Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-03-31, 16:12
Mam to w pompce mowiac szczerze. Bede sie drapal w glowe za rok, jest dopiero co po przegladzie. Wszystko smiga, wiec nie sadze, zeby byly problemy.
Nie mogę zmierzyć siły hamowania i porównać, bo nie mam żadnego wydruku, jak był na bębnach. Hamuje jak brzytwa, na bębnach zresztą też hamował... Jedyna różnica jaką zaobserwowałem, to pedał hamulca bierze wyżej i jest twardszy- co mnie bardzo cieszy (a klocki z przodu i z tyłu jeszcze się do końca nie ułożyły).
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-04-02, 14:29
A co do technikaliów - z jakiego modelu podeszły części? Wszystko plug&play?
Scenic III lub Megane III kombi- tylko te mają tej samej wielkości, masywniejsze łożysko (sedan i hatchback mają mniejsze bodajże 25 mm otwór w środku). Piasty pasują idealnie, ale... śruby do przykręcenia piasty są ciut (o rozmiar) większe i trzeba rozwiercić minimalnie otwory (max 1mm).
Na zaciskach są takie jakby wpustki prostokątne 15x10x10 mm. Trzeba je liznąć jakieś 5mm z racji, że belka (mocowanie piasty) jest troszkę innego kształtu w Megance.
Przewody hamulcowe, wystarczy wyprostować rurki i założyć przewody elastyczne długości 20 cm.
Przewody czujnika ABS od Meganki/Scenica III- są dłuższe o jakieś 20 kilka cm. Wtyczka plug & play.
I w jaki sposób działa linka ręcznego na hydrauliczne tłoczki???
Tak, linka działa na tłoczki.
To jeszcze nie jest finalny efekt, muszę to bardziej wylizać po mechaniku...
IMG_20190402_154148.jpg
Plik ściągnięto 44 raz(y) 197,16 KB
IMG_20190402_154216.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 234,73 KB
IMG_20190402_154130.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 203,52 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2019-04-02, 14:58, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-04-27, 17:04
Tym razem chłodnica oleju w Loganie żony, szkoda mi było biedaka jak się "gotował" na LPG... Chłodnica od Toyoty Camry 2.4 (od 1.2 Tce nie pasuje, jest inny układ pasowy- koło pasowe na wale...) + dystans 15 mm (żeby ominąć skurw...ą śrubę od obudowy pompy oleju) + uszczelka pomiędzy podstawę mocowania filtra, a dorobiony dystans (uszczelka z toyoty corolli 1,8 VVTi) + śruba mocująca (akurat miałem taką z jakiejś renówki, wystarczyło tylko skrócić gwint z jednej i z drugiej strony).
IMG_20190427_175439.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 162,13 KB
IMG_20190427_175401.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 139,64 KB
IMG_20190427_175256.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 119,4 KB
IMG_20190427_175012.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 128,76 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2019-04-27, 17:15, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-09-25, 10:47
Zmiany ciąg dalszy...
- podświetlenie licznika (białe),
- tarcze zegarów (na zdjęciu są jeszcze "stare", czekam na nowe- dodałem nowe kontrolki...)
- dojazdówka (135/90r17) w przerobionym koszu,
- osłona przewodów paliwowych (też musiałem ją skrócić, bo wchodziła mi w deflektory zaadaptowane z Logana II)
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2019-10-08, 10:56
Ostateczny "look" zegarów (zmiana podtyktowana dodatkowymi 3 nowymi kontrolkami- kontrolka wypalania dpf'a, instalacji gazowej, zimnego oleju).
... a na koniec wisienka na torcie- 07.09.2019, zajebi..a polska autostrada (A4), okolice Opola, kolumna aut na lewym pasie w zwiazku z wyscigami sloni i nagle zablakany kamulec trafia mnie w tylny blotnik (zdarty lakier do golej blachy). Wkurw pewnie nie przejdzie mi do konca roku- 5 lat bez przygod, przejechana Europa i oczywiscie takie rzeczy tylko na polskich drogach... SIC!
. ale... śruby do przykręcenia piasty są ciut (o rozmiar) większe i trzeba rozwiercić minimalnie otwory (max 1mm).
A nie można dać odpowiednich śrub (jakich) i dlaczego nie można dać tych ori z scenika ?
Te otowry są za krótkie czy mają inny rozmiar przekroju i trzeba je rozwiercać/gwintować od nowa.
A może ci chodzi o otwory w ramie na śruby że trzeba ja przesunąć ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-12-29, 18:36, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2021-01-18, 15:34
Śruby są oryginalne ze Scenica wraz z piastą, rozwiercić trzeba było punkty mocowania do belki- ten element belki do której przykręca się piastę. Wiem tylko tyle, co powiedział mechanik- wziął i odstawił auto jak byłem w pracy. Linkę ręcznego trzeba dorabiać, gdzieś może mam rysunek z wymiarami...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum