Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-03, 17:44
Nie podpuszczajcie ludzi że robiąc poza ASO na gwarancji nie będzie później problemów bo wystarczy w google wrzucić że to nie prawda w praktyce. Pokażcie mi choć jeden przykład że ktoś nie robił przeglądów w ASO a później mu w ramach gwarancji zrobili naprawy.
Oczywiście teoretycznie można się sądzić powołując na wspomniane dyrektywy tylko to gra nie warta świeczki i wynik może rozczarować i to mocno.
Ja jedyne co to kupuje własny olej i to bardziej dlatego że nie chce aby ASO mi wlewało co ma pod ręką i żądam wpisania jaki to olej i że spełnia normę i trzymam w garażu puste bańki na których w razie czego jest seria a za filtry i robociznę przepłacam. Gratuluję pomysłu na "kopanie się z koniem".
Ostatnio zmieniony przez mojo 2019-11-03, 17:49, w całości zmieniany 1 raz
Moja Daćka dochodzi do 40.000 km
Będzie to mój pierwszy przegląd ?
Jaki mniej więcej jest jego koszt i co należy przy nim wymienić ?
Drugie pytanie, ciągle na "tarczy zegarów" odlicza mi km do planowanego serwisu. Przy odpalaniu auta od razu wyskakuje ta informacja - czy ona sama zginie, gdy liczba km zejdzie do "0" czy w serwisie to muszą wyłączyć :P
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-04, 22:37
plocki napisał/a:
Moja Daćka dochodzi do 40.000 km
Będzie to mój pierwszy przegląd ?
Powinieneś mieć pierwszy serwis po 20.000 km lub po roku.
plocki napisał/a:
Drugie pytanie, ciągle na "tarczy zegarów" odlicza mi km do planowanego serwisu. Przy odpalaniu auta od razu wyskakuje ta informacja - czy ona sama zginie, gdy liczba km zejdzie do "0" czy w serwisie to muszą wyłączyć :P
Jak zejdzie do 0 to pojawi Ci się klucz i napis Serwis, czy jakoś tak (nie wiem jak dokładnie jest w Sandero 2014). Samo się nie usunie. Powinni to zrobić przy okazji przeglądu.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-05, 17:37
gawel napisał/a:
PS. Wbite to masz komunały i bzdury do głowy niestety.
No i co cisza.
Na tym forum jest historia kolegi, któremu ASO jego filtr oleju zamontowało i miał później problemy bo filtr wywaliło z uwagi na zupełnie inną usterkę i RP nie chciało tego uznać jako naprawę gwarancyjną . W necie jest historia Dacii w której olej własny klienta ASO wlało i jak padł silnik to nie uznano bo brak było paragonu a Ty proponujesz całe przeglądy poza ASO i uważasz że RP uzna że dalej jest gwarancja.
Podaj konkrety tzn że masz wpisany w książkę przy danym przebiegu serwis poza ASO a później ASO uznaje naprawy gwarancyjne albo .... nie pier#$ głupot i ludzi nie podpuszczaj na problemy a z własnym autem rób co chcesz.
Zastanawiam się nad zrobieniem przeglądu LPG w serwisie Landi renzo czy nie wyszłoby korzystnie. martwi mnie brak gaziaży w aso reno. Nie wiem jak u Was ale ja mam pierwszy przegląd normalny i LPG po roku lub 30 tys km
Podzwoń/popisz do ASO w promienu 50 km. W niektórych ASO są gaziarze.
Ja (Lublin) znalazłem ASO (Zamość) gdzie mają trzech gazowników, bo dopóki można było, sami wstawiali instalację gazową.
Moja Daćka dochodzi do 40.000 km
Będzie to mój pierwszy przegląd ?
Jaki mniej więcej jest jego koszt i co należy przy nim wymienić ?
Drugie pytanie, ciągle na "tarczy zegarów" odlicza mi km do planowanego serwisu. Przy odpalaniu auta od razu wyskakuje ta informacja - czy ona sama zginie, gdy liczba km zejdzie do "0" czy w serwisie to muszą wyłączyć :P
Jeśli to rocznik 2014 czyli auto 5 letnie to wg harmonogramu powinienieś zrobić de facto wiele, np. zmiana płynu hamulcowego, wymiana świec, oczywiście olej i filtr oleju
Co do odliczania - wg instrukcji pozwoli Ci jechać bodajże 1000 km po planowanym przegladzie. Odliczanie jest kasowane w serwisie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-06, 09:38, w całości zmieniany 2 razy
Czy możliwe jest że wg producenta olej wymienia się co 30 tys km lub co 2 lata? Przebieg zrozumiem, ale 2 lata? Chodzi o 1.3 150km. Tak wynika z rozpiski którą otrzymałem od przedstawiciela. Przy wymianie co 2 lata, pakiet easy Service traci na sensowności.
Rzeczywiście, przy takiej polityce serwisowej (a raczej zdzierczo-biznesowej) pakiet Easy Service mija się z celem, bo przecież nawet średnio kumający użytkownik pojedzie dla dobra auta do ASO co 15.000 km, zakupując (lub nie) swoje materiały serwisowe i płacąc tylko za robociznę, co i tak nie jest mało.
Niestety nowy harmonogram przewiduje przeglądy co 2 lata. Easy Service nie ma już sensu. Ewentualnie Formuła Non-stop.
Jeśli już ktoś kupi NONSTOP to wtedy dopłata do EASYSERVICE ma sens.
Nie ma sensu tylko wtedy, gdy ktoś traktuje EASYSERVICE jako tylko opłacenie przeglądów. Choć.. ja zapłaciłem 2300 za 5 lat. Ciekawe ile z tego zwróci mi się w 5 serwisowych wizytach. W tym też filrty LPG bodajże po 3 latach.
Ale z tego co wiem, to nie da sie kupić samych przeglądów BEZ gwarancji. A róznica między samą gwarancją (NON STOP) a EASY SERVICE jest już na pewno mniejsza niż koszt nawet tych ograniczonych przeglądów.
Króko mówiąc - nie ma sensu samo NON STOP. Albo nic - albo EASY SERVICE.
Jeśli nic - to sprawa jasna. Jak nie będzie awarii w przedłużónej gwarancji - to zaoszczędzi kilka setek. Jeśli jednak ktoś chce NON STOP to neich za koszt przegladów weźmie róznicę w cenie NON STOPA i EASY SERVICE.
PS. W moich planach maksimum mam wymianę autka za 3 ,5 roku (na model sandero 2020 po liftingu -zazwyczaj auta co 3 lata mają lifting). I autko z jeszcze półroczną gwarancją producenta i obsługą tylko w ASO może okazać się bardziej płynne na rynku.
Jak plan maksimum nie wypali, to będę miał auto z 5 latami obsługi w ASO.... Za 2300-koszty jakie bym poniósł i tak .
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-19, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
Niestety nowy harmonogram przewiduje przeglądy co 2 lata. Easy Service nie ma już sensu. Ewentualnie Formuła Non-stop.
Przegląd samochodu mamy co rok a nie co dwa lata. Już nie wspomnę o kilometrażu.
Co dwa lata bądź 30k km teraz wymieniają olej.
Kupując easy service masz przynajmniej 5 wizyt w ciągu 5 lat. Jeżeli każda z nich będzie kosztować średnio mniej 460 zł, to można powiedzieć, że easy service nie ma sensu.
A wydaje mi się, że jeżeli ktoś robić więcej niż 17k km rocznie, to będzie częściej niż dwa razy w ciągu 2 lat na obowiązkowym serwisie: po roku pojedzie się na przegląd roczny A (załóżmy, że na liczku będzie 18k km ), po przejechaniu kolejnych 12k km trzeba jechać na przegląd (wymiana oleju) mając na liczniku 30k km. To nastąpi załóżmy po około 8 kolejnych miesiącach. I teraz jest pytanie, czy po następnych 4 miesiącach, w drugą rocznice zakupu, też przyjedziemy na serwis?
Może Ktoś z Was już to przeszedł albo zna odpowiedz?
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2019-11-19, 23:38, w całości zmieniany 3 razy
Przeglądy są owszem co rok/30 tys km, ale ja problem upatruję w wymianie oleju co 2 lata/30 tys km. Robię rocznie koło 12 tys km. I nikt mi nie wmówi że wymiana oleju co 2 lata jest dobra. Pakiet Easy Service obejmuje tylko planowane wymiany, czyli chcąc wymienić olej co rok (tak jak to się powinno robić moim zdaniem) muszę zapłacić za ta usługę co drugi rok.
Przeglądy są owszem co rok/30 tys km, ale ja problem upatruję w wymianie oleju co 2 lata/30 tys km. Robię rocznie koło 12 tys km. I nikt mi nie wmówi że wymiana oleju co 2 lata jest dobra. Pakiet Easy Service obejmuje tylko planowane wymiany, czyli chcąc wymienić olej co rok (tak jak to się powinno robić moim zdaniem) muszę zapłacić za ta usługę co drugi rok.
Masz 100% racji co do bezsensowności (z punktu widzenia klienta) wydłużenia tgo okresu. Jak zamawiałem była wymiana co roku - jak odbierałem - co dwa lata.
Ale o ile wpływa to na ocenę opłacalności easy service (opłacalność spadła) to nadal easy service jest dobre acz już nie: rewelacyjnie dobre.
W starym systemie miałes w cyklu 5 letnim 5 wymian oleju.
Teraz masz dwie wymiany oleju.
3 wymiany oleju to 3*342 zł (liczę wymianę oleju po cenie wymiany w ASO)
I o tyle wzrasta koszt serwisowania auta przy założeniu, że chcesz mieć olej wymieniony co roku.
Ale nadal w easy serivce masz 2 wymiany oleju. Nadal masz wymianę świec, płynu hamulcowego , filtórw kabinowych, filtru paliwa etc. Lekko licząc masz , licząc po cenach Zenka z garażu , usługi warte 1200-1800 zł . Płacisz 2300.
Czyli niby jesteś 500 zeta w plecy.
Ale za te 500 zeta masz przedłużoną gwarancję i 5 lat assistance producenta.
I jeśli assistance producenta ocenisz na 50 zeta na rok a każdy rok gwarancji ocenisz, że jest wart 125 zeta - to wychodzisz na zero.
Ja assistance wyceniam na nieco wyżej niż 50 zeta i rok gwarancji też na nieco więcej niż 125 - więc wg moich szacunków jestem na easy service do przodu o 7* nieco więcej.
Dodatkowo mam w pakiecie świadomość, że za 5 lat będe miał auto z bardzo dobrą historią serwisową.
A że jestem do przodu mniej o 450-1200 (koszt 3 wymian oleju - wg cen Zenka z garażu i wg cen ASO) niż wg starego systemu... Mniej do przodu nie musi oznaczać , że do tyłu.
Acz szkoda, że nie załapałem się na stary system. Moje do przodu było zdecydowanie większe.
Krótko mówiąc - to , że za 3 wymiany zapłacisz sam nie znaczy, że 2 nie masz w pakiecie. I trochę innych wymian też.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-11-20, 10:33, w całości zmieniany 2 razy
W mojej Dacii Logan MCV II 1.2 16V D4F z 2016 roku zbliża się 80tyś km na liczniku. Zgodnie z fabryczną rozpiską zbliża się regulacja zaworów, wymiana płynu hamulcowego i oczyszczenie bębnów hamulcowych z kurzu. Niestety nie znalazłem w necie uszczelki pod pokrywę zaworów OE Renault, dlatego zamówiłem Victor Reinz. Czy przy tej regulacji wymienia się jeszcze jakieś uszczelki? Kto z was samemu regulował zawory? Jakie filtry oleju, powietrza, przeciw pyłkowe montujecie? Komplet Filtronów to około 50zł a OE Renault są za ponad 100zł. Czy oprócz ceny są jakieś różnice w jakości? Proszę o nie pisanie "jedź do mechanika, ASO" itp bo takie porady już dostałem na FB
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-02-09, 22:13
Zaworów sam nie regulowałem i raczej sam nie będę ale coś tam mogę napisać. Na pewno będziesz potrzebował uszczelki dekla zaworowego, może być Erlinga lub tak jak piszesz Victor Reinz ( bardzo dobre firmy). Do tego na pewno musisz zaopatrzyć się w uszczelkę w płynie np firmy DIRCO oraz uszczelki kolektora ssącego. Co do filtrów to według mnie nie ma różnicy jakie zastosujesz. Jeżeli będziesz wymieniał je co 10 tyś km każde będą dobre. Ja zazwyczaj stosuję Filtrona jeżeli chodzi o filtr przeciwpyłkowy, Boscha - filtr powietrza, i Manhle / Kneht filtr Oleju. Olej to temat rzeka, zalej jaki kol wiek 5w40 spełniający normę Renault RN710, po kosztach może to być taki jaki zalewają w ASO czyli ELF SXR 5w40, swego czasu do tego motoru lałem SHELLa ULTRA 5w40 oraz VALVOLINE MAX LIFE 5w40. Przy kolejnej wymianie zaleję do siebie Valvoline. Płyn hamulcowy musi być bodajże jakiś specjalny do ABSu czy czegoś tam dokładnie nie pamiętam, ale swego czasu do poprzedniej MCV II wlałem płyn hamulcowy DOT 5 i nie miałem problemów. Wyczyszczenie bębnów to drobnostka, zajmie Ci to z 15 minut na dwa koła. Zaopatrz się w nasadkę Nr 36 , śrubokręt płaski, młoteczek i np smar miedziany aby popsikać miejsca styku szczęk z tarczą kotwiczą - wyeliminujesz w ten sposób uciążliwe piski po odpuszczaniu pedału hamulca, występuje to prawie w każdej Dacii,
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-02-09, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum