DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zawieszenie MCV
Autor Wiadomość
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-10-02, 11:40   Zawieszenie MCV

a tak zmieniając temat to miał ktoś jakieś problemy z zawieszeniem tylnym w MCV.??
Pytam bo doszły mnie plotki że bardzo szybko siada. Wieść ta mnie bardzo zdziwiła gdyż zawieszenie to raczej atut MCV, był i chyba jest. No ale wypowiedź taką usłyszałem od przypadkowo spotkanego użytkownika MCV. Osoba ta posiada dwie MCV w swojej firmie i bardzo mi narzekała i odradzała zakupu.

Samochód zamówiony więc odwoływać nie będę ale obawy już mam :mrgreen:

Może ktoś ma jakieś niemiłe doświadczenie z tylnym zawieszeniem?
Ja się po raz pierwszy spotkałem aby ktoś narzekał na zawieszenie :mrgreen: więc mile widziane wasze wypowiedzi.
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-10-02, 11:52   

Siadały to pewnie belki z drążkami skrętnymi w Berlingo, Partnerach i Kangoo. Tylne zawieszenie w Dacii jest proste i pancerne, chociaż na drążkach skrętnych nie było "przeskakiwania tyłu" na zakręcie na nierównej drodze, tak jak w Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 11:56   

No, ciężarówka to jednak nie jest, więc jeśli ktoś wozi tym np tonę cegieł, to nie wiadomo jakie mogą być efekty... <; - "problem" w tym, że bagażnik jest tak gigantyczny, że można nie zwrócić uwagi na przekroczenie jego dopuszczalnej ładowności.

A nieco bardziej serio - czytując różne fora i strony (oprócz naszego jeszcze rumuńskie, francuskie, holenderskie i niemiecki) jeszcze chyba ani razu nie spotkałem się, żeby ktokolwiek zgłaszał jakieś problemy z tym elementem konstrukcyjnym.

Ogólnie wybrano takie, a nie inne rozwiązanie, właśnie ze względu na jego dwie najważniejszej cechy: właśnie wytrzymałość oraz odpowiadającą za nią prostotę.

Co oczywiście nie znaczy, że nie może się zdarzyć jakaś awaria - ale wydaje się jednak, że nie ma się czym zamartwiać.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-10-02, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-10-02, 11:58   

Mi tam nic nie siada a intensywnie jest samochód eksploatowany. Z drugiej strony chyba raz tylko naprawdę ciężkie rzeczy woził jak był zapakowany wódką i napojami na jedno wesele :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2008-10-02, 12:54   

Kratylos napisał/a:
choc oczywiscie to jest zawszenie samochodu osobowego a nie typowe dla dostawczaka...


moze to by pomoglo???

:roll:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-02, 13:31   

Wymieniałem po 10 tys. km amortyzatory tylne z powodu wycieku.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-10-02, 14:09   

Darek napisał/a:
Siadały to pewnie belki z drążkami skrętnymi w Berlingo, Partnerach i Kangoo. Tylne zawieszenie w Dacii jest proste i pancerne, chociaż na drążkach skrętnych nie było "przeskakiwania tyłu" na zakręcie na nierównej drodze, tak jak w Dacii.


wiem sam mam berlingo to tzw przypadłość citroenów i peugeotów i występuje w większości modeli tych marek :-D jedyny plus to bardziej komfortowe jest :mrgreen:


Kratylos napisał/a:
tyl to belka skretna tam nie ma sie co psuc


o ile wiem to w MCV z tyłu nie ma belki skrętnej :shock: w przypadku belki skrętnej jest się co psuć :-/ ale mogę się mylić :lol: :-D


ja cegieł nie będę woził więc się uspokoiłem :mrgreen: :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-02, 14:34   

Cytat:
Wymieniałem po 10 tys. km amortyzatory tylne z powodu wycieku.

Ale amorki są w dużej liczbie modeli i konstrukcji i w Loganie zużywają się po prostu w sposób naturalny, a nie jakiś wyjątkowy - a Twój był chyba w ogóle felerny fabrycznie.

Cytat:
o ile wiem to w MCV z tyłu nie ma belki skrętnej

Jest, jest, tylko chowa się w "osi typu H" (: - poprzeczka w tym "H" jest zdaje się właśnie belką skrętną.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne