Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-09-30, 20:55
shrek napisał/a:
Tam jest dużo warunków do spełnienia:
Aku temp wew, zew, silnika, i jeszcze bóg wie co.
Temperatura turbosprężarki (jeśli jest), temperatura oleju silnika, temperatura wnętrza kabiny (przy klimie automatycznej) itp. Łącznie około 20 różnych czujników. Jeśli choćby jeden nie daje zielonego światła to silnik się nie wyłączy.
Kolega napisał, że raczej nie ma problemów z niedoładowanym akumulatorem. Temperatury zewnętrzne też nie są jakieś strasznie niskie. Gdyby S&S nie działał to dioda od niego powinna być stale podświetlona, a na kompie powinien widnieć odpowiedni komunikat.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.3 TCE 150
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2016 Posty: 204 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-26, 14:12 Bug w dusterowym systemie Start&Stop
Hej,
dzisiaj potwierdziłem swoją obserwację - mianowicie jeśli przy uruchamianiu silnika przyciskiem zamiast hamulca wciśniecie sprzęgło - to Start Stop nie będzie działał, migając przekreśloną ikonką. (Wtedy, gdy jest napisane naciśnij hamulec+Start - jak zamiast hamulca wciśniecie sprzęgło).
Zawsze odpalam i nawet gaszę na wciśniętym sprzęgle (poprzednika też), tak dla ochrony dwumasy i skrzyni nie patrzę na komunikat. Start/stop działa aż go ręcznie nie dezaktywuję przyciskiem. Ostatnio nawet już po ok. 2 min, co mnie zaskoczyło ponieważ nie osiągną nawet podstawowych warunków typu temperatura, ładownie.
2 minuty? Zima, w garażu 6 stopni, więc płyn ma po nocy tyle samo, ruszam dusterem, po minucie dojeżdżam do wyjazdu z osiedla (150 m) i S&S gasi mi auto. To jak bardzo mógł się rozgrzać silnik? Do 20 stopni? Zrypali ten temat mocno.
Wysłany: 2020-04-29, 10:51 Re: Bug w dusterowym start/Stopie
arekkozuch napisał/a:
Hej,
dzisiaj potwierdziłem swoją obserwację - mianowicie jeśli przy uruchamianiu silnika przyciskiem zamiast hamulca wciśniecie sprzęgło - to Start Stop nie będzie działał, migając przekreśloną ikonką. (Wtedy, gdy jest napisane naciśnij hamulec+Start - jak zamiast hamulca wciśniecie sprzęgło).
Czy ktoś z Was może też to sprawdzić/potwierdzić?
Taka mała ciekawostka przy niedzieli :)
Mam taki sam silnik i taki stan występuje obwódka dokoła symbolu A przekreslona
Raz na jakiś czas po zgaszeniu kiedy jeszcze silnik ciepły trzeba dwa razy wcisnąć przycisk bo za pierwszym razem tylko zegary się testują, ale nie jest to reguła. Natomiast nie ma przekreślonej literki A.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-04-29, 12:36, w całości zmieniany 2 razy
Tak jak koledzy - zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem i mimo to Start&stop działa.
Tzn. działał dopóki go nie wyłączyłem na dobre przez OBDII :)
Teraz w chwili, gdy S&S powinien się włączyć automatycznie - pojawia się tylko ikona na wyświetlaczu (przekreślone A), ale silnik pracuje normalnie ;)
Wysłany: 2020-06-01, 15:09 Ponowne uruchomienie silnika system Start Stop
Hej.
Proszę o informację. Odebrałem dziś Dacie Sandero (rocznik koniec 2018) z ASO, a dokładnie z blacharki (sąsiadka parkując mi je zarysowała, ale to nie temat posta ). Po odebraniu auta, stojąc na światłach, wyłączyłem silnik z poziomu start stop, co ciekawe naciskając sprzęgło, nie mogłem ponownie go uruchomić, co się nigdy wcześniej nie zdarzyło. Wróciłem do ASO, pracownik serwisu powiedział, że auto stało tydzień na parkingu, na to może mieć wpływ wysoka temperatura w aucie, włączona klima i to, że akumulator mógł się rozładować na tyle, że nie chce ruszyć z tego systemu i abym nim pojeździł trochę, aby się podładował akumulator, i powinno zadziałać. Auto ma dopiero rok, więc akumulator roczny, czy faktycznie to może być ten powód? Może panowie naprawiając zarysowania, słuchali radia na maxa i rozładowali go na tyle, że system nie uruchamia auta? Kluczykiem auto uruchamia się bez problemu, żadne kontrolki informujące, że coś nie tak, nie włączają się. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Problemy mają to do siebie że same nie znikają. Podjedź do elektryka samochodowego lub sklepu handlującego akumlatorami, niech sprawdzą kondycję akumlatora (groszowe sprawy). Jeżeli system wyłączył silnik i nie był w stanie go załączyć to musiał wystąpić duży spadek napięcia. Może potrzebne będzie podratowanie go prostownikiem.
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-09-20, 20:20
może nie związane z daćką ale z systemem start stop posiadam w skuterze hondy PCX125 i tam zamiast rozrusznika jest dynastarter czyli prądnico-rozrusznik nie ma bendixu nie ma się co zużyć ale to taki gadżet jak skuter spala 2L/100 bez S&S
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ja podpiąłem układ pod kostkę od wyłącznika S&S. Stycznik automatycznie przy każdym odpaleniu łączy przewody jakbym fizycznie naciskał wyłącznik. Jak chcę aktywować to naciskam wyłącznik i ponownie włączam system. Domyślnie jest wyłączony.
Bez ingerencji programowej i fizycznej w okablowanie - auto na gwarancji.
Jestem elektronikiem amatorem, ale są już chyba takie układy do kupienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum