Co do halogenów - Ledy mają po 25W więc niewiele więcej niż Osramy 19W.
Tak, rozumiem- moja uwaga odnosiła się tylko do prób montażu halogenowych H11 zamiast H16
Decyzję o wymianie fabrycznych Osramów H16 powziąłem po tym, że świeciły jak świeczki - praktycznie nie świeciły. No i przez tą żółtawą barwę. Może taka jasność jest lepsza na mgłę, ale ja jednak wolę mieć więcej światła przed sobą. A na rynku nie ma innych halogenów H16 niż tylko 19W.
Ogólnie na internecie jest trochę informacji na temat tego, że zwykłe halogeny H11 i H16 tak naprawdę różnią się jedynie mocą (19W vs 55W) a mocowanie mają to samo.
Tym bardziej dziwne było to, że te Tungsramy H11 5000k 55W nie weszły w mocowanie, a te ledy - też H11 - weszły bez problemu. I przy tych Ledach pewno chwilę zostanę. A jak mi przestaną pasować - wymienię na coś innego. 45 zł za komplet to nie majątek...
W ogóle tu jest fajny artykuł o Ledach w światłach mijania na przykładzie Dustera:
Żółte ledy też widziałem, ale jednak wolę białe. W poprzednim Dusterze też miałem ledy w przeciwmgielnych i nie narzekałem.
Co do filtrów - nie wiem, bo wyrzuciłem opakowania, jakkolwiek odkąd jeżdżę na dziennych to generalnie jest to dla mnie mało ważne. W nocy jeżdżę raz na ruski rok. W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...
a co wspólnego ma filtr UV z jeżdżeniem tylko w dzień?? nie zamierzasz używać tych kupionych Tungstram-ów, jeśli tak to stare żarówki były OK i tak nie widać jak świeca skoro ich nie używasz Z drugiej strony jeśli będziesz używał żarówek bez filtra UV to wypalisz odbłyśnik i następne żarówki będziesz musiał kupić mocniejsze lub wymienić lampy a zresztą Po co Ci mocne światło skoro nie jeździsz w nocy, a szczególnie po co Ci ten szperacz skoro to sprzęt w zasadzie tylko na noc. Jak dla designu tylko to wystarczyłaby ci atrapa takiego szperacza i szukanie elektryka do podłączenia zbyteczne... ;)
Robię z moim autem to, na co mam ochotę i nie muszę się z tego nikomu tłumaczyć.
Poprzednie żarówki nie były ok, bo nie podobała mi się ich barwa światła i gorzej świeciły w nocy.
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.
Jeśli rzeczywiście nie mają filtra UV (ciekawe, czy fabryczne Osramy miały?) - choć myślę, że go mają, bo to jednak nie jest jakaś firma krzak z PRC- to tak jak piszesz - ryzykuję wypaleniem odbłyśnika... Cóż - nie sądzę, żebym zdążył wypalić go w ciągu najbliższych kilku lat - tj. do czasu sprzedania auta i kupna nowego.
Taki sam szperacz miałem w poprzednim aucie i doceniłem kilka razy jego moc w terenie. Wiadomo, że nie jeździ się z nim włączonym na co dzień i tylko poza drogami publicznymi.
To tak jakbyś zapytał po co dopłacałem do napędu 4x4 skoro używam go sporadycznie?
Ale właśnie są chwile, że lepiej go mieć niż nie mieć - po kilku doświadczeniach np. w zimie w górach - w życiu już nie kupiłbym auta 2WD...
Zresztą, żeby rozwiać wątpliwości - żarówki tej serii mają filtr UV...
W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...
keikan napisał/a:
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.
używasz tych świateł raz na 1.5 roku średnio - więc czemu się spinasz?
Super masz budżetowe wysilone węgierskie żarówki premium o obniżonej trwałości z filtrem UV. To promieniowanie niszczy odbłysniki w kilka miesięcy a nie kilka lat więc problem mógłby być nie tak odległy. No ale nie spinaj się bo u Ciebie ten filtr jest.
Swiecisz tym szperaczem w dzień czy jak?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-21, 07:28
keikan napisał/a:
Zresztą, żeby rozwiać wątpliwości - żarówki tej serii mają filtr UV...
Bardzo fajny wątek, może też skorzystam z takich Tungsramów.
Jedna prośba na przyszłość- wrzucaj fotki i obrazki tak ze 2x większe, bo po kliknięciu i otwarciu niewiele się różnią od ich automatycznych miniatur...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-04-21, 07:29, w całości zmieniany 1 raz
W poprzednim Dusterze na 8 lat świateł drogowych używałem może 5 razy...
keikan napisał/a:
Czasem jednak jeżdżę w nocy i wtedy będę doceniał ich świecenie.
używasz tych świateł raz na 1.5 roku średnio - więc czemu się spinasz?
Super masz budżetowe wysilone węgierskie żarówki premium o obniżonej trwałości z filtrem UV. To promieniowanie niszczy odbłysniki w kilka miesięcy a nie kilka lat więc problem mógłby być nie tak odległy. No ale nie spinaj się bo u Ciebie ten filtr jest.
Swiecisz tym szperaczem w dzień czy jak?
Węgierskie? Teraz to już raczej amerykańskie (koncern GE)
Wysilone? trwałość ok 250 h - przy mojej ilości jazdy w nocy to wcześniej wymienię auto niż żarówki...A jeśli nawet -co to jest 50zł za komplet?
Szperacz? Pomimo rzadkich jazd nocnych ( a jeszcze rzadziej nocnego rzadziej off road) jednak wolę go mieć i użyć 2-3 razy w roku niż nie mieć. Zresztą podczas off road nawet nie używam długich, bo wtedy wystarczy sam szperacz..I tak zagłusza wszystkie pozostałe światła swoją mocą...
Węgierskie? Teraz to już raczej amerykańskie (koncern GE)
Wysilone? trwałość ok 250 h - przy mojej ilości jazdy w nocy to wcześniej wymienię auto niż żarówki...A jeśli nawet -co to jest 50zł za komplet?.
Primo od 2018 Tungstram jest napowrót Węgierską marką bo GE sprzedało tę firmę...
Duo pierwsze lampy Tunstram z 1904 roku na który mieli węgierski patent świeciły do 600 godzin 116 lat pózniej świecą do 250...
Trio żarówki nie używane ale zamontowane tj poddawane wibracjom sumarycznie niewyrabiają deklarowanych czasów bo wraz z degradacją termiczną postępuje mechaniczna przez cały okres świecenia jak i nieświecenia
Forte naprawdę się nie spinaj ja tak z przymrużeniem oka Ci o tych cudach w aucie piszę
Ad Primo a Dacia jest teraz rumuńska czy francuska😏?
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-04-21, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Ad.1 - to tylko bardzo dobrze świadczy o firmie, że ma tak dobrą markę, iż nie potrzebuje już bogatszego i znanego protektora.
Ad.2 - Tungsram robi też żarówki Long Life, które wg. producenta mają żywotność 3500h, ale wolę przyjemniejsze dla oka niż ekonomiczniejsze.
BTW W Stanach jest żarówka firmy Shelby Electric, która świeci już 115 lat bez przerwy. Oznacza to , że aktualnie żarówki są gorsze?
Ad.3 Jak pisałem wcześniej - cena nowego kompletu nie jest dla mnie problemem - mogę wymieniać nawet co miesiąc jeśli będzie taka potrzeba.
Podobnie jak poprzedni wątek o Dusterze I - ten także założyłem aby przekazywać zainteresowanym użytkownikom moje osobiste doświadczenia odnośnie oświetlenia, zawieszenia, opon, itp. i mam nadzieję, że może ktoś z tego skorzysta (zresztą mogę mieć tego pewność, bo już kilka osób po moich doświadczeniach podliftowało swoje Dustery na Eibachach i są zadowoleni).
Nie mam zamiaru nikogo zmuszać aby szli tą drogą ani też udowadniać, że moje pomysły są najlepsze, a moje auto najlepsze w klubie.
Tym bardziej, że nie mam czasu na prowadzenie niekonstruktywnych dyskusji i udowadniania, że "ja wiem lepiej".
Jeśli masz ochotę negować moje decyzje i podważać sens wydania (mądrze lub nie) moich pieniędzy to może z korzyścią dla wszystkich załóż wątek:
"Co koledzy moim zdaniem robią źle"
- wszyscy użytkownicy forum na pewno na tym skorzystają, a mój prywatny wątek nie będzie spamowany...
A co do Dacii to dla mnie jest obojętne kto jest właścicielem firmy - to już moja 3 Dacia w życiu i jeśli będzie trzymać ten poziom - to na pewno nie ostatnia.
Żarówki są po to żeby dobrze drogę oświetlać a nie żeby samochód ładnie wyglądał na zdjęciech pod płotem. Odcień światła widoczny w reflektorach w stanie olśnienia nie do końca przekłada się na to jak drogę taka żarówka oświetla a nawet jakie kolor światła widzi przed sobą kierowca i jak męczy lub nie takie światło wzrok. Jak ktoś może często zmieniać żarówki to dla mnie dobrą pozycją jest PHILIPS H7 X-TREME VISION +130% 3700K
Tak się składa, że akurat te żarówki nie tylko "dobrze wyglądają pod płotem" bo zarówno dobrze oświetlają drogę (na pewno lepiej niże fabryczne Osram), i nie męczą oczu, a przy okazji barwa światła jest przyjemniejsza i lepiej wyglądają niż te biało - żółte.
Przejechałem się autem ostatniej nocy przy nieoświetlonym mieście i sprawdziłem do doświadczalnie.
Teraz widzę, że trwałość żarówek nie ma dla ciebie znaczenia, ani ich wysilenie bo polecasz koledze żarówki Philips, które także świecą ok 300h i są +130%... (jakoś w przypadku Tungsramów się tego czepiałeś).
Brak konsekwencji, czy może bardzo chcesz udowodnić, że wiesz lepiej?
Może po prostu marka Tungsram nie odpowiada ?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-24, 09:34
keikan napisał/a:
Jeśli chodzi o fotki, to nie wiem jak dać większe, bo system dopuszcza tylko wielkość 256kb :(
Wielkość to jedno a rozdzielczość to drugie. Dobieramy stopień kompresji.
Zakupiłem identyczne Tungsramy- wymienię i porównamy. Mam nadzieję, że nie będzie toto na niebiesko świecić.
Czas pracy standardowych żarówek H7 tez nie jest zbyt długi- mijania wymieniałem dotąd minimum 2x w roku. Ciągła huśtawka poziomu napięcia w "inteligentnym" systemie ładowania w Sandero swoje robi.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-04-24, 09:41, w całości zmieniany 2 razy
Bo widzisz te Philips to dobre żarówki o deklarowanym czasie 450h (czyli prawie 2x dłużej) pod względem rozłożenia światła, jego geometrii zostawiają tungstramy daleko w tyle. Żarówki w samochodzie mają mocno oświetlać drogę a nie świecić równie mocno ponad maskę bo w tym przypadku z tych 1500 lm wynikających z homologacji znacznie mniej trafia na drogę. Oślepiają za to innych. Widzisz jest kompromis pomiędzy zasięgiem świateł a stopniem oświetlenia drogi. Można zrobić żarówki świecące wysoko i znaki drogowe zaczynają ‘świecić’ z większej odległości ale drogę tuż przed sobą masz gorzej oświetloną. Masz zasięg a nie masz wystarczająco światła, do tego przy mgle sprawdza się to znacznie gorzej potęgując ‘białą ścianę’. Można też zrobić żarówki skupiające więcej światła nisko, i wtedy znaki widzisz z 150 m zamiast 300m (co mi kompletnie wystarcza), ale drogę na te 100 m masz dobrze oświetloną a przy mgle lepiej to działa.
Może następnym razem wrzucisz zdjęcia jak te lampy świeca na drogę bo to jest istotne dla reszty użytkowników drogi a nie to jak wyglądają na zdjęciu lampy z tymi żarówkami. Może by się okazało że pomiędzy tymi żarówkami można postawić = zamiast zastanawiać się co wynika z twoich zdjęć , bo nic nie wynika. Ot po prostu duster z zapalonymi światłami. Nawet zdjęcia porównawczego sprzed zmiany nie wrzuciłeś. No ale nie spinaj się. Ja już w tym wątku nie będę pisał bo zbyt nerwowo do sprawy podchodzisz.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2020-04-24, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Chętnie poczytam i pokomentuję zmiany, które dokonujesz u siebie w aucie.
Gdy tylko założysz własny wątek.
Bo jak chyba raczyłeś zauważyć to nie jest wątek w ogólnym dziale technicznym forum pt.:
"jakie żarówki H7 do Dustera i dlaczego akurat takie?"...
Masz pytania jak i co zrobiłem, gdzie kupiłem, itp? Chcesz opinii jak coś mi się sprawdza i czy doradzam innym zakup czy odradzam?
zapraszam...
Ale jak masz komentować co i w jakim celu montuję w swoim aucie i że generalnie na wejściu jest to do d... (bani) i niepotrzebne - żegnam...
A kończąc temat - aktualne moje żarówki oświetlają drogę dalej i przyjemniejszym dla oka światłem niż fabryczne osramy. Co do odczuć jeśli chodzi o barwę światła - każdy ma swoje preferencje (jak z ustawieniem kolorów monitora czy TV). Mnie ta temperatura odpowiada - nie jest za żółta ani niebieska..
ps.
Jak ktoś potrzebuje to mam do oddania 2xH7, 2xH1 i 2xH16 Osrama.
Radio mam CRT Mike, czyli cała obsługa radia jest zawarta w "gruszce"...
Stację główną mam zamontowaną pod fotelem kierowcy, tak więc generalnie CB w aucie nie widać w ogóle. To, że je mam zdradza tylko antena magnetyczna, którą ściąga się w minutę ;)
Przydatne, gdy jeździ się po krajach, gdzie CB jest zabronione.
Antena krótka (30 cm) bo większa nie mieściła się podczas wjazdu do garażu, ale za to helikalna. Sprzedaje ją konektor (na necie). Całkiem dobre osiągi jak na taką antenkę.
Do tej pory miałem rozmowę Wieliczka - Nowa Huta w Krakowie ( w linii prostej ok. 10 km), a w trasie ze wzgórz nad Jeziorem Rożnowski połączyłem się z Nowym Sączem (ok. 15 km).
img_20200425_152632.jpg stacja główna pod fotelem (nie miałem czarnych trytytek, ale i tak tego nie widzać ;)
Przy okazji jeszcze fotka dodatkowego oświetlenia bagażnika - listwa led naprawdę robi różnicę.
(kupiłem 2 sztuki za 8 zł gdzieś na necie przy okazji innych zakupów, więc i Sandero dostała taką samą. Sprzedawali jako światła do jazdy dziennej ;) )
dziekuję
ja jezdzę od lat z magnetyczną omegą27 i uwazam ją za najlepszy, optymalny wybór.
radio - starym dobry uniden - jezdzi ze mna od 16 lat i jakoś go bedę musial zamontować. Pewnie po prostu go przykręcę do tunelu.
Kiedys dawno temu w fiacie bravo mialem go przykreconego pod deską do jakiegos profilu alu ale nei wiem jak jest w dusterze
Nie ma sprawy.
Ja właśnie kupiłem takie "dyskretne" radio, bo nie za bardzo widziałem miejsce, gdzie mógłbym zainstalować standardowe.
Do tego wygodnie obsługuje się je jedną ręką (zmiana kanału, głośności, nadawanie, itp pod jednym palcem)
No i montaż i demontaż całości to ok. 5 minut (+ kilka minut na ponowne zestrojenie anteny) ;)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-30, 08:09
Ponieważ również założyłem dwa komplety takich Tungsramów H7 (mijania + drogowe), mogę tylko potwierdzić że:
-żarówki wymieniałem po zaznaczeniu granicy świateł na ścianie i ustawienie to zostało zachowane przy nowych żarówkach;
-patrząc z zewnątrz na samochód, barwa światła widzianego na wprost jest znacznie bielsza od standardowych żarówek i jest już zbliżona do barwy fabrycznych, ledowych dziennych/postojowych, co razem wygląda teraz znacznie estetyczniej;
-patrząc na odbłyśniki z boku nie jest to biel wpadająca w odcień niebieskiego, lecz nadal bardziej w żółć;
A jeśli chodzi o oświetlenie drogi to:
-na pewno światła mijania nie świecą mocniej czy dalej i dobrze- bo nie o tu tu chodziło;
-subiektywny wzrost jasności i równomierności światła bierze się właśnie z różnicy w barwie, ta sama droga oświetlona bielszym światłem daje wrażenie znacznie lepiej oświetlonej, wyraźniejsze też są granice światło-cień;
-największy progres widzę w przypadku świateł drogowych- tutaj wygląda na to, że sięgają dalej, co w połączeniu z bielszą barwą daje dużą różnicę.
A co do trwałości- okaże się... Tak jak wspominałem, standardowe żarówki wymieniałem 2 razy w roku, zwykle w sezonie zimowym.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-04-30, 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum