Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
Stukanie i szarpanie przy przyspieszaniu z niskich obrotów
Autor Wiadomość
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
  Wysłany: 2019-11-01, 20:26   Stukanie i szarpanie przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Witam po kilku latach przerwy i tysiącach km zrobionych Dacią. Obecnie już czwarty z kolei Logan w rodzinie (biały 1,0sce, który użytkuje żona) a ja pociskam swoim poczciwym MCV 2008r.
I właśnie moje auto coraz częściej pokazuje pewną usterkę. Mianowicie, chodzi o zachowanie podczas przyspieszania z niskich obrotów. Auto wyraźnie szarpie i metalicznie stuka. Jakby śrubokrętem o maskę. Szybkie odpuszczenie gazu i problem znika. Podczas przyspieszania, gdy delikatnie operuje się gazem, nie ujawnia usterki. Pojawia się to rzadko, szczególnie pod górę itd.
Czy mam powoli szykować się na wymianę sprzęgła (206000km) a może problem z zapłonem lub zaworami. Auto na LPG od 29000km, co 30kkm regulacja luzu zaworów, co 15kkm wymiana filtrów. Instalacja BRC sequent
Proszę o pomoc i podpowiedź.
Pozdrawiam, Piotrek
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-11-01, 21:20   

Na każdym biegu i przy każdej prędkości jest tak samo? Jak jest podczas gazowania na luzie?

Druga seria pytań: czy masz go od nowości, jakie były interwały zmiany oleju, czy miał jakąkolwiek awarię olejową (np. większy ubytek z powodu nieszczelności)?
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-11-01, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 339
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2019-11-01, 23:54   

Metaliczne stukanie kojarzy mi się trochę ze spalaniem stukowym.

Ale szarpanie może wynikać z wielu elementów:
- układ zapłonowy (kiedy wymieniano świece i co ile? Czy cewka nadal oryginalna ?)
- przepływomierz (jeśli zaczyna się kończyć to źle przelicza ilość powietrza)
- sonda lambda (zly pomiar wplywa na dawkowanie paliwa)
- map sensor (czujnik ciśnienia w kolektorze ssqcym)

Podepnij się pod kompa, może byc pod elm327 i sprawdz czy jakies bledy nie pojawiaja sie w statusie pending
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-02, 09:47   

Może docisk sprzęgła ?
Albo sprężyny tłumików drgań w tarczy.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2019-11-02, 10:14   

Albo poduszki skrzyni/silnika
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2019-11-02, 12:11   

Dzieje się to raczej na 3 lub 4 tym biegu, gdy auto jest mocno obciążone lub jadę w górach. Sytuacja bardzo rzadko się zdarza, szczególnie, gdy jest jakaś sytuacja szybkiej reakcji na drodze i trzeba docisnąć gazu z niskich obrotów.
Rano sprawdzałem i rusza z wszystkich biegów (oczywiście tylko kilka metrów). Zapachów nie czuć ani żadnych szarpań czy pisków.
Olej wymieniany co 15kkm, auto moich rękach od ok. 85kkm (czyli od 13 wymian oleju i 2 kompletów rozrządu). Świece i przewody 25kkm temu. Za 2kkm jadę na regulację luzu i kolejną wymianę oleju.
O postępach będę pisać na forum, niejednokrotnie ta społeczność uratowała mnie z mniejszych usterek, więc może i tym razem uda się rozwiązać problem, a ktoś może mieć podobną sytuację do mojej.
Generalnie auto jest git do: pracy, podróży, spania we dwójkę w górach, jeżdżenia z chrzesniakami na lody - 7 osób, za granicę, transportu różnych materiałów na budowę i wykańczanie domu, więc muszę ten problem rozwiązać, bo po prostu moja MCVka na to zasługuje 😎
_________________

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-02, 12:15   

Nie trzęsie autem podczas przyspieszania?
Bo po objawach tak jakby przeguby wewnętrzne albo mechanizm różnicowy w skrzyni.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2019-11-02, 12:26   

Nie trzęsie. Na równej drodze 😊
_________________

 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-11-02, 12:34   

Sprawdź ręcznie czy nie ma za dużych luzów na przegubie wewnętrznym. Nie pamiętam też czy 1,6 ma podporę na prawej półosi. Jeśli tak to też warte sprawdzenia, może jest przytarta.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
karol85 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 53
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-02, 18:48   

Witam,
1.6 ma podporę półosi, ale tam raczej objaw byłby w stałym przedziale prędkości obrotowej koła.
U mnie podobny objaw dawało wypadanie zapłonu - a raczej przycinający się elektrozawór LPG na jednym cylindrze. Przez emulację czujników komputer wyłapywał to jako wypadanie zapłonu. Ostatecznie upalił się zawór pracujący na zbyt ubogiej mieszance.
pozdrawiam
 
adam.nn 


Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 2.0
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 33
Skąd: Lbn
Wysłany: 2019-11-03, 07:15   

Musisz na razie obserwować i wykluczać kolejne rzeczy:
- skrzynia (będzie słychać tylko na konkretnych biegach, po wciśnięciu sprzęgła natychmiast cisza)
- sprzęgło (będzie słychać na każdym biegu, po wrzuceniu na luz natychmiast cisza, mogą byc też różne odgłosy lub wibracje przy bardzo wolnym puszczaniu sprzęgła)
- łożyska koła, przeguby, półoś itd. (będzie na każdym biegu i na luzie , zależne od prędkości, nie obrotów silnika np. tylko od 80 km/h, czasami mocniej słychać na skręconych kołach)
- elementy osprzętu silnika (będzie na każdym biegu, luzie i ma postoju, zależne od obrotów silnika, nie prędkości, np. w przedziale 2500-3500 obrotów)
- panewki w silniku... (jeżeli objawy podane w 1szym poście szybko zaczną się nasilać; niezależne od biegów i prędkości, zależne od obrotów i obciążenia silnika).

Ponieważ jak piszesz jest to bardzo rzadkie zjawisko, na start wyklucz luzy w zawieszeniu - może coś tam stukało, a nie zwróciłeś wtedy uwagi na nierówności na drodze?

Na razie obserwuj - jeżeli bardzo szybko objawy się nasilą konieczna będzie wizyta u dobrego diagnosty, który porządnie sprawdzi wszystko na żywo.
Ostatnio zmieniony przez adam.nn 2019-11-03, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2019-11-03, 21:33   

Na razie wymieniłem filtry... Czegoś takiego nigdy nie widziałem. A trochę wymian mam za sobą (2 auta po 120kkm na gazie). Zawsze tankuję na orlenie. Czyżby włoski gaz (wakacje)?

Odsunąłem od siebie kable WN, bo dwa się ocierały. Wymuszalem szarpanie na dwójce jadąc bardzo wolno pod górkę. Auto trochę szarpalo, ale bez tych metalicznych stuków. Jak tylko weszło na ponad 1000rpm to żwawo szło pod górę.
Ale daliście mi do myślenia z czujnikiem temp płynu, bo u mnie często na dwóch kreskach jest jazda. Nawet przez pół Polski. Gdy się zatrzymam i wyłączę silnik, to potem od razu cztery kreski.
Jutro wyczyszczę czujnik położenia wału i zamówię ten czujnik od tepm płynu chłodniczego.


Żeby było lepiej... Żona wsiada do swojego Logana 1.0sce a tu pomarańczowy zygzak w prostokącie się pali. A klucz już był od miesiąca. Olej wymieniony ale trzeba info skasować... Ciekawe ile ASO weźmie? Niestety sekwencja z zapłonem i naciskaniem pedałów nie działa.

IMG_20191103_213212.png
Plik ściągnięto 19 raz(y) 223,11 KB

Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2019-11-03, 21:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Tomcik12 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 93
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-11-05, 18:45   

Ja, chyba, wiem o czym mówisz - problem mam ten sam w mojej logance - z tym że ja najczęściej miałem ten objaw na dwójce na niskich obrotach (może dlatego, że innych używam raczej w wyższych zakresach :lol: ).
Z moich obserwacji - dźwięk metaliczny, taki pisk jakby, połączony z mocnym szarpnięciem (ilość pisków - zazwyczaj jeden ale były i 2 lub 3 i tyle samo szarpnięć) - niezależnie czy mam LPG (założone 105kkm temu, aktualnie ma 209kkm) załączony czy nie. Zawsze myślałem, że to coś od gazu właśnie, ale teraz bardziej się kieruję ku skrzyni/napędowi a to dlatego, że miałem(mam) problem ze skrzynią - parę kkm uciekł calutki olej przez przegub wewnętrzny przy skrzyni (sprawdź czy jest dobry!) i takie 50km przejechałem bez oleju :oops: . Po zalaniu i uszczelnieniu dalej jeździłem parę kkm ale usłyszałem dźwiek podobny do tego, gdy zacząłem jechać bez oleju (u mechanika sprawdziłem, ubyło 300ml tylko/aż). Od tamtego momentu Dacię dostała Żona (no co, ma bliżej do pracy! :lol: ) a ja ujeżdzam Pandę - ale gdy raz zamieniłem to mi przyszarpała tak jak w opisywanym problemie w tym wątku - i to dość mocno (bardziej niż przed awarią skrzyni, wręcz trochę przyhamowało, i głośniej zapiszczało). Wiem, że u mnie kończy się przegub zewnętrzny - terkocze jak wściekły przy skręcie - i to kończy się już dobre pare miesięcy. Nie wiem, czy ma to coś wspólnego - ja się nie znam na mechanice. W każdym razie, ja nauczony swoim doświadczeniem jedyne co mogę doradzić to kontrolę oleju w skrzyni i jej uszczelnienie na przegubie, bo podobnież skrzynia jest tak połączona że tamtędy może całość oleju spierdzielić. Obserwuj i dziel się obserwacjami, może ktoś jeszcze ma ten problem i wspólnymi siłami uda się dojść do tego, co to jest - sam jestem w kropce i nie wiem czy inwestować w Daczkę czy sobie odpuścić.. :roll:

Ciekawe, czy mamy te same skrzynie biegów - moja loganka jest z 2008r, przedliftowa, 1.4 mpi silniczek
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2019-11-07, 16:38   

Trochę testów z ruszeniem pod górę i jednego razu szarpanie pojawiało się często na LPG, na benzynie ok. To było na rozgrzanym silniku.
Innym razem ciężko było wzbudzić to szarpanie z metalicznym stuknięciem jakby w maskę.
A w ogóle to auto bzyczy przy 2300-2300 i 2800-2900. Pewnie jakaś osłona, ale chodzi o to, że zawsze w tym samym zakresie obrotów.
Myślałem, że TTTM ale może mieć to związek z poszarpywaniem. Jakby mapa kompa od LPG była jak to mówią gaziarze "rozjechana".
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2019-11-07, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2020-02-14, 13:38   

W listopadzie wymiana oleju wraz z wymianą termostatu. Problem pozostał.
Kilka dni temu wymiana czujnika temp. płynu (od razu po kilku km wskakują cztery kreski, czego wcześniej nie było).
Auto dalej pod obserwacją.
Ostatnio zmieniony przez piotrek400 2020-02-14, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne