Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-02-24, 02:00
Drgający (wibrujący) pedał sprzęgła
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 10:20   

W loganie do wymiany trzeba było zdjąć półoś , odpiąć piastę poluzować sanki i odsunąć obudowę sprzęgła maksymalnie w lewo. Po założeniu nowej tarczy i odcisku jest trochę zabawy z wycentrowaniem wieloklinu pod wałek sprzęglowy ale w sumie nie jest to trudne. Tyle że na podnośniku bo na glebie to awykonalne bez umordowania się.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 12:22   

dokładnie, czyli tak miałeś u siebie przeprowadzoną wymianę ? czy samemu Ci się udało ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 12:27   

Byłem przy wymianie przez mechanika. Trzy godziny to trwało na podnośniku.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 12:54   

ile skasował za taki wariant wymiany ?

Gościo na filmie mówi, że wycentrował tarcze z dociskiem za pomocą kapki kleju super glue :)
A wydaje mi sie ze mozna tez zrobic tak jak on, zeby nie opuszczac sanek to rowniez popuscic silnik z poduchy przy rozrzadzie i jego wtedy tez odciagnac w strone kola i podlewarowac i bedzie nawet miejsce zeby wymienic tarcze i docisk ( bo wysprzeglik to juz chyba by nie dalo rady )
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3786
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 14:04   

Wymiana gratis bo w rodzinie :)
Do centrowania w zestawie Valeo dodają taki plastikowy stożek. Wysprzęglika w 1.4 nie było.
 
Gulliver13 



Marka: Dacia
Model: 1310p/Duster 4x4
Silnik: 1.3/1.5
Rocznik: 1983/2015
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-08-30, 08:58   

Odświeżę lekko temat- czy Wy też macie masaż stopy jak stoicie na światłach/ w korku i z wbitym biegiem trzymacie wciśnięte sprzęgło? Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem właśnie w Dusterze :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-30, 11:37   

Odpowiedz juz byla:

DrOzda napisał/a:
http://forum.tdi-tuning.p...er=asc&start=15
"Lekkie pulsowanie pedału sprzęgła, jest naturalne jak osad w soku owocowym 8) .
Przecież sprężyna centralna docisku nie jest jednolitą płaszczyzną, tylko promieniście ułożonymi wycinkami, stanowiącymi oparcie dla łożyska wyciskowego. Nawet najmniejsze odchylenie od płaszczyzny styku powoduje lekkie kołysanie łożyskiem.(pamiętajmy, że wszystkie obecnie produkowane i montowane fabrycznie sprzęgła pracują z zerowym luzem - łożysko cały czas ma styk ze sprężyną centralną docisku). Przy hydraulicznym siłowniku centralnym lub bocznym, następuje przeniesienie drgań poprzez nieściśliwą ciecz na pompę i pedał sprzęgła.
Doszukiwanie się w tym wypadku nieprawidłowości, to strata czasu. :idea: "


Chyba, ze pulsuje, trzepie, przy puszczaniu?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-30, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
SonnyDogg 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2012
Dołączył: 14 Lut 2020
Posty: 25
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-02-18, 06:49   Uczucia drgania po naciśnięciu sprzęgła

Cześć!

Przesiadłem się z benzyny na disla i nie wiem może to normalka ale mimo wszystko nie wydaje mi się..

Po położeniu nogi na sprzęgło czuć silne drgania (aż nogą trzęsie :) ) Jak naduszę mocniej jest tak samo. Jak wejdzie w podłege to jest spokoj.

co by to było ? czy to powód do zmartwień?

Zaznaczam że mam model bez dwumasy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne