Wysłany: 2020-05-11, 09:04 Dziwne zachowanie samochodu powyżej pewnej prędkości
Witam. Powiedzcie mi, czy to normalne, ze mój Logan przy prędkościach powyżej 130 km/h dosłownie pływa na drodze. Trzeba się nieźle natrudzić, aby utrzymać odpowiedni tor jazdy.
Tak pr 110-120 jeszcze znośnie, ale przy wyższej trzeba już uważać, często korygować kierownicą.
Swoje obserwacje prowadzę na podstawie poprzedniego auta, a jeździłem Yariską i trzymała się drogi rewelacyjnie nawet przy 160 km/h
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-05-11, 09:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-05-11, 09:57
Logan jest większy, wyżej zawieszony i ma inną charakterystykę zawieszenia. Musisz się przyzwyczaić że to nie gokart , Yaris jest mały i prowadzi się prawie jak gokart - jeździłem dwa tygodnie wypożyczonym po Samotrace - na kręte drogi idealny - ale spróbuj zapakować tyle jak do MCV lub wjechać w dziurawą polną drogę.
ma inną charakterystykę zawieszenia. Musisz się przyzwyczaić
Oj ciężko będzie. Mam wrażenie, że samochód nie chce mnie słuchać i to właśnie zawieszenie jest temu winne + wyżej zawieszony. No , a Duster jakoś sobie radzi i chyba problemów nie ma......
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 16:37
MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-05-11, 17:59
dudu$ napisał/a:
MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.
Stepway jest fabrycznie na 16". Z tego co wiem aktualnie na 195/60 R16? Albo 55. Teraz sobie nie potrafię przypomnieć.
Ogólnie to normalne zachowanie w tym aucie. Jak koledzy wyżej wspominają w Dokerze czy Lodgy jest jeszcze gorzej :)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-11, 18:09
toka93 napisał/a:
dudu$ napisał/a:
MCV II jakoś trzyma się drogi, spróbuj przejechać się Lodgy tam to dopiero potrafi bujać autem a gdzieś na forum swego czasu czytałem, że jeszcze gorzej jest w Dokkerze. Ty masz wersję Techroad, która jest trochę wyżej zawieszona od zwykłego Logana MCV II. Nic z tym nie zrobisz, musisz z tym żyć ewentualnie spróbuj wymienić opony na 195/60R15. Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.
Stepway jest fabrycznie na 16". Z tego co wiem aktualnie na 195/60 R16? Albo 55. Teraz sobie nie potrafię przypomnieć.
Ogólnie to normalne zachowanie w tym aucie. Jak koledzy wyżej wspominają w Dokerze czy Lodgy jest jeszcze gorzej :)
faktycznie masz raję. W podniesionych Loganach były koła 16 calowe na oponach bodajże 195/60R16
Jakie masz opony i w jakim rozmiarze? Przy wyzszym i miękkim zawieszeniu, często zastosowanie niższego profilu gumy poprawia prowadzenie. pozdr
205/55 R16
Czytam i czytam to co napisaliście, wiec dochodzę do prostego wniosku, że TTTM.
Jak już pisalem wcześniej jeździłem T. Yaris 1.33 100KM. Jak wsiadłem do Logana to bylem mile zaskoczony jak ten samochód potrafi się zbierać mimo swoich gabarytów i mniejszej mocy.
Druga sprawa. S5 Wro-Poz. Jazda Yaris nawet 160 km/h nie sprawiała problemu. Ustawienie kierownicy w jednej pozycji, długa prosta i zero korekt samochód szedł jak po sznurku, mimo, że miał kiedyś spotkanie z tramwajem.
Natomiast Logan to drugi biegun, juz powyżej 120 km/h zabawa kierownicą jak w Ursusie, żeby utrzymać prosty tor jazdy.
W ten poniedziałek postanowiłem przyjrzeć się problemowi ciut bardziej i doszedłem do wniosku, że za przyczynę takiego stanu rzeczy należy winić delikatny luz na kierownicy, czy też dalej w układzie ......
Black Dusty napisał/a:
Zacznij od zwiększenia ciśnienia(bo chyba masz prawidłowe) czy coś się zmieni.
Spróbuję powalczyć z ciśnieniem w oponach, tylko do ilu zwiększyć?
Chyba jak dobrze pamiętam to
-przód 2,2
- tył 2,1
Bedę zwiększał co 0,1i obserwował co się dzieje
dudu$ napisał/a:
Warto też podjechać na zbieżność bo może być rozjechana - w nowej Dacii zdarza się to.
Tylko dało by się to odczuć przy każdej prędkości, a tu ewidentnie do 100-110 km/h samochód sprawuje się przyzwoicie. Problem zaczyna się przy 120 km/h i więcej
Nie wiem, mam Sandero Stepway, nigdy nie miałem takiego wrażenia podczas jazdy, a często jeżdżę powyżej 130km/h. Natomiast Stepway jest bardzo czuły na wiatr i wtedy utrzymać go na kierunku to spore wyzwanie. Znaczy jak wieje z boku, to czasem trzeba zwalniać, bo taka częsta korekcja wymaga zbyt dużego skupienia i jest bardzo meczące.
Przy bezwietrznej pogodzie, prowadzi się całkiem poprawnie.
Widzisz zapomniałem o tym. Masz rację, bo wtedy jak rozwijałem takie prędkości to mocno wiało.
Tu należy doszukiwać się sedna. Bo Yaris jakby nie patrzeć to jednak boczna powierzchnia jest mniejsza niż Logana i niżej zawieszony.
Niedługo wakacje to będzie okazja do większych testów. Bagaż+ 3 osoby. Bo jak na razie to jeżdżę sam. To chyba też ma znaczenie
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-05-13, 07:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-13, 08:43
Krystian67 napisał/a:
Chcecie powiedzieć ze moge założyć 205/55R16. bo mam jak piszecie 195 w moim aucie
Nie wiem jak tam z homologacją w przypadku Dokkera Stepway (Outdoor), ale w Sandero Stepway i MCV Stepway, dla felgi 16" jest przewidziane 205/55/16 lub 195/55/16. Zdaje się, że dla Lodgy Stepway również. Felgi strukturalne 16" w tych modelach są jednakowe jak w Dokkerze.
nowy napisał/a:
jak rozwijałem takie prędkości to mocno wiało. Tu należy doszukiwać się sedna.
No nie wiem, Sandero Stepway jest również dość wysoki, z podwyższonym prześwitem a żadnego szaleństwa przy dużych prędkościach nie wykazuje. Owszem, gdy mocno zawieje trzeba czasem skorygować kierunek, ale absolutnie nie jest to jakieś ciągłe pilnowanie kierownicy czy jakieś "myszkowanie" auta. Z prędkością 140 można lecieć bardzo stabilnie. W Twoim wypadku dokładnie sprawdziłbym geometrię, czy obecność luzów zawieszenia.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-05-13, 09:28, w całości zmieniany 3 razy
Tył niby też, ale te oficjalne dane to coś trochę niskie jak na jazdę autostradową...
nowy napisał/a:
juz powyżej 120 km/h zabawa kierownicą jak w Ursusie, żeby utrzymać prosty tor jazdy
Wygląda na coś nie halo i zacząłbym od sprawdzenia luzów końcówek drążków, bo ja mam fabrycznie bardziej miękkie zawieszenie, ale takich objawów nigdy nie zauważyłem.
Dzięki Ci Dymekza odpowiedz. .Moje auto tańcuje powyżej 120km/h . Raczej wczesniej nie miałem takich problemów z reno kangoo . Uwazam jak wyżej , że wspomaganie jw dokkerze jest dość za wielkie powodujac odczucie braku poprawnej korekty toru jazdy . Jak sie da to następne opony załozę 205. Moze coś to da. Może coś żle opisuję , ale tak to chciałem opisac.
No nie wiem, Sandero Stepway jest również dość wysoki, z podwyższonym prześwitem a żadnego szaleństwa przy dużych prędkościach nie wykazuje. Owszem, gdy mocno zawieje trzeba czasem skorygować kierunek, ale absolutnie nie jest to jakieś ciągłe pilnowanie kierownicy czy jakieś "myszkowanie" auta. Z prędkością 140 można lecieć bardzo stabilnie. W Twoim wypadku dokładnie sprawdziłbym geometrię, czy obecność luzów zawieszenia.
Zgadza sie, ale na Pomorzu, jak mocno wieje to mocno i porywiscie, każde auto na tym cierpi, ale Sandero Stepway jakby na takie coś, bardziej podatny od zwykłej osobówki. Dwie przyczyny: niska masa, duża powierzchnia boczna. Praw fizyki, nie da się oszukać. Jadąc Jimny, mam to samo. Miałem już 28 aut, jedne bardziej inne mniej podatne. Stepway, jest z tych bardziej, ale Jimny to już masakra.
Podatność i nerwowe reakcje to jedno, ale ewentualne ciągłe "myszkowanie" na pewno nie jest normalnym objawem w żadnym aucie.
(Biorąc oczywiście poprawkę na wcześniejsze doświadczenia niektórych osób z autami o zupełnie innej charakterystyce zawieszenia i układu kierowniczego lub nadpobudliwość niektórych kierowców... Nie sugeruję, że to przypadek wątkotwórcy, ale pamiętam powtarzające się kwęczenie "aaaaleee nie jeeeeedzieee" różnych "miszczów" wobec aut ze sprintem do 100 dłuższym niż 3 sek <; ).
@@nowy: Umówić się z kimś z okolicy z podobnym autem i porównać - będzie przynajmniej cień sugestii, czy to TTTM, czy jakiś faktyczny problem z danym egzemplarzem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 638 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-14, 18:03
To ja dopytam tylko, czy obie ręce na kierownicy były?
Bo jeśli jedna, to powyżej tych 120 faktycznie zauważam (w zwykłym MCV), że trochę więcej roboty jest i jak piszesz "trzeba już uważać, często korygować kierownicą", ale jeśli obie ręce, to nic w stylu "trzeba się nieźle natrudzić, aby utrzymać odpowiedni tor jazdy" by mi do głowy nie przyszło. Owszem, wiatr czuć (szczególnie nagły zza ekranu) i układ kierowniczy raczej gumowy, mało precyzyjny jest, ale przy obu rękach na kierownicy nie zauważam "tej ciągłej pracy". Pewnie przyzwyczajenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum