DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lodgy Stepway - komfort jazdy w długiej trasie i model 2020
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-23, 21:59   

Lodgy to może w ogóle przy następnym lifcie wylecieć z oferty. Krążą pogłoski że zostanie tylko dokker.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-10-24, 05:27   

Wg mnie nie będziesz z lodgy zadowolony przy założeniu częstej jazdy autostradą po 600 km.
Owszem okazjonalnie da się radę to przejechać, chyba że nie przekraczasz 120km/h to wtedy można się pokusić.
Biorąc pod uwagę budowę auto ( wąskie a wysokie nadwozie, miękkie zawieszenie, małe seryjne opony, że słabego wyciszenia nie wspomnę) to akurat autostrady to nie miejsce gdzie to auto czuje się jak ryba w wodzie.
Polecam umówić się jazdę próbną i przejechać choć krótki odcinek z prędkościami autostradowymi - będziesz miał przynajmniej próbkę "możliwości" tego auta w tym zakresie.
Ja akurat tak nie zrobiłem i potem byłem niezbyt mile zaskoczony.

Druga kwestia to dwa foteliki z tyłu + osoba dorosła - tak jak wcześniej koledzy pisali - przy fotelikach z bocznymi osłonami nie ma szans aby upchać tam 2 sztuki i aby osoba dorosła podróżowała pomiędzy nimi w przyzwoitych warunkach na dłuższym dystansie.
Ostatnio zmieniony przez pawel1313 2019-10-24, 05:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe H4M
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 203
Skąd: LKS
Wysłany: 2019-10-24, 10:26   

Nam z żoną spodobał się Opel Combo Life... ale cena to nie nasz poziom.

Z Lodgy jestem zadowolony bo dużych wymagań nie miałem. Dzieci korzystają już z "poddupników" więc miejsca nie brakuje a 3 rząd już nieraz się sprawdził jak brałem dodatkowo teściów na wycieczkę...
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1009
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-10-24, 11:07   

adam.nn napisał/a:

PiotrWie napisał/a:
Proponowałbym jednak obejrzeć i pojeździć obecnym Berlingo czy Rifterem

Szczerze to bardzo trudno będzie żonę przekonać do tego - no wygląda jak dostawczak, co zrobisz.


Peugeot Rifter nie wygląda jak dostawczak, lecz właśnie jak taki nieco wyrośnięty SUV czy inny kross. Warto zobaczyć na żywo, bo bardzo zyskuje (IMHO jest o niebo ładniejszy od Lodgy).
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-24, 12:20   

pawel1313 napisał/a:
Wg mnie nie będziesz z lodgy zadowolony przy założeniu częstej jazdy autostradą po 600 km.

Niestety u mnie ponad 90% przebiegu to autostrada. Zazwyczaj trzymam się 120, choć wiadomo - jeżeli auto zapewnia komfort przy 140 i warunki pozwalają, to czemu nie.

Z tego co widzę zamieniłeś Lodgy na Galaxy - jak się sprawuje w takich warunkach długich podróży?

defunk napisał/a:
arto zobaczyć na żywo, bo bardzo zyskuje

Chyba nigdy nie widziałem go na żywo - a może nie zwracałem uwagi. Tylko ta cena... interesujące mnie silniki (130 konna benzyna) zaczynają się od 87 tys. w najuboższej wersji wyposażenia . W tej kwocie jest już w czym wybierać.
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-10-24, 12:45   

Cytat:
Niestety u mnie ponad 90% przebiegu to autostrada. Zazwyczaj trzymam się 120, choć wiadomo - jeżeli auto zapewnia komfort przy 140 i warunki pozwalają, to czemu nie.

Z tego co widzę zamieniłeś Lodgy na Galaxy - jak się sprawuje w takich warunkach długich podróży?


Przy założeniu 90% jazdy autostradą to nawet bym się nad lodgy za bardzo nie zastanawiał no chyba że rzeczywiście 90% tego dystansu pokonujesz do 120km/h to względnie ok.
Pytanie ile jeszcze km rocznie robisz?

Galaxy to inna liga, także cenowa jeśli chodzi o nowe sztuki, także za bardzo nie ma co porównywać.
Co z tym związane przestrzeń i komfort podróży to też inna bajka 🙂
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-24, 12:52   

pawel1313 napisał/a:
Pytanie ile jeszcze km rocznie robisz?

To już różnie - przeciętnie można przyjąć, że 25 tys. Choć zdarzyły się lata, gdy znacznie przekraczałem 40.

Porównać zawsze można - myślę, że nikt nas za to nie zbije ;-) Myślałem też o używanym S-Maxie, w sumie to mniejszy bliźniak Galaxy, choć auto raczej trzyma cenę (jeżeli chodzi o benzynę, bo diesle dość tanio można znaleźć)
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-10-24, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-10-24, 13:33   

Cytat:
Porównać zawsze można - myślę, że nikt nas za to nie zbije Myślałem też o używanym S-Maxie, w sumie to mniejszy bliźniak Galaxy, choć auto raczej trzyma cenę (jeżeli chodzi o benzynę, bo diesle dość tanio można znaleźć)


Bez zbędnego wchodzenia w szczegóły to patrząc na te dwa auta z perspektywy czasu to jedyną przewaga lodgy było to że miałem ją od nowości no i ciut mniejsze kwoty za ubezpieczenie.

Sam na początku szukałem s-maxa bo bardziej mi się podoba ale z racji tego że mam 3 fotelikowe pociechy to galaxy wygrał większym bagażnikiem 😉
Ponieważ kupiłem używke to część kasy na auto odłożyłem do skarpety aby w razie draki nie płakać i mam nadzieję że tam dalej będzie tylko leżeć 😜
Na tanie diesle to uważaj, ja nie kupiłem najtańszego ale póki co nie narzekam na niego 😉
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-24, 22:31   

Rozwiązanie problemu pod tym linkiem:
https://www.otomoto.pl/of...8-ID6BJBaR.html
Dziękuję za uwagę. :-)
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2019-10-25, 04:42   

Cytat:
GRL napisał/a:
Rozwiązanie problemu pod tym linkiem:
https://www.otomoto.pl/of...8-ID6BJBaR.html
Dziękuję za uwagę.


I pozamiatane :-D
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-25, 07:56   

Warto pod tym względem poczytać wątek Jana Ostrzycy "10 lat z Dacią i koniec przygody".
Niby zadowolony, ale o trzecim rzędzie siedzeń pisał, że bezużyteczny, a i parę usterek jeszcze na gwarancji mu się zdarzyło. Do tego gwarancja tylko dwa lata.

Podejście do sprzedaży tych samochodów, przynajmniej w Lublinie też ciekawe. Żaden z dwóch salonów Fiata nie miał auta do jazd próbnych. Raptem jeden egzemplarz na składzie, który można było obejrzeć w środku. Ale o obejrzeniu wersji 7-osowobej zapomnij. Według bazy w żadnym salonie w Polsce nie mieli ani jednego. A za ten trzeci rząd trzeba dopłacić 6K.
Tak przynajmniej było dwa lata temu.

No i wygląda nie mniej dostawczakowato od berlingo.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2019-10-25, 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 08:35   

Być może Dacia Lodgy nie jest urodziwym samochodem ale to Doblo aż zmierzwiło mi skórę na plecach - widać, że rodzina z Multiplą ;).
Byłem w salonie Fiata ale tam wersji 7 osobowej Doblo nie dało się zobaczyć - to miałem kota w worku kupować?

Co do Lodgy to po roku użytkowania napisać mogę, że jeśli chodzi o walory użytkowe to całkiem rozsądne auto. Jeżdżę w konfiguracji najczęściej 1 dorosły lub 2 osoby dorosłe + 4 dzieci (1 fotelik). Na dłuższe, poważniejsze wyjazdy trzeba zakładać i pakować box co przy wysokości montażu belek na relingach jest mało komfortowe (dla 1,8 m faceta).

Niestety wydajność klimatyzacji i ogrzewania jest za mała jak na tak dużą "budę" co ma znaczenie zwłaszcza dla osób jadących w trzecim rzędzie siedzeń.

Silnik 1,6 SCe - tragedii nie ma ale zdecydowanie przydałoby się więcej momentu. Zdycha przy jeździe pod górę (szczególnie jak zapomni się wyłączyć tryb ECO). Teraz pewnie wybrałbym jakieś TCe bo diesla nie chciałem zakładając zbyt małe roczne przebiegi. Jeździłem innymi samochodami z doładowanymi benzynami i całkiem sensownie to jeździ ale trzeba pamiętać "turbo żyje - turbo pije" ;).

Fotel kierowcy dosyć krótki i "krzesłowaty" ale pozycja za kierownicą dla mnie całkiem znośna - może dla tego, że lubiłem jeździć Renault kangoo ;). Szkoda, że nie ma regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach i normalnej regulacji wysokości świateł.

Prowadzenie - dosyć słabo szczególnie w zakrętach ale nieźle. Przesiadłem się z Forda Focusa i musiałem zmienić przyzwyczajenia bo zwyczajnie ma tendencje do jechania własnym torem a nie tak jak chce kierowca. Na autostradzie głośno już od 120 km/h i buja na drodze. Jazda z prędkością 140 km/h jest niekomfortowa jednak można spokojnie i 160 km/h jechać jeśli warunki na drodze są przyzwoite. Niestety wąski rozstaw kół i wysoka "buda" powodują, że jest to typowy "dupowóz" a nie samochód, w którym można pozwolić sobie na trochę mniej rozsądną jazdę.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 627
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-25, 08:38   

Co masz na myśli pod pojęciem normalnej regulacji świateł? :P
 
gg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 168
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-10-25, 08:48   

buladag napisał/a:
Co masz na myśli pod pojęciem normalnej regulacji świateł? :P

Normalne czyli inne niż to pokrętełko, z którym trzeba się mocować.
Regulacja elektryczna bardziej do mnie przemawia niż fizyczne cięgło.
 
buladag 


Marka: Dacia
Model: Lodgy SL Techroad
Silnik: 1.6
Wersja: Techroad 7 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Maj 2019
Posty: 627
Skąd: -:-
Wysłany: 2019-10-25, 08:52   

Dla mnie w sumie bez różnicy, ale fakt, jest to relikt.

Co do bujania po pasie przy prędkościach autostradowych to rozumiem że nie jestem odosobniony i moje auto nie jest zepsute? :P
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-10-25, 09:00   

gg napisał/a:
buladag napisał/a:
Co masz na myśli pod pojęciem normalnej regulacji świateł? :P

Normalne czyli inne niż to pokrętełko, z którym trzeba się mocować.
Regulacja elektryczna bardziej do mnie przemawia niż fizyczne cięgło.

To już jest faktycznie ewenement i spadek po Renault, które tak długo trzymało się takiej regulacji w swoich samochodach. Nawet Tico z lat 90-tych miało elektryczną regulację obsługiwaną malutką podświetlaną rolką i w zasięgu ręki...
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-25, 09:24   

SWilk napisał/a:
No i wygląda nie mniej dostawczakowato od berlingo.

Oczywiście masz na myśli Berlingo I-szej generacji? ;-)

gg napisał/a:
yć może Dacia Lodgy nie jest urodziwym samochodem ale to Doblo aż zmierzwiło mi skórę na plecach - widać, że rodzina z Multiplą ;).

+1

GRL napisał/a:
Rozwiązanie problemu pod tym linkiem:

A mówią, że Lodgy jest brzydkie ;-)
To jest samochód dla ludzi bardzo rozsądnych, ja chyba aż tak rozsądny i pragmatyczny nie jestem :oops:

A tak poważnie, to rzeczywiście ciekawa propozycja - silnik świetny, wyposażenie sensowne, pewnie znacznie wygodniejszy od Lodgy. Chociaż po sugestiach Forumowiczów odnośnie kombiwanów sprawdziłem temat i gdybym musiał wolałbym kupić Berlingo - znacznie ładniejszy, nowocześniejszy, jak znam francuską motoryzację to wygodniejszy i pewnie w podobnej kwocie dałoby się skonfigurować (uwzględniając 5-8% zwyczajowego rabatu).

gg napisał/a:
Niestety wąski rozstaw kół i wysoka "buda" powodują, że jest to typowy "dupowóz" a nie samochód, w którym można pozwolić sobie na trochę mniej rozsądną jazdę.

Nie do końca rozumiem narzekanie na kiepską proporcję wymiarów Lodgy - spotkałem się z tym kilka razy czytając Forum. Porównując obiektywne liczby:
- Dolbo ma 2 cm szerszą przednią oś, 5 cm szerszą tylną oś, ale 5,5 cm mniejszy rozstaw osi i jest 16 cm wyższy
- Berlingo M ma 6 cm szerszą oś przód, 9cm szerszą oś tył, ale 2,5 cm krótszy rozstaw i 16 cm wyższy
- Zafira A (klasyk nad klasykami) ma 2 cm krótszą oś przód, 1cm dłuższą tył, 12 cm mniejszy rozstaw, identyczną wysokość

Więc proporcje generalnie ma ok, zbliżone do innych aut tego typu. Obiektywnie nie jest jakoś wyraźnie za wąska względem wysokości, a jednak ludzie bardziej na to narzekają, niż przy autach konkurencji. :?:
Wiadomo, nie będzie się prowadziło jak BMW, Porsche czy Laguna z 4control, ale z tym trzeba się liczyć przy każdym aucie rodzinnym. Może Renault coś skopało przy strojeniu zawieszenia?
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-10-25, 09:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-25, 15:30   

adam.nn napisał/a:
...wolałbym kupić Berlingo - ... w podobnej kwocie dałoby się skonfigurować (uwzględniając 5-8% zwyczajowego rabatu).

Polityka cenowa Citroena mocno się zmieniła.
Zeszli z ceny, zmniejszyli rabaty, żeby wartość rezydualna przestała wyglądać śmiesznie.
Dzisiaj lepsze rabaty to tylko na wyprzedaż rocznika.

adam.nn napisał/a:
Więc proporcje generalnie ma ok, zbliżone do innych aut tego typu.

- szerokość nadwozia Lodgy: 1751mm,
- szerokość nadwozia Doblo: 1832mm,
- szerokość nadwozia Berlingo: 1848mm,
Niestety, ale 8-10cm różnicy to przepaść w odczuciu przestronności samochodu.

A żeby przedstawić obecne standardy gabarytowe podam za przykład pierwszego z brzegu Forda:
- szerokość nadwozia Fiesty: 1735mm,
- szerokość nadwozia Focusa: 1825mm,
Także tego... van o szerokości auta miejskiego... hmmm...
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-25, 17:48   

GRL napisał/a:

Niestety, ale 8-10cm różnicy to przepaść w odczuciu przestronności samochodu.

To oczywiste, że Dolbo czy Berlingo są przestronniejsze na szerokość. Chodziło mi o to, że już kilkukrotnie spotkałem się z narzekaniami na kiepskie prowadzenie Lodgy, gdzie zrzucano to na karb kiepskich proporcji auta. Ale obiektywnie proporcje są typowe dla tego typu pojazdu (jest węższe, ale przy tym niższe i ma większy rozstaw osi), więc zastanowiło mnie dlaczego przy Lodgy ludzie mocno podkreślają wpływ proporcji auta na prowadzenie, a przy innych autach takiej tendencji nie zauważyłem ;-) może po prostu zawieszenie jest słabo zestrojone?
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 363
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-10-25, 21:14   

GRL napisał/a:
Rozwiązanie problemu pod tym linkiem:
https://www.otomoto.pl/of...8-ID6BJBaR.html
Dziękuję za uwagę.


Niby tak, ale to za dwa miesiące będzie już 2 letni ( rocznik 2018) samochód. Mi to nie przeszkadza, ale innym już może.

SWilk napisał/a:
Żaden z dwóch salonów Fiata nie miał auta do jazd próbnych.

Podobnie z Renault Grand Scenic i Opel zafira. Nie do obejrzenia w Bydgoszczy. Citroen stał i zapraszał swoimi otwartymi drzwiami do obejrzenia.

gg napisał/a:
bo diesla nie chciałem zakładając zbyt małe roczne przebiegi.

To jest typowy tok myślenia...
Jestem tego zaprzeczeniem. Od 2009 roku mam, miałem same diesle. Trzy nowe i jeden którego zegar miał 229000 przy kupnie. Nowe droższe w zakupie, nigdy mi się nie zwróciły, żaden się nie rozsypał (Logan dobija 140000km-bez awarii 10 rok już się kula). Wszystkie grzeją, stoją pod "chmurką', odpalają, filtry działają. Najlepsze jednak jest to, że jedziesz do Chorwacji, bagażnik, aż się wygina, a wóz ciągnie pod górki, mimo 90 koni pod maską. A uśmiech na stacji bezcenny...
Teraz kupiłem Citroena C4 Grand Spacetourera (Picasso). Miał być 130 benzyna, ale Pani w salonie wybiła mi to z głowy. I mam to w dupie, czy to się zwróci, czy nie.
Jeśli zakładamy, że będziemy mieć samochód na długo, to szybciej buda zgnije, niż wtryski się rozsypią. Pamiętajmy, ze większość awarii o których czytamy w internecie ma miejsce w autach kupionych z przebiegami 176000km + nie wiadomo ile handlarz skręcił...

Co do samochodów vanowatych:
Grand Scenic: mały w środku, brak na salonie (obejrzałem gdzieś tam),
Zafira: Fajna cena, ale brak na salonach,
S-max: może i duży, ale cena... brak na salonie,
Berlingo: Wypas, fajna cena, stał na salonie w "wypas" wersji, ale nie ma dużej szyby z przodu (taki kaprys),
Grand Spacetourer: Fajna cena, stał na salonie, czyli mogłem pomacać. Nowy, tańszy, niż 2 latek S-max z polskiego salonu. Duże możliwości rabatowe.
Porównywałem tylko diesle z automatami.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2019-10-25, 21:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2019-10-26, 02:00   

Ikarusiarz napisał/a:
Niby tak, ale to za dwa miesiące będzie już 2 letni ( rocznik 2018) samochód. Mi to nie przeszkadza, ale innym już może.

Taniej się kupi, taniej się sprzeda, wyjdzie podobnie, a przynajmniej mniej grosza się zamrozi.
Trzeba się kompletnie wyzbyć umiejętności logicznego myślenia, żeby mieć z tym problem.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-26, 11:13   

GRL napisał/a:

- szerokość nadwozia Lodgy: 1751mm,
- szerokość nadwozia Doblo: 1832mm,
- szerokość nadwozia Berlingo: 1848mm,
Niestety, ale 8-10cm różnicy to przepaść w odczuciu przestronności samochodu.

A żeby przedstawić obecne standardy gabarytowe podam za przykład pierwszego z brzegu Forda:
- szerokość nadwozia Fiesty: 1735mm,
- szerokość nadwozia Focusa: 1825mm,
Także tego... van o szerokości auta miejskiego... hmmm...


Myślę, że dla rodziny nie ma co w ogóle patrzeć na szerokości nadwozia.
Najważniejsza jest szerokoć każdego z miejsc tylnej kanapy. Jak rodzina, to foteliki. A foteliki, zwłaszcza w klasie 2-3 (18-36kg) są bardzo szerokie "w barach".

W Lodgy kanapa ma dokładnie 135cm szerokości u podstawy i dzieli się na równe, 45 centymetrowe miejsca.
Fotelik 18-36 Recaro Monza Nova II seatfix ma 54 cm na wysokości ramion. Wystaje więc poza obszar swojego miejsca po około 3-6cm, zależnie od tego na ile się go przesunie na isofiksach. Punkt montażowy jest szerszy od uchwytów fotelika, więc można go odrobię przesuwać na boki.
Nie mniej jednak taka szerokoć kanapy i fotelika wyklucza montaż dwóch takich foteli obok siebie. Oznacza też niewygodę dla osoby dorosłej podróżującej obok fotelika tej klasy wagowej.
Nie ma za to problemu z montażem na przemian recaro i fotelika "tyłem" lub nosidełka - wchodzą na zakładkę.

Pytanie jest więc jakie są szerokości kanap w takim Berlingo, Doblo i innych vanach.
Pamiętam, że dwa lata temu mierzyłem swoje foteliki do (wciąż aktualnego modelu) Doblo i nie było lepiej niż w Lodgy. A przynajmniej nie wystarczająco lepiej, żeby dopłacać prawie 20 000.
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-27, 12:34   

Dziękuję wszystkim serdecznie za zainteresowanie tematem i cenne porady!

Po długim wertowaniu opinii i ofert w grze zostaje 2 zawodników: Lodgy i... Berlingo M.
Wiem, że deklarowałem niechęć do dostawczaków, ale zdecydowałem się na auto salonowe, a wybór dla większej rodziny w tym przedziale cenowym jest baaardzo ograniczony.
Z trojaczków PSA citroen jest moim zdaniem najładniejszy (tzn. najbardziej "crossoverowaty") i za ok. 70 tys. (po rabatach) da się wyrwać w miarę sensowną wersję (standard + kolor, klima automatyczna, fotel składany, siatka bagażnika, czujniki deszczu, czujniki cofania, ekran dotykowy bez navi, tylna szyba otwierana, ledy do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne, hamulec elektryczny)

Co przemawia za Lodgy:
- gigantyczna ilość miejsca po złożeniu wszystkich siedzeń i ogromny bagażnik przy 5 osobach (w tej konkurencji nie ma sobie równych, a to dla mnie ważna cecha - nie lubię się zastanawiać czy się zapakuję bez kombinowania na weekendowy wyjazd)
- silnik 130 KM (vs 110 w cięższym Berlingo...)
- 7 użytecznych miejsc (vs 5 w Berlingo)
- cena (ok. 10 tys. taniej)
- niższe koszty utrzymania
- prosta konstrukcja mechaniczna (łatwa samodzielna naprawa)
- większy rozstaw osi i długość ogólna
- moim zdaniem ładniejsza niż Berlingo, które wciąż tylko udaje, że nie jest dostawczakiem
- możliwość zamówienia w jasnoniebieskim kolorze ;-)

Co przemawia za Berlingo:
- kurtyny boczne (!) i wyraźnie lepsze efekty crash testów
- znacznie nowocześniejsza i współczesna konstrukcja (np. w standardzie automatyczne hamowanie przed przeszkodą i monitorowanie pasa ruchu z korektą)
- minimalnie szersze siedziska kanapy (ale przy tym bardzo krótkie... chyba krótsze niż w Dacii)
- klimatyzacja automatyczna i normalna, wydajna wentylacja
- lepsza jakość wykonania i wrażenie całości jako takiej (jest po prostu ok, choć szału też nie ma)
- prawdopodobnie znacznie lepszy komfort jazdy w trasie (do sprawdzenia, ale to Citroen - najwygodniejszy z francuzów)
- prawdopodobnie (niemal na pewno) niższa utrata wartości
- większa ogólna praktyczność (schowki, składany fotel pasażera, odsuwane drzwi)
- w wyższych wersjach wyposażenia znajduje się jeszcze dużo dodatków, które ewentualnie można będzie w przyszłości taniej dołożyć z rozbitków (gdyby mi się znudziło po gwarancji ;) )
- duża popularność modelu = tańsze części blacharskie w razie "w"
- prawdopodobnie lepsze wyciszenie (do sprawdzenia, ale to można w każdym aucie poprawić bez problemu samemu)

Jeżeli któryś z Kolegów zna dobrze Berlingo III to będę bardzo wdzięczny za porównanie do Lodgy pod kątem użytkowania przed rodzinę 2+3 z małymi dziećmi, zwłaszcza w kwestii jazdy na długich odcinkach na autostradzie (bez szaleństw).
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1793
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-10-27, 12:40   

Skoro już tak wybierasz pomiędzy rozważałeś dokkera?
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-10-27, 12:44   

toka93 napisał/a:
Skoro już tak wybierasz pomiędzy rozważałeś dokkera?

A jakie ma zalety względem Lodgy? Poza odsuwanymi drzwiami?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne