Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-15, 00:02
Przede wszystkim bzdurą jest twierdzenie "będzie rdzewiał, bo nie ma ocynku". To, że jakieś auto nie ma ocynku nie znaczy, że nie ma innych, skutecznych zabezpieczeń.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-15, 09:05
buladag napisał/a:
Czasem nie psiknij sobie na blachę środkami nazywanymi potocznie cynkiem w sprayu bo czujnik oszaleje z radości. xD
psiknij sobie w oczy tym ocynkiem , ps: nie jesteśmy na ty i odbij ode mnie , napisałem o foresterze i pomiarze lakieru dla informacji i ciekawostki forumowiczów, a dla informacji żeby miernik wykrył warstwę ocynku musie być jednorodna pseudo ocynku w spraju nie wykryje.
Nie masz argumentu na bzdety, które napisałeś, więc wypisujesz jakieś chamskie odpyskówki o psikaniu w oczy, super. A dla przypomnienia to na T to tramwaj staje. Czujnik środek Wurtha o tej nazwie oczywiście wykryje jako ocynk bo zasada jego działania jest tak samo niemądra jak Twoja wypowiedź, że Subaru Forester zardzewieje bo nie ma ocynku i ma "zwykłą blachę Fe" cokolwiek to jest.
Ostatnio zmieniony przez buladag 2020-03-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-15, 09:38
Nie kompromituj się już ,gdzie w poście napisałem że forester zardzewieje bo nie ma ocynku.: to cały mój wpis: "Z ciekawostek nowe Subaru Forester MY2020 za 160 tysi nie ma ocynku w ogóle zwykła blacha Fe, tylko maska aluminiowa jest. Dzisiaj sprawdzane. " Gdzie tam jest o rdzewieniu
Naucz się czytać i nie odpisuj już do mnie bo pyskówkę zacząłeś ty, co do fe to wróć do szkoły będziesz wiedział że to stal zwykła Fe/Zn stal ocynkowana.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-18, 21:36
Ocynk nie jest najlepszą metodą zabezpieczania przed korozją. Do bardzo duże uogólnienie. Zabezpiecza przed korozją elektrochemiczną, czyli taką z udziałem wody. Ale jest jeden warunek - korozja musi wpieprzać cynk. Chroni tylko cynk nie pokryty warstwą lakierniczą. Ocynk to taki listek figowy zakrywający niedoskonałości warstwy lakierniczej. Przy katoferozie nie ma sensu stosowania ocynku. Części są malowane "galwanicznie" równą warstwą farby. Niezależnie od dostępu. Osiadająca farba izoluje przepływ prądu, tak że na koniec prąd maluje wszystkie trudno dostępne miejsca, których nie da się pomalować za pomocą klasycznych metod lakierniczych. W takich miejscach ocynk chronił.
Dla producentów takie pomalowanie (podkładowe) jest wystarczającym zabezpieczeniem na okres gwarancji jaki dają, więc nie stosują ocynku. Co nie stoi na przeszkodzie, że zabezpieczenie, jak od ocynku każdy sam może dołożyć. Wystarczy zaadaptować metodę z przemysłu okrętowego, ale to już każdy niech doczyta sam, oraz opracuje technologię dodatkowego zabezpieczenia swojego samochodu. Części zabezpieczające będzie trzeba preparować galwanicznie, przez nakładanie warstwy cynku.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-06, 16:46
telecaster1951 napisał/a:
I mi Logan zaczął rdzewieć. Po niecałym półtora roku zaczął korodować pas tylny od strony podwozia. Dramat.
Ciekawe co mi ASO powie na to.
przydało bu się wrzucić jakieś zdjęcie. Mój Logan ma 4 lata, przebieg prawie 40tyś km i korozję którą gdzieś tam zauważyłem to na przednim amortyzatorze
Wysyłam zdjęcia. Sorry za jakość, ale nie miałem jak wejść pod auto.
Powiem szczerze. Właśnie straciłem jakikolwiek szacunek do marki. NIGDY w życiu nie kupię już ani Dacii ani Renault. Nie może być tak, że roczne auto zaczyna rdzewieć. To jest zwyczajnie niedopuszczalne. Sprzedałem poprzednie auto, bo miałem dość rdzewienia, myślałem że z nowym autem, chociaż do końca gwarancji będzie spokój, ale nie. Rdzewieje od nowości.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-07, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Powiem szczerze. Właśnie straciłem jakikolwiek szacunek do marki. NIGDY w życiu nie kupię już ani Dacii ani Renault. .
bardzo mi przykro i wcale się nie dziwię.
Nienawidzę rudej szmaty i o ile widzisz to w starym aucie to jakoś potrafisz sobie to wytlumaczyć wiekiem auta i boli to mniej ale gdy wydajesz kupę kasy na nowe auto i po roku odkrywasz coś takiego - to gorycz jest jeszcze większa.
Tu niestety wychodzi niechlujność dacii. Można się spuszczać jak to doskonały jest proces kataforezy ale jeśli blacha jest słabej jakości to tylko ocynk jest w stanie nieco przeciągnąć w czasie proces korozji. Ja już mialem wplaconą zaliczkę na dustera ale gdy zobaczyłem w jakim stanie przyszło do dealera nowe auto... a potem przyjrzałem się dokładniej jak te auta są wykonane i spasowane... to odpuściłem po raz kolejny tę markę. A co kilka lat gdy zmieniam samochód , podchodzę do tego auta , ogladam , kombinuję... i w końcu zniechęcam się patrząc jak to jest zrobione.
Pozostaje zyczyc powodzenia w walce z ASO. Oni to zrobią ale pytanie jak - zgrubnie oczyszczą, zamalują i bujaj się czy zabezpieczą to porządnie. I pytanie co dzieje się w innych miejscach podłogi. Wjedź na kanał i dokładnie pooglądaj cały spod, szczeglnie w okolicach mastyk, łączeń, miejsc zgrzewania.
Ale mimo wszystko broniłbym Renault. Mialem megankę 2 i lagunę 2 i naprawdę, tam ciężko było się rdzy doszukać mimo że szczególnie zwracam na to uwagę. Chyba ze ostatnimi laty też podupadli.
Renault może sobie być lepsze, ale ASO jest to samo. U znajomego w Kia bawili sie ze stukaniem rok. As w koncu doszli co jest nie tak. W Renault dostaniesz odpowiedź TTTM I bujaj sie.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-08, 08:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-08, 08:26
Jak masz auto po bombie w tył to trudno żeby nie rdzewiało w tym miejscu, takie auto się sprzedaje a nie trzyma. Miałem kilka renault i dacii żadne nie rdzewiało od spodu raczej to były niedoróbki lakiernicze.
PS: Tak patrząc na te zdjęcia to wygląda jak by było walone młotem w tym miejscu jak była naprawa to zgłaszaj do aso reklamację.
Otóż ze źle działającą klimatyzacją w DD1 nie było tak, jak sugerujesz, że działa Renault (choć mam do nich swoje zastrzeżenia, ale mniejsze do innych, np. Skody, też miałem): najpierw próbowano mówić, że to kwestia niewłaściwej obsługi, ale szybko - pewnie zbyt wiele osób zgłaszało błędy - przyjęto, ze jest problem. jego rozwiązanie zajęło ponad rok, a w tym czasie zapewniono mnie, że wada zostanie usunięta nawet po upływie gwarancji. I tak się stało - znaleziono źródło złego działania (jakiś czujnik) i naprawiono to.
A co do rdzewienia: pierwszym Dusterem jeździłem ponad 170 tys. km. Miał różne wady i różne zalety, ale ne pewno nie rdzewiał.
Ostatnio zmieniony przez piku 2020-06-08, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie do producenta, do ASO mam pretensje, że nie zabezpieczyli miejsca naprawy. Co dzisiaj usłyszałem? Że to przez NIEWŁAŚCIWE UŻYTKOWANIA AUTA! Według nich w tym miejscu nie było nic robione. Jutro mam przyjechać na EKSPERTYZĘ, bo oni nie poczuwają się do winy. Jeszcze mi stwierdził że to nie rdza a fluidol...Fajne podejście, nie ma co. Pierwszy raz widzę osypujący się fluidol. Luźne śruby mocujące zderzak? Niemożliwe to jest, pewnie przez to że miałem zakładane czujniki. Ale czujniki zakładało ASO. Odpowiedź? Niemożliwe. Proszę reklamować w zakładzie gdzie zakładał Pan czujniki. Ale to Wy. Niemożliwe. I weź dyskutuj. Mówię im że robiłem to na Voucher, więc trudno żeby robił to ktoś inny, a w odpowiedzi, że będą sprawdzać.
Jutro pojadę i zobaczę co powiedzą.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-08, 11:02, w całości zmieniany 4 razy
do ASO mam pretensje, że nie zabezpieczyli miejsca naprawy. Co dzisiaj usłyszałem? Że to przez NIEWŁAŚCIWE UŻYTKOWANIA AUTA! Według nich w tym miejscu nie było nic robione. Jutro mam przyjechać na EKSPERTYZĘ, bo oni nie poczuwają się do winy. Fajne podejście, nie ma co. Luźne śruby mocujące zderzak? Niemożliwe to jest, pewnie przez to że miałem zakładane czujniki. Ale czujniki zakładało ASO. Odpowiedź? Niemożliwe. Proszę reklamować w zakładzie gdzie zakładał Pan czujniki. Ale to Wy. Niemożliwe. I weź dyskutuj.
Jutro pojadę i zobaczę co powiedzą.
Skoro jakieś ASO tak się zachowuje, to napisz, które, żebyśmy wiedzieli i nie korzystali.
Mojej pierwszej daci bije już 8 rok , nowe auto oddałem na powłokę zew plus profile wew. skorodowały tylko te elementy których dodatkowo nie zabezpieczyłem.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2020-06-08, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-25, 08:18
Zapraszam do oglądania mojego filmu :
Czy Dacia ma ocynk? Obalam mit na podstawie testu nowej Dacii Logan! To koniec śmiechów z Dacii! →
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=19051
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum