Witam.
Mam problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku (1.6 MPI), po odpaleniu utrzymują się w granicy 2 tys po kilku minutach zaczynają falować by w końcu gdy silnik się rozgrzeje spaść do normalnego poziomu. Czyściłem przepustnice dwukrotnie i sprawdziłem błędy bez efektów. W aplikacji "Piston" pokazuje mi bez wciskania gazu pozycja przepustnicy 19.2% czy nie powinno być coś koło 0 ?? Od czego najlepiej zacząć podmianki ??
Wyczytałem gdzieś że wystarczy uruchomić silnik bez gazu i poczekać do włączenia wentylatorów tak też zrobiłem. Czyściłem już przepustnice 3 lata temu i taka adaptacja wystarczyła. Czy może trzeba podpiąć pod komputer ?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-06, 17:15
Uszczelka dolna przepustnicy ta co wchodzi w kolektor ssący oraz przy okazji wymienił bym też uszczelek obudowy filtra powietrza Ra co wchodzi na przepustnice z tym że może być dostępna tylko w komplecie z obudową. Ewentualnie poszukaj gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym
Faktycznie dobry trop, gdy montowałem przepustnice po czyszczeniu weszła bez żadnego oporu. Dolne uszczelnienie może już być wygrzane i twarde przez to uszczelnia dopiero gdy się nagrzeje. Zamówiłem komplet uszczelnień zobaczymy...
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-06, 21:05
Swego czasu od rodziców dostałem Thalię z silnikiem 1.4 8v 75km czyli nie mal, że identyczna jednostka. Miałem kiedyś problemy z zawieszającymi się obrotami na 2000. Wymiana uszczelki co wchodzi w kolektor ssący rozwiązał problem. Koszt w ASO z tego co pamiętam poniżej 30zł. Swego czasu na forum ktoś miał podobny problem. Również poleciłem wymianę w/w uszczelek i problem u niego też został rozwiązany więc mam nadzieje , że i tu wymiana pomoże :)
Wysłany: 2020-08-17, 07:41 Wysokie i nierówne obroty biegu jałowego
hej.
Od 2 tyg mam Dacie i nie wiem czy jestem przewrażliwiony, ale zwróciłem uwagę na obroty nabiegu jałowym. Mianowicie są lekkie skoki
https://www.youtube.com/w...wSHgkN6T4mNPneY
też słychać jakiś gwizd, możliwe że sprężarka od klimy albo coś. Po pracy chce popatrzeć co i jak.
Auto nie ma gazu, wszystko na benzynie.
Czy to co jest na nagraniu to zupełnie normalne, czy jest to mój wytwór wyobraźni?
Wczoraj po 300 km pod koniec trasy też coś zaczeło chyba klekotat, dziś już ok.
Na zimnym czy cały czas?
Dość wysokie obroty na biegu jałowym 1200 - 1300 RPM. Powinno być koło 800rpm. No góra 1000. No i faluje zauważalnie.
Zobacz czy nie bierze Ci powietrza na lewo.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-08-17, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-08-18, 16:22
Dźwięki dziwne tam słychać, ale może to kwestia nagrania...
Niżej masz do porównania moje bujanie po odpaleniu po nocy stania. Jak dla mnie norma, przy czym ja zazwyczaj odpalam i zaraz jadę.
https://youtu.be/Opv9dQDcqBg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum