Ja dzisiaj dzwoniłem do Renault o przegląd i mi zaproponowali 900 złoty. Zobaczymy ile faktycznie policza. Z filtrem gazu. Pytanie do was czy warto wykupić to dodatkową gwarancję na 5 lat do 120tys. Koszt 2300. Jak to wygląda przy przeglądach. Ile wtedy się płaci za przegląd i czy warto to wykupić. Proszę o pomoc bo dużo czasu nie zostało. Przegląd 15 kwietnia.
Dodatkowa gwarancja na 5 lat (bez darmowych przeglądów) kosztowała mnie kilka tygodni temu 1800 zł.
Gdybym chciał kupić Easy service (5 lat gwarancji i 5 lat bezpłatnych przeglądów) to bym zapłacił 3800 zł...
Przy jakim przebiegu Easy Service proponowali za 3800?
tommylee1, Ja tyle dałem za 80 tysięcy. Chciałem tylko gwarancję, ale prosta matematyka pokazała że się nie opłaca. Dopłata to 2000zl. Przegląd kosztuje w ASO 760zl. Nawet jakbym miał swoje części to bym wyszedł 500zl za przegląd. Tak wycyrkluję wizyty że będę miał 5 przeglądów. To mamy już 2500zl za same małe przeglądy. Do tego mamy jeden duży przegląd w tym czasie, który kosztuje znacznie więcej. To są ceny z zeszłego roku. Za 4 lata na bank podskoczą, bo rzad zrobil z naszej gospodarki prostytutkę.
Generalnie sama FNS się nie opłaca.
Ja dzisiaj dzwoniłem do Renault o przegląd i mi zaproponowali 900 złoty. Zobaczymy ile faktycznie policza. Z filtrem gazu. Pytanie do was czy warto wykupić to dodatkową gwarancję na 5 lat do 120tys. Koszt 2300. Jak to wygląda przy przeglądach. Ile wtedy się płaci za przegląd i czy warto to wykupić. Proszę o pomoc bo dużo czasu nie zostało. Przegląd 15 kwietnia.
Dodatkowa gwarancja na 5 lat (bez darmowych przeglądów) kosztowała mnie kilka tygodni temu 1800 zł.
Gdybym chciał kupić Easy service (5 lat gwarancji i 5 lat bezpłatnych przeglądów) to bym zapłacił 3800 zł...
Przy jakim przebiegu Easy Service proponowali za 3800?
1km ;)
p.s Auto kupowałem za gotówkę jeśli to coś zmienia...
tommylee1, Ja tyle dałem za 80 tysięcy. Chciałem tylko gwarancję, ale prosta matematyka pokazała że się nie opłaca. Dopłata to 2000zl. Przegląd kosztuje w ASO 760zl. Nawet jakbym miał swoje części to bym wyszedł 500zl za przegląd. Tak wycyrkluję wizyty że będę miał 5 przeglądów. To mamy już 2500zl za same małe przeglądy. Do tego mamy jeden duży przegląd w tym czasie, który kosztuje znacznie więcej. To są ceny z zeszłego roku. Za 4 lata na bank podskoczą, bo rzad zrobil z naszej gospodarki prostytutkę.
Generalnie sama FNS się nie opłaca.
No zobaczymy.
Ja uznałem,ze dopłata 2000 za przeglądy to nieporozumienie, tym bardziej, że pierwszy przegląd po roku to tylko wymiana filtra kabinowego (jeśli chodzi o części).
Ile za niego zapłacę w ASO (robocizna)? 200zł? (filtr mam swój. Oryginał Renault jakieś 40 zł)
Tak naprawdę kosztowne przeglądy (z olejem) są co 2 lata. (a jak pisałem w innym wątku - w moim ASO z moimi częściami płacę łącznie ok. 500 zł za taki "większy" przegląd).
Poza tym z moimi przebiegami rocznymi rzędu 3000 - 4000 km rocznie to te najdroższe przeglądy (jakieś tam paski, pompy wody itp) to raczej czekają mnie i tak po 5 latach..
W poprzednim Dusterze I taki "duży" przegląd (paski, rozrząd, płyn chłodniczy, pompa wody, płyn hamulcowy) robiłem przy przebiegu 60.000 km po prawie 7 latach od zakupu auta w niezależnym serwisie (łączny koszt w tym części = 800 zł), a z tego co widziałem w harmonogramie, to taki właśnie drogi przegląd jest już po 5 latach czyli po upływie easyservice..
Ja uznałem,ze dopłata 2000 za przeglądy to nieporozumienie, tym bardziej, że pierwszy przegląd po roku to tylko wymiana filtra kabinowego (jeśli chodzi o części).
Taka prawda o tych gwarancjach im dłuższa tym więcej płacisz w ACO. Tylko duża awaria całego silnika trzyma mnie przy tym. Drugi przegląd i bye bye, cała resztę sam sobie ogranę przy aucie, tym bardziej że mam garaż i kanał.
Ja dzisiaj dzwoniłem do Renault o przegląd i mi zaproponowali 900 złoty. Zobaczymy ile faktycznie policza. Z filtrem gazu. Pytanie do was czy warto wykupić to dodatkową gwarancję na 5 lat do 120tys. Koszt 2300. Jak to wygląda przy przeglądach. Ile wtedy się płaci za przegląd i czy warto to wykupić. Proszę o pomoc bo dużo czasu nie zostało. Przegląd 15 kwietnia.
Dodatkowa gwarancja na 5 lat (bez darmowych przeglądów) kosztowała mnie kilka tygodni temu 1800 zł.
Gdybym chciał kupić Easy service (5 lat gwarancji i 5 lat bezpłatnych przeglądów) to bym zapłacił 3800 zł...
Przy jakim przebiegu Easy Service proponowali za 3800?
1km ;)
p.s Auto kupowałem za gotówkę jeśli to coś zmienia...
Czyli jednak te ES, który Ci proponowali i o którym kiedyś rozmawialiśmy w innym wątku nie miał kosztować 2000 zł tylko 3800?
P.S.
Pisałeś, że rocznie zrobisz 3000-5000 km a już Ci po miesiącu 1000 pękł .
Tak .. Dokładnie miało to być 3800 za całość. Te 2000 zł wyszły z różnicy , którą miałbym dopłacić (FNS 1800 zł + ES 2000 zł)
ps.
1000 km "pękło" bo testuję auto i chciałem jak najszybciej "dotrzeć", żeby sprawdzić jego możliwości.. Teraz to taka jazda bez celu tylko dla przyjemności ;) (ostatnio poleciałem Kraków-Tarnów-Kraków autostradą tak, żeby czuć przyjemność z jazdy :) )
Teraz myślę, że będę robił tak najwyżej z 200-300 km na miesiąc... Może w wakacje więcej.
Remi, jeśli jesteś nowym właścicielem samochodu to w dokumentach dołączonych do samochodu powinien być wykaz przeglądów - u mnie był w teczce z instrukcja obslugi. Jeśli nie ma to zwróć się do sprzedawcy.
Informacje dostępne też powinny być na my.dacia.pl po złożeniu konta i wprowadzeniu samochodu.
Terminy i zakres przeglądów może się zmienić, np.: w marcu/kwietniu 2019 dla silnika 1,6SCe zmieniły się interwały przeglądów z 20 na 30 tyś km , więc dla samego siebie wejdź w posiadanie harmonogramu dla Twojego egzemplarza.
_________________ Pozdrawiam
LwG
Bună salutări :)
Ostatnio zmieniony przez tAboon 2020-04-23, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Zajrzałem wczoraj do ASO Dacii/Renault w Lublinie - Nazaruk Serwis (zmiana opon w... Skodzie) i przy okazji zapytałem o ceny wymiany oleju w DD 2 , silnik 1,3 Tce 130 KM (150). Chodziło mi o dodatkową wymianę, przed oficjalnym terminem, czyli po 15 tys. km, zamiast po 30 tys. km (lub 2 latach).
Wymiana (robocizna) oleju i filtru oleju to 140 zł brutto + olej - 35 zł za litr Castrol (taki teraz polecają; czy Motrio to nie był Castrol? Wie ktoś?); filtr oleju - 60 zł.
Dopytałem też o ceny filtrów powietrza - 80 zł; i kabinowego - 55 zł. Za wymianę chcieli tyle, że nawet nie zanotowałem - lepiej wymienić samemu, bo to dość proste.
Podsumowując: gdy będę wymieniał olej po 15 tys. km pojadę do ASO i wydam: 140 zł za robotę, 175 zł za olej i 60 zł za FO, czyli razem: 375 zł.
Gdybym filtry kupił w necie, np. na allegro to wydam na nie: FO - 29,90 + FP - 36,90 + FK - 34,90 = 102 zł (co ciekawe, u tego samego sprzedawcy komplet jest o 2 zł droższy) + 8 zł za najtańszą wysyłkę (trzeba się fatygować do punktu odbioru), lub 20 zł za kuriera do domu. W sumie 122 zł. Olej w Intercarsie - ponad 160 zł z dostawą do domu.
Zatem można w ASO wymienić olej i FO za 140 zł (robocizna) + 190 zł (FO i olej) = 330 zł. za odrobinę fatygi (trzeba poszukać, kupić, zapłacić, umówić się z kurierem, a może nawet czekać na niego w domu o wskazanej porze po telefonie) zyskujemy 45 zł.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-24, 16:41
piku napisał/a:
Zajrzałem wczoraj do ASO Dacii/Renault w Lublinie - Nazaruk Serwis (zmiana opon w... Skodzie) i przy okazji zapytałem o ceny wymiany oleju w DD 2 , silnik 1,3 Tce 130 KM (150). Chodziło mi o dodatkową wymianę, przed oficjalnym terminem, czyli po 15 tys. km, zamiast po 30 tys. km (lub 2 latach).
Wymiana (robocizna) oleju i filtru oleju to 140 zł brutto + olej - 35 zł za litr Castrol (taki teraz polecają; czy Motrio to nie był Castrol? Wie ktoś?); filtr oleju - 60 zł.
Dopytałem też o ceny filtrów powietrza - 80 zł; i kabinowego - 55 zł. Za wymianę chcieli tyle, że nawet nie zanotowałem - lepiej wymienić samemu, bo to dość proste.
Podsumowując: gdy będę wymieniał olej po 15 tys. km pojadę do ASO i wydam: 140 zł za robotę, 175 zł za olej i 60 zł za FO, czyli razem: 375 zł.
Gdybym filtry kupił w necie, np. na allegro to wydam na nie: FO - 29,90 + FP - 36,90 + FK - 34,90 = 102 zł (co ciekawe, u tego samego sprzedawcy komplet jest o 2 zł droższy) + 8 zł za najtańszą wysyłkę (trzeba się fatygować do punktu odbioru), lub 20 zł za kuriera do domu. W sumie 122 zł. Olej w Intercarsie - ponad 160 zł z dostawą do domu.
Zatem można w ASO wymienić olej i FO za 140 zł (robocizna) + 190 zł (FO i olej) = 330 zł. za odrobinę fatygi (trzeba poszukać, kupić, zapłacić, umówić się z kurierem, a może nawet czekać na niego w domu o wskazanej porze po telefonie) zyskujemy 45 zł.
Ooo chyba muszę cenę poprawić, bo coś musiałem źle podliczyć skoro zestaw mam drożej niż każdy z osobna :)
Co do oleju od 2020r Renault zmienił dostawcę z Elfa na Castrola i teraz to jest zalecany olej :)
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-04-24, 17:48
Czytam i nie wierzę, skoro wymiana oleju w silniku co 30 tyś km 😱 to po co mi ten pakiet przeglądów? W roku przejadę maksimum 6 tyś i olej ma być wymieniony przy pierwszym przeglądzie.
Co do obecnej preferencji Castrola, jestem zdania że skoro silnik pracuje na oleju Elf to taki olej powinien być każdorazowo wlewany przy wymianie. Nie jestem zwolennikiem zmiany producenta. ASO oczywiście ma to w głębokim poważaniu, zważywszy że 4 lata od pierwszego przeglądu szybko zleci lub 80 tyś kilometrów a dalej to zmartwienie użytkownika.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-24, 19:01
Nie wiem czy olej nie jest zalecany tylko dla nowych silników. Bo dla aut starszych niż 2 lata chyba i tak leją motrio :) Albo z beczki wszystko-normatywne 5w30 albo 5w40 wciskając klientowi jaki to specjalny olej jest potrzebny :D
W pewnym ASO stały sobie beczki z każdym parametrem i posiadały one parametry zależne od potrzeby :)
dla aut starszych niż 2 lata chyba i tak leją motrio
Gdy w 2013 r. pojechałem na pierwszy przegląd DD1, podano mi dwie opcje: części oryginalne i olej elf, albo wszystko motrio. Ze względu na cenę, wziąłem motrio (było znacząco taniej). Potem znalazłem źródło tańszych części oryginalnych i olejów Elf w internecie i przywoziłem własne, dzięki czemu przeglądy w ASO były znośne.
Teraz zamierzam przywozić własne, bo w ASO, co pokazałem, jest znacznie drożej. Ale tu uwaga: nie wszystko. gdy później, po upływie gwarancji wymieniałem jakieś elementy, np amortyzatory, i w ASO mieli bardzo długie terminy, okazywało się, że w warsztatach niezależnych ceny były bardzo podobne do ASO, a nawet wyższe, choć nieznacznie (właśnie wymiana amorów).
I jeszcze jedno: miałem problem z dziwnym hałasem z okolic koła i pojechałem z tym do zaprzyjaźnionego warsztatu. Zdiagnozowali problem, co miało skutkować dość kosztowną naprawą. Zajechałem do ASO - okazało się, że problemu nie było, a sprawę załatwiono gratis w pięć minut; ważne było doświadczenie z tym modelem auta. Ale żeby nie było za słodko: innym razem komputer pokazał w ASO określoną usterkę. Po jej usunięciu, symptomy były takie same, a komputer pokazał inną usterkę. Zatem płaciłem za dwie naprawy. Tłumaczono mi (nie tylko ASO i wspomniany zaprzyjaźniony warsztat, dokąd jeździłem na bezpłatne konsultacje), że często występuje kilka usterek i trzeba je po kolei usuwać. Klient jest skazany na wskazania komputera i mechaników...
Tak informacyjnie, to ostatnio sprawdziłęm, i ceny roboczogodzin w ASO nie są takie duże jak się wydaje.
- zapytałem w niezależnym serwisie w sąsiedztwie (gdzie mam 7% rabatu) o koszt robocizny wymiany oleju w Dusterze II - 140 zł
- zadzwoniłem do ASO Dacii w Wieliczce (tam mam 5% rabatu) - 121 zł (bez rabatu = 128 zł)
Oczywiście na wymianę oleju "po dotarciu" pojadę z własnymi materiałami do ASO.
Jakkolwiek trzeba robić rozeznanie, gdyż ponad rok temu za wymianę rozrządu z paskami akcesoriów i płynem chłodniczmym z pompą wody w tym niezależnym warsztacie zapłaciłęm 700 zł, a w tym samym ASO w Wieliczce zaproponowali 900 zł.
(oczywiście to koszt samej robocizny - części miałem swoje)
.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-30, 21:47
Ogólnie do 150 olej to norma. U nas 80zl przy naszych częściach Oem renault. Czyli zmiana maks 250 zł.
Serwis jest drogi w rozkładzie godzinowym. U nas jest czynnik ludzki. w ASO jest 5h to jest 5x200 nettto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum