No tak Pojechałem na Przegląd dodatkowo powiedziałem żeby mi olej wymienili ---> z tego co się orientuje to przy pierwszym serwisie nie ma wymiany oleju o ile Kilometry nie wyskoczą.
Ostatnio zmieniony przez Demoras 2020-08-04, 09:00, w całości zmieniany 1 raz
Przegląd przy przebiegu niecałych 10 tyś. km.? Rozumiem więc że minął rok i stąd ten przegląd, a dodatkowo wymiana oleju na życzenie. Cena nieco wyższa niż płaciłem rok temu.
Tak dokładnie wyszedł rok sądziłem że w miarę czytelnie to napisałem a kilometrów jak widać duże nie robię a zamieściłem fakturkę gdyż widzę że jest szalona dyskusja tak żeby inni mieli pogląd co i jak.
czy dobrze widzę, za 4.2 l oleju wzięli 251,58 zł, pięciolitrowa bańka Castrol GTX 5W30 RN17 kosztuje na wolnym rynku ok 100 zł (Renault i Dacia pożegnały się już z Elfem, teraz polacają Castrol)
wczoraj zrobiłem pierwszy przegląd po roku użytkowania. Olej zmieniłem na życzenie. koszt 399zł olej elf, podkładka, filtr, reszta przeglądu w ramach umowy serwisowej za darmo.
Kupował ktoś ostatnio w sklepie moto - dynamic ? sklep nadal działa i funkcjonuje bez problemu ? Muszę zakupić części na przegląd. A może polecacie inny sklep ?
Kupował ktoś ostatnio w sklepie moto - dynamic ? sklep nadal działa i funkcjonuje bez problemu ? Muszę zakupić części na przegląd. A może polecacie inny sklep ?
Sorry że odpowiadam sam sobie ale jako informacja - sklep nadal działa i ma się dobrze.
Z innej beczki - wymieniał ktoś świece po 4 latach eksploatacji samochodu ? Tak zaleca producent w harmonogramie przeglądów. Auto ma 4 lata i 38 tyś km, ASO zawołało sobie 560 zł za wymianę świec, jednak nie widzę sensu robić ich wymiany na tym etapie. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2020-08-19, 14:07
Robiłem w zeszłym roku przegląd po 4 latach i też niby miałem świece do wymiany. W ASO stwierdzili, że przy przebiegu 36 tysięcy to nie ma sensu. Niby jest 4 lata/60 tysięcy.
W tym roku mam 44 tysiące i jadę na wymianę oleju już do niezależnego warsztatu bo kończy się 5 letnia gwarancja i szkoda przepłacać za ASO. Ale nie wiem czy będę też w tym roku wymieniał te świece - chyba poczekam do przyszłego roku, gdzie będę miał zapewne coś około 60 tysięcy km.
A co do sklepu to dobrze wiedzieć bo muszę właśnie kupić olej i filtry :)
Auto ma 4 lata i 38 tyś km, ASO zawołało sobie 560 zł za wymianę świec, jednak nie widzę sensu robić ich wymiany na tym etapie. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
W tej kwocie zawarta jest już cena świec czy tylko sama robocizna? Osobiście uważam że warto wymieniać świece regularnie - nawet jeśli nie pojawiły się jeszcze żadne problemy. Dawniej ,,zwykłe" świece z rdzeniem miedzianym lub niklowym zalecało się wymieniać po około 20 tyś. km.
Dzisiaj silniki są bardziej wysilone, świece mają trudniejsze zazwyczaj warunki pracy, a interwał wymiany ulega ciągłemu wydłużeniu. Producenci świec mówią zazwyczaj właśnie o konieczności wymiany po 20-30 tyś. km. świec zwykłych, po 60 tyś. ze srebrnym lub platynowym rdzeniem lub wieloelektrodowych oraz po 100 tyś. km. świec irydowych.
Ktoś (chyba nawet na tym forum) pisał o swoich doświadczeniach. Też zastanawiał się nad wymianą i w końcu zdecydował. Na 4 świece 3 były w stanie bardo dobrym - jedna była bliska ukruszenia się kawałka elektrody. A wtedy problem z silnikiem wysoki...
Jeśli zatem producent wie, że na, powiedzmy, 100 świec 1-2 mogą z przyczyn technologicznych zawieśc po 30 000 km będzie zalecał wymianę po 30 000 km by nie było przypadków (z rzadka) uszkodzenia silnika z powodu świecy.
To tak jak ja z linkami do hamulców rowerowych - jak raz mi się zerwała linka do hamulca (dobrze, że tylko jedna i mogłem po płaskim zahamować) to co max 2 lata zmieniam linki na wszelki wypadek. Prawdopodobnie wywaliłem kilka linek, które by spokojnie wytrzymały kilka(naście) lat - ale za to ryzyko, ze z powodu zuzycia linki nie zahamuję poważnie ograniczyłem.
A naprawdę, uczucie, że klamka od hamulca sobie lata bez hamowania jest paskudne.
Uczucie, ze cylinder albo i silnik cały się zepsuł przez felerną świecę tez może być w jakimś tam zakresie paskudne...
Ergo - ja bym wymieniał
_________________
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2020-08-20, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Uczucie, ze cylinder albo i silnik cały się zepsuł przez felerną świecę tez może być w jakimś tam zakresie paskudne...
Nic dodać, nic ująć. Poza tym choć może to tylko subiektywne wrażenie ale wydaje mi się że po wymianie świec które przejechały już ze 30 tyś. km. na nowe silnik jak by lepiej pracuje - nawet jeśli po tych wymienianych nie było widać jakichś dużych oznak zużycia.
Nie chcecie tego robić w ASO, to zróbcie to sami. Komplet świec to przecież koło stówki a święty spokój jednak wart tego wydatku. Wymiana przecież jest banalnie prosta.
Kupował ktoś ostatnio w sklepie moto - dynamic ? sklep nadal działa i funkcjonuje bez problemu ? Muszę zakupić części na przegląd. A może polecacie inny sklep ?
Sorry że odpowiadam sam sobie ale jako informacja - sklep nadal działa i ma się dobrze.
Z innej beczki - wymieniał ktoś świece po 4 latach eksploatacji samochodu ? Tak zaleca producent w harmonogramie przeglądów. Auto ma 4 lata i 38 tyś km, ASO zawołało sobie 560 zł za wymianę świec, jednak nie widzę sensu robić ich wymiany na tym etapie. Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
Sklep działa, ale mam wrażenie, że ostatnio się podnieśli z cenami części w porównaniu do cen rynkowych.
Na allegro są tańsze oryginały (zresztą kolega z naszego forum chyba tam sprzedaje), a także polecam motostacja.pl
Gdy wysłałem do MD jakiś czas temu (tuż po zakupie nowego Dustera) pytanie o części serwisowe (filtry, olej), nie dostałem odpowiedzi, choć przez ładnych kilka lat byłem wiernym klientem tego sklepu. Ponowne pytanie też bez odpowiedzi, tak, jakby nie mieli części/zestawów serwisowych do silników 1,3 tce 130 KM. Przy samodzielnym przeglądaniu strony wówczas (listopad/grudzień 2019) nie znalazłem u nich takich części.
Zatem skierowałem się do sklepu ostatnio polecanego na forum i zadziałało, choć z drobnym potknięciem - ja zapomniałem zamówić, a sklep (kolega z forum) mi nie zasugerował/podpowiedział o podkładce pod korek; musiałem ten drobiazg zamówić w ASO, ale to akurat nie robi kosztów. Wymiana oleju i filtrów (oleju i kabinowego) kosztowała mnie 170 zł + części (nieco ponad 200 zł, ale nie pamiętam dokładnie; części oryginalne, olej Castrol 5 l). Filtr powietrza wymieniłem sam, bo to tak łatwiutkie, że szkoda płacić za wymianę nawet 15 zł (robota trwa 2-3 minuty). Dodam, że była to wymiana ponadstandardowa, czyli po 15 tys. km. na obowiązkowej (po 30 tys. km) zapłacę ASO za całą robociznę; już ustaliłem stosowną zniżkę (odnoszoną do czasu wykonywania czynności) dla wymiany filtrów powietrza i kabinowego (bo doliczają do ogólnej ceny przeglądu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum