szukam auta 7-osobowego i jakieś pół roku temu przymierzałem się do zakupu nowej Dacii Lodgy, wtedy jeszcze z silnikiem 1.6 LPG. Po przedstawieniu tego pomysłu zostałem oprotestowany (brzydkie, tandetne, awaryjne, szajs itp.).
Zacząłem więc oglądać inne auta 7-osobowe. Duże wrażenie zrobił na mnie VW Caddy, również Touran. Oglądałem ostatnio Citroena Berlingo i Peugeota Riftera. Gdyby jeszcze był nawiew na 2/3 rząd siedzeń (dla mnie to akurat jeden z priorytetów) to bym rozważył. Ale wygląd w środku moim zdaniem nawet gorszy niż w Lodgy.
Tak więc chyba zdecydowałem się na Dacię Lodgy 1.5 dCi 115 KM, wersja Stepway. Auto będzie na zamówienie. Będę zamawiał w grudniu lub styczniu.
Razem z dodatkami (lakier, koło zapasowe, pakiet Media Nav Evolution, fotele ogrzewane, szyby tylne elektryczne) wyszło 69810 zł brutto. Liczę jeszcze na jakiś rabat.
Na co zwrócić uwagę przy zamówieniu i zakupie? Uzyskanie rabatu w ogóle jest możliwe? Może pominąłem coś istotnego?
Prawie 70000zł moim zdaniem nie jest wart ten samochód.
Za 1.6 Techroad zapłaciłem 4miechy temu 54000zł z lakierem, kamerą, kołem, elektryką szyb.
Inny silnik, inna cena. Z silnikiem 1.3 TCe 130 KM byłby tańszy o 8k zł, a z silnikiem 1.3 TCe 100 KM aż o 10k zł tańszy. W stosunku do starego 1.6 są jeszcze większe różnice.
Jestem gotów dopłacić te 10k zł do diesla. Uważam, że to znacznie lepszy (pewniejszy, sprawdzony, bardziej wygodny) silnik aniżeli dowolny 1.3 TCe, który jest konstrukcją nową. A królikiem doświadczalnym nie chcę być.
buladag napisał/a:
Auto fajne, miękkie, wygodne aczkolwiek bardzo słabo prowadzi się przy większych prędkościach.
Prawie 70000zł moim zdaniem nie jest wart ten samochód.
Za 1.6 Techroad zapłaciłem 4miechy temu 54000zł z lakierem, kamerą, kołem, elektryką szyb.
Inny silnik, inna cena. Z silnikiem 1.3 TCe 130 KM byłby tańszy o 8k zł, a z silnikiem 1.3 TCe 100 KM aż o 10k zł tańszy. W stosunku do starego 1.6 są jeszcze większe różnice.
Jestem gotów dopłacić te 10k zł do diesla. Uważam, że to znacznie lepszy (pewniejszy, sprawdzony, bardziej wygodny) silnik aniżeli dowolny 1.3 TCe, który jest konstrukcją nową. A królikiem doświadczalnym nie chcę być.
buladag napisał/a:
Auto fajne, miękkie, wygodne aczkolwiek bardzo słabo prowadzi się przy większych prędkościach.
Przy większych czyli jakich konkretnie?
Powiem tak, na każdym kroku widać tu taniość rozwiązań co przy bardziej skomplikowanych układach napędowych może się zemścić skomplikowanymi awariami.
Przy większych czyli powyżej 140km/h tańczysz po pasie jak pijany.
Co do zawieszenia to jest odczuwalnie przyjemniejsze na zimówkach 195/65R15 niż na letnich fabrycznych 195/55R16.
na każdym kroku widać tu taniość rozwiązań co przy bardziej skomplikowanych układach napędowych może się zemścić skomplikowanymi awariami
To policz ile tu dieslowców (bo chyba o to Ci chodzi) skarży się tu, na tym forum, na ten silnik. Potem zlicz tych, co mają problemy z gazem, z benzynami. I pisze to człowiek, który miał 3 x dCi, aa teraz HDI.
A czemu nie wersja limitowana celebration?
Popatrz na cennik na stronie Dacii dla niej są 'nowe ceny'
Ja jak szukałem to w przyblizeniu dostałem max 3% rabatu na lodgy
A czemu nie wersja limitowana celebration?
Popatrz na cennik na stronie Dacii dla niej są 'nowe ceny'
Ja jak szukałem to w przyblizeniu dostałem max 3% rabatu na lodgy
Nie wiem dlaczego, ale sprzedawca powiedział, że już nie ma (nie będzie) tej wersji i maks. to wersja Stepway. Co prawda byłem tylko w jednym salonie póki co. Zapytam jeszcze gdzie indziej.
Z "moim" silnikiem cena bazowa Stepway to 65600 zł a Celebration to 64100 zł.
Właśnie ciekaw jestem o co ją zubożyli bo jest też tańsza od Techroad, chyba że tu cenę podniosły dedykowane wykończenia i materiał tapicerki (nie tylko kolor przeszyć)
Gdyby jeszcze był nawiew na 2/3 rząd siedzeń (dla mnie to akurat jeden z priorytetów) to bym rozważył
A to obecna Lodgy ma nawiew na 2/3 rząd ?
Pytam o coś innego niż ten "huragan" który wieje pod siedzeniami
Jeśli nawiew to priorytet to proponuję sprawdzić na żywo czy CI odpowiada, tak samo jak działanie/regulację ogrzewania które jak dla mnie żyje własnym życiem
Oooooo to miły dodatek
Ten dodatkowy nawiew jest w słupkach czy w tunelu środkowym ?
Pytam bo spojrzałem na szybko w kilka zdjęć i nic nie rzuciło mi się w oczy
Właśnie ciekaw jestem o co ją zubożyli bo jest też tańsza od Techroad, chyba że tu cenę podniosły dedykowane wykończenia i materiał tapicerki (nie tylko kolor przeszyć)
Na chwilę był cennik dla wszystkich wersji no i ktoś pisał o wyrównaniu cen benzyna diesel i z cennika wynikało że 1.3 130 do góry 4000 zł a 1.5 115 w dół 2000 i różnica zamiast 8000 robi się 2000 a wg opisu to to samo co techroad jedynie inna tapicerka i zamiast czerwonych niebieskie wstawki
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-23, 10:34
W rzetelny konfigurator i cennik wersji Celebration obecnie bym za bardzo nie wierzył...
Dostępny cennik podaje dla tej wersji silniki TCe130 lub DCi, natomiast konfigurator wyrzuca jedynie wersję TCe100 bez możliwości wyboru silnika.
W cenniku w opisie Celebration znajdziemy też ciekawe herezje najwyraźniej zerżnięte z Dustera:
• HDC - system kontroli zjazdu ze wzniesienia (wyłącznie dla wersji 4x4)
• Boczne poduszki powietrzne z przodu oraz poduszki kurtynowe.
Porównując do wersji Stepway- wygląda na to, że poza niebieskimi wstawkami na desce, dedykowaną tapicerką oraz dedykowanymi kołpakami do felgi stalowej, Celebration ma wliczonę w cenę MediaNav (bez kamery), połokietnik i elektryczne szyby tylne- za to w Stepway jest dopłata.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2019-12-23, 11:06, w całości zmieniany 7 razy
Osobiście uważam, że jeżeli bierzesz oficjalne Media Nav, to warto dobrać kamerę cofania. Linie prowadzące są bardzo dobrze zestrojone. Parkowanie tyłem to bajka.
Jeżeli będziesz intensywnie używał bagażnika, rozważ zakup stalowej listwy na próg bagażnika.
Odnośnie rabatu, trzeba pytać o oferty w wielu salonach. Nie wiem, jak dziś. Dwa lata temu uzyskałem rabat 2000 + akcesoria za 450zł. Brałem jedną z bogatszych wersji.
W sprawie nawiewów - zastanów się jeszcze raz. Brak nawiewów z góry w tylnych rzędach (tzn. na twarz) jest dość dużym problemem w Lodgy w lecie.
Klimatyzacja bardzo powoli schładza wnętrze, więc osobom w drugim rzędzie i dalej jest dość duszno, przynajmniej w początkowych kilometrach.
Widziałem w niektórych Berlingo nawiewy wyprowadzone z takiej jakby półki pod sufitem, to może być dobre rozwiązanie.
Eh, szkoda, że nie ma u nas takiego wyposażenia jak w Indiach mają.
Osobiście uważam, że jeżeli bierzesz oficjalne Media Nav, to warto dobrać kamerę cofania. Linie prowadzące są bardzo dobrze zestrojone. Parkowanie tyłem to bajka.
Nigdy nie używałem, ale też myślałem aby wziąć kamerę. Myślę jednocześnie o rezygnacji z elektrycznych szyb tylnych i ogrzewania foteli.
SWilk napisał/a:
Odnośnie rabatu, trzeba pytać o oferty w wielu salonach. Nie wiem, jak dziś. Dwa lata temu uzyskałem rabat 2000 + akcesoria za 450zł. Brałem jedną z bogatszych wersji.
To duży rabat uzyskałeś.
SWilk napisał/a:
W sprawie nawiewów - zastanów się jeszcze raz. Brak nawiewów z góry w tylnych rzędach (tzn. na twarz) jest dość dużym problemem w Lodgy w lecie.
Klimatyzacja bardzo powoli schładza wnętrze, więc osobom w drugim rzędzie i dalej jest dość duszno, przynajmniej w początkowych kilometrach.
Teraz jeździmy autem bez żadnego nawiewu do tyłu, więc myślę, że ten w Lodgy będzie lepszy niż żaden.
Ostatnio zmieniony przez marwojc 2019-12-23, 21:20, w całości zmieniany 2 razy
Rezygnacja z elektrycznych szyb z tyłu mija się z celem bo to zaledwie kilka stówek.
Też prawda. A te kilka stówek (dokładnie 310 zł) przełoży się na raptem kilka złotych (5-10 zł) wyższej raty.
Zaś co do podgrzewanych foteli, to kolega ma w swoim aucie i bardzo sobie chwali, więc chyba też wezmę. Pytanie tylko czy w Lodgy grzeje zarówno siedzisko jak i oparcie? Czy tylko siedzisko?
Oglądałem dzisiaj Lodgy. Ma nawiewy w podłodze pod pierwszym i również pod drugim rzędem siedzeń. Dmucha stamtąd bardzo słabo, ledwo wyczuwalnie nawet na najwyższym biegu.
Odbyłem jazdę testową Dacią Lodgy z silnikiem 1.3 TCe 130 KM. Jazda jest dość dynamiczna, ale turbina bardzo hałasuje. Czy to normalne? Czy ten typ tak ma? Auto całkowicie nowe, kilkaset kilometrów przebiegu.
Niestety nie ma w Warszawie i okolicach tych aut w salonach z silnikiem 1.5 dCi.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-27, 23:57
Nie miałem okazji testować 1.3 jeszcze. Co to znaczy że turbina głośno pracuje? Gwiazda czy poprostu słychać dźwięk odkurzacza?
Miałem 1.2tce i tam dzwięk auta to właśnie taki odkurzacz.
Nie miałem okazji testować 1.3 jeszcze. Co to znaczy że turbina głośno pracuje? Gwiazda czy poprostu słychać dźwięk odkurzacza?
Miałem 1.2tce i tam dzwięk auta to właśnie taki odkurzacz.
Ciężko ten dźwięk opisać słowami. Taki jakby trochę stłumiony gwizd. Miałem wrażenie, że dźwięk turbiny był głośniejszy niż dźwięk samego silnika. Bardzo głośno.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-12-28, 11:12
Sam silnik benzynowy jest faktycznie nad wyraz cichy i możliwe, że ten stłumiony gwizd to właśnie dźwięk tego silnika.
Zależy w którym. W dusterze np. według mnie silnik słychać wyraźnie i w kabinie rezonuje ten klekot diesla. W Lodgy/dokkerze jakoś tak przyjemniej mi się jechało dieslem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum