Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-08-23, 22:00
Niestety Dacii jest głośno i to już przy 90km/h w porównaniu z innymi autami i to nawet tymi starymi budżetowymi. Od października zeszłego roku koło mojej Dacii w domu miałem jeszcze Lanosa, później Astrę II a od maja Fabię I z 2001 r. i w każdym z tych aut było o wiele ciszej. Jadać ponad 150km/h z całą rodzina, przy lekkiej mżawce, człowiek nie zwraca uwagi na głośność tylko skupia się na prowadzeniu auta, które w przypadku Dacii nie jest za rewelacyjne.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-08-24, 07:47
dudu$ napisał/a:
Jadać ponad 150km/h z całą rodzina, przy lekkiej mżawce...
No to hardo... Tutaj się nie wypowiadam, bo z taką prędkością nigdy nie jeżdżę. Natomiast do 120km/h właściwie nie słyszę silnika TCe na tle szumu powietrza i na tle opon na "nowoczesnych" betonowych nawierzchniach. I to jest dla mnie szokiem, bo dotychczas jako 90% hałasu słyszałem głównie wyjące na wysokich obrotach silniki (właściwie w całej stajni Daewoo poza Leganzą). Nie mam niestety żadnego porównania pomiędzy TCe a Twoim klasycznym 1,2.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-08-25, 10:34
Dzisiaj kolejne tankowanie LPG po powrocie z wakacji nad morzem. Do baku zatankowałem 36l gazu , teraz nie mam możliwości sprawdzenia ile km przejechałem ale spalanie wyszło 7,5l/LPG na 100km. Jazda była dynamiczniejsza niż przy ostatnim tankowaniu i połowa przejechanego dystansu była ciśniecie auta nawet do 5500obr./min oraz jazda z prędkością miedzy 110-160km/h. Za mną prawie 9 tys km przejechanych tym autem i mogę napisać że spalanie w mieście wynosi miedzy 8 a 8,5l/100km ( chociaż takie tylko raz miałem zazwyczaj 8.2), cyklu mieszanym ok. 7,5l natomiast w trasie przy prędkości 90km/h i z boxem dachowym 6,7-6,8l lpg. Pewnie gdybym go zdjął spokojnie zmieścił bym się w 6 l lub nawet lekko poniżej
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-01, 19:42
W dniu dzisiejszym w Loganie wymieniłem olej ( Valvoline SynPower 5w40) łącznie ze wszystkimi filtrami ( oleju, powietrza, kabiny z węglem aktywnym). Za części zapłaciłem łącznie 196zł. Ponadto od 2 tygodni auto czasem poszarpuje na LPG, zaczęło sie to po wymianie filtrów gazu, regulacja i ustawianie map na nowo nic nie pomaga wiec postanowiłem zainwestować dzisiaj w przewody wysokiego napięcia, za NGK zapłaciłem 100zł, niestety wymiana nie pomogła dlatego zakupiłem inny filtr fazy lotnej i wyjąłem i założyłem ponownie filtr fazy ciekłej. Dzisiaj próbowałem też złożyć sobie w 100% sprawne Media Nav Evolution ale na razie bez efektu, po złożeniu MNE z 2 sztuk, urządzenie włącza się ale staje na logo startowym. Radio zawiezione do Jas_pika i mam nadzieje że uda się je zreanimować. No i dzisiaj na liczniku zawitał taki o to przebieg :
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-09-01, 19:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-07, 20:09
No i niestety Logana dalej gnębiły problemy opisane powyżej czyli sporadyczne poszarpywanie podczas przyśpieszania oraz podczas utrzymywania stałej prędkości np. 90km/h. Na początku myślałem, ze problem ten występuje tylko na LPG dlatego też przeprowadzałem regulacje i wymieniałem dwukrotnie filtry gazowe, ale wczoraj jadać na trasie zauważyłem że poszarpywanie występowało również na PB. Zdarzyło się również migniecie 2 razy kontrolką silnika, ale nie mogłem coś połączyć się ze złączem OBDII w celu odczytania błędów. W programie do LPG wyskoczyły mi 2 błędy - brak sygnału z wtryskiwaczy benzynowych 1-go i 4-go cylindra. Z informacji znalezionych w internecie, błędy te mogą być spowodowane uszkodzeniem cewki zapłonowej - Podczas jazdy na LPG sterownik gazu nie potrafi odczytać wypadnięcia zapłonu, a komputer PB kiedy wyłapuje taki błąd odłącza te wtryski PB przez co sterownik LPG łapie taki błąd, dlatego też dzisiaj w ciemno postanowiłem wymienić cewkę zapłonową. Za nową oryginalna w opakowaniu Renault + 4 nowe oryginalne świece zapłonowe zapłaciłem 173zł. Wymiana we własnym zakresie za free w 10 minut. Jak na razie po wymianie nie zauważyłem problemów, które występowały wcześniej ale przejechałem dopiero z 23km a poszarpywanie , o którym pisałem powyżej czasem pojawiało sie po 7km, a innym razem po 100km. Zobaczymy, pożyjemy mam nadzieje, że usterka została usunięta bo auto ma raptem 4 lata, przebieg 45 tys km a w ciągu 2 minionych wakacji i 4 tyś km 2 poważne awarie się zdarzyły.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-07, 20:14
Ehhh kupujesz gdzieś po kątach zamiast u mnie
Swoją drogą te cewki raczej mocne. Jedynie jak gdzieś pękały i miały przebicie to dopiero awaria, więc t bardziej mnie dziwi. Nie była ta cekwa spuchnięta gdzieś przy tych śrubach do przykręcania?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-07, 20:24
toka93 napisał/a:
Ehhh kupujesz gdzieś po kątach zamiast u mnie
Swoją drogą te cewki raczej mocne. Jedynie jak gdzieś pękały i miały przebicie to dopiero awaria, więc t bardziej mnie dziwi. Nie była ta cekwa spuchnięta gdzieś przy tych śrubach do przykręcania?
problem był dosyć irytujący, a że znalazłem niedaleko od siebie nowe oryginały w dobrych cenach to z tego skorzystałem. poza tym toka93 nie wszystkie cześć masz w dobrej cenie :P Swego czasu szukałem krańcówki drzwi, za używkę oryginalna krzyknąłeś mi bodajże 20zł + wysyłka, a za tą samą krańcówkę z tym, ze nową zafoliowaną i również oryginalna z przesyłka zapłociem 32 albo 34zł, ale jak coś z chęcia przygarnę w dobrej cenie uszczelkę drzwi kierowcy, masz coś ?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-09-07, 20:38
Ano bo wtedy to ja nie miałem jeszcze tej hurtowni co teraz z oryginałami :) zresztą nie można mieć wszystkiego najtaniej :)
Z uszczelką zerkne, bo nie wiem czy mi jeszcze jakaś została.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-08, 17:45
Prezes napisał/a:
dudu$, przed założeniem LPG miałeś takie problemy z poszarpywaniem?
Nie, ale po założeniu LPG również nie występowały. Na razie po wczorajszej wymianie nie poczułem ani razu poszarpywania i wydaje mi się że auto stało się zawsze. Atego co czytałem to cewki w tych silnikach lubią padać i nie ma tu znaczenia wiek auta czy jego przebieg
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-09-13, 06:41
Po ostatnich problemach z autem nie ma śladu, wymiana cewki i świec pomogła. Po tym zabiegu auto stało się bardziej dynamiczne i chętnie wkręca się na obroty. Dziwne bo bo nie w jednym aucie wymieniałem cewkę i nigdy nie miałem takiego odczucia. Wczoraj podróż prawie 200km/ na mazury na wesele, dla MCV II nie było problemu aby aby na drodze ekspresowej w 2 dorosłe osoby i 2ka dzieci + jakiś tam bagaż osiągnąć prędkość 170km/h jadać na LPG i dodatkowo z włączoną klimą
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-10-13, 18:56
I kolejny projekt można uznać jako zakończony. Niespełna godzinę temu Logan MCV II by Dudu$ VOL.2 zmienił właściciela. Z podwarszawskich Ząbek Daćka pojechała do Rzeszowa. Ogólnie tak z ciekawości wystawiłem logana na sprzedaż i nie na żadnym portalu typu otomoto czy olx a na Facebooku przez Marketplace. Czy jestem stratny? Jak na każdym aucie, ale nie wyszedłem źle. Według moich obliczeń jestem gdzieś 1000zł może 1500zł w plecy, ale patrzeć że Logan za 3 miesiące miałby 5 lat i jego przebieg zwiększył się już prawie do 47 tys km to mogę uznać jego sprzedaż za sukces. Teraz szukam kolejnego auta. Zastanawiałem sie czy nie kupić Mazdy 6 II generacji z 2008 lub 2010 roku, ale żona mówi że zaraz ja Ukradną i lepiej abym kupił sobie tego wymarzonego Dustera :) A czy tak się stanie ? Wszystko zależy czy znajdę sztukę, która będzie mnie interesować a na chwilę obecna na rynku jest jak dla mnie słaby wybór i do zakupu nowego auta bedę musiał jeździć wysłużonym Tico znajomego
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-10-13, 22:18
Auta nie miałem od nowości, ale z tego co pamiętam jak wyjeżdżało z salonu kosztowało 42tyś zł. Ja w grudniu zeszłego roku za samochód z przebiegiem 34tyś km zapłaciłem 22700zł ale to była cena promocyjna bo wycena ubezpieczyciela była na 28tyś zł. Przez rok włożyłem w Logana łącznie z montażem instalacji LPG z 8-9 tyś zł ( montaż dodatków, media nav evo, przyciemnianie szyb i słupków, owiewki, wymiana kierownicy, regeneracja magla, malowanie kołpaków, wymiana kompletnego układu zapłonowego ). Sprzedałem za 29950zł :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3954 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-14, 08:48
Dla mnie takie częste wymiany samochodów są ciut dziwne. Tym bardziej, gdy po każdym zakupie dokładamy jakieś wyposażenie, tak jak byśmy mieli jeździć wiele lat... Mój rekord szybkiej sprzedaży samochodu używanego to 6 lat od zakupu. Ale jeśli to takie hobby, to szanuję
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-10-14, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie takie częste wymiany samochodów są ciut dziwne. Tym bardziej, gdy po każdym zakupie dokładamy jakieś wyposażenie, tak jak byśmy mieli jeździć wiele lat... Mój rekord szybkiej sprzedaży samochodu używanego to 6 lat od zakupu.
Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Dla mnie trochę szkoda czasu, po co tyle było robić w aucie. Ale może po prostu niektórzy to lubią.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-10-14, 13:45
Po gruntowniejszym przeliczeniu wszystkiego wyszło na to, ze po sprzedaży MCVki jestem w plecy nie 1500zł a do przodu 500zł :) Dlaczego tak często zmieniam auta ? Bo mi się po prostu nudzą i lubię w nich grzebać i coś robić. W Loganie nie było już nic do zrobienia co we własnym zakresie mogłem zrobić i tyle. Dodam, że od roku w moim domu koło Dacii stoi zawsze drugie auto, którym jeździ żona i tak pierwszy samochód który jej kupiłem był Daewoo Lanos za 1800zł, za 4 dni minie rok a od tego czasu żona jeździ juz czwartym swoim samochodem :). Po Lanosie przyszedł czas na Astrę II, później Skodę Fabię I Kombi a w miniona niedziele kupiłem Toyote Corollę E12 Sedan z 2004 r. Najważniejsze jest to, że nie tracę nigdy na zmianach aut, a jak już to jakieś grosze, które są po prostu wliczone w utratę wartości samego pojazdu
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-14, 19:01
Czasami wymiana auta co rok/dwa ma sens. Sam tak robiłem i sprzedawałem z zyskiem. Powyżej 2 lat auto zbyt traci na wartości, żeby to miało sens finansowy.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-10-14, 19:09
toka93 napisał/a:
Czasami wymiana auta co rok/dwa ma sens. Sam tak robiłem i sprzedawałem z zyskiem. Powyżej 2 lat auto zbyt traci na wartości, żeby to miało sens finansowy.
Dokładnie tak jest. Jest to moja trzecia sprzedana Dacia i druga po której wyszedłem na zero lub zarobiłem, fakt zarobek ten to 500zł ale z racji tego, że auto stało się starsze o rok i jego przebieg powiększył się to i tak jest to cos.
Teraz szukam kolejnej Dacii, chciałbym kupić Dustera ewentualnie Dokkera, ale jak znajdę Lodgy z dobrego rocznika, małym przebiegiem i za przyzwoitą cena to mogę ponownie wejść w ten model. Moje wymagania to rocznik minimum 2015 ( jeżeli mowa o Dusterze), silnik benzynowy ( chociaż Diesla w ostateczności też mógłbym wybrać) i przebieg jak najmniejszy najlepiej 40-60 tyś km ( w przypadku PB i 75tyś km nie będzie tragedia)
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-14, 19:30
Od siebie powiem, że jeździłem każdą wersją silnikową Dustera i w tej budzie jak dla mnie mogą być tylko dwa silniki: 1,2TCE (jest ryzyko), albo 1,5 DCI 110KM. Reszta to pomyłka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum