Wysłany: 2020-10-04, 09:02 Aktywacja tylne pozycyjne do dziennych.
Czy ktoś zna ścieżkę i udało mu się aktywować tylne pozycyjne do dziennych.
Gdzieś na forum jest opis ale nie pełna ścieżka (screen) i nie działa w sandero.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Początku.
Nie wiem czy sie dobrze domyślam że, ma być w UPC-EMM
Tam jest w sandero: inne niż na screenie
T4 EMM v1.1
T4 EMM VS v2.3 - tutaj jest:
ExternalLighting_Generic-Config
Nsx_rear_tail_with_DRL_CF - po zmianie na "1"
nie akceptuje zmian
Znalazłem tam jeszcze:
Nbx_SCANDINAV_RUNNING_LIGHT_CF
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-04, 09:58
yurec1st napisał/a:
Początku.
To oznacza że nie przeczytałeś dwóch pierwszych postów, zwlaszcza ostatniego zdania drugiego postu tamtego tematu. Radzę przeczytaj główny temat o korzystaniu z ddt4all (nie mam pod ręką linku, ale jest pod adresem [1a] w temacie dla Logan / Sandero II). W temacie [1a] jest dużo ostrzeżeń, szerokich opisów co z czym. I trochę inne rozwiązania. Po tej lekturze będziesz już wiedział gdzie czego szukać.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-10-04, 10:01, w całości zmieniany 1 raz
Widzisz zanim zaczałem zabawe z ddt4all przeczytałem wszystkie wątki go dotyczące włączne ze sronami RU i FR. Dokonałem wielu zmian ustawień i aktywacji, w większości z sukcesem i wydaje mi się, że sprawnie posługuję się programem.
Nikt jak narazie nie potwierdził, że udało mu się aktywować tylne pozycyjne do dziennych.
Ty jednak masz inny model i rocznik auta, to nie koniecznie musi się zgadzać.
Przeczytam jeszcze te niemieckojęzyczne strony jeśli dotycza mojego modelu.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Pamiętam taką sytuację jakieś 15 lat temu gdy założyłem dzienne lampy pan diagnosta upierał się, że muszą świecić równocześnie pozycyjne. Nie wiem czy miał podstawę prawną ale jak napisałeś przepisy się zmieniają i teraz jest wręcz odwrotnie. To nie za mądre te przepisy, wtedy i teraz.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-04, 10:47
yurec1st napisał/a:
Pamiętam taką sytuację jakieś 15 lat temu gdy założyłem dzienne lampy pan diagnosta upierał się, że muszą świecić równocześnie pozycyjne. Nie wiem czy miał podstawę prawną ale jak napisałeś przepisy się zmieniają i teraz jest wręcz odwrotnie. To nie za mądre te przepisy, wtedy i teraz.
Kiedyś tak było. Nie pamietam jak to było z przepisami wtedy. Obecnie obowiązkowe są tylko ledy z przodu.
Ktoś pisał, że gdy zapomnisz np. w tunelu zapalić światła jest ryzyko, że zostaniesz najechany z tyłu. Chciałem o to zadbać ale jak piszesz pseudo przepisy aż tak bardzo nie dbają o bezpieczeństwo wręcz utrudniają.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-04, 10:56
Cytat:
(...)
Wątpliwości co do tylnych świateł powstały, gdy światła do jazdy dziennej zostały zdefiniowane w zachodniej Europie (rozporządzenie ECE-R87), a u nas nadal obowiązywała jazda na światłach mijania. Aby to ujednolicić w maju 2009 roku Minister Infrastruktury wydał rozporządzenie (Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639) definiujące światła dzienne. Obowiązuje ono od 20 czerwca 2009 roku. A co zawiera?
Przednie, boczne i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, gdy palą się światła dzienne (Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639)
Światła do jazdy dziennej znajdują się wyłącznie z przodu, mają mieć barwę białą, być umieszczone symetrycznie i na równej wysokości. (...)
W autach rejestrowanych do końca 2009 roku światła dzienne mogły zapalać się wraz ze światłami mijania, w tych rejestrowanych od 1 stycznia 2010 roku światła do jazdy dziennej muszą zapalać się wraz z silnikiem, a wyłączać, gdy zapalane są światła mijania, drogowe, lub przednie światła przeciwmgłowe.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-04, 11:00
yurec1st napisał/a:
Ktoś pisał, że gdy zapomnisz np. w tunelu zapalić światła jest ryzyko, że zostaniesz najechany z tyłu. Chciałem o to zadbać ale jak piszesz pseudo przepisy aż tak bardzo nie dbają o bezpieczeństwo wręcz utrudniają.
Ja to pisałem. Ale myślę że tylne postojowe są niewystarczające w ciemnym tunelu gdy w oddali ostro świeci światło słoneczne na końcu tunelu. Muszą być światła mijania.
Przepisy przepisami często brak w nich zdrowego rozsądku tworzących je ludzi. U nas w MPK nowe autobusy solaris mają fabrycznie podłączone dzienne z mijania.
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-04, 11:09
Cytat:
Pamiętajcie że światła do jazdy dziennej służą tylko i wyłącznie do jazdy w dzień podczas dobrej przejrzystości powietrza. Podczas deszczu, mgły, a także w tunelu zawsze trzeba włączyć światła mijania!
Ktoś pisał, że gdy zapomnisz np. w tunelu zapalić światła jest ryzyko, że zostaniesz najechany z tyłu. Chciałem o to zadbać ale jak piszesz pseudo przepisy aż tak bardzo nie dbają o bezpieczeństwo wręcz utrudniają.
Wydaje mi się, że jednak przepisy mają sens w tym przypadku. Wymagają włączenia świateł mijania, co powoduje:
1. wyłączenie dziennych - które nie mając granicy światło-cienia mogą w dwukierunkowym tunelu razić kierowców nadjeżdżających z przeciwka
2. włączenie tylnych pozycyjnych - dzięki czemu jesteś widoczny.
Przypuśćmy teraz, że świecą się na stałe również tylne pozycyjne. Kusiło by to, żeby w tunelu nie włączać świateł mijania... Bo po co, przecież ja widzę i mnie widzą... Ale że ja rażę innych, to już mało istotne...
eio napisał/a:
Ale myślę że tylne postojowe są niewystarczające w ciemnym tunelu gdy w oddali ostro świeci światło słoneczne na końcu tunelu. Muszą być światła mijania.
Jesteś pewien? Może się mylę, ale wydaje mi się, że nie istnieją tylne światła mijania ani tylne postojowe...
Z tyłu mamy światła: pozycyjne (zapalane razem z przednimi światłami pozycyjnymi i świecące się nadal przy włączonych światłach mijania i drogowych), oraz światła "STOP" i przeciwmgłowe... Nie ma "mocniejszych" tylnych świateł do tunelu...
Z rozporządzenia w/s warunków technicznych pojazdów wychodzi, że:
Cytat:
dopuszcza się aby wraz ze światłami do jazdy dziennej włączały się:
- przednie i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe - jeżeli występują, boczne światła pozycyjne - jeżeli występują oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej,
- lub tylko tylne światła pozycyjne
(załącznik nr 6, WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY, lp. 18)
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-05, 14:23
SWilk napisał/a:
Może się mylę, ale wydaje mi się, że nie istnieją tylne światła mijania ani tylne postojowe...
Z tyłu mamy światła: pozycyjne (zapalane razem z przednimi światłami pozycyjnymi i świecące się nadal przy włączonych światłach mijania i drogowych), oraz światła "STOP" i przeciwmgłowe... Nie ma "mocniejszych" tylnych świateł do tunelu...
Zgadza się. Chodzi o te światła włączane po zmierzchu ze światłami mijania. W dobie LEDów różne modele mają dodatkowe nieraz fikuśne oświetlenie. Wielokrotnie widziałem nowe auta wyprzedzające mnie na sąsiednim pasie wjeżdżające na światłach dziennych ledach z przodu i ledach z tyłu w formie dyskretnych kółek czy krzyżyków lub innych figur geometrycznych. Kierowcy nie przełączali na światła mijania w tunelu. Tunel jest raczej ciemny - kilkaset metrow dalej w jego końcu jest silne światło słoneczne. Na tym tle słabo widać dyskretne ledy z tyłu tych pojazdów a jeszcze gorzej jest z autami bez świateł.
Ostatnio zmieniony przez eio 2020-10-05, 14:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum