Marka: Dacia
Model: Dokker Van
Silnik: 1.6 SCe 102 KM
Rocznik: 2016
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-28, 20:24
Mam ten sam problem. Dacia Dokker 1.6 Sce H4M 102 KM. Błąd sonda lambda przy 15 000 i 16 000 km. W serwisie dwa razy skasowano ten błąd, ale przyczyna nie została naprawiona, gdyż nie mają części na zamianę i jak mi oznajmiono sonda nie jest także dostępna we Francji. W ASO nie potrafią powiedzieć kiedy uda im się sprowadzić nową część, a co najlepsze stwierdzili, że jeśli ponownie wyskoczy błąd będę musiał odstawić do nich samochód aby nie uszkodzić katalizatora i czekać aż go naprawią, z tym, że nie wiadomo kiedy to nastąpi. Dodatkowo nie przysługuje mi na ten czas samochód zastępczy. To są jakieś kpiny Auto jest mi niezbędne, a poza tym nie po to przepłacałem za nowy samochód, żeby teraz nie mieć czym jeździć
chciałbym dalej pociągnąc ten temat jeśli się da ...
Otóż mam błąd grzałki lambda za katalizatorem , zmierzyłem i faktycznie grzałka poszła .
Teraz chce kupić nową ,a sprzedawca się mnie pyta czy lambda przód czy tył ?
Ma to znaczenie jakieś , z tego co widze wtyczka , ilość kabli identyczne , gwint pewnie też i z tego co widze pracują w zakresie 1V .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-16, 20:36
Pacjent Logan 2008 1.4 K7J 100kkm bez LPG - wywala błąd P0136 w Torque no i check engine pali się caly czas - skasowanie na zimnym nie pomaga. Rozumiem że to druga sonda od spodu a właściwie jej grzałka?
Jaką polecacie na podmianę ?
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-11-16, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-25, 15:26
To tak dla potomności, pasujące odpowiedniki sondy za katalizatorem 6001549061
Bosch 0 258 986 602 - uniwersalna trzeba lutować albo zaciskać nowe piny we wtyczce
NGK - OZA277R3
FAE - 77522
Czujnik drugi, więc wynika że za katalizatorem. Ale zanim coś kupisz, to sprawdź co jest przyczyną. Masz komunikat "obwód przerwany", co może oznaczać urwany kabel, zaśniedziałą kostkę albo spaloną grzałkę. Sprawdź czy na 100% padła grzałka i dopiero wymieniaj.
Da radę samemu, ale musisz mieć dojście. Zwykle najłatwiej jest od dołu. Pamiętaj że sonda jest zapieczona w gnieździe. Trzeba ją dobrze oblać WD40 i opukać.
U tłumikarzy zapłacisz 5 dyszek za robotę i po maks 30 minutach masz auto.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-14, 13:39
Opukiwanie nic nie da. Najlepszy i najszybszy sposób na odkręcenie sondy lambda to zainwestowanie w palnik gazowy. Grzejemy połączenie sondy lambdy z rurą wydechową, następ nie zakładamy klucz płaski albo specjalną nasadkę do sond i powinno pójść bez problemu. W ciągu ostatnich 1,5 miesiąca wymieniałem 2 sondy, w dwóch VW jeden 15 letni a drugi 22 letni. W 15 letnim bez podgrzewania nie chciało się odkręcić, śruba tylko się obrabiała. Po porządnym podgrzaniu odkręciła się. W drugim VW tym 22 letnim, od razu podgrzana została sonda i odkręciła się w 10 sekund.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum