Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-27, 12:23
Już Ci odpisywałem na priv , zgodnie z zaleceniami producenta powinieneś użyć oleju zgodnego z normą RN17 lub RN17FE - ten drugi ma mniejszą lepkość przez co stawia mniejsze opory i trochę oszczędza paliwo. Jednakże w wyższych temperaturach szybciej potrafi zerwać film olejowy ze smarowanych części.
Ja bym lał RN17 5W30 koniecznie low-saps ze względu na DPF. Niestety, jak wynika z dyskusji w wątku jest problem z zakupem olejów zgodnych z normą RN17 na rynku, co moim zdaniem stanowi przesłankę do zainteresowania się tymi praktykami przez UOKIK.
Napisałem nawet do nich w tej sprawie ale nikt nie odpowiedział.
Bo firmy olejowe wiedziały gdzie posmarować :D
Olej ciężko znaleźć w detalu właśnie z uwagi na ASO.
Wracając do tematu... Ja zrezygnowałem z wymiany oleju po tzw. dotarciu.
Nie ma takiego przymusu. Myślę, że to kwestia indywidualna więc jeżeli ktoś ma taki kaprys to sobie wymieni i po kilku tys.
dziekuje za odpowiedzi. Ja do instrukcji mam dołączony zeszyt przegladów i sa tam tylko pola na wbicie pieczatki , podpis serwisu i ...tyle. Spróbuje jeszcze podzwonic do ASO. Może po VIN-ie sprawdzą.
pozdrawiam
Nie dostałeś pojedynczej kartki A4 "Karta przeglądów i gwarancji"?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3951 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-27, 15:13
Black Dusty napisał/a:
Nie dostałeś pojedynczej kartki A4 "Karta przeglądów i gwarancji"?
Sądząc po ilości pytań na forum o harmonogramy przeglądów, to mało kto ma coś takiego na piśmie.
U mnie przy zakupie tego nie dawali- dopiero w serwisie "My Dacia" zobaczyłem rozpiskę dla mojego samochodu.
Są rodzaje płynów, ale nie ma pojemności układu hamulcowego, układu chłodzenia czy skrzyni. Tylko silnik.
Sądząc po ilości pytań na forum o harmonogramy przeglądów, to mało kto ma coś takiego na piśmie.
W 2018 coś takiego dostałem i raczej dalej to jest jednym z dokumentów jakie dostaje się przy odbiorze samochodu choć podobno nie są już wyszczególnione w nim jakie płyny są dla danego samochodu wymagane. Myślę że duża część klientów nie jest łaskawa się z nim zapoznać tak jak z instrukcjami obsługi i dlatego często pojawiają się pytania na poziomie samochodowego przedszkola.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-28, 07:24
Piszę o rynku polskim. Wysyłka z Niemiec czy jeden wrocławski sprzedawca na allegro który na wlasną rękę ten olej sprowadza zza granicy to nie jest "dostępny na rynku".
Powiedzmy że prowadzę niezależny serwis i chciałbym kupić kilkaset litrów.....też mam ściągać przez allegro ?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-28, 08:15
Reszta tych olei nie spełnia norm rn17 mają performance rn17 a to nie to samo. Jedynie Elf ma tą normę. Euro tez ma performance rn17 czyli wydajność rn17. Lepiej zapytać się w serwisie jak się ma gwarancję i silnik zatrze to będą grzebać jaki olej był wlewany.
.... i silnik zatrze to będą grzebać jaki olej był wlewany.
Trochę mnie kolega przestraszył, ale nie znam się na olejach to poczytam w necie, a tu piszą, że normy RN17 powodują tylko "dobrze" dla filtrów cząstek stałych, a nie silnika - czy dobrze rozumiem problem z RN17?
Tu o RN17
https://motofocus.pl/informacje/nowosci/79170/olej-eurol-elance-5w30-z-norma-rn17
a tu o technologi Low SAPS (mid SAPS)
https://autokult.pl/27911,co-to-jest-olej-low-saps
Wydaje mi się, że koledzy na początku tematu też tak rozumieli właściwości normy RN17, ale to tylko moje amatorskie przemyślenia o ewentualnej możliwości zatarcia silnika.
do Drozda : wydawanie pojazdu w salonie(podczas odbioru nowego) jak dla mnie odbyło sie w lekkim chaosie. Kupa dokumentów do podpisania i do odbioru przez klienta. Dodatkowo jestem przyzwyczajony w zwiąku z moimi porpednimi 10 samochodami któr ekupowałem jako nowe ,że w intrukcji osługi jest dział dane techniczne i wnich pownny byc zawarte wszystkie techniczne info na temat samochodu więc także normy srodów smarnych. Niestety w Dacii tak nie jest. Podczas odboiru ni erzuciły mi sie żadne kartki , swistki z kalendarzem przegladów , mam tylko zeszyt czy tez ksiązeczke przegladów ale tam nie ma żadnych info technicznych. Także ni eposiadam żadnych info na temat oleju zastosowanego w silniku.
Druga sprawa: producent decyduje czym zalewa silnik. Nie mnie jest oceniac czy olej może zerwac film olejowy cz y nie. Więc nie moge na ten temat dyskutowac bo jest to troche dyskucja bez sensu. Jak kiedys byłu polonezy to jak mechnik usłuszał o oleju 5w30 to by ci tez powiedziłą ,że silnik sie zatrze w upał i by miła racje ale technologie sie zmieniają i dzis nowe silniki moga miec zmienione co nieco i olej 0W20 może byc tym który stossuje sie do silnika 1.5 dCi począwszy do 2018 roku. Wprowadzanie informacji do internetu jako takich wrzutek aby tylko postresowac uzytkowników i samemu coś sprzedac jest dla mnie karygodne.
kolejna psrawą jest róznica miedzy olejem 0W20 a 5W30. tO ZUMPEŁNIE INNE OLEJE. Jesli został zasotowany 0W20 to do nowego silnika nie pownno sie zalewać 5w30 ze zgledu na DIAMETRALNIE INNĄ LEPKOŚC . Po prostu 5w30 bedzie rozbijał niepotrzebnie panewki.jesli ma pan nowy silnik to 0W20 nozna np uzywac przez powiedzmy 30 - 50 tys a potem kiedy troche złapie na panewkach luzu przejśc na "grubszy" np 5w30 . W ten sposób przdłużmay zywotnośc tego silnika.Jesli od razu pan zastosuje 5w30 to o te 30 tys jeździ pan krócej
jeszcze jedna kwestia dla pełnego zrozumeinia. Ja jeżdże samochodem w sposób karygondy. To znaczy uzywam duzo gazu i duzo hamulca . Wykorzystuej w samochodzie jego dynamike na 110% . Po prostu jestem człowiekiem niecierpliwym wjeżdżeniu samochodem. Stad moje samochody nie robia duzych przbiegów. Aha i gdy ich dynamika osłabnie(mw stosunku do nowego silnika) to uznaje silnik za złom. Stąd moja troska o utzymanie jak najlepszej kompresji silnika i niechęc do stosowania w nowym silniku oleju o zbyt duzej lepkosci jesłi mniejsza byłaby wystarczajaca do uzyskania 100% kompresji.
Silnik w tej chwili zachowuje sie dobrze i ma dobra kompresje i chce zalac to co obecnie jest. I tyle. Je;lsi jest to 0W20 to chce zalac 0W20 a jesli 5w30 to 5w30.
jaka jazda takie pisanie. Niecierpliwie . przez to sporo LITERÓWEK a nie błedów ortograficznych czy stylistycznych więc nie ma co sie czepiać bo jak ktos chce to doskonale sens i treść zrozumie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-03-01, 00:26
dd2 napisał/a:
Wykorzystuej w samochodzie jego dynamike na 110% . Po prostu jestem człowiekiem niecierpliwym wjeżdżeniu samochodem. Stad moje samochody nie robia duzych przbiegów. Aha i gdy ich dynamika osłabnie(mw stosunku do nowego silnika) to uznaje silnik za złom.
Wydaje mi się, że Dacię Duster uznasz po 3 dniach za złom... Dobrze dobrałeś samochód do swoich potrzeb ? Bo twój dobór oleju do twojego stylu jazdy jest na bardzo niskim poziomie... Sportowa jazda bardziej wymaga olejów klasy 5W50 czy 10W60...
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2020-03-01, 00:27, w całości zmieniany 1 raz
Ja także planuję niedługo wykonać pierwsze zlanie oleju, ale ten Castrol póki co tak samo jak Elf praktycznie w żadnym sklepie stacjonarnym i internetowym nie do kupienia, jest jeszcze holenderski Eurol, ale zastanawia mnie brak popularności produktów tego producenta na rodzimym holenderskim rynku. W ostatnim czasie pojawił się także YACCO LUBE RN 17 5W30, słyszał ktoś z Was w ogóle jakieś opinie na temat tej firmy?
Ewentualnie czy komuś z Was udało się zakupić w oryginalnym opakowaniu Elfa RN17 w ASO chociażby pod pretekstem posiadania na dolewki?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-06, 14:25
Adam2019 napisał/a:
Ja także planuję niedługo wykonać pierwsze zlanie oleju, ale ten Castrol póki co tak samo jak Elf praktycznie w żadnym sklepie stacjonarnym i internetowym nie do kupienia,
Dzięki za wrzucenie linka, jakoś mi Google nie wyszukało go w pierwszym strzale,ale rzeczywiście da się go kupić i to w raczej zaufanym sklepie,więc nie ma potrzeby kombinowania z innymi markami.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-13, 11:40
Wiem, że RN17 to "nowa" norma Renault.
Ale oto cytat z "wzorcowego" Elf Evolution.
Cytat:
International specifications ACEA C3; API SN/CF
OEMs approvals RENAULT RN17 (compatible RN0700, RN0710)
Jak nie jesteście "warsztatem renault" czyli "OEM", to dla was jest podana norma międzynarodowa tego oleju, europejska ACEA i amerykańska API.
Warsztaty OEM używają RN17. Są do tego zobligowane.
Jest to normalny zwykły olej, jakie obecnie są produkowane. Nawet ze względu na normalną wartość TBN
Cytat:
T.B.N. ASTM D2896 mgKOH/g 7,6
byłbym bardzo daleki o posądzanie go o longlife. Te zazwyczaj mają zawartość KOH w okolicach 10, a nawet powyżej.
Problem z obecnością norm producentów samochodów jest taki, że za oficjalne normy umieszczone na opakowaniu producent oleju musi zapłacić. Inaczej jest tylko "zgodność" z normami. Na opakowaniach jest dużo więcej zgodności, niż oficjalnych potwierdzeń, również API i ACEA. Raczej przy polityce Renault należy unikać "zgodności" marek nie wiadomo skąd, czy też odległych. Handlowcy/importerzy w razie problemów będą odbijać problem na użytkownika.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SSCE
Dołączył: 12 Lut 2020 Posty: 31 Skąd: Kobyla Góra
Wysłany: 2020-04-14, 13:21
odpowiedz o pytanie jaki olej na drugi przeglad w ASO:
"olej wymagany jest ELF lub CASTROL z normą ACEA A3/B4, RENAULT RN 0710 5W40, 4,2 litra . "
gdziekolwiek bym nie szukał to jest tylko olej 5w30 oraz norma C3 (ale akurat ona odpowiada tez a3/B4).
Czy Wy gdzies spotkaliscie tą specyfikacje lub niedawno byliście w ASO na wymianie i wiecie co Wam wlali?
Leją motrio czyli to samo co najtańszy na rynku olej GM i wiele innych "oryginalnych". Nie ma sensu marnować czasu na rozwodzenie się nad tymi normami, niczego to nie zmieni.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-04-14, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum