A nie wymagana jest wymiana zwijacza na takiego z opcja tempomatu?? bo widziałem takie na allegro i zastanawiałem sie czy to potrzebne i jaka jest różnica
Spotkałem się z 4* rodzajami zwijaczy z taśmami:
1. Przeznaczony do fabrycznego tempomatu z przyciskami na kierownicy. Ma dodatkową wtyczkę do przycisków na kierownicy od tempomatu. 681726046R
2. Nie przeznaczony do tempomatu ale z taśmą 4 pionową. Da się go zaadaptować dolutowując przewody. Jest to "lekka partyzantka".
3. Nowe "chińskie" zwijacze z taśmami z allegro po 139zł. Nie nadają się nawet do adaptacji do tempomatu. Nie mają nawet "ślepego" gniazda do wtyczki od przycisków tempomatu. 6001551352
Przyciski które są montowane na konsoli centralnej typ renault i typ dacia różnią się tylko ceną i kolorem podświetlania. Renault-biały (są tańsze) a Dacia-pomarańczowy (są droższe). (Pomijam uboższe wersje tylko z "ogranicznikiem prędkości).
Jeśli chcecie kupić kierownicę do wersji z tempomatem to kupujcie w komplecie z taśmą. Zaoszczędzi to sporo nerw. Takie rozwiązanie na 100% nie jest "druciarstwem".
Przeróbka z manetką od peugeota jest tańsza i ma tą zaletę że w razie pęknięcia taśmy można kupić zwykłą chińską za 139zł zamiast np: Valeo za prawie 400zł.
W mojej Dacii MCV II 1.2 16V z 2016 roku jest drugi typ taśmy. Szukam kierownicy z taśmą. Jeśli nie dostanę kompletu to zastosuje patent z manetką od peugeota. Z racji ceny będę miał przełącznik typ renault.
P.S. jest jeszcze 4 rodzaj taśm z 3 wtyczkami. Wersja do tempomatu i nowych kierownic że sterowaniem radia z kierownicy.
Z tego co zauważyłem to kierownice z Logan/Sandero i Duster mają inne mocowania poduszek powietrznych. Mimo takich samych wymiarów, wyglądu, nie są zamienne bez montażu poduszki dedykowanej do kierownicy.
Taśmy do poduszek powietrznych z opisów wynika że są zamienne.
Tempomat zamontowany. Przycisk od tempomatu typ Renault" z białym podświetleniem, kierownica i taśma od wersji z tempomatem. Moja poduszka powietrzna pasowała do kierownicy z przyciskami.
Witam. Posiadam Dokker 1.5dci 2013r ze sterownikiem BOSCH 237102213R założyłem kierownice z przyciskami i taśmę. Działa ogranicznik a nie da się włączyć tempomatu (przewody do tempomatu zostały dołożone). Czy ktoś może mi pomóc z tym tematem
Ostatnio zmieniony przez eryk16 2020-05-14, 16:43, w całości zmieniany 1 raz
A próbowałeś CLIP-em uaktywnić ?
Nie wiem czy akurat ten wspomniany sterownik ma fabrycznie wgraną opcję tempomatu?
Bo ogranicznik to jest inna sprawa niż tempomat.
A czy czytałeś ten wątek od początku?
Kolega DrOzda podawał, który sterownik ma wgrany tempomat a który nie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Teoretycznie można by jeszcze próbować przeprogramować, ale trzeba by rozpoznać bojem czy to w ogóle możliwe, więc tak czy owak lepiej byłoby mieć zapasowe ECU.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-15, 16:59
Nie do końca. SoftwareID to identyfikator wersji oprogramowania która jest wgrana fabrycznie przez producenta ECU. Natomiast fabryka mogła wgrać na linii produkcyjnej nowszą wersję programu bo na przykład wykryto jakieś błędy czy trzeba zmodyfikować parametry pracy silnika - podpinając ELM327 i np. ScanMaster odczytamy CalibrationID i to będzie aktualna wersja oprogramowania. Nie każdy SoftwareID jest kompatybilny z dowolnym HardwareID bo dana generacja silników musi spełniać konkretne normy Euro. CLIP pozwala aktualizować oprogramowania sprawdzając VIN z bazy z listą dostępnych wersji CalibrationID dla danej wersji pojazdu. Z kolei zmiana ECU na nowszy może wymagać dodatkowych zmian w osprzęcie silnika. Przeprogramowanie przy użyciu programatora EEPROM może też nie być wystarczające bo nie wiadomo czy pin w złączce ECU odpowiedzialny za uruchomienie tempomatu jest fizycznie podłączony do płytki i dalej do elektroniki ECU. Generalnie dość trudny temat raczej dla kogoś naprawdę dobrego w temacie elektroniki samochodowej czy tuningu silników.
W Twoim przypadku o obecności tempomatu decyduje numer HardwareID.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-05-15, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-03, 22:26
jareklo napisał/a:
A czy pod 2371029 37R coś da się uaktywnić , najlepiej tempomat. Logan jest z 15 roku, ale ten numerek jakiś mikry A póki co "idę " się przywitać.
Jeśli do tego silnika z danego roku oferowano tempomat jako opcję to tak. Wystarczy nowa kierownica , taśma i włącznik , ewentulnie czujnik sprzęgła zamontować.
http://www.daciaklub.pl/f...1700379#1700379
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-09-03, 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-13, 20:11
Witajcie sprawdzałem u siebie w Sandero z '16 i wiązka pod przełącznik tempomatu jest , czujnik pod sprzeglem również zatem wychodzi że potrzeba tylko kierownicę z przyciskami pod TEMPOMAT oraz taśma i tu moje pytanie która taśma będzie właściwa macie sprawdzone numery ? Aktywacja z tego co wyczytałem automatycznie, chyba że się mylę?
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-14, 18:09
W związku z tym ze nie mogę edytować swojej wiadomości zapytam jeszcze szanownych forumowiczów o numery komputera otóż mam pod kodem kreskowym 237107314R duże cyfry natomiast małe to237105337R czy coś z tego wiadomo? Dopytam jeszcze o kierownice jaką kupić czy z przyciskami po obu stronach czy wystarczy po jednej lewej stronie. Nie zaglądałem jeszcze na zwijacz czy jest opcja ze będzie wolny kabelek pod podłączenie kierownicy i nie będzie trzeba zmieniać? czy podłączając sam na początek wyłącznik na konsoli powinien go wykryć komputer na zegarach? Na co tak w ogóle zwrócić jeszcze uwagę. Czy może kupić cały zestaw od lifta i wymienić przełączniki , kierownicę wraz z poduszką - ale to chyba droższa impreza. Z góry wszystkim dziękuje za wypowiedzi i proszę o fachową poradę.
Ostatnio zmieniony przez mne 2020-09-14, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-14, 19:52
Kierownica z przyciskami po jednej stronie obsługuje tylko ogranicznik prędkości. Aczkolwiek można by się pokusić o dołożenie wtedy przycisku R/O gdzieś dodatkowo tyle że musiałbyś się wpiąć do wiązki żeby rozbudować drabinkę rezystancyjną. Chyba lepiej poszukać pełnej.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-17, 18:03
Mam szybkie pytanie - po założeniu samego włącznika tempomatu na konsoli nic się nie dzieje jak i również po przełączeniu w general configuration - na cc/sl, na zegarach zadna kontrolka nie świeci -zaznaczam kierownica z przyciskami nie podpieta.
Przy właczonym cc/sl świeci cały czas żółta kontrolka na zegarach, a przy wyłączeniu cc/sl wszystko powraca do normalności
error.jpg
Plik ściągnięto 8859 raz(y) 2,21 KB
Ostatnio zmieniony przez mne 2020-09-17, 18:41, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Wrz 2020 Posty: 70 Skąd: PL
Wysłany: 2020-09-19, 11:48
Dziękuje wszystkim za multum pomocnych odpowiedzi, wszystkie wątpliwości i przyczyny błędów już znam, kierownica + reszta w drodze w następnym tygodniu przekładka. Można zamknąć moje wątki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum