Dokladnie, taki przyrost to nie w Dacii ! Tutaj przeguby i sprzeglo jak nie sam silnik z mega wzrostu EGT, powie papa na pewno niedługo.
Ciekawy jestem jak on to uzyskal ???
Toć bez ingerencji we wteyski i turbo raczej odpada :):)
U mnie wiecej juz nie poszlo bo wtrysk i turbo nie dawaly rady a caly czas patrzylem jak to sie robi wiec albo cos nie tak z tym wykresem albo tuner robil go w paincie :):)
Wszyscy porównujecie to do polskich rzemieślników którzy robią tunning metodą prób i błędów i jednemu tyle się udało uzyskać innemu co innego.
Ja robiłem to nie w garażu u Borysa w Białorusi, tylko w jednym z najbogatszych krajów europy.
Tam każde auto musi spełniać takie normy spalin jak oryginał. Jak rozmawiałem z tym gościem i pytałem go o trwałość pozostałych elementów zapewniał mnie że jest to szczegółowo uzgodnione z producentami i nie mogą wykraczać poza dopuszczalne przez producenta granice.
Na swoją robotę udzielają gwarancji.
Poza tym polscy spece czipowali te silniki od bardzo dawna a oni proszę:
robią tuning tych silników dopiero od 25 października bo tyle trwały testy i dopracowanie tego, pomimo iż to francuska firma i tam jest wielokrotnie więcej takich silników jak u nas.
I tak jak nikt tego nie spróbuje to nie uwierzy.
A jazda teraz to frajda żadna górka na austostradzie nie straszna. Szczerze polcam
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 369 Skąd: KR
Wysłany: 2020-01-23, 20:34
amaj napisał/a:
Tam każde auto musi spełniać takie normy spalin jak oryginał. Jak rozmawiałem z tym gościem i pytałem go o trwałość pozostałych elementów zapewniał mnie że jest to szczegółowo uzgodnione z producentami i nie mogą wykraczać poza dopuszczalne przez producenta granice.
OK, to rozumiem. Rozumiem, że spełnia normy, że tak powiem na końcu wydechu.
Nie, żebym się czepiał, tak tylko z ciekawości drążę.
edycja//
Nie, żebym miał coś przeciw, ale te wartości, powiedzmy nieco przekraczają to co się zwykle uzyskuje. stąd moje pytania. Jeśli piszesz, że tyle czasu testy trwały, to nic tylko się cieszyć ;)
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Ostatnio zmieniony przez wojtek013 2020-01-23, 20:38, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-23, 21:20
shrek napisał/a:
Trochę mnie dziwią wasze wypowiedzi, że skrzynia, że przeguby nikt tak nie modyfikował a wszyscy juz wiedza że nic nie wytrzyma. Dzwonilem tam dzis nikt nie odbierał.
Teraz wszystko jest robione na styk. Skrzynie w Daci są też robione na styk. Ilość padających skrzyń w DCI to już praktycznie plaga. Znasz się trochę na tematyce i zapewne wiesz co to znaczy podnieść moment o ponad 40%. Zapewne nie skończy się to w przeciągu tygodnia, ale na pewno w o wiele krótszym rozkładzie czasu niż przy fabrycznej mocy.
Są różne firmy tunerskie i to, że na "zagramanicy" dopiero teraz robią wcale nie znaczy, że robią dobrze i bezpiecznie. Jak dla mnie to mogą i zrobić z tego 150 koni i 500NM, ale chodzi o wytrzymałość. Jeśli spada poniżej 80% normalnego czasu użytkowania to niestety, ale to nie jest dobry tunning.
Jeśli sprzęgło wytrzymuje 150 tysięcy, a po tunningu poniżej 120 to znaczy, że jednak przekroczono możliwości samochodu. Wiadomo, że nikt nie jeździ cały czas w górnych granicach mocy/momentu.
Także jeśli odpowiada i się nie boisz to śmiało jeździć, obserwować i dzielić się spostrzeżeniami.
Edit: Zerknąłem sobie z ciekawości w zakładkę Fiata. Na przykładzie mojej cromy. Według nich z 120/280 robią 150/350. Szkoda, ze ta skrzynia (M32) jest zaprojektowana pod 320NM i już przy takich momentach bardzo szybko uszkadza jej łożyska 5/6 biegu. Ciężko mi się dobrze odnieść do tych danych o ile nie są to "suche" dane co są w stanie wykonać.
Ostatnio zmieniony przez toka93 2020-01-23, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Juz wymienialem przegub wewnetrzny u siebie, i cale sprzeglo kompletne (docisk a dokladnie "sloneczko" nie dociskalo ) takze juz co nieco moge powiedziec o wytrzymalosci elementów przeniesiena napedu dacii
Powiedz lepiej jak wrażenia z jazdy. Jak wygląda spalanie i czy to program bezdymny.
Wczoraj zrobiłem trasę 1200 km. Cztery dorosłe osoby i ładunek około 200 kg.
Ponad 300 km z tempomatem ustawionym na 130 km/h, spalanie rzeczywiste (z tankowania do pełna 6,8 l/100 km. Przed tuningiem było około 7 l, więc podobnie. Później ponad 500 km, z tankowaniem do pełna, przy prędkości około 150 km/h przeważnie 145-160 km/h), praktycznie nie zwalniałem, jedynie dwa remonty na drodze, lecz bez korków gdzie zwolniłem do ok. 90-100 km. Przy tej prędkości wyszło 7,3 l/100 km, wcześniej było to około 8 litrów, więc nie dużo lecz minimalnie mniejsze spalanie. Moc bez porównania, praktycznie cała trasa na 6 biegu. Nawet spore i długie wzniesienia, oznaczone znakami stromy podjazd, z takim obciążeniem, bez zwalniania na 6 biegu, więc jak dla mnie rewelacja.
Spalanie z komputera zgadza się z rzeczywistym, wcześniej komputer pokazywał nieco mniejsze spalanie niż rzeczywiste.
Jeżdżę spokojnie, ale szybko, bez jakichś gwałtownych przyspieszeń, wyprzedanie też przeważnie staram się wykonywać jakoś płynnie, bez gwałtownych zmian prędkości.
Jeżdżę dosyć długie odcinki. W moim przypadku to na pewno pomimo iż rzadko korzystam ze sprzęgła to jednak przenosi duże obciążenia, tak samo skrzynia na 6 biegu, lecz po samochodzie nic nie czuć aby to sprawiało jemu jakąś trudność, jedzie szybko, tak jak by bez żadnego wysiłku.
Jestem zadowolony z tych efektów,a co do trwałości to się okaże, lecz widzę że na form jest więcej czarnowidzów, to może na przekór im moje auto będzie śmigać bezawaryjnie przez długi czas.
Aktualnie ma rok czasu i przebieg 62 tys.km, przypuszczam że za około dwa lata go wymienię i być może nie będę miał przez ten czas przykrych niespodzianek, a nowy nabywca będzie się jeszcze długo nim cieszył.
I może to jest jak na razie najmocniejsza Dacia w naszym pięknym kraju.
Pozdrawiam i życzę podobnych miłych wrażeń z użytkowania naszych aut.
amaj, dziękuje za szczegółowy opis. Widać auto lata po trasie stąd pomysł o chipie. Jak ma się rozlecieć to i bez tego się rozleci. Ja 3mam kciuki za bezawaryjną jazdę.
Kto z komentujących kiedykolwiek robił chipa, że ma takie a nie inne zdanie. Padnie sprzegło to wymieni na nowe.
Cena 450 euro a w polsce byle tuner chce 1500zł i jeszcze wybrzydza klientem.
Kolega Wieża robił 130 w 1,5. Miał MCV phI i Lodgy nic się nie rozleciało. Z tego co pamiętam to jeszcze 2 albo 3 lata po sprzedaży MCV-ki mówił że jeździ dalej. W tedy miała coś około 200kkm.
Na innych forach tez robią profesjonalne chip-y w 1,5 i auta jeżdżą.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-01-26, 20:07
pankracy napisał/a:
amaj, dziękuje za szczegółowy opis. Widać auto lata po trasie stąd pomysł o chipie. Jak ma się rozlecieć to i bez tego się rozleci. Ja 3mam kciuki za bezawaryjną jazdę.
Kto z komentujących kiedykolwiek robił chipa, że ma takie a nie inne zdanie. Padnie sprzegło to wymieni na nowe.
Cena 450 euro a w polsce byle tuner chce 1500zł i jeszcze wybrzydza klientem.
Ja robiłem. I o ile do samego chipa nic nie mam to chodzi o zbyt duże zwiększenie parametrów.
toka93, nie ma co się bać...chłopaki nie płaczą amaj, Widać nie wstydzą się swojej roboty Moim zdaniem dobra decyzja. Auto jest na PL blachach czy tamtejszych?
Jak ogólnie auto sprawuje się na trasie. Nie miota nim na boki? Jak z wyciszeniem itd. Nie chodzi o tuning ale ogólne użytkowanie bo trochę się różni od zwykłej wersji. Prezentuje się bardzo ładnie. Masz ją gdzieś ją opisaną?
toka93, nie ma co się bać...chłopaki nie płaczą amaj, Widać nie wstydzą się swojej roboty Moim zdaniem dobra decyzja. Auto jest na PL blachach czy tamtejszych?
Jak ogólnie auto sprawuje się na trasie. Nie miota nim na boki? Jak z wyciszeniem itd. Nie chodzi o tuning ale ogólne użytkowanie bo trochę się różni od zwykłej wersji. Prezentuje się bardzo ładnie. Masz ją gdzieś ją opisaną?
Auto jest kupione w Polsce i jest na polskich blachach.
Auto dobrze się prowadzi, dobrze trzyma się drogi, tylko przy bardzo silnych podmuchach bocznych czuć trochę zwłaszcza jak wyjedzie się na przykład zza ekranu przy autostradzie, ale tylko jak jest na prawdę silny wiatr.
Wcześniej jeździłem Renault Grand Scenic z 2004r. miał on podobne gabaryty i podobnie trzymał się drogi, lecz też przy silnych podmuchach wiatru było to czuć w czasie jazdy.
Po tuningu Dacia praktycznie wszystkie podjazdy pokonuje na 6 biegu bez wytracania prędkości.
Co do wyciszenia to jest ono chyba nieco lepsze niż w moim starym scenicu z silnikiem benzynowym 1.6 16v. Nie jest nie wiadomo jak cicho lecz przy prędkościach 150-160 km/h, hałas w kabinie nie jest bardzo głośny, da się tym samochodem całkiem przyjemnie podróżować. Jakość materiałów we wnętrzu to niestety standard dla Dacii, twarde plastiki, lecz w tym aucie, które służy na dojazdy na budowę,jest to zaleta, bo można to łatwo wyczyścić. Fotele są dosyć wygodne, da się bez problemu podróżować na długiej trasie,chociaż w starym scenicu były wygodniejsze.
Od standardowego Dokkera moja Dacia różni się jedynie wyglądem zewnętrznym, inną kierownicą oraz inną tapicerką siedzeń i ma trochę dodatków z wyposażenia,lecz nie wiem jakie są dodatkowo w porównaniu z podstawową wersją.
Na pewno zaletą jest fabryczna nawigacja z mapami TomTom, która już kilka razy spisała się lepiej niż nawigacja Google z telefonu. Za granicą nawigacja odbiera z falami radiowymi informacje o korkach wypadkach i innych utrudnieniach i bardzo dobrze się to sprawdza, bo w czasie jazdy aktualizuje trasę, przekonałem się o tym wiele razy że warto posłucha ć tej nawigacji. Działa to podobnie do informacji o utrudnieniach z internetu, z których korzystają mapy google, lecz rozwiązanie w fabrycznej navi nie odbiega od googla.
Niestety w Polsce to nie działa, chyba tylko w Warszawie wyświetlały mi się informacje o korkach w tego typu nawigacji, lecz w innym samochodzie.
W 2005r. kupiłem Dacię Logan z silnikiem 1.4 75 KM, jeździłem nią przez 10 lat, bez żadnej awarii, jedynie materiały eksploatacyjne. Wnętrze tamtej dacii, równie spartańskie jak tej, lecz ma to też swój urok. Zanim kupiłem tego Dokkera, orientowałem się jakie to silniki i wybrałem najmocniejszego diesla jaki był dostępny, lecz okazał się nieco słaby dlatego decyzja o tuningu. Jestem zadowolony że właśnie ten silnik wybrałem bo tylko na tym w Dokkerze można uzyskać tak duży przyrost mocy i momentu obr.
I skoro ten silnik jest montowany w Mercedesie to też jestem spokojny o jego trwałość, co również potwierdzają informacje z internetu.
Zanim zdecydowałem się na tuning, przejechałem 60kkm, przekonałem się że silnik sprawuje się bardzo dobrze i dlatego stwierdziłem że nie jest mi potrzebna gwarancja a bardziej przyda się większa moc.
Przed tuningiem miałem podłączonego PowerBoxa z firmy V-Tech, bo nie chciałem tracić gwarancji. Daje on trochę większą moc, lecz teraz przyrost jest dużo większy.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany odkupieniem PowerBoxa, do 1.5 Blue DCI, to proszę o PW.
Pozdrawiam innych użytkowników Dacii.
Witam ktoś tuningował Logana mcv 2 1.5dci 75km firmy oferują bezpieczny przyrost do 30km i 50niuta więcej pytanie czy ktoś to robił i poczuł różnice czy gra warta świeczki czy nie strata pieniędzy
I to ciekawe bo skoro 75km przprogramuja teoretycznie bezpiecznie na 100-105 koni to serie 90km na 120-125koni to czemu nie chcą zrobić z 75km na 120km ponoć za dużo skoro to te same motory tylko z innym softem to chyba nie do końca ja tu czegoś nie kapuje to chyba jednak nie te same
Ja swojego jeszcze nie chipowałem ale mogę Ci polecić prawdziwego fachowca firme Vtech.pl.
Znam go ze względu na świetne ( i jedyne na świecie rozwiązania dla samochodów elektrycznych).
Może nie są najtańsi ale wg mnie najlepsi na rynku.
Centrala jest w Krakowie - ale mają oddziały w całej Polsce.
Chyba najwygodniejszym teraz rozwiązaniem będzie PowerBox od nich. Z możliwością sterowania zdalnego telefonem. Na początek możesz go wypożyczyć - szczegóły znajdziesz na stronie.
A osiągi na hamowni sa takie ( dla wersji 110 KM)
Obrazek
.......
Ten wykres pokazuje, że silnik pracuje nieprawidłowo. Dwa garby i dolina. Ewidentnie zadziałał jakiś limiter po czym ECU zdjęło mocy (dolina), limiter przestaje działać i robi się kolejny szczyt. Jeżeli kogoś wypuszczają z takim wykresem to powinni się wstydzić fuszerki.....
.........
Ostatnio zmieniony przez rsxx 2020-07-08, 11:03, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum