Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-16, 20:17
Przeszedł czas na wymiane oleju. Silnik został poddany płukance, a następnie wlany olej Valvoline VR1 Racing 5W50.
Do tego nowe filtry, nowe świece
Niebawem czeka mnie wymiana przewodów zapłonowych, tylko znajdę coś dobrego
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-07-14, 20:49
nowy napisał/a:
A propos owiewek. Czy w upalne dni jest problem u Ciebie z zamknięciem szyby? Bo u mnie blokuje się właśnie na owiewce.
Jeżeli blokuje się Tobie szyba o owiewkę to masz ją albo źle zamontowaną albo jest prostu z wadą fabryczną . Owiewki stosuje w swoich autach od 7-8 lat w tym w każdej Dacii jaka posiadałem ( MCV II, Lodgy i ponownie MCV II). Nie miałem nigdy problemów z otwieraniem czy zamykaniem szyb no chyba , że podczas montażu coś źle się zamontowały ale po poprawce jest idealnie
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-07-14, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze nie wiem. Jak trochę poużywam to dam znać. Póki co to zdycha mi silniczek lewej przedniej szyby
Jeżeli w ogóle chodzi to bardziej podejrzewam sprawy mechaniczne w podnośniku.
Lepiej rozbierz i sprawdź, może wystarczy przesmarować, zanim spalisz silnik.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-08, 17:05
Nie złamałeś bata w połowie tylko antenę jak wchodzi w podstawkę? Nie wiem jak jest w Loganie I ale myślę że jest podobnie jak w bliźniaczej konstrukcji ( renault Thalia I) i wystarczy, ze wyjmiesz lampkę podświetlenia wnętrza i będziesz miał dostęp do Anteny i jej mocowania. Przewód antenowy należy odkręcić od podstawki anteny, następnie odkręcić samą podstawkę ( nie pamiętam ale chyba nasadka 13/14) i tyle. Podstawkę możesz kupić oryginalna a bat krótszy
Oryginał z batem za 50zł, używki kosztują połowę tego więc myślę, że warto wkupić nówkę
https://allegro.pl/oferta/antena-dachowa-bat-podstawa-860mm-logan-sandero-oe-9331515045
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-11-08, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 214 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-11-09, 08:46
Puncu napisał/a:
Hej!
Przyznam się bez bicia, że dzisiaj zakładając rower na dach złamałem antenę.
W związku z tym mam dwa pytania.
Jak ją zdemontować?
I jaką kupić? Nie ukrywam, że jeżeli długość nie ma znaczenia to wolałbym dla odmiany krótką
Chwila, przecież antena nie jest z grafitu i raczej ciężko ją złamać mocując rower do bagażnika na dachu. Jeśli złamany jest sam pręt anteny a część nagwintowana jest wkręcona w głowicę zamocowaną do dachu to roboty dosłownie na 5 minut + dojazd na szrot po nowy bat z renault/dacia. Jedna uwaga, że trzeba użyć kombinerek do wykręcenia końcówki z głowicy. W mojej 10 letniej Sandero tak było, dlatego w nowym nabytku zapobiegawczo antenę wykręciłem i posmarowałem gwint smarem miedzianym.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-09, 09:39
Macie racje. Przy próbie odkręcenia bata połamałem podstawe
Rozmawiałem z kolegą Toka93 i ma sprawdzić czy posiada takie części. A ja dzisiaj będę próbował to odkręcić
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-10, 22:58
toka93 napisał/a:
Chętnie uzupełnienie wiedzę jak?
Ten czarny plastik w który wkręca się uchwyt na okulary da się wyjąć. Trzyma się na zaczepie. Ten element trzeba przesunąć gdzieś, ale nadal między dachem a podsufitką bo nie da się go wyjąć (mi się nie udało). Wtedy można dostać się do nakrętki od anteny
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 27 Mar 2019 Posty: 95 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-01-01, 01:11
Mała aktualizacja. Na liczniku pojawiło się 180200km, wymieniłem olej na Valvoline 5W40 i filtry, do tego regulacja zaworów. Co ciekawe, podczas regulacji okazało się że zawory wydechowe są podparte A za mojego użytkowania nie były regulowane wcześniej.
Został sprawdzony alternator i akumulator, ładowanie w normie a bateria ma 70% sprawności.
Na zimę zdjąłem całe sprzęt z dachu, wszystkie bagażniki. A na koniec wpadły nowe buciki, zimowe Michelin Alpine 6. Wielosezony nie radzą sobie w zimię, są dobre od wiosny do jesieni.
Na zdjęciu widzę Nokiany Weatherproof. Mówisz, że nie radziły sobie w zimie?
Ja obecnie mam Seasonproof, ale zimy wciąż nie ma, więc na razie o ich zimowych właściwościach się nie wypowiem.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-01, 14:31
Te Alpiny to szkoda kasy. One mają takie tendencje do ząbkowania, że głowa mała. Po 3 sezonach o zaledwie 15 tys. Już było to wyraźnie czuć pod ręką. Teraz meganie też miałem 2 sztuki Alpiny i też wyznakowane.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-01-01, 16:57
Aktualnie mam na jednym aucie Bridgestone, a na drugim nasze polskie Frigo II. Na 15 calach w jednym kupiłbym ponownie Dębice albo daytony. Ze względu na 17" w Meganie raczej coś z klasy średniej.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-01-02, 00:10
toka93 napisał/a:
Aktualnie mam na jednym aucie Bridgestone, a na drugim nasze polskie Frigo II. Na 15 calach w jednym kupiłbym ponownie Dębice albo daytony. Ze względu na 17" w Meganie raczej coś z klasy średniej.
Kupiłem nowe oponki letnie firmy Dayton do swojej byłej Lodgy. Od samego początku miałem problemy z wyważenie ich, na jedną felge z jednej strony szlo np 70g a z drugiej 90-110g. Przekrecanie opon czy zmiana felg nie przynosiła poprawy. . Po bataliach z koncernem Bridgestone ( do nich należy Dayton) i wymiany opon na nowy zestaw, nic się nie poprawiło. Opony sprzedalem że strata 350 zł i zapomniałem o problemie. Założyłem swoje stare zimowki i na wywarzarce wychodziły wyniki 25g na 50g co jest dużą zmiana dlatego opon Dayton nie polecam
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2021-01-02, 00:12, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum