Hej. Dziś jakoś tak się zgapiłem, zamyśliłem i zapomniałem o paliwie. Przejechałem na rezerwie jakieś 80-90km i na wyświetlaczu zaświeciło się chęci engine i silnik stanął. Pierwsza myśl- brakło paliwa więc stopem dojechałem na stację, dolalem 8 litrów, pompka w baku zassała, wycheftałem cały akumulator a on nawet nie pierdnął.
Dalej laweta i auto stoi w moim domu rodzinnym.
Czy jest to możliwe, że jak spadło ciśnienie na listwie wtryskowej to komputer odciął możliwość uruchomienia silnika?
Pacjent - dokker 1.5 dCi, uprzedzając- nie ma gruchy do ręcznego napompowania.
Szukałem dość uważnie - nie ma gruchy. Samochód ma w baku elektryczną pompkę która się uruchamia po każdym przekręceniu kluczyka (tak jak w benzyniaku). Zdejmowałem przewód z pompy wtryskowej, żeby zobaczyć czy pompka w baku pompuje - paliwo siura aż miło po przekręceniu kluczyka. Cóż z tego jak nie odpala. Świeci się check engine oraz czerwona spirala. Wiem, że bez podłączenia do kompa to teoretyczne gdybanie, ale może ktoś miał podobny przypadek ze swoim sprzętem? Samochód stoi 60km ode mnie, każdy z okolicznych mechaników mówi "przyprowadź za tydzień/ 2 tygodnie", a mnie auto potrzebne na pojutrze. Mam w domu OBD2, ale takie z allegro za 18zł na bluetooth, podjadę jutro coś z tym pokombinować. Chyba, że macie Państwo jakieś sugestie?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-10, 20:26
Nie masz nic do stracenie. podepnij się tym interfejsem po BT , jak uda Ci się połączyć z ECU sczytaj błędy i je skasuj ( ja używam do tego apki Torque ) Jak nie to masz dupny interfejs. Ewentualnie poszukaj w swojej okolicy czy ktos nie ma na sprzedaż ICar nim na 100% połączysz się z Dacią
Do połączenia używam apki na android carscanner. Megane 2016 1.5dci i dokker 2015 1.6 SCE wyleczyło, to i może z tym da radę. Chociaż coraz bardziej powątpiewam w markę Renault. Bardziej mnie nurtuje, czy to faktycznie brak paliwa, czy tak nieprawdopodobny zbieg okoliczności (i zj...ło się coś innego).
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-10, 22:03
Zapomniałeś o gruszce, no i filtr też musi być zalany. Tak się też zdarza , że w dna zbiornika może zassało cały syf, co tam był. Było od razu do ASO holować.
Ło matko... Tak i też mi każdy mechanik powiedział- "pompować gruchą i odpali".
Moi drodzy- tam nie ma gruchy do pompowania, tylko jest elektryczna pompka która działa tak samo jak gruchą, tylko jest automatyczna (nie trzeba o niej pamiętać). Jeśli nawet zasysałoby z dna zbiornika (a przecież i tak zawsze ssa z dna bo pompka umieszczona w zbiorniku jest jak najniżej) to i tak po drodze jest filtr który ma wyłapać zanieczyszczenia. U mnie pompa daje dobre ciśnienie, siura tak, że mogę się wykąpać.
Także do silnika dochodzi paliwo, szukamy dalej...
Dzięki za wszystkie rady, auto zrobione. Żadna gruszka, ani zalanie filtrów czy odpalanie z samostartu nie pomogłoby. Błąd P0087- fuel presure low. Po skasowaniu odpalił z pierwszego obrotu. Znakiem tego w przypadku braku paliwa na trasie nie wystarczy dolać, trzeba mieć ze sobą jeszcze OBD2.
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1252 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-14, 18:44
I dobrze że sprawa okazała się prosta, po wielu dniach. Widać OBD2 trzeba ze sobą wozić razem z zamiennymi żarówkami. Co mi szkodzi wrzucić do bagażnika, jadąc na dłuższe trasy.
Za lawetę dałem 612zl netto/752zl brutto. Gniazdo bluetooth OBD2 którym uleczyłem auto kosztowało na allegro 18zl plus wysyłka. Mam 4 auta, chyba kupię po 1szt dla każdego pojazdu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum