Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-12, 12:54 Sandero Open Stepway
W ostatnim czasie pojawiło się w cenniku Dacii takie coś jak Sandero Open Stepway. Wygląda to jak prawdziwy Stepway i chyba nim jest, ale ma silnik 1.0 sce i uboższe wyposażenie (mnie najbardziej brakuje możliwości doposażenia w panel multimedialny). Takie auto z klimą manualną i radiem wychodzi max 42.000 zł, a pewnie można jeszcze jakiś rabat u dealera dostać.
Co sądzicie o tym wynalazku. Wygląda całkiem fajnie i jest znacznie tańszy od Stepwaya 0.9. Ciekawe czy ma takie same fotele i nastawy zawieszenia. Z opinii gdzieś tam zasłyszanych silnik 1.0 nie wypada słabo. Z kolei 0.9 TCE nie jest taki super. Denerwuje spora turbo-dziura, a 1.0 wkręca się płynnie. Jak ktoś jeździ 80% po mieście to powinien być atut, a ja szukam jakiegoś miejskiego wozidełka.
Jak do jazdy po mieście to czemu nie, z tym że z wyprzedzaniem TIR`a na krajówkach to trzeba się już mocno zastanawiać i mieć doświadczenie.
Ale i tak każde nowe auto więcej na drogach to o jednego niesprawnego i rozbitego grata mniej,
także można tylko przyklasnąć wyboru.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-09-12, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 13:08
To normalny Stepway potaniony o silnik i wyposażenie. I tylko w tym różnice.
Przed 2017r Sandero Stepway były dostępne w wersjach niższych do Laureate, analogicznie jak zwykłe Sandero. Potem zostawili tylko Laureate plus wersje limitowane jak Outdoor czy obecnie Techroad. Jak widać wracają znowu do szerszej oferty.
Multimedia to nie problem- radio można sobie wymienić we własnym zakresie,w dodatku taniej niż wynosi dopłata w fabrycznej opcji.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-09-12, 13:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 13:24
Do miasta to bardzo dobry wybór. Wysokie zawieszenie , wjeżdżasz na każdy krawężnik i siedzisz wysoko. Media Nav można sobie podmienić samemu na jakąś używkę dokładając też kamerę.
Te kilka dłuższych tras w roku też nie będzie stanowiło problemu , zwłaszcza że teraz już niemal wszędzie można dotrzeć autostradą lub ekspresówką przez większość trasy.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-12, 13:37
Obecnie jeżdżę Astrą II Classic w budzie Kombi z silnikiem 1.4 o mocy 90 km. Z tego co pamiętam ma toto 13,5 sec do setki i Vmax 170 km/h, chociaż jest czasami mułowate. Także nie powinienem odczuć jakiegoś znacznego spadku mocy. 3 - cylindry? Jeździłem Citigo 60 koni i starą Corsą Ecotec 1.0 65 koni, nie było wielkiej tragedii, zatem chyba nie będzie. Zastanawiam się jeszcze nad Fabią 1.0 MPI 60 KM, ale Stepway kusi zewnętrznym designem.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 13:52
Fabia jest dużo ciaśniejsza w środku a już szczególnie z tyłu - bagażniki są zbliżone.
Sandero też lepiej sobie radzi z fotelikami dla dzieci jeśli są potrzebne.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-12, 14:13 sandero open stepway
Wyczytałem, że 1.0 sce Renault wrzuca je do nowego Clio V w wersjach mocy 65 i 72KM (cena bez radia i klimy od 46900 ), a Nissan do nowej Micry 71 KM. Także nie jest on taki tragiczny. Co ciekawe porównując ze starym 1.2 16 V ma lepszy start do setki. 14,2 sec vs 14,5 sec starego.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 14:57
Z cennika wynika jedynie że:
-brak fabrycznej możliwości doposażenia w MediaNav, tylne głośniki, czujniki cofania, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, elektrykę tylnych szyb, podłokietnik.
-dopłata 900zł do pakietu z regulacją kierownicy i regulacją fotela kierowcy (jak dla mnie to byłby pakiet obowiązkowy).
Z cennika wynika jedynie że:
-brak fabrycznej możliwości doposażenia w MediaNav, tylne głośniki, czujniki cofania, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, elektrykę tylnych szyb, podłokietnik.
.
W poniedziałek zamówiłam Sandero Stepway Open z klimą, pakietem komfort w kolorze niebieski azurite oraz czujnikami cofania, które zamontuje mi dealer.
Ostatnio zmieniony przez Calineczka 2019-09-12, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 18:02
Calineczka napisał/a:
W poniedziałek zamówiłam Sandero Stepway Open z klimą, pakietem komfort w kolorze niebieski azurite oraz czujnikami cofania, które zamontuje mi dealer.
A z ciekawości ile cebulionów kosztował?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-09-12, 18:03, w całości zmieniany 1 raz
Opcja: kolor + pakiet komfort + klima + koło dojazdowe + czujniki tył z montażem - 43200zł. Od dealera w gratisie komplet opon zimowych i dywaniki gumowe. Z racji finansowania 50/50 - ubezpieczenie 0,9% i Easy Service 80tys./5 lat za 899zł.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-12, 20:00
telecaster1951 napisał/a:
wuju napisał/a:
Suzuki Baleno.
Po tym jak po roku wygląda lakier na progach u mojego kolegi, serdecznie odradzam. ASO stwierdziło że wytarcie z winy użytkownika i koniec.
A co mieli powiedzieć? Samo się nie zrobiło tylko od wchodzenia i kopania po progu.
Ogólnie to Sandero Stepway w wersji Open to taki misz masz i jedynym plusem tego auta jest wyższe o 4cm zawieszenie a w zamian żadnych plusów. Chyba jednak rozpatrywałbym bogatsze wyposażenie w zwykłej sandero w tej cenie.
Tak w ogóle to chyba kupno 4x amorków i 4x sprężyn z stepway wyjdzie taniej niż dopłata do wersji open stepway a zwykłej z takim wyposażeniem :D
Ostatnio zmieniony przez toka93 2019-09-12, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-12, 20:39
Chodzi też o wygląd, Stepway po prostu lepiej wygląda , tak suvowato.
Z drugiej strony niechęć sprzedawców do tanich wersji też jest zrozumiałz, najwięcej firma zarabia na mocno przeplacanych dodatkach które w produkcji kosztują grosze.
Wysłany: 2019-09-12, 21:29 Re: Sandero Open Stepway
Agszi napisał/a:
... Z kolei 0.9 TCE nie jest taki super. Denerwuje spora turbo-dziura, a 1.0 wkręca się płynnie...
Ale nie naciągajmy faktów, tylko po to, żeby wytłumaczyć własne decyzje.
Nie jeździłem, ale goniłem kiedyś po mieście za Micrą 0.9tce i muszę przyznać, że albo właściciel strasznie ją piłował, albo to naprawdę fajnie się odpychało.
0.9 turbo w okolicach biegu jałowego będzie miało podobną ilość "pary" co 1.0.
A wystarczy się tym nauczyć jeździć i będzie nieporównywalnie lepiej.
toka93 napisał/a:
... i jedynym plusem tego auta jest wyższe o 4cm zawieszenie a w zamian żadnych plusów. Chyba jednak rozpatrywałbym bogatsze wyposażenie w zwykłej sandero w tej cenie.
Tak w ogóle to chyba kupno 4x amorków i 4x sprężyn z stepway wyjdzie taniej niż dopłata do wersji open stepway a zwykłej z takim wyposażeniem :D
Za 2000zł dostajesz:
- większy prześwit,
- ładne i nawet przydatne nakładki na nadkola (często ratują przed obdrapaniem na parkingu),
- solidne relingi,
- 16-calowe bajadery, które o niebo lepiej wyglądają niż zwykłe kołpaki,
- prawdopodobnie mniejszy spadek wartości z uwagi na "trendy" linię,
Ja wręcz uważam, że po pojawieniu się open stepway, zwykły open stracił sens.
Jestem niemal pewien, że przy odsprzedaży po 4-8 latach właściciel stepwaya będzie mniej stratny.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2019-09-12, 21:31, w całości zmieniany 1 raz
Z cennika wynika jedynie że:
-brak fabrycznej możliwości doposażenia w MediaNav, tylne głośniki, czujniki cofania, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, elektrykę tylnych szyb, podłokietnik.
.
W poniedziałek zamówiłam Sandero Stepway Open z klimą, pakietem komfort w kolorze niebieski azurite oraz czujnikami cofania, które zamontuje mi dealer.
No to gratulacje :) to co najbardziej podoba mi się w Stepway-ce to zawieszenie. Nie tylko chodzi o to, że jest wyżej ale fantastycznie zachowuje się na naszych drogach.
Pzdr
edit: JEDNA WAŻNA UWAGA: A koło zapasowe jest? Wg mnie lepiej koło niż jakieś pianki to raz, a dwa jeśli bierzesz ubezpieczenie z car assistance to chyba musisz mieć koło żeby w razie przebicia wezwać mechanika z ubezpieczenia do wymiany koła - poprawcie mnie jeśli się mylę
Ostatnio zmieniony przez Frost 2019-09-13, 05:46, w całości zmieniany 1 raz
Z cennika wynika jedynie że:
-brak fabrycznej możliwości doposażenia w MediaNav, tylne głośniki, czujniki cofania, tempomat, elektryczne i podgrzewane lusterka, elektrykę tylnych szyb, podłokietnik.
.
W poniedziałek zamówiłam Sandero Stepway Open z klimą, pakietem komfort w kolorze niebieski azurite oraz czujnikami cofania, które zamontuje mi dealer.
No to gratulacje :) to co najbardziej podoba mi się w Stepway-ce to zawieszenie. Nie tylko chodzi o to, że jest wyżej ale fantastycznie zachowuje się na naszych drogach.
Pzdr
edit: JEDNA WAŻNA UWAGA: A koło zapasowe jest? Wg mnie lepiej koło niż jakieś pianki to raz, a dwa jeśli bierzesz ubezpieczenie z car assistance to chyba musisz mieć koło żeby w razie przebicia wezwać mechanika z ubezpieczenia do wymiany koła - poprawcie mnie jeśli się mylę
Mylisz się koło jest już niedostępne w niektórych modelach bo to średniowiecze, obowiązkowe wymagane przy niektórych wariantach ubezpieczenia są: koło zapasowe/dojazdowe lub zestaw naprawczy.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-09-13, 06:36, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się koło jest już niedostępne w niektórych modelach bo to średniowiecze, obowiązkowe są koło zapasowe/dojazdowe lub zestaw naprawczy.
O jakim średniowieczu piszesz? Średniowiecze to pianka/zestaw naprawczy <--- Jedyna słuszna opcja to koło zapasowe/dojazdowe i porządne car assitance. Nie wyobrażam sobie żeby moja żona miała się bawić z pianką/zestawem naprawczym. Nie chodzi o to czy to jest trudne czy nie ale o to, że tak jest wygodnie. A ja zmierzam, jak widać powyżej, do tego, że "drobnym druczkiem" ubezpieczyciele dopisują wyłączenia z pomocy.
Ostatnio zmieniony przez Frost 2019-09-13, 06:46, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się koło jest już niedostępne w niektórych modelach bo to średniowiecze, obowiązkowe są koło zapasowe/dojazdowe lub zestaw naprawczy.
O jakim średniowieczu piszesz? Średniowiecze to pianka/zestaw naprawczy <--- Jedyna słuszna opcja to koło zapasowe/dojazdowe i porządne car assitance. Nie wyobrażam sobie żeby moja żona miała się bawić z pianką/zestawem naprawczym. Nie chodzi o to czy to jest trudne czy nie ale o to, że tak jest wygodnie. A ja zmierzam, jak widać powyżej, do tego, że "drobnym druczkiem" ubezpieczyciele dopisują wyłączenia z pomocy.
Jesteś jednak w głębokim średniowieczu bo po 1 nie ma czegoś takiego jak "jedyna słuszna opcja" ilu ludzi tyle przekonań i wyborów, po 2 zestaw naprawczy nie skałda się z pianki tylko elektrycznej pompki i proszku (taki fabryczny, mam w mojej Daci).
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-09-13, 06:51, w całości zmieniany 1 raz
Mylisz się koło jest już niedostępne w niektórych modelach bo to średniowiecze, obowiązkowe są koło zapasowe/dojazdowe lub zestaw naprawczy.
O jakim średniowieczu piszesz? Średniowiecze to pianka/zestaw naprawczy <--- Jedyna słuszna opcja to koło zapasowe/dojazdowe i porządne car assitance. Nie wyobrażam sobie żeby moja żona miała się bawić z pianką/zestawem naprawczym. Nie chodzi o to czy to jest trudne czy nie ale o to, że tak jest wygodnie. A ja zmierzam, jak widać powyżej, do tego, że "drobnym druczkiem" ubezpieczyciele dopisują wyłączenia z pomocy.
Jesteś jednak w głębokim średniowieczu bo po 1 nie ma czegoś takiego jak "jedyna słuszna opcja" ilu ludzi tyle przekonań i wyborów, po 2 zestaw naprawczy nie skałda się z pianki tylko elektrycznej pompki i proszku (taki fabryczny, mam w mojej Daci).
Maskara bijesz pianę a nawet nie zorientujesz się....Klapki na oczy i łykasz jak pelikan to co Ci wciska sprzedawca.
"Niestety, przy pomocy zestawu naprawczego chwilowo naprawimy tylko nieznaczne uszkodzenia w oponie....Dziura nie może być większa niż 4–6 mm. Jeśli bieżnik ma np. podłużne pęknięcie lub uszkodzeniu ulegnie bok opony zestaw naprawczy nam nie pomoże. " Jak będziesz na jakimś zadoopiu i strzeli oponka to jesteś w ciemniej d..ie.
Pewnie i zazwyczaj pomoże, a może jednak nie. Jak wspominałem piszę o wygodzie i wykluczeniu z ubezpieczenia więc nie bij piany tylko wyluzuj i pomyśl.
Fabryczny zestaw naprawczy nie znajduje sie na liście wyłączeń ubezpieczycieli, śmieszne jest na marginesie to że wzięcie "opcji dodatkowej pt: opony" polega na tym że assistance przyjeżdża i albo zmienia ci koło jakiekolwiek byś nie posiadał lub używa zestawu naprawczego.
Co do awarii na tzw przez Ciebie zadupiu to ostatni raz miałem cos takiego w 1994 roku i od tej pory nie, dlatego prawdopodobieństwo przebicia opony jest takie, jak staranowanie przez tira albo śmierć po wybuchu airbaga.
W 1994 roku nie było telefonów komórkowych i awaria ogumienia była problemem obecnie można wezwać pomoc i z ubezpieczenia i prywatną od biedy wezwać ubera.
_________________ Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum