DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
przegrzewanie się 1,2 TCe
Autor Wiadomość
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
  Wysłany: 2020-08-25, 11:50   przegrzewanie się 1,2 TCe

Cześć,
Użytkuję Lodgy 1,2 od 2013r.
W zasadzie mam tylko 2 problemy z samochodem.
Jeden dotyczy klimy i z tego co widziałem został szeroko opisany na forum.
Opisu drugiego nie znalazłem.
Problem pojawił się jak auto jeszcze było na gwarancji, ale zostałem spuszczony przez ASO na drzewo. Obecnie problem się nasila. Mianowicie:
podczas jazdy po mieście i poza miastem temp silnika mierzona przez OBD2 oscyluje w okolicy 100'C
Na autostradzie na płaskim temp oscyluje w okolicy 106'C
Niestety jak pojawia się górka, temp rośnie do 115'C i zapala się czerwony wskaźnik temp :(
Podczas ostatniej jazdy nad morze, po kilku godzinach jazdy, w zasadzie każde wzniesienie skutkowało czerwonym wskaźnikiem. Po chyba czwartym alarmie temperatury :?: dodatkowo zapaliła się pomarańczowa kontrolka opisana w instrukcji: "czym prędzej jedź do ASO". Po postoju kontrolka zgasła.
Jeżdżę raczej spokojnie (na autostradzie utrzymuję 118km/h na pseudotempomacie).

Czy ktoś miał podobny problem?
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1798
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-25, 11:55   

Zacząłbym od termostatu bo to częsta przyczyna.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 945
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-25, 12:17   Re: przegrzewanie się 1,2 TCe

hojnorek napisał/a:
podczas jazdy po mieście i poza miastem temp silnika mierzona przez OBD2 oscyluje w okolicy 100'C
Na autostradzie na płaskim temp oscyluje w okolicy 106'C
Niestety jak pojawia się górka, temp rośnie do 115'C i zapala się czerwony wskaźnik temp :(

Pytanie - czy to jest temp. silnika czy temp. płynu chłodzącego. Wg internetu temp. silnika ok. 120 C jest w normie (w nowoczesnych małych silnikach). Jeśli natomiast to jest temp. płynu chłodniczego to jest problem. Jakiś czas temu sprawdziłem u siebie - OBD2 wskazało 77 C (temp. płynu chłodniczego), a sonda termometru przytknięta do boku silnika wskazała 122 C. Wg mnie w normie.
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2020-08-25, 12:31   

no raczej temp cieczy.
problem jest z pewnością, bo zapala się czerwona kontrolka

77 to chyba tez nie dobrze. za zimno. W starych porządnych samochodach, które miały wskaźniki temp. zazwyczaj było to 90'C lub 1-2 więcej. To 100'C tez by mnie nie martwiło zważywszy na miniaturyzację jednostki. no ale zapalanie kontrolki już mnie martwi.
Ostatnio zmieniony przez hojnorek 2020-08-25, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 945
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-25, 12:36   

Może być problem.

Przeczytaj o przyczynach i skutkach zawyżonej temp - https://www.motofaktor.pl...nu-chlodzacego/
Tutaj info o prawidłowej temp silnika sięgającej nawet 140 C - https://intercars.com.pl/pl/prawidlowa-temperatura-pracy-silnika-i-zakres-jej-wartosci/
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 945
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-25, 12:40   

hojnorek napisał/a:

77 to chyba tez nie dobrze. za zimno. W starych porządnych samochodach, które miały wskaźniki temp. zazwyczaj było to 90'C lub 1-2 więcej. To 100'C tez by mnie nie martwiło zważywszy na miniaturyzację jednostki.

Też mnie zdiwiło te 77. Ale ponieważ na ekranie komputera pokładowego z temp płynu chłodzącego pokazuje 3 kreski uznałem że to jest taka cecha tego auta i jest w porządku.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1828
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-08-25, 21:10   

znajdź termostat do tego modelu będzie podana temp otwarcia.
Mierzysz telefonem temperature i macasz wąż do chłodnicy (na górze) aż zrobi się ciepły. Znasz już temp otwarcia termostatu
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 397
Skąd: Bielsko Biała

Wysłany: 2020-08-26, 08:09   

W Sandero 1.2 BP
Pomiar z OBD
Temperatura dobija do 86 i wtedy otwiera się termostat - spada do 84 i tak w kółko bez znaczenia na obciążenie.

W hyundaiu wskaźnik zatrzymuje się pomiędzy 70 a 80 *C od nowości i jeździ tak już 12 rok. Nie sprawdzałem na OBD bo nie mam starego łącza.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-08-26, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
HWfreak 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 100TCe + LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 15 Lip 2020
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-08-26, 08:36   

Sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Potem czy działa termostat. Następnie czy wentylator na chłodnicy się załącza. A na koniec wymień płyn chłodniczy i przepłucz całą instalację wodą demineralizowaną.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1798
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-08-26, 09:29   

Aaaa i jeszcze czujnik temperatury można sprawdzić. Zdążały się też problemy z zapowietrzeniem układu.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-08-26, 11:28   

Miałem kiedyś podobne objawy w Ibizie. Też pierwsza reakcja większości ludzi, z mechanikiem włącznie - termostat. Jego wymiana niestety nic nie dała. Koniec końców okazało się, że to niestety plastikowy wirnik w pompie wody wytarł się prawie do zera... W miejscu łopatek były 1-2 milimetrowe, wygładzone wypustki...

Co dla mnie niezrozumiałe Ibiza musiała jeździć z uszkodzonym wirnikiem pompy już bardzo długo, nie zgłaszając wzrostu temperatury ponad normę... Problem wyszedł dopiero w korkach podczas upałów, gdy samochód zatrzymany na światłach nie był chłodzony powietrzem. Ale wystarczyło choć trochę ruszyć i temperatura zaczynała spadać...

Czy to możliwe, żeby obieg płynu chłodzącego w układzie mógł działać bez pompy na zasadzie grawitacyjnej, jak w starych instalacjach CO, gdzie ciepła woda idzie w górę, a zimna wraca w dół przez sam fakt różnicy gęstości cieczy o różnych temperaturach? To by wyjaśniało dlaczego przy odpowiednio mocnym przepływie powietrza przez chłodnicę obieg wody był wystarczający do schładzania silnika.
Ostatnio zmieniony przez SWilk 2020-08-26, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1027
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-08-26, 11:37   

SWilk napisał/a:
Co dla mnie niezrozumiałe Ibiza musiała jeździć z uszkodzonym wirnikiem pompy już bardzo długo, nie zgłaszając wzrostu temperatury ponad normę... Problem wyszedł dopiero w korkach podczas upałów, gdy samochód zatrzymany na światłach nie był chłodzony powietrzem. Ale wystarczyło choć trochę ruszyć i temperatura zaczynała spadać...


To jest przecież normalne zachowanie. Stara rada dla kierowców, których auto ma problemy z temperaturą -- i stoją w upale, w korku: włącz ogrzewanie na maksa i otwórz okna (to drugie po to, żebyś nie padł). Grzanie odbierze ciepło z chłodnicy i auto nie padnie -- jak już ruszysz, wszystko wróci do normy.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 945
Skąd: EL
Wysłany: 2020-08-30, 18:31   

hojnorek napisał/a:
77 to chyba tez nie dobrze. za zimno.

Źle zrobiłem wtedy pomiar. Teraz go powtórzyłem - po 40 km łagodnej jazdy i na włączonym silniku wyszło - temp. płynu chłodniczego 95 C, temp oleju 86-94 C (apka MotoData OBD), temp bloku silnika przy sondzie lambda 139 C i boku silnika 90 C (sonda miernika elektronicznego).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne