Wysłany: 2020-05-26, 08:08 Dacia Logan I Silniki 1,6 87 i 84 konie Różnice
Właśnie kupiłem Dacie Logan I z roku 2012 z silnikiem 1,6 84 konie.
Moje pytanie do bardziej doświadczonych kolegów jest takie
1) Przeczytałem że silnik ten świetnie nadaje się do gazu lecz w wersji 87 koni trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych a w 84 konnej nie trzeba ...
Jakie są zatem różnice w tych silnikach? Skąd bierze się różnica w ilości koni i czy w 84 konnej trzeba sprawdzać poziom luzów zaworowych. Jeśli tak to co jaki czas ?
Silnik 1,6 8V ma ręczną regulację zaworów, natomiast silnik 1,6 16V ma hydrauliczną regulację co odpada ręczną regulację.
A moce to tylko różnica w oprogramowaniu albo w innej budowie głowicy.
Kolega Laisar będzie wiedział w szczególe.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Więc tak.
Wersja 87KM miała EURO5, a w EURO6 84KM. Zajumali 3 konie.
Z tego co piszesz to powinieneś mieć 87. Regulacja luzów mechaniczna i zaleca się wykonywać co około 20000km. Koszt od 50 do 150zł w niezależnym zakładzie.
MVC 1,6 16V miała coś około 100KM.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2020-05-26, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-26, 08:43
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine
Chwila chwila , Euro 5 z Lodgy, Dokkera miały 82 KM. Ciekawostką jest MCV produkowana w 2012 - jakoby 86 KM posiadała w silniku 818.
W ogóle nie było K7M Euro 6 - zastąpił go nissanowski H4M , K4M przez jakiś czas był w wersji Euro6 sprzedawany wraz z Renault Fluence ale w Daciach nie.
Co do K7M 84KM i 87KM - pewnie po prostu nowsze wersje osprzętu i drobne różnice w oprogramowaniu.
Regulacja zaworów to koszt 10 PLN za uszczelkę i jednorazowy zakup szczelinomierza. A potem godzinka roboty z piwkiem w ręku :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-26, 08:49, w całości zmieniany 1 raz
Tak czy inaczej, ośmiozaworówka w MCV PH1 miała 87KM, a w lodgy już tylko 84KM.
Nissanowski to już inna późniejsza bajka w lodgy. W MCV-kach w ogóle nie montowany.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-05-26, 18:02
Ostatni Mohikan napisał/a:
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście.
Zastanawiałem się co zrobić zaraz po kupieniu przy moim przebiegu 80 tyś km
Wymiana rozrządu , oleju i filtrów Świec zapłonowych i właśnie czy sprawdzić luzy zaworowe.
No i dam je do sprawdzenia
Wszystko zależy od tego czy poprzedni właściciel ma udokumentowane naprawy i przeglądy tego auta. Jeżeli ma i tam znajdzie sie informacja że rozrząd ma np 3 lata i 30 tys km to nie warto go teraz wymieniać. To samo tyczy się wymiany filtrów / olejów czy regulacji zaworów. Jeżeli w tym aucie nie ma dokumentacji serwisowej i nie widać, że w ostatnim czasie było coś robione warto po zakupie przeprowadzić następujące czynności:
- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2020-05-26, 21:25
dudu$ napisał/a:
- wymiana płynu hamulcowego, większość użytkowników tego nie robi, auta mają po 10-15 lat i więcej i nikt tego często nie robi a to jest duży błąd
- olej i filtry
- sprawdzenie luzu zaworowego
- świece i przewody zapłonowe ( jak ktoś ma zdolności to może nawet odkręcić cewkę zapłonową i sprawdzić czy nie jest popękana - w silnikach K7J i K7M podobno częsta przypadłość właśnie przy przebiegu =/- 80tyś km
- kompletny rozrząd
Płyn chłodzący wymienić. Kiedyś tego nie robiłem do czasu aż pod korkiem chłodnicy w cieczy zobaczyłem fruwające fragmenty korozji. Teraz staram się wymieniać co 4 lata.
Mogą mieć przebicia. Ale najlepiej sprawdzić wieczorem.
Odpalasz auto i wodą z butelki poprzez spryskiwacz psikasz po przewodach. Jak nie przeskakują iskierki to można uznać, że są ok.
To tylko sprawdzenie, ponieważ w związku ze starzeniem się materiału uszkodzeniu (mogą dostać przebicia) w każdej chwili zwłaszcza, iż mają już 8 lat.
Świece dobrze wymienić co 40 - 45kkm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum