Wysłany: 2020-06-26, 17:48 Ciepłe powietrze wentylacji przy ustawieniu na najzimniejsze
Mam wrażenie że gdy puszcze nawiew bez klimy na najchłodniejszy to powietrze leci lekko ciepłe, tak jakby klapa się nie domknęła i powietrze trochę przelatywało przez nagrzewnicę.
Jest jakaś regulacja klap/linki?
W zasadzie nie, tyle co przez sposób montażu linki - ale nagrzewnica jest zawsze gorąca, więc elementy bloku wentylacji po prostu się nagrzewają i powoli przepływające powietrze też:
jak puszczasz nawiew bez klimy to w położeniu na " najzimniejsze" masz powietrze w temperaturze otoczenia . A w tej chwili nie jest zimno na zewnątrz auta.
wydaje mi się że tak być powinno ostatecznie powietrze zasysane jest z zewnątrz a dodatkowo idzie przez otwory wentylacyjne w pobliżu silnika by dostać się do wnętrza pojazdu , zima jest podobnie tylko to powietrze jest znacznie zimnijesze
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 639 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-06-28, 20:54
U mnie termometr w kratce nawiewu pokazuje o ~4 stopnie więcej niż ten fabryczny zewnętrzną. Są to dwa różne termometry i nie robiłem im testu dokładności, ale "na oko" jest to faktycznie tej wielkości różnica. Zauważalna, natomiast że leci "lekko ciepłe" to bym nie powiedział.
Wow! 4 stopnie to bardzo duża różnica – nie przypuszczałam, że aż tyle. Często schładzam powietrze o te 4-5 st. i wydaje mi się, że jest to wystarczające.
Tak jak pisał @laiser nagrzewnica zawsze grzeje (niestety), a zatem jej zdolność oddawania ciepła ograniczają tylko plastikowe przegrody i ich „oporność” w transmisji ciepła. Dlatego wdaje mi się, że na różnicę temp. powietrza czerpanego i wydmuchiwanego ma prędkość jego przepływu – przy małej prędkości – powietrze zdąży się mocniej nagrzać od kanałów obudowy nagrzewnicy, a przy wyższych - nagrzeje się mniej, stąd mogą być rożne odczucia „ciepłości” nawiewu przy identycznie nagrzanym silniku.
Natomiast b. ciekawy - jak sugeruje @eplus, byłby pomiar różnice temperatur przy ciepłym i zimnym silniku. To by odpowiedziało na stawiane kiedyś na forum pytanie czy warto zakładać dodatkowy zawór na nagrzewnicy (były dawniej w wielu samochodach).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum