Gdyby ta bzdurna zasada była prawdziwa, to silnik forda T byłby lepszy od większości współczesnych silników...
Jest? (;
macminer napisał/a:
priorytetem - jest nim raczej trwałość i prostota budowy
Wszystko oczywiście jeszcze się okaże, ale jedno i drugie nie powinno odbiegać od pozostałych jednostek z rodziny H, która w większości składa się z motorów powszechnie uważanych za udane.
(Chyba jedyny trochę problematyczny 1,2 TCe padł zdaje się raczej ofiarą kłopotów z jakością produkcji - być może wywołanych pośpiechem lub eksperymentami oszczędnościowymi? - bo konstrukcyjnie nie odbiega jakoś bardzo od rodzeństwa).
Jeśli ktoś naprawdę ich potrzebuje (???), to akcesoryjne można bezproblemowo założyć do każdego auta za ułamek ceny zestawu fabrycznego - wpisywanie ich na listę wyposażenia obowiązkowego jest więc raczej dość bezsensowne...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3963 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-19, 08:46
pikodat napisał/a:
ja kupujac powiedziałem:
MUSI być klima (odpada OPEN), MUSZĄ być lusterka elektrycznie podgrzewane (zwiększa bezpieczeństwo zimą)...
Tak szczerze mówiąc przez 2 lata działanie podgrzewania lusterek zauważyłem tylko raz i była to specyficzna sytuacja w korku w tunelu, związana jedynie z zaparowaniem lusterek. Działanie tego podgrzewania na zamarznięte czy mokre lustra jest mocno dyskusyjne.
A decyzje co warto brać a czego nie jednak muszą spoczywać w 100% na kupującym, bo drogi wyboru potrafią być bardzo kręte. Ja np. najpierw wybrałem kolor lakieru a ten kolor dość mocno określił wersję wyposażenia
Dobra sugestia wiec musi być:
(a) LPG!!!
Trzy isofixy na tylnej kanapie!!
(b)7 os.,
Czujniki tył i podgrzewane lusterka!
The End
Obawiam się, że auta z (a) i (b) na raz łatwo nie znajdziesz.
Najtrudniej do pozostałych warunków dodać LPG.
Wytnij LPG, zobacz jakie auta zostały, popytaj, które z nich najbezpieczniej gazować - jesli jakies takie będzie.
Gdyby ta bzdurna zasada była prawdziwa, to silnik forda T byłby lepszy od większości współczesnych silników...
Jest? (;
To jakaś nadinterpretacja tej zasady. Chodzi o to, że jeśli porównamy silniki na tym samym poziomie technologicznym, to silnik o większej pojemności będzie mniej wysilony, więc potencjalnie bardziej trwały. Między współczesnymi silnikami a tym z Forda T jest parę epok motoryzacyjnych...
Zresztą po chwilowym szale na downsizing wymuszonym normami spalin, producenci zaczęli szukać bardziej sensownych rozwiązań, np. VAG teraz mówi o "rightsizingu", czyli znalezieniu jakiegoś złotego środka, a nie zmniejszaniu pojemności silnika do minimum. Niedługo zresztą ta dyskusja może w ogóle okazać się bezcelowa, jeśli trend do elektryfikacji się utrzyma (co nie jest stuprocentowo pewne, choćby przez obecną epidemię, która może mocno namieszać w gospodarce).
Jeśli ktoś naprawdę ich potrzebuje (???), to akcesoryjne można bezproblemowo założyć do każdego auta za ułamek ceny zestawu fabrycznego - wpisywanie ich na listę wyposażenia obowiązkowego jest więc raczej dość bezsensowne...
Rozumiem, dlatego wpisałem czujniki bo to moge mieć w wersji Laureate, a tak naprawde interesuje mnie kamera cofania, którą też mogę założyć osobiście, ale kamera chyba jest w wersji już wyższej niż Laureate.
Dobra sugestia wiec musi być:
(a) LPG!!!
Trzy isofixy na tylnej kanapie!!
(b)7 os.,
Czujniki tył i podgrzewane lusterka!
The End
Obawiam się, że auta z (a) i (b) na raz łatwo nie znajdziesz.
Najtrudniej do pozostałych warunków dodać LPG.
Wytnij LPG, zobacz jakie auta zostały, popytaj, które z nich najbezpieczniej gazować - jesli jakies takie będzie.
Prawda ofert brak. Pozostaje na placu boju tylko Fiat Doblo 7 os. i silnikiem 1.4 MultiJet 120KM z fabrycznym LPG - o ile da radę zamówić takie cudo z kataloagu (żona bryły nie akceptuje).
Oraz na chwile obecna pozostała Lodgy z wyprzedaży 2019 z silnikiem 1.6 SCe 100KM. (1.0 ??)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-19, 12:31
Za chwilę nie będziesz miał żadnego dylematu bo od wczoraj wstrzymano produkcję w Rumunii. W Maroku nawet jak produkują to będą potężne problemy z transportem. Bierz co jest na placu.
jeśli porównamy silniki na tym samym poziomie technologicznym, to silnik o większej pojemności będzie mniej wysilony, więc potencjalnie bardziej trwały
Dacia Duster: 100 KM / 1,0 dm3 = 100
Volkswagen tiguan: 220 KM / 2,0 = 110
Porsche Macan: 252 KM / 2,0 = 126
BMW X2: 306 KM / 2,0 = 153
...
Co będzie dalej? "Na tym samym poziomie technologicznym, ale jeszcze w cenie aut do X zł, długości powyżej Y cm i w kolorach Z, Ź, Ż"?
Mamy wolność religii, więc wyznawać można oczywiście różne zasady, ale akurat ta o "displacement" zawsze była bzdurą, ponieważ to właśnie _technologia_ jest ważniejsza niż cm3. Również w kontekście trwałości, bo dokładnie tak samo łatwo jest spieprzyć projekt 4-litrowego V8, jak 1-litrowego L3.
(Dla jasności: ja nie chwalę 1,0 TCe 100 - po prostu bez sensu jest ocenianie go przez pryzmat samej pojemności.
Odpuszczam sobie też diatrybę nt współczesnych trendów i producentów, o których też mam złe zdanie, tylko chyba z innych pozycji niż Twoje, bo to temat na książkę, a nie komcia na forum).
macminer napisał/a:
jeśli trend do elektryfikacji się utrzyma
Oby się utrzymał, bo patrząc okiem inżyniera to dowolny silnik spalinowy przez swoją obrzydliwą nieefektywność jest po prostu gwałtem na świętej sztuce techniki ):
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-19, 15:26
Obawiam się że to ostatni rok produkcji Lodgy .
Ja też się wstrzymałem z wymianą samochód aktualnie od tygodnia nie ruszony.
A co do okazji, zobaczcie na kurs euro czy dolara.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-03-19, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Jak zaraz nastapi kryzys to i Dacia wprowadzi rabaty. Teraz im szkoda dac dywaniki. Jak zaraz dealer bedzie mial zaplacic pensje, a auta stoja na placach to i zaczna zakladac wyposazenie dodatkowe w cenie jak to bylo kiedys.
Kryzys da popalić wszystkim, w dobie zaciskania pasa w cenie Dacii beda VW, Toyoty, Grupa PSA itp wiec żeby Dacia była konkurencyjna to fakt dywanik i koło zapasowe w cenie nie wystarczą.......
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1962 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-03-25, 20:06
Wygląda OK z tym, że coś za tania jest. W listopadzie sprzedałem swoja Lodgy przed FL z 2016 roku i przebiegiem 60tyś km za 34500zł. Auto było 7 osobowe, w wersji Laureate i po kolizji przodem ale porządnie naprawione. A tutaj ktoś sprzedaje auto praktycznie nowe w wersji Stepway za 42 tys zł gdzie nowe kosztowało pewnie z 60tyś jak nie więcej , dziwne.
42 tys jest do splaty czyli 36 x 1150 zl, minelo 12 rat x 1150 czyli daje 56 tys, cena wyjsciowa troche za wysoka jak na netto przy silniku 1.6 SCe, gdyby to byl 1.3 TCe 130 KM to rozumiem, że grubo powyzej 60 tys. Mozliwe ze byla tez kwota wstepnej wplaty z 2-3 tys wiec auto wyniosloby 59 tys.
Obliczenia wydają się poprawne,
nie mniej cena atrakcyjna, ale może ktoś na szybko musi się pozbyć samochodu ?
tym bardziej dziwne że trochę w niego zainwestował (przyciemniane szyby, chromowane nakładki na klamki, lusterka, listwa na bagażnik) + pakiet easy service
Pamiętaj tylko że to leasing RCI,
więc w grę wchodzi tylko cesja na inną firmę, nie można tego zrobić na osobę prywatną (stąd może też być nieco niższa cena)
Tez na to licze ze przy obecnej sytuacji pozbywa sie problemu finansowania auta bo to nie jest mala rata. Moje obecne auto bylo w leasingu na firmę ale rata wynosiła 680 zl. Pozostaje jeszcze 4 lata gwarancji więc auto wydaje sie bezpiecznym zakupem o ile nie ma ukrytych kosztów.
Prawde mówiąc gdybym nawet spłacić auto od razu to moglbym sprzedac za 47-48 tys. z takim przebiegiem, w najbogatszej wersji i wydłużona gwarancja gdzie koszt to pewnie tez kolo 3 tys.
Jeśli ktoś ma chęć kupić auto to proszę, ja mam zawieszoną działalność i na chwilę obecną nie mogę odwiesić wiec leasingu nie przejmę. Powodzenia dla chętnych.
Trochę odkurzę temat ale zdaję się autor czekał na Lodówkę w gazie i oto w Francji się pojawiło :
Lodgy ECO-G 100 BVM z LPG - cena za stepway - 15000 euro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum