(..)Oferta Renault jest szczodra, ale i zapłata też. Już nie Francja, ale Rosja będzie największym rynkiem sprzedaży aut Renault - podkreślił w swoim komunikacie francuski koncern. Renault przejęło już w Rosji dawne zakłady Moskwicza, które produkują popularne auto Logan (...)
".....Dla nas porażka Fiata jest korzystna, bo Łada chciała od włoskiego koncernu praw do aut Panda i 500, które są montowane tylko w Polsce...."
Cóż, wielki kapitał jak Duch Święty, wieje kędy chce....
Nie wiem, czy to dobrze, czy źle...
...jakoś nie ufam Wielkiemu Bratu ze wschodu [z zachodu też nie...]
Byle tylko części zamienne nie były produkowane wyłacznie w Rosji - no chyba, że jakaś super kontrola jakości - ale jakoś mi się to nie widzi...
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-02, 14:40
A zakłady Lady przejął właśnie Renault! I zobowiązał się do modernizacji samochodu, a nie do zastąpienia go Loganem!
Czy Ładę zastapi Dacia?
Renault zostanie strategicznym partnerem rosyjskiej firmy AvtoVAZ. Francuzi dzięki inwestycji zyskają szerszy dostęp do najdynamiczniej rozwijającego się rynku motoryzacyjnego w Europie, zaś Rosjanie uzyskają ekonomiczne i technologiczne wsparcie przy produkcji aut.Z łączną sprzedażą 2,5 mln samochodów w 2007 roku Rosja ma szansę objąć pozycję lidera wśród największych rynków motoryzacyjnych. Prognozy wskazują, że do końca 2011 roku sprzedaż aut wyniesie nawet 3,3 mln sztuk.
Aby sprostać wymaganiom coraz bardziej konkurencyjnego rynku rosyjska potentat w
produkcji samochodów, firma AvtoVAZ od pewnego czasu szukała partnera, który gotów byłby przejąć część zobowiązań finansowych koncernu. Na dodatek w obliczu napływu zagranicznych marek rodzime produkty AvtoVAZ popadały w coraz większa niełaskę klientów. Nowym partnerem rosyjskiej firmy zostało Renault, choć lokalne media najwięcej szans dawało mariażowi AvtoVAZ z włoskim Fiatem. Rosjanie nie postanowili również poszerzyć współpracy z dotychczasowym partnerem, amerykańskim General Motors. W ubiegłą sobotę doszło już do pierwszego spotkania szefa Renault Carlosa Ghosn z Sergieiem Chemezovem, głową koncernu AvtoVAZ, na którym ustalono wszelkie detale przyszłej kooperacji. W zamian za dokonanie inwestycji w AvtoVAZ, Renault otrzyma pakiet 25% akcji holdingu Rosoboronexport, skupiającego w swoich szeregach wiele przedsiębiorstw z branży metalurgicznej. Pozostałe 75% znajdzie się nadal w rękach AvtoVAZ. Póki co nierozstrzygnięte zostały losy flagowej marki rosyjskiego producenta, Łady. Wersja o kontynuowaniu produkcji tego modelu przy wsparciu technologicznym Renault jest tak samo prawdopodobna jak wycofanie jej z całkowitej sprzedaży i zastąpienie tanich modeli np. Dacią Logan – jednym z bestsellerów tegorocznej sprzedaży koncernu Renault.
...zastąpienie tanich modeli np. Dacią Logan – jednym z bestsellerów tegorocznej sprzedaży koncernu Renault.
Myślę, że nie Dacią Logan ino Renault Logan, jak to ma miejsce obecnie.
Przejmowanie rynków wschodnich i krajów rozwijających się jest posunięciem pewnie ekonomicznie słusznym, ale raczej ucierpi na tym (i tak nie najmocniejszy) image Renault.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Ciekawe rozwiazanie z ta lada.
Mniej wiecej to jest tak ;
Skoda - WW zajebista sprzedaz oraz niezawodnosc co widac na drogach sam tez z Octawi korzystam 1,9 tdi super autko :)
Dacia - Renault strasznie dlugo czeka sie na zamowienia - czyli sprzedaje sie niezle :)
Lada - tez renault tez bedzie extra :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Przecież Żerań całkiem dobrze wyszedł na współpracy z Daewoo - i to mimo "upadku" tego ostatniego. Lanosy i reszta były (są?) hitem za wschodnią granicą, a aktualne Chevrolety też po placach zdaje się nie zalegają... Że sukces mało widowiskowy? Nie szkodzi, ważniejsza jest skuteczność.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-10-01, 16:10
FSO to potentant w produkcji samochodów osobowych. Autentycznie! Większość samochodów przeznaczona jest jednak na eksport. Daewoo Lanos z Polski doskonale sprzedaje się od kilku lat na Ukrainie. Szkoda tylko, że chcą zakończyć jego produkcję we wrześniu 2008 roku (już zakończyli?). Podobnie jest w przypadku Chevroleta Aveo- odbiorcą są w tym przypadku rynki europejskie.
W Polsce brakuje jednak rozpoznawalnej na świecie własnej, krajowej marki, identyfikowanej z naszym krajem. Jakąś szansą na własną konstrukcję był Polonez-brak było jednak woli rozwijania, i modernizowania tego samochodu. Skoda (czołgi, i samochody), Tatra (ciężarówki) to marki znane na świecie od lat 30 XX wieku.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
A zatem można będzie kupić Renault Logan (czyli już tylko sedan) i Ladę Largus (czyli nasze MCV).
A co wybierze Sasza będzie zależało między innymi od ceny. Jednak o ile się nie mylę to dawniej Renault Logan MCV był w Rosji oferowany.
Renault bedźie miala ogromne straty na rosyjskim rynku. Bo ma kupiony ruski VAZ. Tam produkuje starsze modele Dacii pod szyldem Renault.Bo po rosyjsku DACIA (Дачя) oznacza "domek letniskowy" 😄Który już jest nieczynny. I nikt nie wie czy kiedyś się otworzy? I ja myślę że tak redukuje swoje straty 🤔
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum