Wysłany: 2019-07-01, 08:57 Jakie opony całoroczne polecacie do Sandero Stepway ?
Witam !
Moja Wymarzona Dacia Sandero z wersji oczekującej "no way" nadjeżdża do wersji stepway i to na letnich oponach Michelin Energy Sawer Green + 205/55/16.
I tu mam Pytanie , czy ktoś ma opony wielosezonowe w swojej rakiecie , a jeżeli tak to jakie ? I czy jesteście z nich zadowoleni?
Zamierazam dokonać wymiany opon przy odbiorze auta, więc ww. oponki będę miał do sprzedania , cana regularna na opono to 500 zł/ sztukę , promocyjna 400 zł ja zastosuję jeszcze agresywniejsza promocje
Michelin Energy Sawer Green + 205/55/16. cana regularna na opono to 500 zł/ sztuk
teraz jest promocja - 340 od sztuki
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgJlmvD_BwE
chyba że masz "inną lepszą wersję "
ponieważ oddawałem stare auto córce i musiałem wymienić opony , to kupiłem jej całoroczne Delinte AW5 185/65 R14 86 H .narzekała tylko raz - jak ulice trójmiasta zamieniły się w lodowisko , ale wtedy wszystko się ślizgało
Michelin Energy Sawer Green + 205/55/16. cana regularna na opono to 500 zł/ sztuk
teraz jest promocja - 340 od sztuki
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgJlmvD_BwE
chyba że masz "inną lepszą wersję "
ponieważ oddawałem stare auto córce i musiałem wymienić opony , to kupiłem jej całoroczne Delinte AW5 185/65 R14 86 H .narzekała tylko raz - jak ulice trójmiasta zamieniły się w lodowisko , ale wtedy wszystko się ślizgało
W hameryce nie słyszeli o fiacie , w Singapurze o orlenie , w Japonii o Dębicy a w Polsce o samochodach Samsung . dacie też kupiłem na oponach kompletnie nieznanego mi producenta - ale są ok.
W hameryce nie słyszeli o fiacie , w Singapurze o orlenie , w Japonii o Dębicy a w Polsce o samochodach Samsung . dacie też kupiłem na oponach kompletnie nieznanego mi producenta - ale są ok.
Ja generalnie sie nie czepiam i nie miałem z tym problemu moga być opony budżetowe i produkowane w Chinach i one generalnie są ok bo na licencji porządnych firm i na ich maszynach produkowane, Natomiast nie odważył bym się na made i China i designed by China, za dużo szczęścia na raz. Miąłem saudyjskie Zeteex na lato i Imperiale na zimę , super tanie i na prawdę trwałe.
Marka: Dacia
Model: Duster II / Duster II / Dokker Van SCe
Silnik: 1.5 dCi / 1.3 Tce / 1.6 Sce
Rocznik: 2018/2019/2018
Wersja: Essential Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2018 Posty: 199 Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-07-01, 15:09
ja na jednym Dusterze (w sumie drugim) mam założone od dwóch lat Goodyear Vector 4seasons suv 4x4, a na drugim od roku Goodyear Vector 4seasons GEN2 suv 4x4
w zimowych warunkach (drogi nieodśnieżone, wiejskie) sprawują się bardzo dobrze (jeśli nie doskonale - w trakcie zimy te pierwsze założyłem zamiast uniroyali MS plus 66 z przebiegiem ok 20 tys - i stwierdziłem ze nareszcie czuje się pewnie na drodze, natomiast latem - wyjazdy wakacyjne - też bez zastrzeżeń - ale i bez jakiejś odczuwalnej różnicy w stosunku do firmowych Continentali....
1. Nie ma takich opon. Są opony całoroczne Nokian Weatherproof.
2. Opony całoroczne zazwyczaj zużywają się szybciej od letnich/zimowych. Powodem jest skład gumy, która musi znieść zarówno ekstremalnie wysokie, jak i niskie temperatury. Nokiany nie są wyjątkiem, jeszcze szybciej zużywają się Continentale czy Bridgestone'y. Natomiast Nokiany są bardziej zimowo-letnie niż letnio-zimowe, a ostatnie zimy to żadne zimy.
3. Według niektórych testów Michelin CrossClimate+ spośród całorocznych zużywają się najmniej. Ale są drogie.
Mam to samo doświadczenie, dwa i pół roku i do wymiany - sądziłem, że chociaż 4 sezony wytrzymają - zatem z premium zszedłem na budget czyli krajową Dębicę Navigator - obaczymy!
1. Nie ma takich opon. Są opony całoroczne Nokian Weatherproof.
2. Opony całoroczne zazwyczaj zużywają się szybciej od letnich/zimowych. Powodem jest skład gumy, która musi znieść zarówno ekstremalnie wysokie, jak i niskie temperatury. Nokiany nie są wyjątkiem, jeszcze szybciej zużywają się Continentale czy Bridgestone'y. Natomiast Nokiany są bardziej zimowo-letnie niż letnio-zimowe, a ostatnie zimy to żadne zimy.
zazwyczaj na zewnątrz, w słońcu?
Mam w drugim samochodzie cały rok Chińskie zimówki. Od 3 lat samochód parkowany jest pod chmurką i nic się nimi nie dzieje niepokojącego.
Eutreia napisał/a:
Mam to samo doświadczenie, dwa i pół roku i do wymiany - sądziłem, że chociaż 4 sezony wytrzymają - zatem z premium zszedłem na budget czyli krajową Dębicę Navigator - obaczymy!
Mam w drugim samochodzie cały rok Chińskie zimówki. Od 3 lat samochód parkowany jest pod chmurką i nic się nimi nie dzieje niepokojącego.
Nic w tym dziwnego. Paradoksalnie opony o gorszych właściwościach jezdnych mogą być trwalsze i vice versa. Trudno stworzyć gumę/oponę, która jednocześnie spełniałaby wszystkie kryteria (m. in. przyczepność w różnych warunkach, hałas, opory toczenia oraz trwałość). Dużym plusem Nokianów jest zachowanie w warunkach zimowych - tu zdecydowanie zwyciężały w testach opon całorocznych. Ale na pewno nie trwałość.
Ja w poprzednim aucie miałem te Nokiany (15") i byłem z nich bardzo zadowolony. Dla mnie podstawowym kryterium było bezpieczeństwo. Jestem w stanie zapłacić raz na 3-4 lata za komplet opon, jeśli choćby raz w tym okresie uratują mnie przed groźnym wypadkiem. Różnica w drodze hamowania pomiędzy dobrymi a byle jakimi oponami to czasem kilka, a czasem kilkanaście metrów, które mogą decydować o życiu lub śmierci (moim, pasażera, pieszego, rowerzysty itd.). Zwłaszcza w warunkach jesienno-zimowych droga hamowania i trzymanie boczne może być niespodzianką (niespodziewane oblodzenie, błoto pośniegowe itp.).
Trudno wyciągnąć jednoznaczne wnioski z zamieszczonych zdjęć, ale ja widzę tu zarówno spękanie od promieni UV (drobne powierzchniowe pęknięcia), jak i spore zużycie, które wskazuje na dynamiczny styl jazdy (ewentualnie niewłaściwe ciśnienie).
Dziś zamontowałem opony goodyear 4seasons. Nie przypominam sobie, żeby tak dobrze dacia prowadziła się na nokianach, do tego samochód w końcu jedzie prosto.
"Będzie Pan zadowolony". To prawdopodobnie optymalny wybór (jeśli ktoś nie chce zaszaleć i kupować Michelinów).
Zaniepokoiło mnie jednak "samochód w końcu jedzie prosto". To nie powinno zależeć od samych opon. Patrząc na zdjęcia twoich Nokianów zauważyłem mocne starcie bocznych krawędzi i zastanawiałem się, czy nie było to wynikiem złego wyważenia kół lub niewłaściwego ustawienia zbieżności kół ewentualnie zbyt niskiego ciśnienia w oponach. Sprawdzałeś ostatnio zbieżność kół?
"Będzie Pan zadowolony". To prawdopodobnie optymalny wybór (jeśli ktoś nie chce zaszaleć i kupować Michelinów).
Zaniepokoiło mnie jednak "samochód w końcu jedzie prosto". To nie powinno zależeć od samych opon. Patrząc na zdjęcia twoich Nokianów zauważyłem mocne starcie bocznych krawędzi i zastanawiałem się, czy nie było to wynikiem złego wyważenia kół lub niewłaściwego ustawienia zbieżności kół ewentualnie zbyt niskiego ciśnienia w oponach. Sprawdzałeś ostatnio zbieżność kół?
Michelinów w warsztacie nie polecali drogie i wcale nie lepsze niż goodyear-y . Zbieżność sprawdzana wczoraj była minimalna korekta, koła wyważane miałem raz w roku . Ciśnienie sprawdzane raz na kilka miesięcy ( czujniki działają jak chcą ). W poprzednim samochodzie dobrze jak raz w roku sprawdzałem ciśnienie i z oponami nic sie nie działo.
Wysłany: 2020-04-07, 23:33 Re: Opony Nokian to totalny szajs
brzuch0 napisał/a:
Po 3 latach i 45 tyś km Nokian Waterproof nadają się na śmietnik. Całe są popękane ...
macminer napisał/a:
1. Nie ma takich opon. Są opony całoroczne Nokian Weatherproof.
...
4. Pękanie opon to często wynik nadmiernej ekspozycji na promienie UV. Parkujesz zazwyczaj na zewnątrz, w słońcu?
Miałem owe Nokiany przez rok i 21.000km zanim nie skasowali mi Dustera.
U mnie też były popękane, choć nie tak bardzo.
Mocno mnie rozczarowały, gdyż od 12 lat mało które z moich aut było garażowane i nigdy nie widziałem takiej lipy nawet na 10-letnich kapciach.
Ewidentnie wina opon.
Swoją drogą - tak trochę z przypadku wyszło, że mam w 2 moich nowych autach i letnie i zimówki.
Jak dopiero zaczynała się panika związana z wirusem, uznałem, że czas wymienić na letnie i mieć temat z głowy.
W końcu już kalendarzowa wiosna, a przymrozków zimą w zachodniopomorskim prawie nie było.
I co?
Tydzień po wymianie -5st.C nocą, lekki śnieg i skrobanie szyb ranem.
No myślałem, że szlag mnie trafi...
Strasznie żałuję, że choć w jednym z aut nie mam całorocznych.
A ja właśnie zakupiłem komplet całorocznych do Sandero.
Wahałem się między zimówkami średniej klasy, budżetowymi zimówkami z kompletem felg stalowych i właśnie całorocznymi (i ewentualną późniejszą sprzedażą letnich Bridgestone'ów Turanza, na których kupiłem samochód, jeśli te całoroczne sprawdzą się również w lecie).
Wybrałem nowość Nokiana - Seasonproof. Mało jest o nich na razie opinii czy testów, a te Weatherproof'y, jak piszecie, często parciały, ale ten nowy model niby całkiem przeprojektowany i może ciut inna mieszanka. Cena dość niska jak na markę Premium (ale to pewnie zasługa produkcji Made in Russia - no przyznam, że na "ruskich" oponach jeszcze nie jeździłem i lekki dreszczyk emocji jest, czy aby ten Sasza i Wania przynajmniej po trzeźwemu te opony odlewali).
Dość obszerny film od producenta:
https://www.youtube.com/watch?v=68bQe1QMfj4
Jeszcze nie zamontowane, więc jedyne co mogę powiedzieć to to, że przynajmniej świeża produkcja (3320 - wszystkie 4 sztuki), jakichś niedoróbek nie widać (może jednak byli trzeźwi), nawet waga prawie identyczna (7.08 - 7.12 kg, co chyba dobrze świadczy o dokładności wykonania). Bieżnik bardzo wysoki, około 8.5-8.6 mm (w letnich Bridgestone'ach po symbolicznym przebiegu 3000 km - 6.5 mm).
Z wyglądu i w dotyku wciąż bardziej przypomina oponę zimową i o ich właściwości na śniegu raczej jestem spokojny. Czy na mokrym i suchym asfalcie zapewnią wystarczającą przyczepność i precyzję prowadzenia - okaże się.
Według etykiety przynajmniej powinny być ciche (67 dB, wobec 70 dB Turanzy). Opory toczenia też raczej niskie (C, Turanza - B).
Pojeździmy - zobaczymy.
A może ktoś z Was ma już jakieś doświadczenia z tymi oponami?
P.S.
Kupiłem wersję 88H (ta sama nośność i indeks prędkości, co fabryczne, chyba nie było sensu brać takich wzmocnionych XL do lekkiej Sandero).
Ostatnio zmieniony przez velomar 2020-11-17, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum