Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Logan mcv po 3 miesiącach padła głowica?!!!
Autor Wiadomość
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-27, 07:49   

eplus napisał/a:
Kolego, jak zgasisz gorący silnik, to jakie po chwili panują ciśnienia w tych układach?

było wspomniane coś o dużych ilościach masła lub rosnącym poziomie oleju?
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-27, 10:39   

Może naprawili i już nie nie będzie nic złego się działo. Oddanie auta w rozliczenie to strata dla Ciebie bo salon wyceni ci to auto w haniebnej cenie. Lepiej się go pozbyć na rynku wtórnym.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-11-27, 10:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-11-27, 12:10   

kochelet1 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
No i w misce olejowej też masz 4 bary?


Co????
o czym ty piszesz?


No to ty mi odpowiedz jak piszesz o ciśnieniu 4 bar w układzie smarowania.
Ciśnienie masz chyba za pompą i stopniowo spada po przejściu przez elementy wymagające smarowania, a misa olejowa jest jako zbiornik z którego jest zasysany olej do pompy.
Tak czy nie?
Jeżeli się mylę to mnie popraw.
I co jeżeli tam się dostanie płyn chłodniczy? Też nie trzeba wymieniać oleju.

Znam przypadek gdzie pękła tuleja i właśnie płyn po rozgrzaniu dostawał się do misy w momencie jak tłok był w górze.
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-27, 12:17   

[quote="Marek1603"]
kochelet1 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
No i w misce olejowej też masz 4 bary?


Co????
o czym ty piszesz?


jeszcze raz patyn o czym piszesz?
Czy tutaj płyn przedostał się do układu smarowania? układ smarowania to nie miska. To cała ciśnieniowa magistrala olejowa. Przypadek pękających tulejjach w dieslach swego czasu był powszechny. jeśli w tym przypadku tak by się wydarzyło to szanowny kolega po dłuższym postoju nie odpalił by silnika. płyn zebrał by się nad denkiem tłoka Lub przedostał do misy olejowej. W zależności od pozycji tłoka. Dodatkowo układ chłodzenia nadymał by się jak opona efektywnie rozrywając połączenia elastyczne przewody. Czy tutaj po za olejem w układzie chłodzenia wystąpił choć jeden z powyższych?

mówmy o faktach nie o hipotezach.
 
AndBB 


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2019
Posty: 10
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-27, 13:43   

[quote="Obywatel MK"]Może naprawili i już nie nie będzie nic złego się działo. Oddanie auta w rozliczenie to strata dla Ciebie bo salon wyceni ci to auto w haniebnej cenie. Lepiej się go pozbyć na rynku wtórnym.[/quote

Typowe Januszowe podejście. Ja jednak nie radzę sprzedawać z potencjalną wadą ukrytą. Weź pod uwagę to iż jeśli kupujący będzie miał z tym problem to na Ciebie spocznie obowiązek usunięcia wady A jeśli nie zgodzisz się z tym, zapewne rozprawa. Czyli też stracisz, chyba że masz dostęp do adwokata za free plus darmowe ekspertyzy.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1796
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-27, 14:14   

Każdy odpowiada za auto do dwóch lat, a sprawy z wadą ukrytą są z góry przegrane dla sprzedającego. Szczególnie tam dobrze udokumentowana w ASO.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-11-27, 15:28   

No i odpowiedz kupującemu, czemu sprzedajesz nowy samochód...
Trzeba albo niezłą historyjkę wcisnąć, albo powiedzieć prawdę. Ale wtedy cena pewnie spadnie do tej, którą da salon, albo i niższej...
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 737
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-11-27, 16:30   

Można powiedzieć, że wyjeżdżam za granicę bo trafiła się super praca, albo że żona zachorowała i potrzebna jest kasa na leczenie. Możliwości jest kupa, a klient zadowolony że kupuje roczne auto z niskim przebiegiem w okazyjnej cenie na gwarancji.
A skoro auto jest naprawione przez ACO to w czym problem, przecież nikt tu nie zakłada że ACO celowo roluje klienta.
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-11-27, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-11-27, 16:55   

[quote="kochelet1"]
Marek1603 napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
No i w misce olejowej też masz 4 bary?


Co????
o czym ty piszesz?


jeszcze raz patyn o czym piszesz?


O tym, że jest możliwość dostania się płynu o niższym ciśnieniu do oleju o wyższym ciśnieniu. Z jednym ale.
I to nie jest hipoteza ale fakt. Jak sam mówisz "były przypadki".
Skoro serwis nie wie co było, to skąd ty możesz wiedzieć.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-11-27, 23:23   

Tzw sr..nie w banię. Wymiana oleju po takiej naprawie to abecadło serwisu. Nie traktuj wszystkich jak idiotów. pozdr
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-27, 23:45   

[quote="Marek1603"]
kochelet1 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
No i w misce olejowej też masz 4 bary?


Co????
o czym ty piszesz?


jeszcze raz patyn o czym piszesz?


O tym, że jest możliwość dostania się płynu o niższym ciśnieniu do oleju o wyższym ciśnieniu. Z jednym ale.
I to nie jest hipoteza ale fakt. Jak sam mówisz "były przypadki".
Skoro serwis nie wie co było, to skąd ty możesz wiedzieć.


były przypadki w dieslach, Man'a Volvo, Scania Czy to pojazdy osobowe?

Domyślam się, ale do tego musieli byśmy znać wyniki pomiarów bloku cylindrów.

Jeśli była by peknięta jakaś tuleja to w pierwszej kolejności autorowi zaczęły by pękać przewody elastyczne układu chłodzenia.

Jurek: Nie prawda.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3544
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-11-28, 10:32   

Kochelet, jak masz takie przekonania, to ja nawet roweru nie dałbym Ci popilnować. :-P
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-28, 11:33   

eplus napisał/a:
Kochelet, jak masz takie przekonania, to ja nawet roweru nie dałbym Ci popilnować. :-P


Nie masz nic merytorycznego do napisania nie pisz nic cymbale. Dlaczego polak jak nie na co powiedzieć będzie mówił byle mówić?
Sami specjaliści Kurde mać

Uzasadnij na jakiej podstawie przy takiej naprawie wymienił byś olej? pisanie bo takie Abecadło to profanacja.
Na Krzywy ryj to w mordę przy barze można dostać.

Merytoryczne argumenty Proszę.

Jeśli płacił byś za naprawę to na życzenie to i zimówki bym ci założył, do napraw gwarancyjnych musisz mieć uzasadnienie dla gwaranta. Gwarant ma w dupie to że klient chciał żądał. Bo wymiana jest bez podstawa.
Ostatnio zmieniony przez kochelet1 2019-11-28, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-11-28, 12:08   

Moder - może najwyższy czas ukrócić te chamskie, obrażające uczestników forum i jakże merytoryczne wystąpienia przesympatycznego kolegi?
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-11-28, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2019-11-28, 14:15   

Chamstwu trzeba się przeciwstawiać " siłom i godnościom osobistom". Myślę, że ban tu jak najbardziej uzasadniony> pozdr
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-11-28, 17:19   

kochelet1 napisał/a:
Dlaczego polak jak nie na co powiedzieć będzie mówił byle mówić?


Nie szanujesz innych, to chociaż szanuj swoją narodowość. Polak pisze się przez duże "P"... :roll:
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
traks 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2018
Posty: 173
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-11-28, 21:37   

Nawet to widzę, rozbierają silnik, składają wlewają stary olej. Spuszczają, rozbierają, planują głowicę, zalewają starym olejem... i tak w kółko. A spuszczany olej pięknie miesza się ze szlamem w zbiorniku do którego go zlewają i z powrotem do silnika :)
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-28, 23:28   

Zaiste, pewnie jest tak jak ty mówisz. Tylko po co spuszczać olej do demontażu głowicy?

Dyskusja nie merytoryczna. Ponownie stado pieniaczy zabrało głos. Odnoszę wrażenie że jedyna styczność z mechanikom to owe forum motoryzacyjne. Brak praktyki w warsztacie z detalicznym zespołem maszyn i urządzeń zwanych samochodem.
Będą się przyglądać dalszym poczynaniom i Fachowym wywodom .
P.S. należało by również wymienić olej w tłumiku tak pro forma :)
życzę wszystkim miłej nocki.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-11-29, 00:39   

Kończąc jałową dyskusje podaje czynności serwisowe do demontażu głowicy w K4M , nigdzie nie ma zlania oleju więc gwarant za to nie płaci.
Można było zwrócić do serwisu o wymianę oleju w geście handlowym bo dla nich koszt takiej operacji jest praktycznie zerowy przy takiej operacji.

Zresztą o olej to bym się nie martwił tylko o rozrząd według wielu pasek naciągnięty może być tylko raz , następne takie operacje powoduje zmniejszenie jego wytrzymałości.

Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 172,15 KB

Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-11-29, 00:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-29, 01:04   

Jeśli dobrzę pamiętam to silnik jest oparty na łańcuchu. Więc i ta obawa odpada. choć można się pokusić o napinacz... Ale to tylko można.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-11-29, 09:18   

kochelet1 napisał/a:
Jeśli dobrzę pamiętam to silnik jest oparty na łańcuchu. Więc i ta obawa odpada. choć można się pokusić o napinacz... Ale to tylko można.


Silnik K4M ma pasek rozrządu:
https://warsztatowiec.info/wymiana-paska-rozrzaduw-renault-megane-1-6-silnik-k4m/

Obecne jednostki 1,6 SCe (np. w Dusterze - nie wiem jak w innych modelach bo mnie to nie interesuje) posiadają łańcuch.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-11-29, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-29, 10:13   

BLACHA_997 napisał/a:
kochelet1 napisał/a:
Jeśli dobrzę pamiętam to silnik jest oparty na łańcuchu. Więc i ta obawa odpada. choć można się pokusić o napinacz... Ale to tylko można.


Silnik K4M ma pasek rozrządu:
https://warsztatowiec.info/wymiana-paska-rozrzaduw-renault-megane-1-6-silnik-k4m/

Obecne jednostki 1,6 SCe (np. w Dusterze - nie wiem jak w innych modelach bo mnie to nie interesuje) posiadają łańcuch.


Czy silnik który jest obiektem westchnień powyższego tematu to K4M?!!!.....
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-11-29, 13:06   

kochelet1 napisał/a:
Czy silnik który jest obiektem westchnień powyższego tematu to K4M?!!!.....


Nie, ale post poprzedzający Twoją wypowiedź (tym samym komentarz) dotyczył właśnie K4M.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 174
Skąd: polska
Wysłany: 2019-11-29, 13:14   

Błagam. gdzie zacytowałem k4m? Kotrhgfewa nooo!
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-11-29, 13:15   

łooo matko
był o k4m bo do takiego mam serwisówke na pulpicie drogą dedykacji można było się domyśleć że jak do k4m nie dali wymiany oleju do 1.0 sce tym bardziej
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne