Wysłany: 2020-07-31, 12:59 Gaśnie na wolnych obrotach Logan 1.4 2005
Witam mam problem ze swoim Loganem jechałem trasę nad morze zaparkowałem auto na parkingu po godzinie wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok pytanie co to może być i jeżeli auto postoi do rana czy ten problem znów się pojawi bo jutro powrót z morza i wolał bym bez niespodziankę z góry dzięki za pomoc
wsiadłem odpaliłem i auto gasło jak się zatrzymywałem np na światłach na pasach przejechałem parę kilometrów i jest ok
tomekptk, Ja tam był raczej sprawdził silnik krokowy biegu jałowego.
Gdyby to był filtr paliwa, auto by gasło cały czas.
tomekptk napisał/a:
Świece, przewody wysokiego napięcia, filtr i wtryski itd.
Falowanie obrotów, spadek mocy, problemy z odpalaniem. To by świadczyło o problemach z zapłonem. Auto ewidentnie nie jest w stanie podtrzymać niskich obrotów. W 90% przypadków oznacza to awarię lub zabrudzenie silnika krokowego. Jak rozumiem po rozgrzaniu auto nie gaśnie. Skoro tak, to na 99% jest to wina silnika krokowego.
Potwierdź jeszcze czy jest tak, jak napisałem.
Jeśli tak, to po prostu musisz chwilę pojeździć żeby rozgrzać silnik i dopiero jechać. Spokojnie, auto nie zgaśnie Ci nagle na autostradzie. Najwyżej trochę więcej spali.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-07-31, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2019 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-31, 17:37
tam jest silnik 1.4 8V K7J?-jeśli tak to mam Thalie z takim silnikiem i producent nie przewiduje regulacji zaworów bo interesowałem się tym tematem kiedyś,poczytałem na forach renówki że zawory najlepiej regulować co 40 tys. km, ja nie mam gazu a jak dałem do mechanika auto przy przebiegu 44 tys. km do regulacji to mechanik mi powiedział ,że już luzy były dość wyczuwalne.A ty masz gaz to na bank będą do regulacji,kiedy ostatnio regulowane miałeś zawory?i
Ostatnio zmieniony przez carlus 2020-07-31, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 507 Skąd: Toruń
Wysłany: 2020-07-31, 22:30
carlus napisał/a:
Luzy na zaworach były wyczuwalne tzn. ,że jak włożysz szczelinomierz o danej grubości między dźwigienke a zawór to był luz a nie powinno go tam być
Masz pojęcie w ogóle co piszesz? Z tego co czytam to nie.
Luz na zimno właśnie ma być, bo gorący zawór robi się dłuższy i luz zanika. Wraz z rosnącym przebiegiem luz na zimno maleje, bo zużywają się gniazda zaworowe i zawór wpada głębiej w głowice przyciągany sprężyną, w przypadku braku regulacji dochodzi do podparcia zaworu i wypalenia zaworu.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Open Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lip 2019 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-08-01, 07:16
Luckuboy mam pojęcie,luz przekroczył dopuszczalną wartość rozumiesz?wytłumaczę ci jak dziecku,producent podaje wartość dla zimnego zaworu 0,25 i nie może być luzu 0,30,0,45itd.,więc trzeba go skasować ale 0,25 zostaje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum