Witam wszystkich użytkowników ! Od paru miesięcy interesuje mnie zakup Logana w wersji sedan (Sce 1.0, 73 km, wersja Open). Jednak jak wiemy (na razie tylko z fotek szpiegowskich oraz renderów -> https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-i-nowy-logan-czy-tak-beda-wygladac wejdzie Logan III generacji. I stąd kilka pytań :
Kiedy możemy się go spodziewać w salonach ? Jak myślicie, podrożeje ? Czekać-czy brać obecnego Logana ?
W daci nigdy nie warto
Od końca listopada chciałem kupić duster II 1.3 150 4x4 który miał być na dniach i bym se tak czekał do dzisiaj.
Dacia to jest jak warzywniak dzisiaj mają to ,jutro co innego. Że z marką jestem związany już z 8 lat to wiem co mówię.
Realnie to jest z rok/dwa czekania
Witam wszystkich użytkowników ! Od paru miesięcy interesuje mnie zakup Logana w wersji sedan (Sce 1.0, 73 km, wersja Open). Jednak jak wiemy (na razie tylko z fotek szpiegowskich oraz renderów -> https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-i-nowy-logan-czy-tak-beda-wygladac/ wejdzie Logan III generacji. I stąd kilka pytań :
(a)Kiedy możemy się go spodziewać w salonach ?
(b) Jak myślicie, podrożeje ?
(c) Czekać-czy brać obecnego Logana ?
(a) optymistycznie biorąc - na jesieni pokazany publiczności, za rok dostępny w salonach. Pesymistycznie - dodaj pół roku. Nie można wykluczyć, że jest też wersja __bardzo__ pesymistyczna.
(b) optymistycznie patrząc - podrożeje z 1000-1500. Pytanie, jak zmiani się dostepne wyposażenie i jak będzie wyglądać konfiguracja, która Ciebie interesuje. Ponieważ interesuje Ciebie OPEN a nie LAUREATE to szanse, że wskutek zmiany wyposażenie Twoje oczekiwania spadną niżej i będzie __dla___Twoich___preferencji___ taniej - raczej te szane zerowe.
Pesymiści wskażą wyższe kwoty - co wobec możliwego włączenia nieistotnych dla niektórych bajerów jest realnym.
(c) czym jeździsz i ile masz kasy? Jak czymś co wytrzyma rok i te 2000 potencjalnie więcej Ciebie nie przeraża - czekać. Choć jest ryzyko, że kupisz z wyprzedaży ostatnie egzemplarze tego, co teraz w salonach (np. gdy SCe75 wyleci z gamy i będą tylko droższe silniki).
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-02-18, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Myślę, że użytkwoników Dacii z podstawowym wyposażeniem niezbyt interesują nowinki techniczne, a głównie cena i sprawdzona konstrukcja. Także rozsądek nakazywałby brać starego Logana tym bardziej, że nowy model to cały czas zagadka.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-02-18, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 2 / VW Polo
Silnik: 1.6 SCe / 1.2
Rocznik: 2018 / 2002 Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Maj 2018 Posty: 236 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-18, 14:22
Ja optymistycznie zakładam że pokażą go, podobnie jak dustera II na jesieni. Dostępny będzie w salonach koło marca 2021. A do odbioru będzie koło czerwca, lipca 2021. Czy warto czekać to zależy od tego czy musisz już zmienić auto, czy tylko chcesz. Ja mając czym jeździć ten rok bym poświęcił na sprawdzenie na spokojnie co konkurencja oferuje w cenie 40-43 tys. bo tyle realnie trzeba będzie pewnie dać za jakaś średnią wersję nowego Logana.
Ostatnio zmieniony przez pavulon78 2020-02-18, 14:23, w całości zmieniany 2 razy
Po 1. Rendery nigdy nie są nawet bliskie realnemu wyglądowi auta, zgadza się tylko ilość kół.
Po 2. Obstawiam, ze trzeba się pogodzić z podwyżką bliżej 3000zł.
Po 3. Przeskok jakościowy materiałowo był moim zdaniem bardzo duży pomiędzy DD1 i DD2. Wydaje mi się, że podobnie będzie z Loganem.
Po 4. Też obstawiam, że pokażą go jesienią, jak Dustera.
Po 5. Już w grudniu można było się załapać na nową DD, w marcu spokojnie można było już przebierać w wyprodukowanych autach. Mój przyjechał do PL bodajże właśnie w marcu, a kupiłem w maju ze "stocku".
Ja bym poczekał do Salonu w Genewie (5-15 marca 2020). Jeżeli tam już będzie, to jest realna szansa na jesień.
Trochę obserwuję ten wątek, bo interesuje mnie Sandero.
Myślę, że różnica będzie znaczna jeżeli chodzi o wygląd i konstrukcje. Po prostu będzie oparta o Clio.
Biorac pod uwagę Logana, wiem to kwestia gustu, ja bym poczekał albo zainteresował się fiatem Tipo. Fiat ma często jakieś promocje na Tipo, poza tym w połowie roku zawsze jest Noc Cudów Fiata, można dostać duże upusty, atrakcyjne finansowanie i ubezpieczenie.
Ostatnio zmieniony przez tommylee1 2020-02-18, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ! Też gdzieś wyczytałem, że może Sandero i Logan III pojawią się już w Genewie, wtedy tak jak piszecie - pod koniec roku może pojawią się w salonach. To nie jest tak, że muszę "na już" zmieniać auto. Jeżdżę obecnie starym, wysłużonym hatchbackiem (przedliftowy Peugeot 307 z 2004 r.) z małym przebiegiem i w zasadzie poza spalaniem i delikatnym zawieszeniem nie narzekam Ktoś wyżej wspomniał o Tipo - owszem, rozważałem, ale Dacia to priorytet.
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Dołączył: 12 Wrz 2019 Posty: 21 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-19, 20:41
macieks2016 napisał/a:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ! Też gdzieś wyczytałem, że może Sandero i Logan III pojawią się już w Genewie, wtedy tak jak piszecie - pod koniec roku może pojawią się w salonach. To nie jest tak, że muszę "na już" zmieniać auto. Jeżdżę obecnie starym, wysłużonym hatchbackiem (przedliftowy Peugeot 307 z 2004 r.) z małym przebiegiem i w zasadzie poza spalaniem i delikatnym zawieszeniem nie narzekam Ktoś wyżej wspomniał o Tipo - owszem, rozważałem, ale Dacia to priorytet.
Szczerze - jeśli Logan III będzie miał premierę w Paryżu na jesien, to w salonach w Polsce pojawi się w I kwartale 2021. I tutaj niewiadomą czy wypuszcza obok hatchbacka sedana? To nie jest pewne. Nie wiadomo wiele - ma być wiekszy, na pewno droższy i to zapewne sporo. Silniki zapewne 1.0 sce w większym i cięższym aucie będzie porażka. 1.0 Tce ok, ale pewnie cena poszybuje w górę. Ja się nie zastanawiałem i kupiłem Tipo Lounga sedana z 1.4 95 km z wyprzedaży rocznika. Nie jest to może jakieś cudo, ale przy obecnym Loganie wygląda jednak nieporównywalnie. W środku też niestety widać spora różnicę na korzyść Tipo. Silnik może trochę archaiczny, ale daje radę. Jego prosta konstrukcja może być atutem w użytkowaniu. 0.9 Tce w Loganie to też nie demon predkosci, ani ekonomii. Zastanów się, bo ceny aut w tym roku mogą jeszcze podskoczyć. Też myślałem o Dacii ma wiele zalet, ale wybrałem Tipo i nie żałuję.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-21, 13:00
Oglądałem Tipo i wiele innych aut droższych , zamówiłem Logana w full wypasie 1.0 sce , Logan nowy wejdzie pewnie do salonów w przyszłym roku ale cena będzie dużo większa, boję sie też twardych foteli w nowym loganie, patrząc po zdjęciach przypominają kubełkowe fotele z megane 2 a takich nie chce, wydaje mi sie też że to koniec miękkiego logana
Jaką cenę przewidujecie w podstawie za 1.0 sce bo ja 37900 bez klimy. Średnia 40-42 i najwyższa 45-50.
Jest niepisana zasada, że nie kupuje się samochodów z pierwszego roku produkcji, a najlepiej kupować poprawione modele po lifcie.
Raczej odchodzą już te czasy kiedy ta zasada była silnym argumentem.
Dziś większość komponentów do produkcji czy montażu jest wspólna i używana w wielu modelkach, nawet markach, przez co jest sprawdzana i ewentualne wpadki są eliminowane.
Od dawna nie było słuchać o większej wpadce żadnego z producentów.
Zmienili sposób wprowadzania na rynek nowości.
Np nowe silniki wprowadzają w produkowanych modelach, a dopiero po 2 latach model ten pojawia się w nowej "budzie".
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-02-21, 15:26
tommylee1 napisał/a:
Raczej odchodzą już te czasy kiedy ta zasada była silnym argumentem.
Dziś większość komponentów do produkcji czy montażu jest wspólna i używana w wielu modelkach, nawet markach, przez co jest sprawdzana i ewentualne wpadki są eliminowane.
Moim zdaniem nie, bo nadal są wpadki w pierwszych rocznikach i wzywają później na akcje serwisowe, bo coś źle przykręcali albo umieścili.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-22, 07:44
W Renault zawsze pierwsze roczniki auta są niedopracowane tak było np. z megane I II, laguna I II dopiero po lifcie poprawili jakość np elektroniki znacząco, zmienili wnętrze.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-02-22, 14:08
Z lektury forum wynika że najmniej awaryjne Dustery 1są z 2010 - mój jest też tego przykładem- przez prawie 10 lat tylko kabelek od klaksonu i po 100 tyś gumy w zawieszeniu przednim - nawet akumulator i wydech mam fabryczne
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2020-02-22, 17:44
Luki, Tom i Vulkan... nie macie racji. Istnieją auta w koncernie reno które mają zaprojektowana awaryjność i nawet liftingi nie poprawiają pewnych wad - niektóre wady usuwane są dopiero w kolejnej generacji modelu, a niektóre ciągną się dekadami. Mam auto z końca produkcji - powinno być stosunkowo bezawaryjne a jest kurewsko awaryjne. Owszem są to drobne uciążliwości ale po podsumowaniu wszystkich wydatków taniej wychodzi nowa dacia niż reno w wieku do 5 lat. Clio 4 z początku produkcji? - 2 akcje serwisowe a od początku było w nim widać pewne oszczędności na użytych materiałach. Większość opinii o autach to albo opinie dziennikarzy, albo użytkowników czasowo użytkujących nowe auto do przebiegu ile tam natrzepią w okresie gwarancji z reguły 60-120 tys. km; albo opinie użytkowników "handlarzy" sprowadź auto, pojeździj rok i sprzedaj - co oznacza, że nie podadzą awaryjności rzeczywistej albo pewne wady chwilowo nie wystąpią. Nie bez przyczyny renówki są najtańsze wśród używek. Wg mnie renówki i ich pochodne są od nastu lat najbardziej awaryjnymi autami na rynku. Bezawaryjne egzemplarze to raczej wyjątek niż reguła. Z tym, że jak ktoś jeździł starymi trupami i kupił nowsze reno to kilka drobnostek utrzymuje u niego opinie "bezawaryjnego" auta a rzeczywistość jest taka, że to jednak awaryjne auto bo jak ktoś używa auta od nowości z salonu to wie co to faktyczna bezawaryjność. U mnie sypie się całe mnóstwo pierdółek - tu parę setek, tu parę setek co sumarycznie daje dodatkowe tysiące rocznie co w wieloletnim podsumowaniu pokrywa róznicę pomiędzy tanim reno a autem "droższej" marki.
Ostatnio zmieniony przez straszna_maruda 2020-02-22, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-02-22, 19:10
Na początku tego wieku Renault eksperymentował z nowymi niedopracowanymi technologiami na klientach - zepsuł sobie opinię Laguną 2, Scenikiem 2, Megane 2 czy Clio 3. Pomimo spektakularnej poprawy jakości i trwałości nie odzyskał już zaufania klientów. Ale jak chcesz Renault które Cie zadziwi niezawodnością kup np Lagunę 3 - mam wśród znajomych sporo egzemplarzy i jeśli tylko nie są naprawione "z przystanku autobusowego" to są super niezawodne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum