Chodzi mi o to od czego trzeba rozpocząć?? co trzeba odkręcić żeby skrzynię wyjąć, skrzynia na dół czy do góry? czy sanki trzeba zdemontować ? Ogólnie jest tam ciasno.
Ostatnio zmieniony przez mario1967 2019-09-07, 20:50, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-09-08, 07:03
Od wygooglowania serwisówki.
W starym Loganie 1.4 wystarczyło spuścić olej przekładniowy, poluzować sanki i po odpięciu półosi odsunąć skrzynię na bok co wystarczało do odkręcenia docisku. Ale tam nie było wysprzęglika choć nie wiem czy to ma znaczenie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2019-09-08, 07:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-09-09, 14:09
Najprościej odkręcić wózek i wyjechać skrzynią.
Wiąże się to z demontażem zawieszenia.
Czyli odkręcić półoski, wahacze od strony swoznia. Przekładnie i jak wyjedzie się z wózkiem to dostęp do skrzyni łatwy.
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu bo w tym już znalazłam wiele informacji, ale mam jeszcze kilka pytań moja Dacia pada, tak byłam już u mechanika, ale tak jeszcze chciałam się upewnić. Od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika dochodziły mnie dziwne odgłosy dobiegające spod auta, do tego dziwnie się zachowywała podczas ruszania, mechanik stwierdził, że to sprzęgło, z tego co czytam Wasze wypowiedzi to by się również zgadzało, ale mnie zabiła cena jaką powiedział i stąd moje pytania. Czy zlecić w całości pracę mechanikowi aby sam zamówił części i to zrobił, czy może lepiej samemu zamówić i mieć pewność co do tych części, już sama nie wiem, bo teraz taki 1tyś praktycznie nie mój.
Kamila87
Zawsze można zlecić zamówienie zakupu mechanikowi i poprosić o pokazanie nowego sprzęgła przed montażem . W dodatku mam zwyczaj upominania się o zwrot starej części . Ponadto w przypadku pomyłki i wyboru niewłaściwego sprzęgła to nie Ty , ale mechanik będzie za to odpowiedzialny i poniesie konsekwencje ( a pomyłki czasem się zdarzają ).
Radze wysprzeglik rowniez wymienic, bo jak peknie - padnie , zacznie przeciekac a poza tym z nowym dociskiem i sila potrzebna do jej wycisniecia - to duzy stres dla starego a po co dwa razy placic za wyciaganie skrzyni ?
Miejsca w komorze silnika jest na tyle dużo, że sprzęgło da się wymienić _bez_ wyjmowania skrzyni, więc czasu potrzeba znacznie mniej, niż cała dniówka.
Po drugie, w 1.6 MPi sprzęgło sterowane jest linką, a nie hydraulicznym wysprzęglikiem, więc nie ma co przeciekać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-16, 18:26
Bzdury piszą w tych katalogach. Ja w Lodgy nie mam w tym silniku wysprzęglika.
Posiadając Logana 1.4 byłem przy wymianie , poluzowane sanki , zluzowane kolumny McPersona, wyciągnięte półosie i skrzynia na bok. Szpara na tyle duża że bez problemu dało radę odkręcić docisk. Ale i tak zajęło to z 5 godzin.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-07-16, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
Hej chłopaki, wielkie dzięki za odpowiedź, tak zrobiłam jak pisał EBmazur , ale tak dla lepszego wizerunku i nie tylko pozoru kobiety, która za bardzo się nie zna :) zabrałam ze sobą brata, jednak facet to facet. Poprosiłam mechanika o zamówienie wszystkich potrzebnych części, a jeszcze tak ustaliłam, ze wzięłam je sobie na FV, w rozmowie podał mi nawet kilka firm, z których bym chciała, aby zamówił, brat tylko wspomniał, że najlepiej jak będą z Luka lub Sachs - zresztą sami tak właśnie polecaliście. Zamówienie poszło na zestaw sachs. Auto już odebrałam na chwilę obecną jeździ bez zastrzeżeń, mam nadzieję że i tak zostanie i już nie będę miała więcej nie miłych niespodzianek.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-07-23, 16:49
Aż sobie sprawdziłem ceny sprzęgieł. Dla 1,6 i OEM mam poniżej 300zł, a najtańsze 85zł jakiś chinol
Aż z ciekawości ściągnąłem sobie na magazyn zobaczyć co to za badziew w cenie kartonu :D
Witam, czeka mnie wymiana sprzęgła w Sandero 1,4 2009 r.,
i zastanawiam się krok po kroku jak do tego się zabrać i zrobić samemu.
Objawy to sprzęgło bierze praktycznie bardzo bardzo wysoko, ale się nie ślizga. I przy do dawaniu gwałtownie gazu słychać popiskiwanie, jakby sprężyn na tarczy sprzęgła, i jest słyszalne głównie i wyższy bieg tym bardziej zwłaszcza jak mocno cisnę w gaz np na 5..
Ostatnio poomogliscie, liczę że i tym razem będzie super...
Filmik mile widziany 🙂
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-01-09, 15:13
Ale co chcesz wiedzieć, na youtube są filmy z wymiany .
Byłem przy wymianie w Loganie 1.4 i z grubsza:
Spuszczasz olej przekładniowy
Zdejmujesz półosie
Luzujesz sanki pod silnikiem
Odsuwasz skrzynię w stronę nadkola
Wymieniasz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum