Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-21, 12:16
Dolać Miksolu do baku od 200ml do 500ml nawet i zobaczyć czy szarpie dalej, czy jest jakaś zmiana w pracy hałasie silnika, najlepiej nagrać 2 filmy przed po , po wyjeżdżeniu baku.
Tylko najlepiej mixol lać na pusty bak i dolać do full ropy to się dobrze wymiesza. albo wymieszać w bańce 5 l.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-02-23, 20:30
Czytałem, kopałem temat.
Cytat:
A co niby Mixol ma pomóc w tym wszystkim?
W większości przypadków w niczym. ON po odsiarczaniu jest wzbogacany o środki smarujące. Sam Mixol to w większości olej lekki, czyli z tej samej grupy co ON. Czy zawiera dialkiloditiofosforan cynku (ZDDP) nie wiem, ale jeśli orlen trzyma się sztywno podanego procentu zawartości frakcji olejowych, to jest to "czysta" mieszanina dwóch frakcji olejów lekkich w stosunku 75-25%. Brak zawartości ZDDP to z jednej strony plus, a z drugiej minus. Plus bo nie będą zarastać wtryskiwacze i nie będzie się zmniejszać żywotność katalizatora, minus, bo obecność ZDDP poprawiała by na pewno własności smarne. Zapewniała by lepszą separację współpracujących elementów. W badanej mieszaninie ON z LM, gdzie do opisu można się dokopać po linkach z forum nie było tak różowo. Ale to też inny gatunek oleju do 2T, o większej temp zapłonu, oraz z obecnością ZDDP. Pogorszyły się własności smarne ON, pogorszyła się liczba cetanowa oraz ZDDP odkładał się we wtryskach. Po analizie wyników wychodziło, że nie ma sensu stosowania oleju 2T w ON.
Jeśli występuje tak duża rozbieżność miedzy syntetycznymi testami, a praktyką, to oznacza, że gdzieś jest błąd. Czy to w metodzie badawczej, czy też nie wzięto pod uwagę, że nie zawsze musi trafiać się ON tak dobry, jaki był użyty w testach. A że na zachodzie dolewki oleju 2T są również powszechne, to oznacza że nie tylko u nas pojawiają się czasem problemy z paliwem. I powiedział bym, że to nie zależy od stacji, markowa czy mniej markowa. Czasem może być mała awaria w centrali paliw, i nie doleją tyle uszlachetniaczy do ON, ile norma wymaga. Paliwo już jest w cysternie i jedzie na stacje. Mixol zapewne pomoże w takich przypadkach.
Dodatek 7% biokomponentów do diesla gwarantuje smarność paliwa na odpowiednim poziomie. Zamiast oleju 2T polecam stosować Archoil AR6900D-MAX - osobiście stosuję od ok 5000km z bardzo pozytywnymi efektami.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2020-02-25, 19:44
Zamiast Mixolu lać droższy (premium) olej napędowy - ten ma niezbędne dodatki (w tym smarne). Przejechałem przed sprzedażą swoim dCi - 167 tys.km. i wszystko było w idealnym porządku (różnica w cenie na baku to jakieś 12 złotych - więc chyba warto).
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 733 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-09-19, 16:47
a czy jest sens dolewać jakiś mixol lub inny olej do oleju napędowego w przypadku tankowania samochodu paliwem B0 (bez biokomponentu)? Tak, mam takie paliwo, dostępne bez problemu i pytając dostawcę ostatnio o zimówkę powiedział że jeśli chcę kupić np w grudniu a zostawić tę zimówkę np do maja czy czerwca (mówimy o B0) to właśnie żebym dodał np mixolu bo nowe paliwa są dość suche itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum