Dacia nie ma osiągać prędkości startowych jumbojeta, ale w zakresie prędkości miejskich i podmiejskich, czyli tak do 100kmh mogłaby trochę lepiej przyspieszać z tej pojemności.
Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-08-12, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
Chipboxa to sobie możesz włożyć ale wiesz gdzie.
Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.
Ktoś z forumowiczów chipował silnik 1,6 SCE u profesjonalistów?
Chipboxa to sobie możesz włożyć ale wiesz gdzie.
Na poważnie tyle się mówi, a ludzie nadal chcą to zakładać. To jest nic innego jak zatopiony w żywicy rezystor, który "oszukuje" komputer.
Masz kasę to zrób profesjonalny chip za około 1500zl z hamowania i skalowaniem do silnika.
Ktoś z forumowiczów chipował silnik 1,6 SCE u profesjonalistów?
Na forum nikt.
Cenę podałem dla 1,6MPI z tym, że przyrost mocy to cos około 4KM.
Podobno (gdzieś czytałem) do 1,6 są gotowe kity z turbiną ale nie wiem czy dotyczy to naszego Sce.
Ponoć można zmienić mapę silnika, na bardziej agresywną i można w ten sposób o 20KM więcej wyciągnąć - informacją tą podzielił mi się serwisant w Renault, ale powiedział, że tego nie robi, bo może stracić robotę, ja gwarancję, ale ponoć silnik dysponuje potencjałem.
Turbo, czy kompresor ja bym nie próbował, bo chyba ten silnik nie przeżyje tego - to też info od tego gościa. A patrząc na inną markę, to za dużo zachodu by mnie to kosztowało.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-22, 15:20
No chyba ekonomicznie nie opłacalne. Sam chip niewiele da, a ładować turbo+IC+ kolektory+ wydech+ zawor+ niezliczona liczba przewodow, kolanek, opasek,+ nowy giltr+ zgranie tego wszystkiego to zajebisty koszt. Pisze tu o częściach nowych a nie ze szrotu.
Ja swego czasu chciałem uturbić seja 1.1 . Zrezygnowałem. Taniej jest kupić np. Punto hgt.
No ale kto bogatemu zabroni.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2020-01-22, 15:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1719 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-22, 18:17
Poważnie? Przez 7 stron jest tutaj dywagowanie nad "tuningiem" wolnossącej benzyny :)
Co do Pana mechanika co to 20 koni z 1,6 wyciąga. Jak taki mądry to dlaczego tego nie wykona bez gwarancji i na gębę dla znajomego?
Ponoć można zmienić mapę silnika, na bardziej agresywną i można w ten sposób o 20KM więcej wyciągnąć - informacją tą podzielił mi się serwisant w Renault, ale powiedział, że tego nie robi, bo może stracić robotę, ja gwarancję, ale ponoć silnik dysponuje potencjałem.
20KM, z wolnossaka, tylko zmieniając mapę??? . Od cudów to, dawno temu, był taki jeden. Po wodzie chodził .
_________________ Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Dlatego pisałem ponoć, bo tak twierdził i nie brałem tego za pewnik, A teraz muszę poczytać, bo go nie widziałem wcześniej.
EDIT: Trochę poczytałem, powiem tak, Jak byłem kiedyś w salonie to gadałem o różnicy daci 1.6 SCe 110 od 1.6 SCe 100 co były oferowana z LPG (lodgy) i właśnie wtedy mi ten gościu to mówił, że silniki są takie same, a jedynie programowo to zmieniają i ten co mam to mógłbym o 20KM podnieść, ale tego on nie robi, choć wie jak, bo jakby to wyszło... - taka tajemna wiedza.
Ogólnie to nie sprawdziłem, czy te silniki czymś się różnią.
Ale nie ważne, bo i tak nie miałem zamiaru tuningować. Dla mnie to co mam jest ok, chociaż czasem wiadomo korci, ale przez to jestem "normalny" na drodze.
Jeśli da się mapę zmienić, a wyczytałem i poszukałem, że mój silnik mapą da się zmienić +7KM, +9KM (zależy od firmy), to czy tych dodatkowych 11KM też nie dałoby się wyciągnąć? Ale w rezultacie, czy ten silnik coś pożyje, a jeśli tak, to czy na paliwie nie zbankrutuję. Podejrzewam, że będzie masę problemów z silnikiem po takich zabiegach, a zresztą nie jestem inżynierem od silników, więc bardziej zaufam innym, bo racja jest, że chip lepiej działa na uturbionych motorach i to widać w dostępie do chipów.
1.6 102KM w Lodgy i 1.6 115KM w np. Dusterze z tego samego rocznika to tylko kwestia oprogramowania.
Dokładnie tak jak piszesz. Zazwyczaj bezpiecznym dla wolnossącego silnika o pojemności 1,6 litra jest podniesienie mocy o około 20 do 30 KM. Zakładając więc że bazowa wersja miała około 100KM, dochodzimy do wniosku że producent podniósł już moc silnika K4M dość sporo bo najmocniejsze wersje fabryczne mają 117KM. Tak więc wychodzi nam, że bezpiecznie można by podnieść moc tej jednostki jeszcze zaledwie o kilka KM, do wartości około 125 do max 130 koni mechanicznych. Wymaga to oczywiście testów i stworzenia zupełnie nowych map zapłonu, pytanie więc czy warto ryzykować dla tak niewielkiego zysku.
Oraz co da nam te +10 KM w codziennym użytkowaniu uzyskiwane w najwyższym rejestrze obrotów, skoro moment obrotowy pozostanie ten sam. Jak ktoś nie wyprzedza na krajówkach to nie zauważy różnicy, co innego dodanie turbiny, albo można wykonać tuning poprzez odpowiednio
zestrojoną instalację LPG. Z tym że tu gniazda zaworowe mogą nie dać rady ze względu na wyższą temperaturę zapłonu gazu.
O ile rzeczywiście jest w ogóle jakakolwiek różnica to jedynym uzasadnieniem jest wyłącznie różnicowanie modeli bo silniki są identyczne. w sumie nie zdziwiłbym się gdyby rozróżnienie było tylko na papierze w katalogu a tak naprawdę oprogramowanie silnika było takie samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum