Pierwszy 1.6 jest w ubogiej wersji Essential, natomiast fabryczna instalacja LPG jest wątpliwym dobrodziejstwem (na forum jest sporo wpisów na ten temat).
Drugi 1.0 TCe ma najmniejszy przebieg oraz bardziej "ekologiczny" silnik.
Trzeci 1.6 (Techroad) jest OK, natomiast pytanie o twoje preferencje - czy wolisz silnik wolnossący, gdzie częściej trzeba redukować biegi, jeśli chcesz jechać dynamicznie, czy turbodoładowany. Ja osobiście wolę mniej skomplikowany 1.6 SCe.
Tak czy inaczej, są tacy, którzy twierdzą, że Duster nie nadaje się na długie trasy; ja - wręcz przeciwnie. Nie mam potrzeby się ścigać, spalanie jest akceptowalne, a samochód dla mnie jest bardzo wygodny (chodzi zwłaszcza o pozycję za kierownicą). Jeździłem na podobnych trasach innymi autami i wysiadałem z nich zmęczony, zwłaszcza bolał mnie kręgosłup; w Dusterze z regulacją podparcia lędźwiowego czuję się bardzo dobrze.
nigdy żadnych demówek przebieg niby niski a zużycie jak przy 100 tyś
dlaczego nikt z salonu nie kupuje tych samochodów ? bo wie jak były traktowany jazda do odciny na zimnym to standard
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-19, 19:17
Po roku użytkowania i niewielkiego przebiegu ok. 20 tys drugie auto. Spalanie maksymalne w zimie na krótkich dystansach ok. 3 km maks 6 litrów natomiast minimalne do którego mi się udało zejść 4,6 litra w lecie na trasie do Chorwacji dwie osoby plus pełny bagażnik. A powiem tak że lekkiej nogi nie mam słyszałem że są osoby którym te auta palą mniej ale sam tego nie widziałem
"akceptowalne spalanie" - zwłaszcza przy prędkości 120km/h
Silnik 1.6 SCe. W zeszłym roku jechaliśmy do Włoch i z powrotem, 5 osób, pełen bagażnik. W jedną i drugą stronę średnia prędkość była w okolicach 100km/h (tj. gdzie się dało, było 120, gdzie trzeba było zwolnić, np. w okolicach Wiednia, to tyle ile było można). Realne spalanie 8,0L/100km w jedną, 8,2 w drugą stronę (ale staliśmy w ponadgodzinnym korku w Alpach przed granicą austriacką).
Na krótszych i mieszanych trasach sporo zależy od tego, jak płynnie można jechać. Ze Śląska w góry udaje się osiągnąć niecałe 7L/100km. Po drodze jest dozwolone 140 (autostrada A1), 50 (przed Żorami), 70, 100 i tak na zmianę.
Jadąc cały czas autostradą do Wrocławia i z powrotem przy włączonej klimie i z bardzo pełnym bagażnikiem 120-130 km/h wyszło mi ok. 8,8L/100km. Na pewno zużycie bardzo mocno idzie w górę po przekroczeniu 120km/h.
Znajomi twierdzą, że mam lekką nogę, więc moje wyniki niekoniecznie muszą być miarodajne. W każdym razie biorąc pod uwagę wymiary auta, nie spodziewałbym się niższego spalania.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 325 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-20, 06:29
Ok, dzięki za odpowiedzi - burza mózgów nadal trwa.
Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.
Tucson / Sportage nadal poza zasięgiem i to w wersji bieda.
Rozważam jeszcze i30Wagon i Ceed oba Kombi. Oba mam w firmie i jeździ się nieporównywanie lepiej do Sandero.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-08-20, 08:10
Wszystkie trzy egzemplarze są z silnikiem benzynowym a wy opisujecie spalanie diesla. Przy benzynowym spalanie w okolicy 120 jest ok 10/100 i nie ma "zmiłuj się", zależy to od oporu powietrza a ten Duster ma dość duży. Przy przewadze trasy też proponuję poszukać samochodu o innej charakterystyce - Duster jest super ale na dziury, ew wysokie krawężniki, nie na trasy. Jak możesz poczekaj na koniec roku - w tym roku jest koniec normy 6temp, jeśli nie zmienią przepisów to prawdopodobnie będą głębokie wyprzedaże - producenci mają sporą ilość niesprzedanych samochodów z powodu pandemii.
Wszystkie trzy egzemplarze są z silnikiem benzynowym a wy opisujecie spalanie diesla. Przy benzynowym spalanie w okolicy 120 jest ok 10/100 i nie ma "zmiłuj się", zależy to od oporu powietrza a ten Duster ma dość duży.
No bez przesady, 1,6 SCe nie bierze tyle benzyny przy takiej prędkości (ja bym powiedział, że dyszkę pali przy o jakieś 20% szybszej jeździe).
Co nie zmienia faktu, że jako auto w trasy sprawuje się tak sobie -- chyba że to niespecjalnie długie przeloty (komfort), no i raczej na drogach międzymiastowych. Mi w takich warunkach (u mnie 80% przejazdów to właśnie takie swobodne przeloty po 30-120 km) udaje się zejść nawet do 6,5 l/100 km, jak mam średnią z dystrybutora powyżej 7 litrów, to oznacza, że gdzieś jechałem nieco szybciej.
Na drogach klasy "A" i "S" jeździć też się da, ale po warunkiem, że człowiek się wyluzuje -- tj. dopuści do siebie myśl, że prawie wszyscy będą go wyprzedzali (oczywiście Duster pójdzie i 170 km/h, ale wiadomo, że to absurd w jego przypadku).
Na szczęście nie jest tak źle. Poza napalonymi młodymi i przedstawicielami handlowymi ludzie umieją liczyć i większość jednak jedzie w okolicach 120 km/h, bo powyżej tej prędkości w każdym samochodzie wyraźnie wzrasta spalanie. Nie mówiąc już o przeciętnym wieku auta w Polsce, który wynosi ponad 11 lat, co też redukuje skłonność do drogowego szaleństwa.
W praktyce częściej niż na autostradach auta wyprzedzają mnie na drogach, gdzie jest dopuszczalne 70, 90 lub 100 km/h, bo staram się jeździć przepisowo, a to rzadkość w PL.
A 10L/100 to naprawdę nie udało mi się jeszcze nigdy uzyskać w 1.6 SCe w Dusterze, niezależnie czy jeżdżę na tempomacie, czy z nogą na gazie. No chyba, że w jakimś wyjątkowo zakorkowanym mieście, ale w takich warunkach każdy samochód będzie tyle palił.
Jeśli chodzi o wymiary - owszem, czuć czy się jedzie z wiatrem, czy pod wiatr. Ale, na przykład, nie szarpie przy wyjeżdżaniu zza ekranów akustycznych, w odróżnieniu od mojego poprzedniego Roomstera, w którym to z tego powodu szczerze znienawidziłem te ekrany.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-20, 14:01
Killer King napisał/a:
Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.
I to jest samochód dla Ciebie! Ja mam słabszy 1.2 TCe a już się fajnie do 150 tym jeździ, szczególnie jeśli porównać do 1.0 czy 1.6
A spalanie.. mi jak z gór jechałem i na trasie 110 zamulałem spalił te 6.9 l/100 km, jak się jedzie 140 to już pali te 7.8 do 8.0 l/100 km, więc wszystko w Twojej nodze
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2020-08-20, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Za niecałe 65k można już dostać Comfort 1,3 TCe i 6 bieg - ale chyba ze spalaniem nie zejdę poniżej 7l.
A spalanie.. mi jak z gór jechałem i na trasie 110 zamulałem spalił te 6.9 l/100 km, jak się jedzie 140 to już pali te 7.8 do 8.0 l/100 km, więc wszystko w Twojej nodze
To ja się może pochwalę, że w ramach jazdy próbnej Dusterem z silnikiem 1,3/150 KM miałem takie wskazania komputera (wszystko na S8 pod Wrocławiem):
- 90 km/h = 3-4 l,
- 110 km/h = 5,5-6,5 l,
- 120 km/h - 6-7 l.
Myślę, że ten silnik (podobnie jak większość) potrafi być bardzo oszczędny, pod warunkiem, że kierowca nie ma jakiejś drżączki prawej stopy
Przy prędkościach (dla dustera) pow. 100 km/h to już noga nie ma znaczenia, a aerodynamika całej budy.
Niedawno robiłem trasę Wrocław-okolice Świecia. Duster 1.5 dCi, napęd tylko na przód. Po wszystkich ekspresówkach jechałem 94 km/h na tempomacie. Na krajówkach jak warunki pozwalały. I co? 5.6 na kompie (OK, nawet nieźle), z dystrybutora 6.2 (zawsze komp u mnie zaniżał o 0.5-0.6 litra - zawsze). Dla mnie to żenujące spalanie przy naprawdę niskiej średniej trasowej prędkości.
Ja przekonuję, że jak ktoś robi 70-80-90% tras, to duster jest nietrafiony. Skoda superb, którą niespodziewanie wypadło mi jechać jakiś czas później na tej samej trasie, z dieslem 190 KM (też napęd na przód tylko) przy 124 km/h na tempomacie spalił z dystrybutora 5.0. Już pomijam walory komfortu, czasu, wyposażenia - nie każdemu potrzebne są bajery. Chodzi mi o bezsens brania dustera przy takim autostradowym trybie.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-20, 22:28
Tak jak napisali przedmówcy do pokonywania tras lepszy będzie Hyundai lub Kia. Nie napisałeś czy koreanczyki to diesel czy benzyna. Jeśli diesel i robisz większość drogi po autostradzie lub ekspresówce to się nawet nie zastanawiaj tylko bierz tego który Tobie lepiej pasuje lub za którego wynegocjujesz lepszą cenę. To są bliźniacze konstrukcje
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 325 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-08-21, 09:55
No właśnie coraz bardziej idę w kierunku Kia Ceed/Hyundai i30 ponieważ mają 6-bieg i niskie budy.
Po rozmowach z osobami, które mają lub miały ( a jeździ tego w firmie ponad 10) nie pozostaje nic innego jak iść w tym kierunku.
Warunki wymagane:
1) Względna cisz przy prędkości 120km/h
2) Spalanie do max 7-7,5l.
3) 6-ty bieg
Poczekamy jak będzie wyglądała sytuacja w pierwszym kwartale.
6ty bieg w Hyundaiu 1.4, wolnossącym, to przy 120km/h ma bardzo wysokie obroty. Przy doładowanym 1.0 jest cicho. Także przejedź się najpierw.
Dostałem I30 1.4 2018' jako zastępczy, gdy Dacia była w blacharni. Zdziwiłem się gdy na 6 biegu 140km/h na A1 wyło 4000 obrotów. W Sandero na V biegu, miałbym 3000 chyba. Generalnie silnika w Sandero przy wysokiej prędkości nie słychać, tak samo jak w Dusterze 1.6 czy 1.2TCE, ale hałas jest od powietrza spory. Tego nie ma w Hyundai.
Sandero + Logan 1.0 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 29,83
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 3.000 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.700 [obr/min]
Sandero + Logan 1.2 SCe (75):
- Przełożenie najwyższego biegu - 31,77
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.850 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 4.400 [obr/min]
Sandero + Logan 0.9 TCe (90):
- Przełożenie najwyższego biegu - 38,29
- Prędkość obrotowa silnika przy 90km/h - 2.350 [obr/min]
- Prędkość obrotowa silnika przy 140km/h - 3.650 [obr/min]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum