DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Podwyższone spalanie, temperatura cieczy chłodzącej
Autor Wiadomość
43kuku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-28, 21:44   Podwyższone spalanie, temperatura cieczy chłodzącej

Od jakiegoś czasu mierzę się z problemem podwyższonego zużycia paliwa w moim Dusterku. Spalanie przed pojawieniem się problemu kształtowało się na poziomie 7,7 l/100km, obecnie jest to około 9,5l benzyny.

Po otwarciu zaraz po zaobserwowaniu problemu zauważyłem podrapaną matę pod maską. Obejrzałem wiązkę, przewody paliwowe itp. nie zauważyłem uszkodzeń poza matą.

Wymieniłem filtr powietrza, paliwa (podejrzewałem kiepską jakość paliwa, a filtr mam pod maską)

Pojechałem na diagnostykę do zakładu niezależnego, okazało się że padła sonda za katalizatorem i została wymieniona na uniwersalną.

Dziś ponownie pojechałem na diagnostykę i diagnosta stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić poza niską temperaturą cieczy chłodzącej ( na postoju ok 82 - 84 st C, podczas jazdy spadało poniżej 80).

W związku z tym mam pytanie do posiadaczy 1.6 SCE:
Jak jest u Was przy sprawnym termostacie? czy temperatura dochodzi do wyższych wartości?

Wiem, że temat temperatur był wałkowany w innych silnikach, ale o moim nie znalazłem żadnych informacji.

PS. Po wymianie sondy samochód został podpięty pod analizator spalin. Odchyłka lambdy podczas badania była rzędu 2%

Jeśli temperatura byłaby ok, to czy macie inne pomysły?
Ostatnio zmieniony przez 43kuku 2020-01-28, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-29, 01:51   

Co to za mechanik co nie sprawdził czasów wtrysków i korekt.
Temp w porządku. Jak mierzysz spalanie? jak za pomocą komputera pokładowego to taki pomiar jest nic nie warty

z tanich rzeczy polecam zatankować lepszego paliwa np 95 na shelu (jest teraz w promocji w cenie zwykłego) plus do tego środek do czyszczenia wtrysków

Sonda za katalizatorem tylko sprawdza poprawność działania katalizatora żeby ludzi go nie wycinali , na spalanie nie wpływu.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-01-29, 01:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
43kuku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-29, 08:27   

Spalanie mierzone przy dystrybutorze.

Po zatankowaniu na Shell'u (bez środka do czyszczenia wtrysków) miałem spalanie 8,4.
Jak wyjeżdżę zbiornik to spróbuję. Czy widzisz sens żeby na Orlenowskiej 95 zalać coś do czyszczenia wtryskiwaczy?
Jaki środek zastosować?

Co jakiś czas jeżdżę z Torque i zaobserwowałem, że po przejechaniu autostradą/obwodnicą korekty długoterminowe sięgają -14 a nawet -17 natomiast w mieście wczoraj miałem -1,5.

Zaobserwowałem jeszcze, że od czasu do czasu nie zapala za pierwszym razem, a dotąd się to nie zdarzało.

spróbuję dziś sprawdzić czasy wtrysków.
Ostatnio zmieniony przez 43kuku 2020-01-29, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-29, 20:28   

Temp. Silnika jest ok. Sprawdz sonde lambda.
Ostatnio robilem clio które tez nie palilo za pierwszym razem tylko zawsze za drugim. Przyczyna byl uszkodzony czujnik wałka rozrżadu, ale w tym przypadku spalanie bylo raczej ok.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
43kuku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-30, 21:33   

Sondę sprawdzę jeszcze raz jak będę miał możliwość, ale tak jak wyżej pisałem, po wymianie sondy diagnostycznej był podłączony do analizatora i odchyłka lambdy wynosiła 1,3% (tyle mam na wydruku).

Spróbuję sprawdzić czujnik wałka, masz jakiś sposób oprócz demontażu i przytknięcia do metalowej części?

@Fruxo mechanik sprawdzał korekty wielokrotnie.

W weekend zrobię trochę km w trasie, przed trasą zaleję preparat do czyszczenia układu paliwowego zgodnie z Twoją sugestią. Kupiłem Liqui Molly do benzyny, jak opróżnię zbiornik to zatankuję na Shellu i myślę, że zaleje jeszcze raz preparat.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-30, 22:21   

Jakim cudem uważacie, że temperatura spadająca w czasie jazdy do 80 st.C jest w porządku ? W 1.6 SCe temperatura powinna oscylować wokół 88 st.C (tak jest w Lodgy). Te 10 stopni robi dużą różnicę w mapach wtrysku, miałem tak w Loganie gdzie wymieniłem chyba z 4 termostaty.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-30, 22:27   

Takim, że teraz wszystkoe silkiki projektuje sie do bodajże 75 st.. Skończyla sie epoka dobrze dogrzanych silnikow ( szczególnie dizli).
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-30, 22:42   

1.6 SCe nie jest dizlem...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-01-30, 22:43   

Halo? Poniżej 80 jest ok? No właśnie nie halo. pozdr
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-30, 23:41   

jurek napisał/a:
Halo? Poniżej 80 jest ok? No właśnie nie halo. pozdr

W TCe90 temperatura w czasie jazdy to zazwyczaj 75*C. Powyżej 80 można zobaczyć tylko na postoju na biegu jałowym.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2020-01-31, 06:34   

jurek napisał/a:
Halo? Poniżej 80 jest ok? No właśnie nie halo. pozdr


To wytłumacz dlaczego nie halo.

W nowych autach nie ma temperatury przekraczającej 80 st.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 305
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2020-01-31, 06:38   

shrek napisał/a:
To wytłumacz dlaczego nie halo.

W nowych autach nie ma temperatury przekraczającej 80 st.
No właśnie to jest nie chalo. Optymalna temperatura pracy silnika spalinowego to ok. 90°C
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Dracid 


Marka: ex-Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe Laureate 7 os.
Rocznik: 2017
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-01-31, 07:34   

1.6 SCe w lodgy utrzymuje 83 st. po nagrzaniu.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-31, 14:21   

z tego co znalazłem termostat ma 82C otwarcia 212007696R


W 0,9 tce miałem 83 C i również temp silnika skakała miedzy 75-83
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-01-31, 22:34   

Czas umierać :oops: zmieniły się prawa fizyki. pozdr
 
43kuku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster I FL
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 28 Sty 2020
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-02, 00:18   

@Jurek mógłbyś rozwinąć?

W piątek chciałem dla porównania sprawdzić parametry (temperatura, ciśnienie w kolektorze, czasy wydatków) na silniku 1.6SCe w Dokkerze, ale niestety się nie udało. (Brak dostępu do auta)

Dziś wlałem Liqui Molly 1971 do zbiornika i muszę przyznać że juz po przejechaniu 5 km zauważyłem różnicę w pracy na niskich obrotach.
Wcześniej silnik w niewielkim stopniu drzał, a teraz żeby się upewnić, że pracuje to trzeba sprawdzić obrotomierz.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-02-02, 12:47   

Mógłbym. Wszystkie uczone pisma do tej pory mówiły, że optymalna temp. silnika benzynowego chłodzonego NIE WODĄ to 90-94 stopnie. Jak dam radę to zobaczę dzisiaj temp przez gniazdo OBD. pozdr
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-02-02, 16:20   

Mały raport- po przejechaniu 12km, płynnie i o dziwo bez utrudnień, z przepisową prędkością. Chwila postoju potrzebna na wpięcie do gniazda OBD czytnika ELM 327 z programem Torque pro, pokazało 90 stopni. Nie czekałem już aby zobaczyć przy jakiej temp. włączy się wentylator. pozdr
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-02, 16:38   

Niższa temperatura to nie jest jakiś wymysł , chodzi o "tańsze" chłodzenie silnika tzn z użyciem mniejszej nakładu energii czyt. pompy i wentylatora urywa to jakiś mililitry w testach zapewne chodzi również o skład spalin.
Dlatego wersje na wschód mają już normalne termostaty.
wentylator powonień uruchomić się przy 100

Do krajów typu francja cz włochy rozwiązanie dobre szczególnie do miasta gdzie więcej się stoi/pełza niż jedzie.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-02-02, 16:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-02-02, 22:35   

Być może. Nie ja wymyśliłem zasady termodynamiki. Powiem tylko, że nawykowo często patrzę na temp. i dzisiaj było mniej niż zwykle, gdy robię jakiś konkretny dystans nie tylko muskając gaz,ale kręcąc powyżej 3 tys. obrotów. Poza tym jak myślę skład spalin jest lepszy przy optymalnej / wg. mnie co najmniej 90 st/ niż przy niedogrzanym silniku. pozdr
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-02, 23:08   

Coraz ciekawsza dyskusja... obecne silniki mają niższą temperaturę pracy... kontra wiek i doświadczenie życiowe...
Zajrzałem do internetowego sklepu sprawdzić jakie termostaty do silnika TCe 90...
Jest ich kilka, jedne na 83, drugie na 95 st.C… doczytałem i …
Euro 5 są na 83 st.C
Euro 6 są na 95 st.C

Silnik 1.6 SCe H4M, HR16DE (szukałem w renówkach i Nissanach) występują 82 i 88 st.C, ja w Lodgy (prod. 09.2018) mam zainstalowany fabrycznie 88 st.C . Nie znalazłem podziału na normy Euro, więc starym sposobem był to podział na strefy klimatyczne, czyli im bliżej Afryki to 82, im bliżej Arktyki 88 st.C.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2020-02-02, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-03, 08:10   

tce 90 i euro 5 ?
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-03, 08:45   

Poniżej 80C to lipa, termostat za wcześnie się otwiera, miałem to samo w starym aucie, silnik się powoli nagrzewał do 75-80C i termostat puszczał już duży obieg.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-03, 09:03   

Cytat:
tce 90 i euro 5 ?

A co w tym dziwnego ? Silnik montowany od 2013 roku...
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-02-03, 09:31   

ja mam euro 6 i mam 83
nawet już wyjęty na stole , sprawdzałem i taki w etce po vinie wychodzi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne