Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:06
Najlepiej 1.6t rodem z WRC ..... czy komuś się nie pomyliły marki przypadkiem ?
100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem ....
Jak ktoś chce na pakę wrzucać 2 tony i jeszcze grzać 180 km/h to pomylił salony ....
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:16
Po 1 mowa o dusterze, po 2 problemem 1.6 z dokkera nie są osiągi, ale spalanie. To po prostu słaby silnik palący w mieście ~10 litrów. A do tego krótka skrzynia, dzięki której są "osiągi" sprawia że trasa z rozsądnym spalaniem i relatywnie niską głośnością to max 90km/h.
Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :)
Jeżeli dla kogoś mocny silnik = zapier...nie to chyba nie ma pomylił salon :)
DrOzda napisał/a:
100 KM do lekkiego Dokkera wystarczy w zupełności do bezpiecznego podróżowania po autostradzie z dopuszczalną prędkością maksymalną i ładunkiem ....
Jeździsz lodgy 140km/h ? :|
Człowieku - o czym Ty piszesz ? Jakie masz wtedy obroty ? 4500 ?
Ostatnio zmieniony przez DIYowiec 2015-09-04, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 09:33
Zgadłem ;]
Jako osiągnięcie do odhaczenia - można, ale do jazdy, jazdy - utrapienie, pomijając względy bezpieczeństwa.
O spalanie nie zapytam, ale kiedyś z ciekawości sprawdzę i może nagram nawet film z tego.
Tak czy inaczej spalanie jest daleko od zadowalającego, raczej na granicy akceptowalnego, nawet biorąc pod uwagę miasto i krótkie przeloty.
Dlatego nowy silnik by się przydał. Szczególnie benzynowy, a jak benzyna to TYLKO uturbiona. I to wcale nie dlatego żeby robić na niej 200 koni, tylko by dmuchała od dołu, dając wysoki moment od niższych obrotów. Wtedy ze skrzynią 6 biegową można by jechać i w trasie, choć i tak 140 w tak aerodynamicznym samochodzie to przesada, ale nawet 120km/h przy tych 2500 obrotów byloby spoko.
Samochód spalałby mniej, jeździłby lepiej i gwarantuję że masa ludzi kupowałaby ten silnik.
Egzystencja na poziomie renault sprzed półtorej dekady to nie jest szczyt marzeń.
Miejmy tylko nadzieję że dacia nie pójdzie drogą koreańskich koncernów.
Wynik z wczoraj z podmiejskiej jazdy we 2 osoby, bez ładunku i bez włączonej klimy: 70-80km/h - 5.5-6l / 100km. 90-95km/h - 7.5l / 100km/h. Spalanie godne superba 2.0 tsi :)
Jeżdżę benzynową Octavią 1,6. Średnie spalanie w trasie to 7-7,5 l/100 km (jazda bez żadnych szaleństw). Dokker to jednak wielka (wysoka, szeroka) maszyna i ma prawo palić więcej.
Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014 Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2015 Posty: 163 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-04, 12:40
Jeżdżę superbem w trasie. Wynik podobny, może ciut wyższy, tylko że prędkości inne,autostradowe. W mieście spalanie podobne-wczoraj na zbiorniku średnio 10.9. Znajomy normalnie jeżdżąc w 370z wc mieście na litr-dwa więcej. W trasie przy 120 km/h mam spalanie jak rs6:)
Można mówić co się chce, ale silnik jest słaby. Dowodem na to jest porównanie clio kombi i dokkera z tymi samymi silnikami 1.5ści. Tutaj dokker nie spali więcej niż litr nad to co wypali clio.
Smutne fakty.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-08, 09:34
W tym długim wątku była informacja że problem dotyczył złej jakości panewek silnika składanego w Meksyku. Zły blok miał ostatnią literę numeru K a poprawiona wersja L.
W Europie te silniki mieli robić w Rosji ale nie wiem jak ostatecznie jest ...
Zresztą jeśli objawy pojawiają się po kilku kkm to świadczy o błędzie montażu czy wadliwych częściach a nie błędzie w konstrukcji.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-01-08, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie wczoraj czytałem późno w nocy ten wątek i wydaje mi się, że ktoś tam też pisał, że L też niekoszerna, ale byłem taki zmęczony, że równie prawdopodobnie mogłem zrozumieć, że L to rozmiar bluzki króliczka miesiąca playboya :)
Gdzie te silniki mają pole numerowe? Da się to odczytać bez jego wyciągania?
PS stosownie do ww. forum podobno w jednym z Nissanów Micra panewka zaczęła stukać już po 700km....
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez pala127 2017-01-08, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Zabiegany całym dniem dzięki za linki. Ogarnać to wszystko nie dam rady . I szczerze spodziewałem sie bardziej prostej wypowiedzi . Czym zasadniczo się róznia .Tak poprostu w paru słowach. Mimo to i tak dzięki . Sugestie że mi i się nie chce też rozumie. Dziękuje
MPi - 2 zawory na cylinder, napęd rozrządu paskiem zębatym, brak zmiennych faz rozrządu, konstrukcja z połowy lat 1990-tych, będąca rozwinięciem projektu z lat 1980-tych, opartego na motorze z lat 1960-tych.
SCe - 4 zawory na cylinder, napęd rozrządu łańcuchem, zmienne fazy rozrządu, wiele nowoczesnych technik wytwarzania i wykończenia, zaprojektowany od podstaw pod koniec pierwszej dekady lat dwutysięcznych jako część licznej rodziny jednostek modułowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum