uruchamiamy radio (przed tym radio powinno być wyłaczone min. 20minut)
4.Czekamy aż dioda na pendrive przestanie migać (ok 15min).
5.Wyjmujemy pendrive wyłączamy radio.
6.Na pendrive w katalogu backup mamy kopie systemu/partycji z NNG. Kopiujemy ją w bezpieczne miejsce.
7.Ponownie formatujemy pendrive.
8a.Kopiujemy katalog autorun_bavn i nng z archiwum update_mapy_PL_GE.rar (to archiwum zawiera pełne mapy polski i niemiec w wersji 2019Q2, fotoradary, poi, budynki, TMC, oraz licencje)
8b. Jesli chcemy inne mapy pobieramy i dogrywamy do odpowiednich folderów nng/content
map
poi
speedcam
tmc
building
9.Wkładamy pendrive do radia i przekręcamy kluczyk uruchamiamy radio
10.Czekamy aż dioda na pendrive przestanie migać (ok 4min).
11.Wyjmujemy pendrive wyłączamy radio.
12.Wyłączamy auto i po ok 20 min właczamy radyjko i cieszymy sie nowymi mapami.
backup.rar - kopia systemu
update.rar - plik bez map i licencji z katalogami i plikiem update.sh
update_mapy_PL_GE.rar - gotowy plik z mapami Polski i Niemiec oraz licencjami poi fotoradary TMC
license.rar - plik z licencjami
1.Formatujemy pendrive fat32 (pendrive z diodą)
2.Kopiujemy autorun_bavn pa pendrive z archiwum Backup.rar
3.Wkladamy pena do radia i przekręcamy kluczyk uruchamiamy radio (przed tym radio powinno być wyłaczone min. 20minut)
4.Czekamy aż dioda na pendrive przestanie migać (ok 15min).
5.Wyjmujemy pendrive wyłączamy radio.
6.Na pendrive w katalogu backup mamy kopie systemu/partycji z NNG. Kopiujemy ją w bezpieczne miejsce.
Czy te pierwsze 6 kroków jest bezpieczne same w sobie? Tzn., czy na tym etapie następuje tylko kopiowanie plików na pendrive'a, czy są już dokonywane jakieś zmiany w systemie?
Chętnie spróbowałbym w ten sposób zrobić backup swojego MN3, a z uwolnieniem trochę poczekałbym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum