DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
niskie obroty silnika po odpaleniu
Autor Wiadomość
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-09-19, 17:02   niskie obroty silnika po odpaleniu

Witam,

Teraz ja napisze o swoim problemie. Ostatnio (sroda, 10 wrzesnia) wypadlo mi zrobic przeglad po 40.000km, wiec pojechalem do tego samego serwisu co zawsze (mieszkam we Francji i tam robie przeglady). Auto oddane, do odbioru wieczorkiem. Zmiana filtra oleju, paliwa (diesel) i powietrza. Przyszedlem, samochodzik umyty i wypicowany. Zaplata (slona), wsiadam, kontakt i... silnik mieli, ale nie zaskakuje. Koles przyszedl, popompowal jakas gruszka (czy to ten filtr, bo ja laik kompletny jestem...). Silnik za ktoryms tam razem zaskoczyl. Kazalem poprawic, dali mi samochod zastepczy...

W czwartek silnik zaskoczyl, ale byl juz rozgrzany. Wytlumaczono mi, ze w ukladzie paliwowym bylo nieco powietrza, bo ten typ filtru paliwa tak ma, ze nie mozna go calego zalac, ale po paru przejechanych kilometrach powietrze automagicznie znika i jest ok. No i niby bylo, samochod odpalal, jezdzil, wszystko ok. W niedziele trasa 800km do Holandii.

Dojechalem szczesliwie. Ale tu zaczely sie problemy. W poniedzialek rano, kontakt, silnik odpala, ale ma tylko 500 obrotow/min. Normalnie mial okolo 900. Nie reaguje na pedal przyspieszenia. Kreci sie tak powoli okolo 15-20 sekund, potem wskakuje na 900 obrotow, pedal gazu dziala, i niby jest ok. Gdy silnik jest nieco cieply, nawet po krotkich dystansach, nie ma problemu w odpaleniem.

We wtorek oddalem auto do serwisu (w Holandii). Do dzis nie znalezli przyczyny.

Wiecie moze o co chodzi mojemu silnikowi?

PS. Auto na gwarancji...
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-19, 20:16   

Moze sie zepsul...? ;-)

Ciezko zdiagnozowac... moze filtr paliwa jest dalej zapowietrzony, swiece zarowe, wtryskiwacze, komputer...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-19, 23:33   

Znam podobny przypadek z forum Forda - niestety nie znam zakończenia. Były podejrzenia, że na skutek zapowietrzenia układu paliwowego mógł ulec uszkodzeniu jeden wtryskiwacz

Ta gruszka, jak ją nazwałeś, to jest właśnie pompka do odpowietrzania układu paliwowego i należy to zrobić przed odpaleniem silnika. Jeśli mechanik tego nie zrobił ... silnik odpalono i dopiero później (po fakcie) próbowano odpowietrzać ... nie wiem ... wtryskiwacze - kosztowna sprawa
Ostatnio zmieniony przez wox 2008-09-19, 23:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-09-19, 23:38   

KaS602 napisał/a:
Ciezko zdiagnozowac... moze filtr paliwa jest dalej zapowietrzony, swiece zarowe, wtryskiwacze, komputer...


O wlasnie, zapomnialem dodac co holendrzy zdazyli juz zrobic... Otoz:
1. stwierdzili ze nie ma powietrza w ukladzie paliwowym
2. zmienili jakis modul elektroniczny, ale po angielsku nie umieli mi wytlumaczyc
3. dla pewnosci zmienili filtr paliwa raz jeszcze.

Z Waszych wypowiedzi wynika, ze nalezy podejrzewac wtryskiwacze... Jutro (a wlasciwie to juz dzis) im to zasugeruje.
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-19, 23:50   

Jak się sprawa zakończy pomyślnie, to daj znać, co się stało
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-20, 10:23   

niech sprawdzą ustawienia pompy. pozdr
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-09-23, 20:30   

Coś podobnego miałem ostatnio w Peugeot 206 1,4 HDI - okazało się, że do wymiany były przewody paliwowe. Po ich wymianie w ASO problemy się skończyły. Może to ta przyczyna.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-09-30, 14:55   

Witam,

Problem zniknal. Co oni tam nie nacudowali. Pompa paliwowa byla ok. Wtryskiwacze tez. Zminili... software. I od tego czasu silnik lapie obroty zaraz po odpaleniu. Niby jest ok. Nie mam problemow z zapalaniem, jednak slychac, ze silnik jakos bardziej klekoce niz przed przegladem (jak jest zimny daje sie to bardzo zauwazyc, gdy cieply, juz nie tak bardzo; moze mam przewrazliwione ucho?)

Pytanie. Dawac go raz jeszcze, zeby zobaczyli? Czy moze dac sobie spokoj? (gwaracja jakos jeszcze z miesiac...)

Pozdrawiam
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-30, 15:02   

aaryt napisał/a:
jednak slychac, ze silnik jakos bardziej klekoce niz przed przegladem (jak jest zimny daje sie to bardzo zauwazyc, gdy cieply, juz nie tak bardzo; moze mam przewrazliwione ucho?)


Nie wiem, czy w twoim przypadku ma zwiazek konkretnie z naprawa, ale w brata clio 1.5 dCi (68) po mniej wiecej 40 000 km (cos jak u Ciebie) silnik rowniez, jak na moje ucho zaczal glosniej klekotac - zwlaszcza zimny... Jezdzac nim raz na jakis czas roznica jest zauwazalna.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-09-30, 15:05   

A cos dalej sie z tym silnikiem dzialo/dzieje?
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-30, 15:26   

aaryt napisał/a:
A cos dalej sie z tym silnikiem dzialo/dzieje?

Nic a nic... po prostu zaczal troche glosniej klekotac, moze nie to, ze glosniej, ale tak jakos bardziej wyraznie... ciezko to opisac...
Nie bylo to zwiazane z zadna naprawa silnika. Jak juz pisalem jezdze nim sporadycznie i kiedys po odpaleniu stwierdzilem, ze chodzi jakos glosniej...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-30, 16:19   

może się to wiązać ze zmianą oprogramowania. zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku, dawki paliwa itd. nie jestem znawcą , ale to jednak wpływa na charakterystyke pracy silnika. pozdr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne