Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-06, 09:30
nowy napisał/a:
[W Loganie nie jest przypadkiem tak, że skasowanie jednego parametru będzie fałszować wskazania innych parametrów bazujących na jego wartości?
Te wszystkie parametry są ze sobą powiązane. Właściwie to kasując jeden, "kasujesz" pozostałe- zaczynają wszystko obliczać od nowa. Co do przewidywanej ilości kilometrów do przejechania na pozostałym paliwie, to jest to (moim zdaniem) najmniej przydatny odczyt- zauważ, że to się zmienia bardzo dynamicznie w czasie jazdy, bo uwzględnia średnie zużycie paliwa z ostatnich kilku minut jazdy. Praktycznie można na tym bazować tylko podczas długiej podróży w stałych warunkach- np. autostrada, ekspresówka. Poza tym gdy paliwo w baku się kończy (a wtedy odczyt najbardziej by się przydał), to wskaźnik przestaje pokazywać- są tylko "kreski".
zauważ, że to się zmienia bardzo dynamicznie w czasie jazdy, bo uwzględnia średnie zużycie paliwa z ostatnich kilku minut jazdy. Praktycznie można na tym bazować tylko podczas długiej podróży w stałych warunkach
Wszystko się zgadza, ale dalej zastanawia mnie to, dlaczego na pełnym baku pokazywało mi zasięg 120 km, zjechało do 0, a potem wskazało, że jeszcze 330 km. Jeśli to się powtórzy, to pozostanie mi serwis
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-16, 16:13
nowy napisał/a:
Wszystko się zgadza, ale dalej zastanawia mnie to, dlaczego na pełnym baku pokazywało mi zasięg 120 km, zjechało do 0, a potem wskazało, że jeszcze 330 km. Jeśli to się powtórzy, to pozostanie mi serwis
A co ci serwis pomoże? TTM, TTTD itp. I nie tylko TTM i TTTD.
To są tylko jakieś obliczenia, które mają robić za nowoczesność ;).
Skasowałeś dystans, to i pewnie gdzieś tam w pamięci pojawiło się dzielenie przez zero i zadziałała obsługa błędu w takim przypadku. W pamięci było jednostkowe zużycie paliwa, na jednostkę odległości, którą tylko programista zna. Przez tą jednostkę dzielą to co odczyta za pomocą czujnika ile masz paliwa w baku. Jeśli w przypadku wystąpienia w odległości zerowej wartości, programista podstawia jakąś małą wartość aby nie wywalił się program z powodu dzielenia przez zero, to wychodzi gigantyczne zużycie paliwa, a w dalszych przeliczeniach 0km do przejechania. Wielki optymizm wynika najprawdopodobniej, że do prognozy zasięgu bierze jakąś średnią. Miałeś niskie chwilowe (wg sterownika) to ci po chwili wyliczył 330.
Użytkownik widzi tylko ekranik, programista widział mikrokontroler ze wszytkimi jego ograniczeniami, na który musiał napisać oprogramowanie wraz z obsługą ekranika. To nie pisanie pod Windows czy inny zaawansowany OS. Dziwne rzeczy się zdarzają.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2020-03-16, 17:37
Nie zastanawiałem się nad tym co kasować. Po każdym tankowaniu do pełna (do pierwszego odbicia) kasuję po kolei wszystko jak leci. Nawet oponom czasem nie przepuszczam i restartuję czujnik. Później nie ma problemu. Ale i tak wpisuję do arkusza googla stan licznika i ilość NoPB z paragonu ze stacji. Wszystko samo liczy.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 892 Skąd: EL
Wysłany: 2020-03-17, 19:04
nowy napisał/a:
To mam prośbę. Sprawdź zasięg przed tankowaniem i po. Ciekawe, czy będą jakieś zmiany, czy dalej tak samo?
Druga sprawa jak zatankujesz i kasujesz jak leci to zasięg też się zmienia?
Jeśli nie zapomnę to sprawdzę. Mam wrażenie że statystyki zmieniają się kiedy je kasuję. Ale nie przywiązuję do nich wagi. Codziennie sobie zapisuję różne statystyki do googla (zakupy do auta, licznik, benzyna itd.) i mam chyba setkę przeliczonych statystyk wg algorytmów które zapisałem.
Wizyta w serwisie. podobno robili reset, ale nie wiem czego i niestety nie pomogło. Dziś tankowałem po raz enty do pełna. Reset jednego parametru, skasował pozostałe, oprócz zasięgu. Przed tankowaniem było 100 km i około 10 l w zbiorniku. Pa zatankowaniu i resecie dalej pokazywało 100 km. Dojechałem do chaty, około 25 km i na zasięgu 80 km, a zbiornik pełny. O ch.... tu chodzi?
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-03-31, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko się zgadza, ale dalej zastanawia mnie to, dlaczego na pełnym baku pokazywało mi zasięg 120 km, zjechało do 0, a potem wskazało, że jeszcze 330 km. Jeśli to się powtórzy, to pozostanie mi serwis
A co ci serwis pomoże? TTM, TTTD itp. I nie tylko TTM i TTTD.
To są tylko jakieś obliczenia, które mają robić za nowoczesność ;).
Skasowałeś dystans, to i pewnie gdzieś tam w pamięci pojawiło się dzielenie przez zero i zadziałała obsługa błędu w takim przypadku. W pamięci było jednostkowe zużycie paliwa, na jednostkę odległości, którą tylko programista zna. Przez tą jednostkę dzielą to co odczyta za pomocą czujnika ile masz paliwa w baku. Jeśli w przypadku wystąpienia w odległości zerowej wartości, programista podstawia jakąś małą wartość aby nie wywalił się program z powodu dzielenia przez zero, to wychodzi gigantyczne zużycie paliwa, a w dalszych przeliczeniach 0km do przejechania. Wielki optymizm wynika najprawdopodobniej, że do prognozy zasięgu bierze jakąś średnią. Miałeś niskie chwilowe (wg sterownika) to ci po chwili wyliczył 330.
Użytkownik widzi tylko ekranik, programista widział mikrokontroler ze wszytkimi jego ograniczeniami, na który musiał napisać oprogramowanie wraz z obsługą ekranika. To nie pisanie pod Windows czy inny zaawansowany OS. Dziwne rzeczy się zdarzają.
No i pomogli. Fakt, że dopiero za 3 razem, ale zrobione
W moim MCV to chyba są trzy drogomierze
1: Całkowity przebieg - wiadomo nie da się skasować
2: Drogomierz powiązany ze średnia prędkością - mierzy ile przejechałeś z jaką srednią prędkością
3: Drogomierz powiązany ze średnim spalaniem i zasięgiem - mierzy jakie spalanie miałeś na tym odcinku i jaka jest prognoza zasięgu.
Resetując 2 lub 3 jednocześnie resetuje się powiązany parametr. Komputer zaczyna pokazywać nowe statystyki najpóźniej po kilkuset metrach a może nawet po kilkudziesięciu wiec na początku są to wartości z kosmosu.
Jak skasujesz 2 to średnią prędkość zaczyna liczyć od początku. Jak skasujesz 3 to liczy spalanie od początku co bardzo wyraźnie przekłada się na prognozę zasięgu. Jak skasujesz jednocześnie 2 i 3 to po kilkudziesięciu - kilkuset kilometrach masz odpowiedź na pytanie jakie jest średnie spalanie przy twojej średniej prędkości. Generalnie im niższa średnia prędkość np. 20km/h tym większe spalanie mniejszy zasięg bo to głównie jazda po mieście. Przy 40km/h to małe spalanie i duży zasięg bo to przewaga jazdy 90-100km/h na trasie bez pałowania czyli ciągle powyżej 100-110km/h a powyżej średniej prędkości 50 km/h spalanie znowu gwałtownie wzrasta bo to głównie pałowanie ponad dozwolone prędkości. Ja staram się jechać zgodnie z limitami na ekspresowej staram się 90km/h a na autostradzie 100km/h i w cyklu mieszanym 20% miasto, korki i światła oraz 80% ekspresówki, autostrada mam spalanie 4.2 l/100km przy średniej na drogomierzu 41 km/h a zasięg po zatankowaniu przed resetem to 1250 km na pełnym baku. ile wchodzi do baku to nie wiem bo nigdy nie schodzę do rezerwy i leje 30-35 do pełna (2-gie odbicie) - na BP ten najdroższy ON. Podczas jazdy tylko po ekspresówce i autostradzie na 700 km spalanie 3.9 l/100km. Tyle że ja mam silnik diesla czyli jeden z najlepszych silników montowanych powszechnie do samochodów osobowych.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-06-15, 21:07
Odnośnie tego co pisał #nowy, u mnie zdaje się też występuje ta sama usterka z przekłamaniem wskazań dystansu. Teraz wykonałem pełną diagnostykę i skrupulatnie zanotowałem wszystkie fazy wskazań. Po zatankowaniu do pełna (do odbicia), zeruję wszystkie liczniki. Na pełnym zbiorniku mam do przejechania dystans 80km, który z przejechanym każdym kolejnym kilometrem spada. W okolicy 93km dystans wynosi całe 0 km a paliwa w baku nawet jedna cegiełka nie ubyła. Już po przejechaniu 108km, dystans zwiększył się na 300km a na wskaźniku ilości paliwa ubyła 1 cegiełka. Obserwacja trwa dalej, zapewne wizyta w serwisie nieunikniona
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3651 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-16, 07:44
Chyba przy najbliższym tankowaniu też to sprawdzę, bo szczerze mówiąc ten zasięg to ostatni odczyt jaki potrzebuję i przez ponad 2 lata nigdy mnie to nie interesowało. W każdym razie nigdy nie natrafiłem na podejrzanie niską liczbę km w odniesieniu do ilości paliwa w zbiorniku. Ciekawe...
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-06-16, 08:18
Prawdę mówiąc, mnie najbardziej interesuje ilość paliwa w baku i tu ślepo wierzę w ilość cegiełek. Ekowskazania zużycia paliwa mogą na dobrą sprawę nie istnieć, ale ostatnio moja żona zwróciła uwagę że po zatankowaniu do pełna ma dystans 80km 😮. Temat rzuciła a ja go podniosłem i teraz jakoś do brzegu muszę z tym odpłynąć.
Sprawdź u siebie, bo może to nie jest jednostkowy przypadek. Na pewno są dwa mój i kolegi #nowy.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-06-26, 07:52
W ramach uzupełnienia wątku, tydzień temu odłączyłem na około 20 sekund akumulator. Po ponownym podłączeniu i uruchomieniu silnika zauważyłem bardziej wiarygodne wskazania niż były wcześniej. Poprzednio na baku z 3 cegiełkami miałem dystans do tankowania 20 km po restarcie już 260km. Dziś mając 1 cegiełkę i 110 km dystansu zatankowałem auto i przyciskiem standardowo wyzerowałem liczydła. Przed zerowaniem i po zerowaniu dystans wskoczył na 630km.
Wniosek że komputer dostał jakiejś głupawki i reset przez zanik napięcia pomógł.
Czy jest jakaś możliwość, aby na komputerze pokładowym DD II Tce 2020 było wskazanie ile samochód spalił litrów paliwa ?
W tej chwili mam tylko średnie spalanie oraz chwilowe spalanie..
W Sandero II jest właśnie to wskazanie ile rzeczywiście litrów samochód spalił i ta wiedza jest nawet przydatna, bo na ilości cegiełek nie mogę polegać (najpierw przez 150 km jest full, a potem w zastraszającym tempie zaczynają znikać :( )
Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat (np jak to właczyć w ddt4all czy innym Ecu Tweaker ) - proszę o info.
W pokładowym masz jedynie zasięg jaki pozostał na danym paliwie. Czy można to aktywować programem tego nie wiem.
Za to wiem jak obejść, aby łatwo mieć ten parametr, jak i inne również ważne. Potrzebny jest zwykły ELM 327, w moim przypadku zastosowałem na stałe nie potrzebny już smartfon.
Ostatni post pierwsza fotka.
Jeśli będziesz zainteresowany, to mogę podać szczegóły.
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18799
Ile tego prądu zużywa. Jak tylko to uruchomiłem to go stamtąd nie ruszam (już 3 mies).
Stoję z tym i alarmem w pozycji ON na kampie, bez odpalania ponad tydzień i nie mam z tym problemu.
Wszystko zależy od aku i jego kondycji, jak by tylko na tym miał szybko padać to już nadchodzi jego zgon.
Po dłuższym postoju auta przecież można to szybko wypiąć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum