Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dotrysk benzyny w 1.0 TCe z LPG Duster
Autor Wiadomość
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 14:26   Dotrysk benzyny w 1.0 TCe z LPG Duster

Interesuje mnie czy faktycznie jest dotrysk benzyny w Duster 1.0 TCe z LPG?
Zapewne wiele osob juz odebralo taki samochod i moze sie wypowiedziec.

Tak, wiem ze to jest wtrysk posredni i pewnie nie ma - tak mi mowili w Jaszpolu - natomiast czytalem w oficjalnych notatkach w sieci ze jest.
Nigdzie jednak nie ma informacji ile wynosi ten dotrysk, wiec jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce np. jazda po miescie, autostrada.
Ostatnio zmieniony przez Mirek 2020-05-22, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 15:08   

Mirek napisał/a:
czytalem w oficjalnych notatkach w sieci ze jest

Link?
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 17:23   

laisar napisał/a:
Mirek napisał/a:
czytalem w oficjalnych notatkach w sieci ze jest

Link?


Tak mi mowili w dwoch Jaszpolach. W jednym ze nie wiadomo ile bedzie dotrysku, w drugim ze pewnie nie bedzie to silnik jest na wtrysku posrednim.

Mnie wlasnie interesuje jak jest w praktyce. Czy jest jakies nadmierne spalanie benzyny na jezdzie na LPG, jak to okreslaja przy 'ostrej' jezdzie na autostradzie i w miescie.
Teraz jest w miare cieplo wiec silniki sie w miare szybko nagrzewaja do temp. przelaczenia na LPG wiec mozna latwo sprawdzic nadmierny ubytek benzyny.

https://francuskie.pl/dacia-duster-1-0-tce-lpg-zmierza-do-polskich-salonow/
https://www.moto3m.pl/osz...instalacja-lpg/
Ostatnio zmieniony przez Mirek 2020-05-22, 17:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 17:32   

Ale miały być oficjalne notki, a nie pismakowe wy/domysły...
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 350
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-22, 18:42   

Bardzo lubię sprzedawców w Jaszpolu, ale niestety o autach które sprzedają nie wiedzą za dużo.
 
pankracy 


Marka: Dacia
Model: Diablo
Silnik: 6.0 TFSI
Rocznik: ...
Dołączył: 10 Sty 2020
Posty: 38
Skąd: inny
Wysłany: 2020-05-22, 18:57   

Ale to są bardzo poważne źródła informacji 8-) ;-)
Ostatnio zmieniony przez pankracy 2020-05-22, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1446
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-05-22, 19:35   

w K4M nie było dotrysku tylko powyżej 5 tyś obr szła sama benzyna
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2969
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 20:28   

Nie jest to wykluczone. W firmowych instalacjach Skody dla silnika 1.6 MPI w pewnym momencie wprowadzono dotrysk w pewnym zakresie obciążenia i pełne przejście na benzynę przy wysokich obrotach. Uzasadniono to oszczędzaniem gniazd zaworów choć IMHO to było spowodowane kiepskimi wtryskiwaczami gazu o zbyt małej wydajności i mieszanka była zbyt uboga. Choć twierdzili że do 140 km/h samochód jechał tylko na LPG.
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 23:03   

laisar napisał/a:
Ale miały być oficjalne notki, a nie pismakowe wy/domysły...


pytalem o zuzycie benzyny, jak nie masz nic do powiedzenia w tej kwesti to prosze nie odpisuj.
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 23:06   

telecaster1951 napisał/a:
Bardzo lubię sprzedawców w Jaszpolu, ale niestety o autach które sprzedają nie wiedzą za dużo.


Wlasnie tez to zauwazylem. Podchodza strasznie lajtowo, jakby dziwili sie ze mam pytania a chcialem sie dowiedziec z oficjalnego zrodla.
Dlatego chcialem dowiedziec sie od osob ktore juz maja samochody z takimi silnikami.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 342 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-22, 23:39   

Mirek napisał/a:
pytalem o zuzycie benzyny

Pytałeś powołując się na "oficjalne notatki", więc chciałem je poznać, bo bardzo mnie interesują wszystkie informacje techniczne.
 
Mirek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Dołączył: 22 Maj 2020
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-25, 13:02   

laisar napisał/a:
Mirek napisał/a:
pytalem o zuzycie benzyny

Pytałeś powołując się na "oficjalne notatki", więc chciałem je poznać, bo bardzo mnie interesują wszystkie informacje techniczne.


Rozumiem. Teraz nie moge sie dokopac do tych informacji - az sam jestem zdziwiony. Zostaly w sumie tylko te dwa linki.
Ogolnie martwilem sie dotryskiem benzyny w jezdzie miejskiej/autostrada okolo 2-3 litry na 100 km, widze ze raczej to nie wystepuje. To dobrze.
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2018
Wersja: Off-Road
Wiek: 49
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 115
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2020-05-26, 12:20   

Mirek napisał/a:
widze ze raczej to nie wystepuje. To dobrze.

Raczej... :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne