DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-10-12, 19:32
Przepustnica trochę uchylona ? / Adaptacja przepustnicy
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-08, 20:09   

laisar napisał/a:
Marcin_R napisał/a:
logiczne było by , gdyby to własnie ten silnik uchylał odrobinę przepustnice

Brawo (:

Tak właśnie jest - to ten ruchomy trzpień krokowca uchyla przepustnicę i to wielkość jego wysunięcia podlega adaptacji.

Nie, silniczek uchyla i zamyka kanał powietrza. Przepustnica jest zawsze delikatnie uchylona lub ma mały otworek. Silnik do pracy potrzebuje paliwa i powietrza. Bez tego nie ruszy.
A tu taki mały opis z innego forum.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691161.html
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-08, 21:12   

kali napisał/a:
Nie, silniczek uchyla i zamyka kanał powietrza

Miałem kiedyś w ręku przepustnicę z megane I 1.6 8v i OIDP tam nie było kanału, tylko tak opisał kol. arnold to właśnie krokowiec uchylał klapkę. W daciach w zasadzie jest ten sam silnik, ale patrząc teraz na zdjęcia w internecie widzę, że przepustnice są jednak różne. Daciowa najwyraźniej rzeczywiście jest z kanałem.

Koniec końców niewiele to jednak zmienia w głównej kwestii - w dalszym ciągu po wymianie silnika krokowego wykonuje się jego adaptację.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-08, 21:46   

U siebie nie robiłem, po paru próbach doszłem co i jak. Ustawiłem do zetknięcia i cofłem o 1,5 obrotu. I obroty już był prawidłowe.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-09, 09:05   

arnold napisał/a:

Jeśli dalej nie będzie działało to należy sprawdzić czy silnik krokowy działa.


własnie że działa już , wyczyściłem krokowy , co nie dało żadnego efektu ,
wczoraj demontowałem przepustnice , wyczyściłem dokładnie wszystko
zwłasza to miejsce gdzie wchodzi ten wałek z silniczka i do dzisiaj jak narazie
idealnie trzyma obroty , a przejechałem z przerwami 70 km .
tak więc jestem zadowolony , kolejna usterka w Loganie zlikwidowana:)
teraz przyszła kolej na źle działający alarm .
 
Ksiezyc 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 87KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 2020-10-06, 16:19   

laisar napisał/a:
1. Przekręcić kluczyk w pozycję M.
2. Odczekać 30 sekund.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję St (stop, zero).
4. Odczekać 30 sekund.


(Aczkolwiek nowa procedura zaleca jeszcze między pkt. 1. a 2. wykonanie za pomocą narzędzia diagnostycznego resetu, odpowiednią komendą. Jednak to co powyżej powinno wystarczyć, skoro kiedyś ponoć działało...).


(Źródło: MR390X9017B).


W jaki sposób zachowują się Wasze samochody po takiej adaptacji?

Czyściłem przepływomierz i wymieniłem silniczek krokowy. Po wyżej opisanej procedurze uruchamiam samochód i są 2k obrotów. Po kilku minutach robi się 4k obrotów i wyłączam silnik z obawy przed jego uszkodzeniem :) Ile czasu powinna trwać ta adaptacja? Nikt nie pisał o takich obrotach, więc wnioskuję że tylko mi się tak robi?
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 952
Skąd: EL
Wysłany: 2020-10-06, 16:49   

Kiedyś w swoim aucie co 2 lata wymieniałem krokowca. Jak obroty falowały na jałowym to nie czyściłem krokowca tylko wymienialem na nowy za 20 zł. Wcześniej wypracowałem procedure w punktach z której dziś już mało pamietam. Ale jeśli wtedy jakiś punkt pominąłem to nowy krokowiec się nie przyjął i był nie do odratowania. Trzeba było kupic kolejny nowy. Procedurę robiłem na zimnym silniku. Po ostygnieciu odłączałem klemy z aku. Wymiana krokowca. Podłączenie klem aku. Włączenie silnika na kilkadziesiat minut.
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 128
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2020-10-07, 18:16   

Ksiezyc napisał/a:
laisar napisał/a:
1. Przekręcić kluczyk w pozycję M.
2. Odczekać 30 sekund.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję St (stop, zero).
4. Odczekać 30 sekund.


(Aczkolwiek nowa procedura zaleca jeszcze między pkt. 1. a 2. wykonanie za pomocą narzędzia diagnostycznego resetu, odpowiednią komendą. Jednak to co powyżej powinno wystarczyć, skoro kiedyś ponoć działało...).


(Źródło: MR390X9017B).


W jaki sposób zachowują się Wasze samochody po takiej adaptacji?

Czyściłem przepływomierz i wymieniłem silniczek krokowy. Po wyżej opisanej procedurze uruchamiam samochód i są 2k obrotów. Po kilku minutach robi się 4k obrotów i wyłączam silnik z obawy przed jego uszkodzeniem :) Ile czasu powinna trwać ta adaptacja? Nikt nie pisał o takich obrotach, więc wnioskuję że tylko mi się tak robi?

Z tego co pamiętam, w "starym" loganie po czyszczeniu, czy wymianie krokowego nie miałem takich objawów, może coś "blokuje" króciec? Ja bym jeszcze raz rozebrał, przeczyścił i ostrożnie złożył, zwracając uwagę na uszczelnienia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne